X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
במערכת הפוליטית בישראל קיימים שקרים רבים המעוותים את השיח הציבורי מן הראוי להעמיד דברים על דיוקם בין השאר יש לומר לשמאל הקיצוני ולימין הקיצוני: הטרנספר לא יעבור!
▪  ▪  ▪
עיוות של השיח הציבורי [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

יש המנסים להשוות בין יקיר מפלגת השמאל/תקשורת רא"ל (מיל') בני גנץ לבין יקיר מפלגת השמאל/תקשורת רא"ל (מיל') יצחק רבין. שניהם עם רקע צבאי דומה ודרגה צבאית זהה, אבל הראשון טירון פוליטי, והשני (בבחירות 1992) עם ניסיון פוליטי מפוקפק. שניהם נועדו לשמש סוסים טרויאנים של מפלגת השמאל/תקשורת במטרה לאפשר את הצלחתה של מפלגה זו בבחירות מול מחנה הימין. ב-1992 רבין הגשים את הציפיות ממנו, הביא את השמאל לשלטון והוביל לאסון אוסלו, למרות שזה היה מנוגד לתפישתו המדינית והביטחונית. כאשר החל להתפכח היה כבר מאוחר מדיי. ב-2019, אם חלילה מצע "רק לא נתניהו" יוביל את גנץ ללשכת ראש הממשלה, צפוי אסון גדול יותר, ולא יעזרו עשרות שנות הניסיון הצבאי של המחזיקים במקומות 1, 3, 4 ברשימתה של מפלגת הרמטכ"לים.
במערכת הבחירות הנוכחית, המצע של האופוזיציה יהיה מורכב מ-3 מלים בלבד - "רק לא נתניהו" - ואין פלא שהאסטרטגיה הנגדית תהיה התלכדות סביב נתניהו והישגיו במהלך 13 שנותיו בתפקיד ראש הממשלה. למרות שגיאותיו וחסרונותיו, מצבה של ישראל היום טוב בהרבה מכפי שהיה כאשר קיבל אותה בעקבות מלחמת אוסלו (תחת השמות המכובסים "שלום", "מזרח תיכון חדש") ופשע הגירוש של אזרחים יהודים שומרי חוק מבתיהם ברצועת עזה ובצפון השומרון (תחת השם המכובס והמאותרג "הינתקות"), גם אם לא מנע אותו כשהיה הדבר לאיל ידו.
למען השגת יעדיה, מפלגת השמאל/תקשורת אינה בוחלת באמצעים ובכזבים. כך שקר "הכיבוש" (כאילו שעם יכול להיות כובש בארצו), כך שקר "השלום" (כאשר תוצאתו הייתה כ-1,500 "קורבנות שלום" יהודיים ועוד אלפי "קורבנות שלום" ערבים), כך שקר "פתרון" שתי המדינות (כאשר ברור לכל שמדובר בעגל זהב שהכזיב אפילו את מי שהאמינו בו בעבר), כך שקר "השטחים" ו"הגדה" (כאשר ללב הארץ יש שמות עתיקים ולא-פוליטיים: יהודה ושומרון), כך שקר הקשת בעלת קצה אחד, הימין הקיצוני, כאילו אין שמאל קיצוני בקצה השני.
גילוי נאות: הכותב אינו מתכוון להצביע עבור ד"ר מיכאל בן-ארי או תמר זנדברג, אבל שני אלה מייצגים את שני הקצוות בקשת הפוליטית. האחד נאבק למען היהודים; השנייה זנחה את "השלום" וכל תאוותה - סיום "הכיבוש" ופינוי התנחלויות. כלומר, טרנספר נוסף של יהודים מבתיהם בארצם. אבל, השיח הציבורי והתקשורתי מתייחס לבן-ארי וחבריו כפסולים וכחסרי זכות להביע את דעתם ולזנדברג וחבריה כ"נאורים", "ליברלים", וכבעלי זכות להביע את דעתם. מדוע נתניהו מותקף על כך שהוא סופר את בן-ארי וחבריו במניין הגוש שלו, אבל גנץ אינו מותקף על כך שהוא סופר את זנדברג וחבריה במסגרת הגוש שלו? האם זנדברג קיצונית פחות מבן-ארי? האם רק גירוש יהודים הוא מוסרי וכשר למען "השלום"? לקשת הפוליטית יש שני קצוות, ולשניהם יש לומר: הטרנספר לא יעבור!
כל עוד ישראל - והעולם בעקבותיה - מדקלמת את שקר "פתרון" שתי המדינות וממשיכה במצעד האיוולת האוסלואידי (שמן היום הראשון התבסס על הנחות יסוד שגויות), שלום לא יהיה בארץ. מבחנו הראשון של ראש הממשלה שייבחר ב-2019 יהיה בבלימת המצעד הנ"ל ובשכנוע הנשיא טראמפ שלא על דרך אוסלו תהיה תפארתו.

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי.
תאריך:  28/02/2019   |   עודכן:  28/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטרנספר לא יעבור!
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
סימטריה של קיצונים
תל-אביבי  |  28/02/19 09:55
 
- בן-ארי קצת מסוכן יותר לדעתי ל"ת
שושי המשועשעת  |  28/02/19 11:18
2
בן-ארי הינו יהודי טוב הדואג
הכתבה נכונה מאד  |  28/02/19 14:56
3
ומי עשה "טרנספר" , בריימן ?
שלמה המגיב  |  28/02/19 17:11
 
- שלמה, מסכימה עם כל מילה
רוחלה רפאלי  |  1/03/19 14:11
 
- שלמה המגניב והמסית.
יהודי מפוכח  |  3/03/19 21:20
 
- צודק!
שרגא  |  6/03/19 15:40
4
אני תומכת בכל דברי דוקטור
הניה פינטר  |  2/03/19 10:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
עמוס שנער
צילום המסרים הביטחוניים לצד קברי החללים היה מעשה לא ראוי מצד קמפיין הליכוד, אך השמאל קפץ על ההזדמנות להשתמש בתמונה לצרכיו וחטא בדיוק באותו העניין ותמונת הקברים אף פורסמה בכותרת הראשית של ידיעות אחרונות כי נתניהו התחיל, אז להם כביכול מותר
עידן יוסף
הצו יחול הן על המפרסמים והן על פלטפורמות הפרסום    השופט מלצר: "פרסום תעמולתי בעילום שם מקשה על גורמי ביטחון להציף חששות מפני התערבות זרה בבחירות לכנסת ה-21"
אפרים הלפרין
חוק מימון מפלגות מפריד בין שלושה סוגי גופים לעניין המגבלות, הפיקוח והבקרה על הסכומים שהם מכניסים/מוציאים בקשר לפעילות בחירות – בואו ננסה לעקוב ולהבין
עידן יוסף
מפלגת העבודה מציגה את מתווה "נתיבים להיפרדות" - יוזמה מדינית למימוש צעדים מקדמי היפרדות שבלעדיהם לא תיכנס לממשלה    התוכנית ממחזרת תוכניות קודמות של חברי הכנסת בר ובר-לב
איתן קלינסקי
בצרחנות מטריפה לא התביישה מירי רגב לחזור על השקר, כשבבטחה ובנחישות מתלהמת הטיחה את מה שנראה לה בגידה במולדת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il