X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שורה של פוליטיקאים שטחו אמש (ב') בפני בכירים בענף את מה שהם עשו למענו ואת מה שעוד יש להם בקנה ההתרשמות מהדברים היא שהסל שלהם די ריק ושמי שמחפש את הפתרונות לבעיות הענף בממשלה לא ימצא הרבה
▪  ▪  ▪
כהן. לא חידש הרבה [צילום: פלאש 90]
מסרים חשובים
ממצעד הפוליטיקאים אמש בבורסה עולים שני מסרים חשובים, שעברו לבכירי הענף - האחד, הוא שמה שהיה הוא שיהיה והשני - שאת הפתרונות האמיתיים לאתגרי הענף, בעיקר בנוגע לכוח האדם, הם לא יקבלו מהממשלה, כל ממשלה שתקום אחרי ה-9 באפריל.

שמואל פלאטו שרון, איש העסקים והח"כ לשעבר, שהלך לעולמו לא מכבר, תרם לשפה העברית (או שמא הישראלית) את השאלה "מה אתה עשית בשביל מדינה"? האירוע שארגן אמש (ב') IATI - האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות - בבורסה בתל אביב, שבו הופיעו פוליטיקאים בפני ראשי התעשיה, יכול היה לקבל כותרת דומה: "מה אתם עשיתם בשביל היי-טק"? - בארבע השנים האחרונות או בכלל, ומה עוד תעשו בשבילו.
האולם היה מלא במנהלים מהענף, שקיוו לשמוע מהפוליטיקאים בשורות חדשות. אבל באופן לא מפתיע - זה לא קרה. אותם מנהלים למדו כבר מזמן שהממשלה היא לא הפתרון לכל הבעיות שלהם, ולפעמים היא חלק מהבעיה. אבל יש דברים שמדינה חייבת להשקיע בהם, לרבות ההיי-טק, לא לטובת מנהלי החברות בענף, הם כבר מסודרים, אלא לטובת יתר האזרחים, שיכולים ליהנות מפירותיה של אומת הסטארט-אפ הרבה יותר מאשר כיום.
השר שחזר לבייס ההיסטורי שלו
הדברים של שורת המתמודדים לבחירות, מהמפלגות השונות, לא נטעו תקווה בקרב המשתתפים ולא כללו כל מחשבה או הצעה פורצות דרך. מי שהצליח לשכנע הכי הרבה משתתפים היה שר החינוך, נפתלי בנט. העובדה הזאת נתגלתה בתום הצבעה שנערכה ביניהם באפליקציה ייעודית.
בנט חזר במידה רבה אל הבייס ההיסטורי שלו, כמי שהגיע מענף ההיי-טק, נכנס לפנתאון של המצליחנים בעקבות אקזיטים יפים שעשה (בעיקר מכירת סאיוטה ל-RSA תמורת 145 מיליון דולר) ועבר לפוליטיקה. הוא גם היה כמעט היחיד מבין הדוברים שהגיע עם קבלות: רפורמת חמש היחידות במתמטיקה ומדעים שהוא חולל מיד עם כניסתו לתפקיד שר החינוך. אפשר להתווכח על ההשפעה של הרפורמה, ניתן לדון האם היא זו שתפתור את בעיית התעסוקה, אבל אי-אפשר להתווכח עם העובדה שבנט, בניגוד לתרבות המשורשת במוסדות הממשלה, חולל שינוי, במטרה להגדיל את מספר המהנדסים ולהתגבר במידת מה על המחסור בכוח אדם בהיי-טק הישראלי. האם זה יצליח? את זה ימים יגידו - רוב הבוגרים הראשונים של הרפורמה הזו משרתים כיום בצה"ל.
בינתיים, המחסור ממשיך, מה שמאפשר לשכר שניתן למהנדסים ולמפתחים שמתקבלים למקומות עבודה לשיאים חדשים - עובדה שמגדילה את הפערים בחברה הישראלית ומעמיסה על הנהלות החברות הוצאות מעבר למה שהן ציפו.
שוב, (בעיקר) דיבורים על קידום הפריפריה
אחד הנושאים שהועלו על-ידי רבים מהדוברים היה הצורך בעידוד מגזרים נוספים, כמו החרדים והערבים, להצטרף לענף. אלה זמירות שכבר נשמעו לא פעם, וזכו להחלטות ממשלה, אבל הביצוע, כרגיל, רחוק מלהשביע רצון.
