X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חמישה חומשי תורה מסמלים את השלימוּת ואת ההתחדשות המעגלית, לפיה בסיום החוּמש מתחילים לקרוא בו מחדש בפרשת בראשית
▪  ▪  ▪
חמישה חומשי תורה [צילום: הספרייה הלאומית הרוסית]

לא תאמינו, קלאבהאוס ירושלים חוגג יומולדת חמישי. חמש שנים מלאו לקלאבהאוס אשר כשמו כן הוא - מועדון שהוא בית לעשרות חברים שחווּ משבר נפשי ברמה זו או אחרת. חמש שנים משמעותיות, שבמהלכן הקלאב, שהחל מקבוצה קטנה של חברים ואנשי צוות, גדל והתרחב מאוד פיזית, חברתית וּקהילתית. אם לפני שנה מנה הקלאב עד 120 חברים, ממש כמו בכנסת, הרי כיום הקהילה שהתרחבה מונה יותר מ-160(!) חברים.
חמש שנים, שבהן הקלאבהאוס פשט צורה ולבש צורה. היחידה המשרדית הֶעתיקה את משכנה ללובי של הסלון הרחב, צומת ה'עצבים' וּמוקד הפעילות שממנו מתנהלת גם יחידת התעסוקה המתוגברת, זאת לצד היחידה הקולינרית התוססת - המניבה מדי יום ארוחות צהריים בריאות, מזינות וּטעימות, וגם מאפים וקינוחים מיוחדים של השפים שלנו - המתנהלת במטבח ובחדר האוכל רחב הידיים, שמאכלס גם ישיבות צוות וּפעילות פנאי מגוּונת.
בחמש השנים נוספו חוגים וסדנאות במגוון תחומים - מחוגי מחשבים ואנגלית, דרך סדנאות אומנות, שחמט, שירה ותקשורת, ועד חוג תלמוד וּבית מדרש פלורליסטי. בשנה האחרונה הקלאב התברך בחוגי יוגה, ריקוד, קריוקי, ואפילו, איך לא, בסדנת הנדימן לשיפוצ'ניקים חובבים. כן, לא שכחנו את 'מודל ההחלמה' בהנחיית אמילי האחת והיחידה. ובקיצור, חוגים שהם מזון לגוף, לנפש ולנשמה.
בשנים האחרונות סימטת הכניסה לקלאב שינתה פניה בריצוף יפהפה, נוספו אדניות ליד המדרגות ובעיקר משתלה ריחנית ומדהימה למרפסת המיתולוגית (לא למעשנים בלבד), שגם נסגרה בחלקה בקיר, המוסיף עוד נדבך לאווירה האינטימית והנעימה השורה בה. לעומת זאת, בפנים הקלאב נפלו קירות ונוספו פינות וּפתחים המנגישים את הדרך לכל פינה, וּבמיוחד לחדר התקשורת הלוגיסטי. זאת לא מעט בזכות פעילוּת החברים הנמרצים, שאין עליהם, וּבסיוע מתנדבי בצלאל הבלתי נלאים. זאת ההזדמנות להודות להם.
בהתאם למודל הייחודי של הקלאב - שיתוף פעולה מלא ושוויוני בין הצוות לחברי הקהילה - מתקיימות ישיבות 'עמיתים' שבועיות משותפות לקבלת החלטות והכרעה בסוגיות בוערות שעל סדר היום. בהתאם לתפיסה השיקומית שמנחה את הקלאב - התמקדות בחוֹזקוֹת של החברים - לקלאב באים לעבוד בכיף ולתרום לקהילה - כל חבר וַחֲברה על-פי הכישורים והנטיות המיוחדים להם. וכך עוזרים להם לממש את עצמם וּלפתח את יכולותיהם מתוך מוטיבציה, הכרה בערכם ואֵמון עצמי. לתת זה לקבל כבר אמרנו? מה הפלא ש'ספת הפסיכולוג' בלובי הוסרה אחר כבוד, וּמה עוד שהקלאב הוא קהילה שיקומית, אך לא מועדון טיפולי.
כקהילה פלורליסטית חמה החברים באים מכל מגזרי החברה, ללא הבדל השקפה, דת, גזע, גיל וּמין. כקהילה, שהיא בית וחממה לחברים, הקלאב פתוח במשך כל היום משעות הבוקר ועד הערב. לאחרונה שעות הפתיחה הוארכו עד שבע בערב, כדי להגדיל את שעות הבידור והפנאי, לשביעות רצון החברים. יום שישי נפתח אף הוא לחברים הלומדים, ונוספו ארוחות שבת. איזה יופי.
ימי כיף וגיבוש, ימי ספורט ובריאות, ימי 'שיא' - תוך שיתוף פעולה לא אחת עם שאר סניפי הרשת וגוּפֵי שיקום אחרים - הפכו אף הם לחלק בלתי נפרד מנוף הקלאב (תרתי משמע). השנה נפתחה גם תערוכת אומנים בקלאב לתפארת הקהילה. חברי הקלאב נהנים גם ממופעי תרבות חינם (ותודה לאמילי הנמרצת).
