X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הזמן נוקף והמציאות מוכיחה את ההפך הגמור מוכיחה שמה שרע לאחד הצדדים הוא גם רע לצד האחר, ומה שטוב לאחד הצדדים הוא טוב לצד האחר
▪  ▪  ▪
תעסוקה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

במרוצת מאה השנים האחרונות, שררה בקרב הערבים האמונה "שמה שטוב לישראל הוא רע לערבים ומה שרע לישראל הוא טוב לערבים". למשל, האמינו שאם כלכלת ישראל תשגשג, אז הערבים ייזוקו וישראל תשתלט כלכלית על המזרח התיכון. ברוח זו, הניף שר החוץ המצרי לשעבר עמרו מוסא את הסיסמה: "יש לגמד את ישראל לממדה הטבעי הזעיר", משמע, לא לאפשר לה לשגשג ולשלוט.
הזמן נוקף והמציאות מוכיחה את ההפך הגמור. מוכיחה שמה שרע לאחד הצדדים הוא גם רע לצד האחר, ומה שטוב לאחד הצדדים הוא טוב לצד האחר. ישראל מספקת את צרכי הפלשתינים ברצועת עזה כדי למנוע אסון הומניטרי שישליך על ישראל. ניקח למשל את הטרור הפלשתיני שהוא רע לישראל. בסופו של יום, מתברר שהטרור הוא רע גם לפלשתינים, אפילו יותר ממה שהוא רע לישראל. הטרור עוצר שיתוף פעולה הדדי, מזיק לעשרות אלפי פועלים פלשתינים שמוצאים את פרנסתם בישראל, מסרבל את תנועת הפלשתינים על-ידי מחסומים ובידוק ביטחוני קפדני, גורם להרס בתים של משפחות המחבלים ומונע הגעת חשמל, דלק ושאר מצרכי יסוד לאוכלוסייה הפלשתינית ברצועת עזה.
ואילו יחסי דו-קיום ורגיעה מונעים אסון הומניטרי, יזרימו סיוע בינלאומי, יגבירו תעסוקת הפלשתינים בישראל ויקלו על תנועת הפלשתינים בשטחיהם ולישראל. וכמובן הפסקת הטרור תיטיב גם עם ישראל כשם שהיא מטיבה עם הפלשתינים. פתגם ערבי עתיק יומין: "טובך מטוב השכן". והמסורת הערבית קוראת להיטיב עם השכן, אפילו יותר מהאח: "שכנך והשכן של שכנך ולאחר מכן אחיך". נשאר לממש את האמירות במציאות.
סתירות וניגודים זועקים
מדי שנה בתחילת אוגוסט, חוגג חיזבאללה את "הנצחון האלוהי" על ישראל במלחמת לבנון השנייה. חסן נסראללה פועל כדי לגרור את לבנון כולה לחגוג את הנצחון המדומה. על איזה נצחון הוא מדבר? חיזבאללה יצא מהמלחמה ההיא ממש בעור שיניו עם אלפי פצועים והרוגים, הרס תשתיות וחורבן של עשרות אלפי בתים לא רק בכפרי השיעים בדרום, אלא בעיקר במחוזו ברובע "אלד'חיה" בדרום ביירות. בעיצומה של המלחמה הכריז נסראללה: "לו הייתי יודע שכך תסתיים המלחמה, לא היינו חוטפים 2 חיילים". סופרים, עיתונאים ומנהיגים בעולם הערבי מזכירים לנסראללה את אמירתו זו.
ללא מילים
משרד הבריאות הלבנוני הכריז על מבצע לגילוי מוקדם של סרטן השד בקרב נשים. נשים נעדרות ביטוח רפואי, יכולות להגיע לבתי החולים הממשלתיים ולבצע את הבדיקות ללא תשלום החל מחודש אוקטובר 2018. כך פורסם. נשים פלשתיניות מקרב הפליטים בלבנון ניגשו כדי לבצע את הבדיקה, אך הן נדחו בנימוק שבדיקות החינם מיועדות אך ורק לנשים בעלות תעודות זהות לבנוניות. בתגובה לתלונה שהוגשה למשרד הבריאות, השיב דובר המשרד, שאכן הבדיקות אך ורק לנשים לבנוניות. הוסיף הדובר: "אין בכך אפליה וגזענות כלפי נשים פלשתיניות וסוריות".
הסיפור המזעזע הזה מעיד על היחס האכזר של השלטונות בחלק מארצות ערב, כלפי הפלשתינים והפליטים בארצותיהם, בעוד שישראל מאפשרת טיפול רפואי לפלשתינים מרצועת עזה ואפילו למנהיגי החמאס שעוסקים בטרור נגד ישראל.
