X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הממשלה החדשה תוצג בשבוע הבא בפני יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס. הרכבת הממשלה לוותה במחלוקות ותככים שהביאו לגל של התפטרויות בכמה מפלגות פלשתיניות, הממשלה החדשה רק תגביר את הפירוד בזירה הפלשתינית
▪  ▪  ▪
מוחמד א-שתיה [צילום: AP]

בימים הקרובים אמור מוחמד א-שתייה, בכיר תנועת פתח שעליו הטיל יו"ר הרש"פ להרכיב את הממשלה הפלשתינית החדשה, להציג בפני מחמוד עבאס את הרכב ממשלתו החדשה. בכיר פתח חוסיין א-שיח' הודיע כי הצגת הרכב הממשלה החדשה תהיה בשבוע הבא.
על-פי גורמים בפתח, ראש הממשלה הקודם ראמי חמדאללה יפרוש מהחיים הפוליטיים ויחזור לאוניברסיטת א-נג'אח בשכם. מוחמד א-שתייה התקשה בהרכבת הממשלה החדשה מכיוון שהפלגים הפלשתינים העיקריים בזירה הפוליטית הפלשתינית מחרימים אותה בגלל המדיניות הכוחנית של מחמוד עבאס וסירובו לחלק את העוגה השלטונית עם פלגים אחרים המתנגדים למדיניותו.
הפלגים שמחרימים את הממשלה החדשה ואינם מוכנים להיות חלק ממנה הם: חמאס, הג'יהאד האיסלאמי, החזית העממית והחזית הדמוקרטית. נראה כי הממשלה הפלשתינית החדשה תורכב בעיקר מנציגים מתנועת פתח ומעוד כמה פלגים קטנים באש"פ.
מוחמד א-שתייה הודיע השבוע כי מלבד נציגים מתנועת פתח יכללו בממשלתו נציגים מהפלגים הבאים: מפלגת "פדא",חזית המאבק העממי,מפלגת העם,חזית השחרור העברית והחזית הערבית הפלשתינית. בשבוע האחרון פרצו מחלוקות חריפות במפלגת "פדא" ובמפלגת העם(המפלגה הקומוניסטית לשעבר) על-רקע השאלה האם להצטרף לממשלה החדשה בראשות מוחמד א-שתייה.
כתוצאה מכך התפטרה מתפקידה זהירה כמאל שמשמשת בתפקיד מזכ"ל מפלגת "פדא" ועמה כמה ממקורביה. גם ווליד עווד, חבר הלשכה המדינית של "מפלגת העם" התפטר מתפקידו. השניים התפטרו מתפקידם בגלל התנגדותם להצטרפות מפלגותיהם לממשלה הפלשתינית החדשה.
מהו תפקידו של מאג'ד פרג'?
סוכנות הידיעות "שיהאב" המזוהה עם ארגון חמאס פרסמה ב-באפריל דיווח שבו האשימה את הגנרל מאג'ד פרג', ראש המודיעין הכללי הפלשתיני ומקורבו של יו"ר הרש"פ, ב"סחיטה כספית" של הפלגים הפלשתינים כדי להפעיל עליהם לחץ להצטרף לממשלה החדשה בראשות מחמד א-שתייה. בשיחה עמי הכחיש הגנרל פרג' בנחרצות את כל ההאשמות האלה. הדיווח מאשים את הגנרל פרג' כי הוא פועל מאחורי הקלעים לסייע למוחמד א-שתייה להרכיב את הממשלה הבאה באמצעות סחיטה כספית ופיתויים של בכירים בכמה פלגים פלשתינים תוך שהוא מנצל את מצוקתם הכספית.
על-פי המקורות בחמאס, פעל צאלח ראפת, חבר המועצה המרכזית של מפלגת "פדא", בתיאום עם הגנרל מאג'ד פרג', לשנות את החלטת הלשכה המדינית של מפלגתו שלא להצטרף לממשלה החדשה בתמורה לקבלת הטבות כספיות ומימוש אינטרסים אישיים הקשורים לחברותו בועד הפועל של אש"פ. כשחזרה זהירה כמאל, מזכ"ל "פדא",מביקור בחו"ל והתברר לה כי ההחלטה שהובילה נגד ההצטרפות לממשלה החדשה שונתה היא הגישה את התפטרותה למוסדות המפלגה.