אז מה מסמל המספר חמש?
המספר חמש מסמל בראש ובראשונה יד. היד היא בעלת דימוי כפול - סמל עשייה, סמל ביצועיוּת, ולא פחות הושטת יד מסמלת עזרה הדדית. שתי תכוּנות אלה מאפיינות את חברי הקלאב, שחמוּשים במוטיבציה.
המספר חמש הוא מספר יסודי במוזיקה (5 שורות תווים), בביולוגיה (חמישה חושים ו-5 אוּנות ריאה), בבוטניקה (5 עלי כותרת ועלי גביע בפרחים), במתמטיקה זה מספר ראשוני, וּבהגות היהודית הוא סמל האחדוּת (הבורא המאחד את ארבע רוחות השמיים). חוֹמֶשׁ הוא גם מושג יסודי ביהדות, המציין את שיעור הצדקה המירבּי, העומד על חמישית מסך הנכסים. בקיצור, חברי הקלאב חיים, נושמים וּפורחים בקהילה, וחווים אותו בכל החושים במלוֹא העוצמה - וּבמיוחד במוזיקה, בעיצוּב, באמנות, כמו גם בבישולים וּבמאפים הריחניים. כל זאת מתוך אחדוּת וּנתינה הדדית מיטבית.
המילה חמש יכולה להצביע גם על תוכנית חוֹמֶשׁ. מי יתן שהקלאב יגדיל את עצמו לפחות פי חמישה בתוך 5 שנים! המספר חמש בקלאב מציין לא רק יחידת זמן של הקלאב אלא גם יחידת מקום. קלאב י-ם הוא סניף מקומי אחד מתוך רשת ארצית המוֹנָה חמישה סניפים הפועלים בשיתוף פעולה פּוֹרֶה.
חמישה חומשי תורה מסמלים את השלימוּת ואת ההתחדשות המעגלית, לפיה בסיום החוּמש מתחילים לקרוא בו מחדש בפרשת בראשית. גם אנו, בסיום החמישיה הפותחת, בעזרת השם נתחיל מבראשית, בכוחות מחודשים לקידום הקהילה היקרה. וזוהי רק ההתחלה.
עד כאן סקירה על קצה המזלג על התפתחות הקלאב בַּחֲצי עשוֹר, ועוד נָכוֹנוּ לו עלילות ותוכניות רבות בעתיד. חַכּוּ לחמישייה הבאה. אין ספק שהקלאב בתפיסתו הייחודית יכול להיות מודל שיקומי חסר תקדים לארגוני בריאות הנפש. כל הכבוד!
וּלסיוּם המוטו של הקלאב, הלקוּח מתוך השיר המפורסם של הרב קוק "בן אדם עֲלֵה למעלה", שמצביע על מעוֹף, יכולת וערך עצמי מלכוּתי הגלוּמים בך: חבר, "עֲלֵה לְמַעְלָה עֲלֵה כִּי כֹּחַ עַז לְךָ, יֵשׁ לְךָ כַּנְפֵי רוּחַ, כַּנְפֵי נְשָׁרִים אַבִּירִים" (אורות הקודש)!

תאריך:  26/03/2019   |   עודכן:  26/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ציפי לידר / Tzipi Lider
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל חקק
סיפורי ילדים כדרך לבנות עולם טוב יותר    דרך הכתיבה של עמנואל בן סבו לאורך כל ספריו היא לשלב בין ספרות יפה לבין עולם הילדים
דן מרגלית
אך הגיעה העת לחשוב - או שביבי הולך ביד רכה ואפשר להתווכח על זה, אך הכיוון סביר; או שהוא הולך בכוח הזרוע ואפשר להתווכח גם על זה, אך הכיוון גם סביר
משה נסטלבאום
טור אישי בשלישי    שוב הלשון של השר גלעד ארדן הקדימה את המחשבה התוצאה: ארדן כינה שלושה רמטכ"לים לשעבר ליצנים    מי הליצן האמיתי של הפוליטיקה ולא רק בפורים?    או מה קורה כשחנופה משבשת לשר את שיקול הדעת?
דן מרגלית
סוד בענייני ביטחון מבוגי? מאיזנקוט? לזה אפילו אנשי ביבי השפוטים ביותר אינם יכולים להאמין    אז הייתה לסודיות זו סיבה אחרת, סיבה עם כתם
ארי בוסל
הנה הזרם הרפורמי והקונסרבטיבי בארה"ב, שילדיו כבר אינם קשורים למדינת ישראל או אפילו מבינים את חשיבות עצם קיומה, ואינם יודעים איך להתנהג כיהודים, איזו תפילה להגיד, מתי ומדוע, רוצה לכפות על ירושלים שתתפלל כמוהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il