X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעידן שבו הכסף עונה על הכל ושבו החלום הגדול הוא לגרוף הון עתק, יש עדיין קומץ נבחרי ציבור המשמשים דוגמה ומופת לאורח-חיים צנוע
▪  ▪  ▪
יחימוביץ'. ויתרה על מכונית [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

חרף מעמדם הרם, היו וישנם עדיין נבחרי ציבור המנהלים אורח חיים צנוע ושמנעמי השלטון אינם מצויים ברוממות גרונם. לזכותם ייאמר שהם בורחים ממנעמי השררה כמו מאש ולמרבה הצער ניתן למנות אותם על אצבעות שתי ידיים בלבד והם הולכים ופסים מן העולם שלנו, שבו הכסף עונה על הכל.
כזה, למשל, היה מייסד המדינה, דוד בן-גוריון, שמיצה את כל נכסיו בספרים. להבדיל מהווילה של ביבי בקיסריה ומהפנטהאוז של אהוד ברק באקירוב, בחר מי שהיה אדריכל המדינה וראש ממשלתה הראשון, להתגורר בבית צנוע בתל אביב ובצריף מן השורה בשדה בוקר.
החרה-החזיק אחריו גם ראש הממשלה בדימוס ומנהיג הליכוד, מנחם בגין, שמצא את משכנו בדירת שני חדרים עלובים, כשמחרה-מחזיק אחריו בנו, בני, כשהוא מוותר כחבר כנסת על מכונית שרד משלו, ומעדיף במקומה לנסוע באוטובוס.
ולא שכחנו את יצחק בן צבי, נשיאה השני של מדינת ישראל, שמעולם לא עטה על גופו בגד הדור, או את קדיש לוז, יו"ר הכנסת בדימוס, שאת סופי השבוע שלו העדיף לבלות כל העת במטבח הקיבוץ. הרחק מן החוג הנוצץ.
תופעה נדירה
ואיך אפשר לשכוח את לובה אליאב העניו, שהמיר את ראשות המפלגה שלו בהוראה ביישוב ספר, שזה בדיוק מה שהוא לעשות בשביל מדינה, חרף הערותיו הציניות של פלאטו שרון עליו השלום, וכמוהו גם יוסי שריד ז"ל, שבמשך שנים לא בחל לעבוד כמורה מן השורה בקריית שמונה בשכר זעום.
לרשימת נבחרי העם הצנועים מצטרפת אף שלי יחימוביץ, שוויתרה על מכונית השרד הממוגנת שהגיעה לה כראש אופוזיציה. לעומתה קנתה את עולמה חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי כשהליטה לבלות את לילותיה בימי ישיבות הכנסת על רצפת המשכן בירושלים, כדי לחסוך בכך הוצאות לינה במלון.
בעידן שבו הכסף עונה על הכל, ושבו החלום הגדול הא לגרוף הון עתק, הופך קומץ הנבחרים האלה לתופעה נדירה בחברה הישראלית, היכולה לשמש דוגמה ומופת לאורח חיים צנוע, שלמרבה הצער רחוק מלאפיין נבחרי-עם אחרים.

תאריך:  27/02/2019   |   עודכן:  27/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבורחים ממנעמי השלטון כמו מאש
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
השמאל משכתב את ההיסטוריה
הכל מיתוס  |  28/02/19 00:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס שנער
עברתי לחצים עצומים כדי לפרסם המלצות כוזבות המלאות בשקרים, אי-דיוקים ויחס של איפה ואיפה לרעת נתניהו    אם יתנקשו בחיי או יפתחו נגדי בהליכים פליליים, ידע הציבור מדוע
מרדכי ליפמן
נתניהו וממשלתו מנהלים בזהירות מרובה, עקב בצד אגודל, מדיניות חכמה, יש לומר, של השלמה עם המציאות החדשה שכפה החמאס, ולפיה שני חבלי הארץ, שנועדו להיות כלולים בגבולות המדינה הפלשתינית - מנותקים ניתוק גמור
יוני בן-מנחם
ראש הממשלה הורה לסגור מחדש את מתחם שער הרחמים בהר-הבית אך המשטרה מתקשה לבצע את הנחייתו. בכיר בפתח במזרח ירושלים אומר כי ההשתלטות על שער הרחמים היא רק ההקדמה במערכה על ירושלים ומזהיר כי "יישפך בה דם רב"
יואב יצחק
בגלל הלחצים מצד הפרקליטות - היועמ"ש מנדלבליט עומד למסור הכרעתו בתיקי נתניהו בטרם שוכנע ב-100% באילו תיקים ובאילו אישומים יש להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע    ובכל זאת, נתניהו עשוי לצאת נשכר מהודעת היועמ"ש, לפני הבחירות, אם אכן "רף" האישומים יהא נמוך מהמלצות המשטרה והפרקליטות
אפרים הלפרין
בנימין נתניהו לא מתכוון להיות ראש ממשלת קקמייקה, כזה הנשען על ארבע משענות קנה רצוץ, שלושה רמטכלי"ם וש"ג אחד, נתניהו הולך על כל הקופה (וקול הקופה) או שתתנו לי רוב, או שה"מעברה" גנץ, לפיד, אשכנזי, יעלון תקרטע למשך כמה שבועות עד שיוכרזו בחירות חדשות.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il