לנפץ בעקבות הטאליבן
איש דת סלפי במצרים, קורא לנפץ את כל הפסלים מעידן הפרעונים. הוא גם תוקף את אנשי הדת שאינם מתגייסים למשימה וקורא ללכת בעקבות הטאליבן שניפץ את פסלי הבודהה באפגניסטן. הסלפי מתייחס בעיקר לספינקס ליד הפירמידות ולפסלים הפרעוניים במוזאון המצרי. כזכור, עם תחילת "האביב הערבי" ב-2011, תקפו האחים המוסלמים את המוזאון בקרבת "כיכר אלתחריר" והחלו לנפץ פסלים, עד שצעירים מצריים הגיעו והרחיקו אותם.
הפולמוס הסתיים
עברתי ברחוב בלפור בירושלים ליד בית ראש הממשלה, ביום 23.1.2019. על הקיר מפה גדולה של ארץ ישראל השלמה מן הירדן ועד הים התיכון. הישובים וההתנחלויות בצבע ירוק כהה. צעירים מזוקנים עם פאות יושבים ליד שולחן עם מפות של יו"ש.
שאלתי: מה אתם דורשים? התשובה: דורשים מראש הממשלה התנגדות למדינה פלשתינית, סיפוח השטחים והכרזה על ארץ ישראל השלמה מן הירדן ועד הים התיכון..
- בארץ ישראל השלמה יהיו יותר ערבים מאשר יהודים וזאת לא תהיה מדינה יהודית.
- לא יהיה רוב של ערבים. תהיה עליה ופוריות יתר בקרב היהודים.
- נניח שערבים לא יהיו רוב. נגיד יהיו 45 אחוזים במצב הכי טוב. אז יהיו בכנסת 54 חברי כנסת ערבים ברשימה המשותפת מתוך 120.
- האם זאת מדינה יהודית? והאם נשיא המדינה יכול להתעלם מהרשימה הערבית המשותפת ממגעים להקים ממשלה?
- בארץ ישראל השלמה, לא ניתן זכות הצבעה לערבים וכך יהיה רוב מוחלט ליהודים בכנסת.
- אבל במצב כזה, ישראל השלמה לא תהיה מדינה דמוקרטית. תהיה המדינה היחידה שבה עם שולט על עם אחר.
- ערבים תומכים בתפיסה שלכם כולל אחמד טיבי...
- ישראל תעשה מה שטוב לה. לערבים תהיה אוטונומיה ללא עצמאות וללא זכות הצבעה. אם ירצו, הם יכולים להצביע לפרלמנט הירדני.
- השאלה, האם הם יסכימו והאם ירדן תסכים. ירדן התנתקה מהגדה המערבית לפני 30 שנה. גם עידן האוטונומיות הסתיים וכל האוטונומיות הפכו למדינות עצמאיות. כשהאו"מ הצביע על החלוקה, היה באו"מ רק 57 מדינות. היום יש 194 מדינות. כל העמים שהיו בשליטת הקולוניאליזם וגם אוטונומיות השתחררו ונתקבלו לאו"מ.
- אוטונומיה היא שלב א', עצמאות שלב ב'.
אין תשובה (הפולמוס הסתיים).

תאריך:  03/03/2019   |   עודכן:  04/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
עמוס גלבוע
ישנה גישה של בעלי מקצוע הגורסת שהתשובה היא שלילית בהחלט! מדובר בנושא ביטחוני מהמעלה הראשונה, ומצופה שהפוליטיקאים החדשים שלנו, בעיקר הביטחוניים, יביעו בו את דעתם
מיקי אהרונסון, ד"ר יוסי מנשרוף
מלחמת האזרחים הקשה בתימן היא זירת התמודדות איזורית ואף גלובלית מבחינתן של אירן ורוסיה - המשתפות בה פעולה, למרות שמטרותיהן שונות
עמוס גלבוע
ביוזמה אמריקנית, נגד אירן, בהשתתפות 70 נציגי מדינות, בכללם ישראל והמדינות הערביות הסוניות    הוועידה הראשונה שהנושא הישראלי פלשתיני אינו על סדר יומה; ארה"ב לא נוטשת המזרח התיכון למרות שחדל להיות חיוני מבחינתה
איתמר לוין
הסנאט עשוי לאשר בחודש הקרוב החלטה דומה - וקרוב לוודאי שטראמפ יטיל עליה וטו    הבית הלבן: מדובר בהתערבות פסולה בסמכויותיו החוקתיות של הנשיא
יוני בן-מנחם
הרש"פ הפסיקה את תשלום המשכורות למשפחות בכירי החמאס ברצועה שחוסלו ע"י ישראל ובראשן משפחתו של השיח' המייסד אחמד יאסין. רוסיה ומצרים מנסות להניע את חידוש תהליך הפיוס אך עבאס מנסה להביא בעיצומים חדשים לעימות בין הרחוב העזתי לממשל חמאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il