גם במפלגת העם היו ויכוחים בין חברי הלשכה המדינית לבין המזכ"ל של המפלגה ד"ר בסאם אלצאלחי על ההצטרפות לממשלה החדשה לאחר שהתברר כי הוא קיבל סכום של 90 אלף דולר מיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס כדי לתמוך בהשתתפות בממשלתו החדשה של א-שתייה. על הרקע הזה הודיע ווליד עווד, חבר הלשכה המדינית, על התפטרותו ממפלגת העם.
סוכנות הידיעות "שיהאב" דיווחה כי המשבר הכספי במפלגת העם הוא משבר מלאכותי שמתואם בין מזכ"ל המפלגה בסאם אלצאלחי לבין בכיר פתח עזאם אלאחמד כדי שהמפלגה תיישר קו עם ההחלטות של יו"ר הרש"פ בהתאם ל "עסקה" בין בסאם אלצאלחי לבין עזאם אלאחמד שנועדה לכסות על השתיתות הכספית בתוך המפלגה, על-פי הדיווח קיבל אלצאלחי סכומי כסף מיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס בשווי של מיליון דולר כדי לחפות על השחיתות שלו בבזבוז כספי המפלגה בפרויקטים כושלים.
לסיכום
הקמת הממשלה הפלשתינית החדשה הציתה את אש המחלוקות הפוליטיות בין הפלגים הפלשתינים לבין יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ובתוך הפלגים הפלשתינים עצמם דבר שגרר גם גל התפטרויות.
מוחמד א-שתייה יצליח להקים ממשלה חדשה אך היא תורכב בעיקר מבכירים מתנועת פתח, שהינה מפלגת השלטון, כששאר נציגיה הם מהפלגים הפלשתינים הקטנים באש"ף שמשמשים כ"עלה תאנה". הרחוב הפלשתיני רוצה בממשלת אחדות אך למעשה הוא מקבל ממשלה על טהרת תנועת פתח.
הממשלה החדשה מסמלת יותר מכל את הפיצול והפילוג בזירה הפוליטית הפלשתינית, הפלגים העיקרים מחרימים אותה בגלל מדיניות מחמוד עבאס והפיוס הפנים פלשתיני נראה רחוק מתמיד, הממשלה החדשה רק תעמיק את הפיצול והפירוד ותתקשה במשימתה העיקרית לחלץ את הרש"פ ממצוקתה הכלכלית והפוליטית.

תאריך:  04/04/2019   |   עודכן:  04/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחלוקות בהרכבת הממשלה הפלשתינית החדשה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
בעז שפירא
עם ישראל איננו כולל את ערביי ישראל. מי שיטען אחרת הוא כזבן, חי בשקר, מנסה להטעות ומסלף את ההיסטוריה מאז בריאת העולם ועד היום
יוני בן-מנחם
תושב רמאללה עונה קשות ע"י מנגנון המודיעין המסכל הפלשתיני ונמנעה ממנו קבלת טיפול רפואי עד שמת בתחנת המשטרה. ברש"פ ממשיכה להפר את זכויות האדם ולענות חשודים גם כשלא מדובר במעצר על-רקע פוליטי,ארגוני זכויות האדם דורשים מיו"ר הרש"פ להקים ועדת חקירה עצמאית בפרשה
בצלאל לביא
בעוד מערכת הבחירות הרותחת ממשיכה לשבור שיאים שליליים מתברר כי הדמויות המרכזיות בתקופה זו בכלל לא עומדים לבחירה למרות שנוכחותם מאוד בולטת בשטח
יוני בן-מנחם
ישראל תבצע בימים הקרובים הקלות נוספות לתושבי רצועת עזה במסגרת הבנות הרגיעה שהושגו עם חמאס. הבנות הרגיעה החדשות מבססות את שלטון חמאס ברצועה, הנהגת חמאס מרוצה מההתפתחויות ורואה בהן הצלחה של מדיניות "מלחמת ההתשה" נגד ישראל
עזרא אלנקם יכין
התוצאות הנוראות ביותר של האנטישמיות היו בפוגרומים האיומים במזרח אירופה    אולם, שנאת ישראל חמורה לאין ערוך ממפגעי האנטישמיות    עם כל הזוועות שמבצעים האנטישמים, מעשיהם מקומיים ומכוונים נגד היהודים בסביבתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il