שר הכלכלה, אלי כהן, שרשות החדשנות נמצאת תחת אחריותו, חזר בפעם המי יודע כמה על התוכניות של הממשלה לקידום הפריפריה, על המנטרה שצעירים מוכשרים יש לא רק בטכניון וב-8200, ועל עוד קלישאות. כמובן הוא לא שכח להלל את ההחלטה של אינטל להשקיע מיליארדים במפעל שלה בקריית גת, ולקבל מענק ממשלתי נדיב. אלא שאינטל קיבלה את ההחלטה על-אף הביורוקרטיה והקשיים שהפקידים ממשרדו וממשרד האוצר מתחרים ביניהם להמציא. כהן (ואחרים) דיבר על הסרת חסמי ביורוקרטיה, והתפאר במה שמפלגתו עשתה בעניין, אבל גם כאן לא נעשה די. הוא לא כל כך הסביר את זה ולמה הוא חושב שעוד ארבע שנים, אם מפלגתו תעבור את אחוז החסימה, יאפשרו לו לעשות את מה שלא עשה עד כה.
היחיד שהצליח לעורר מיני סערה ותגובות מהקהל, פרט למנחה, רינה מצליח, שהיו שהתקוממו על כך שהיא שאלה גם שאלות פוליטיות כלליות, הוא נציג ש"ס, סגן שר האוצר, יצחק כהן. הוא לפחות מיעט להסתתר מאחורי ססמאות נבובות וביטא את הדעה שרווחת בקרב חלקים מהציבור, בעיקר כאלה שאינם חשופים לעולם ההיי-טק, שלפיה הענף לא זקוק למימון ולסיוע נוספים. נראה שגם אחרים בממשלה מסכימים אתו, שכן המציאות העגומה היא שההשקעות של הממשלה במו"פ קטנות כל הזמן ועומדות כיום על 0.6% מהתל"ג בלבד - מקום 19 בעולם. כמעט כל ההשקעות בענף מגיעות מחו"ל ומבוססות על רצונם הטוב של מנהלי ענקיות הטכנולוגיה והקרנות.
תחום נוסף שעלה על השולחן הוא הסייבר. בלטו בהתייחסותם לכך, אולי מטבע הדברים, ח"כ אמיר אוחנה מהליכוד, חבר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת ובוועדת המשנה שלה, ושר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, משה (בוגי) יעלון, שמתמודד ברשימת חוסן לישראל של בני גנץ. אלא שהם, ובפרט יעלון, לא חידשו. מצופה היה ממי שמשתייך למפלגה חדשה, שזה עתה קמה, להציג תפיסה חדשה ורעננה - אבל זה לא קרה. היו גם דוברים אחרים, כמו סתיו שפיר ממפלגת העבודה, עודד פורר מישראל ביתנו ותמר זנדברג ממרצ, שהצביעו על הפערים ההולכים וגדלים בחברה הישראלית והציעו שלל הצעות.
השורה התחתונה: ממצעד הפוליטיקאים אמש בבורסה עולים שני מסרים חשובים, שעברו לבכירי הענף - האחד הוא שמה שהיה הוא שיהיה והשני - שאת הפתרונות האמיתיים לאתגרי הענף, בעיקר בנוגע לכוח האדם, הם לא יקבלו מהממשלה, כל ממשלה שתקום אחרי ה-9 באפריל.
[פורסם במקור ב"אנשים מחשבים"]

תאריך:  21/02/2019   |   עודכן:  21/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
איתמר לוין
השם שאני מציע למפלגה החדשה: לגו - לפיד, גנץ ואשכנזי; וזה גם מתאים לאופי שלה    ייתכן שבסופו של דבר יתברר, שהאיחוד המשמעותי באמת היה בשורות הימין
יצחק מאיר
למען ארץ ישראל לעם ישראל לא יתנו שיוצאי המזרחי יעשו צעד שיבדל אותם מרוב עם ישראל
איתמר לוין, איציק וולף
סיכמו על רוטציה בראשות הממשלה, אם ינצחו בבחירות, כאשר גנץ יהיה הראשון בתפקיד    גבי אשכנזי מצטרף לרשימה המאוחדת    הסקרים מלמדים שהאיחוד עשוי להוביל למפלגה הגדולה ביותר, אך לא לשנות את יחסי הכוחות בין שני הגושים
עידן יוסף
בלעדי: בדיון פנימי במרכז המפלגה נשמעה ביקורת על פעילים בבית היהודי שמשתפים פעולה עם בנט    נמשך המו"מ להצבת אלי ישי במקום 9    אושרה הצרחת מועמדים בהסכמה ברשימת האיחוד הלאומי
איציק וולף
ח"כ חיים ילין המכהן בכנסת מטעם יש עתיד ישובץ במקום ה-10 ברשימת העבודה    ח"כ יעל כהן פארן שנבחרה מטעם התנועה של ציפי לבני שובצה למקום ה-16
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il