X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
פצצת אנרגיה [צילום: מרב דרור]
כששלגיה פגשה את כיפה אדומה
הצגה הזויה העשויה מדייסה של אגדות הילדים בעטיפה מרשרשת ומצחיקה - בית צבי
דייסה ריחנית [צילום: מרב דרור]

"האחים גרים למבוגרים" העולה בבית צבי ברמת גן היא הצגה הזויה, העשויה מדייסה של אגדות הילדים הידועות, בעטיפה מרשרשת ומצחיקה. מי שרוצה להתרענן קצת מהבלי הפוליטיקה ומזג האוויר ההפכפך, בהחלט ימצא חוויה מרנינה שספק אם יבינו אותה, אבל, בלי ספק, היא תסביר לנו אחת ולתמיד מה באמת קרה שם, בחלון האחורי של האגדות.
האחים גרים קנו את עולמם ואת עולם הילדים כאשר ריכזו אגדות ילדים ישנות ורקחו אותם למעשיות, לעיתים אכזריות, שמהם קראו דורות של הורים לילדיהם. הצגות המבוססות על בליל אגדות כבר היו על הבמות ועל מסכי הקולנוע כמו אל תוך היער, המחזמר הנודע של סונדהיים, שרק ועוד.
אולג מלצב כתב וביים את המחזה ההזוי הזה בסיוע להקה מוכשרת של שחקנים צעירה שמגישים לקהל סלט מכל האגדות עם פרשנות עכשווית, מצחיקה מאוד ותוססת.
אנו מתוודעים לעלילות כיפה אדומה הנוהגת להגיע לסבתה האלכוהוליסטית, עם סלסלת עוגה ובקבוק "יין" ומסתבר כי כיפה אדומה הייתה בהחלט נערה לא תמימה. בין לבין אנו מתוודעים למלכה הרעה ולראי, לשלגיה ולשבעת הגמדים. אולם, אבוי, לגמדים, נמוכי הקומה, בלשון שלגיה, שבעצם הם כלל אינם נמוכים, צצו חוטמים ארוכים הדומים משום מה לאיבר מין זכרי.
בהמולה אנו נתקלים במכשפה הכולאת את רפונזל ארוכת הצמה, הנזל וגרטל ושלל יצורים שיצאו זה עתה מהאגדות. הם מתכתשים ומקשקשים, מתרגשים ואפילו שרים.
שבחים רבים
עטיפת ההצגה היא בעצם מחזה בתוך מחזה כאשר המספר מגולל את המאורעות ולבסוף, רחמנא ליצלן, מתחתן עם שלגיה. ואולי עם כיפה אדומה. אין לי כבר מושג. הכל התערבל ונמסך לדייסה ריחנית, מהבילה והזויה.
יוגב אטיאס היה המספר ומשחקו ראוי לשבחים רבים. חורף קמחי מגלמת את שלגיה והיא מצוינת וגדושה בכישרון רב. מעיין גוטשלק מגלמת את המלכה הרעה מאגדת שלגיה ומשחקה הוא משובח מאוד. רז סלמון מצטיין בתפקיד המראה והוא גם מיטיב לשחק וגם בעל יכולת תנועה מעולה.
נאור מלקוב טוב מאוד כצייד. דנה כהן מגלמת להפליא את כיפה אדומה. קרינה שניידרמן משחקת טוב מאוד את גרטל. יונתן תורג'מן מעולה כזאב הרע ואני דווקא התרשמתי במיוחד מתפקיד פרו פרו הסוס, במשחקו האווילי אך המקסים של צח חזיזה.
גליה גלבלום נהדרת כסבתא והאימא. אחיקם ציפקס ראוי לתשואות מיוחדות על גילום המכשפה. משחקו הוא מושלם ומקצועי מאוד. אחיקם גם אחראי לעיצוב התלבושות הנפלאות. נוי ארוך מצוינת בגילום אשת חוטב העצים ובמיוחד רפונזל.
הראל גלזר משובח כחוטב העצים וכנסיך ומתעלה על עצמו בביצוע שיר עם סיומת אדירה בת 3 דקות ברצף. אהוביה אדלסון טוב מאוד כחזיר וכצפרדע. הוא מצטיין גם בתפקיד הדלת. ליאור משיח מגלם נהדר את הנסל. מי שלפעמים גונבת את ההצגה היא טופז אבדנג, כנסיכה, פצצת אנרגיה סוחפת וכשרונית.
אייל דניאל עיצב תאורה ראויה. דניאל אורן אחראי למוזיקה הנהדרת. אהוביה אדלסון אחראי לציור הקיר הקסום. איילה בן נוח המוכשרת היא עוזרת הבמאי וגם הנסיכה, לסירוגין.

הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  27/02/2019   |   עודכן:  27/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
בטנריף המתוייר שבאיים הקנאריים, יש אטרקציות למכביר, אבל שיאן הוא הקרנבל השנתי, שנפתח בימים אלה בעיר הבירה שלו, סנטה, ובו יצעדו גברים בבגדי נשים, ונשים בבגדי גברים    היינו שם וראינו
עליס בליטנטל
הסרט האוטוביוגרפי על חיי רומן גארי, מגדולי הסופרים במאה העשרים, "הבטחה עם שחר", מהפנט לא פחות מקריאת ספרו, שהפך לספר חובה לכל בן תרבות    הלקחים הנלמדים ממנו, תוך נגיעה ריאליסטית ברגעי מפתח במאה שעברה והשפעתם על היהודים בכלל ועליו בפרט - מרעישים ומעוררים במיוחד    זה סיפור שזמנו לא תם, והוא עצום כתמיד
חיים נוי
המחזה הנודע וסוגיית מי המשוגע - הקאמרי    הספר זכה לעיבוד קולנועי עטור פרסי אוסקר בבימוי מילוש פורמן, בכיכוב ג'ק ניקולסון (1975). למרות העיסוק בסוגיות קשות, המחזה גדוש בהומור ויש בו לא מעט רגעים מצחיקים ונוגעים ללב השזורים בסיפור הדרמטי
עליס בליטנטל
הסצינה של רוק בבית הסוהר, שירו של אלביס פרסלי, שלצליליה פורקים כל החוסים בבית המשוגעים כל גבול, משתוללים ובאים לכדי אכסטזה, היא הביטוי הלא-מילולי, המאד חזותי, להתפרצות כל מה שהמוסד לחולי נפש אצר בקרבם, הודות למישטר הכפוי, שמוליכה האחות המרשעת הסדיסטית, בעטיו הם הופכים באמת למשוגעים, ולא לבעלי בעיות נפשיות שהיום היו נפתרות על ספת הפסיכולוג, אפילו ללא פסיכיאטר ותרופות
מיקי אהרונסון, ד"ר יוסי מנשרוף
מלחמת האזרחים הקשה בתימן היא זירת התמודדות איזורית ואף גלובלית מבחינתן של אירן ורוסיה - המשתפות בה פעולה, למרות שמטרותיהן שונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il