X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איזו עוד אומה יכולה לעמוד במכבש של אירועים לאומיים כה טעונים, לטוב ולרע, לכאב ולששון, שלופתים את האזרח היחיד באין מנוס ממעורבותו בהם?
▪  ▪  ▪
ברזילי. דמות ססגונית [צילום: יוטיוב]

הימים שלאחר פסח הם ימים דחוסים לעם היושב בציון. עוד לא נחנו מחג המצות ומחג המופלטה ובאו עלינו בזה אחר זה יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויום העצמאות. ימי צפירות, טקסים, עצרות, מנגלים, דגלים, נאומים נימלצים. כך בכל שנה לעת הזאת. השנה ניתוספו להם שני אירועים כבדים - יום הבחירות לכנסת שהוא כבר מזמן מאחורינו, וליל הבחירה המוסיקלית שלפנינו, או מה שנקרא: גמר האירוויזיון. ובתוך כל אלה נקלענו לשני ימי לחימה בגבול הדרום, כאשר אירגוני הטרור הרצחני הצטרפו ל"חגיגה", כדרכם.
איזו עוד אומה יכולה לעמוד במכבש של אירועים לאומיים כה טעונים, לטוב ולרע, לכאב ולששון, שלופתים את האזרח היחיד באין מנוס ממעורבותו בהם? יש בהם הרבה מן החיוב לעם כשלנו, שביום-יום הוא מפולג ושסוע. אלה ימים שבהם בכל זאת אנו מתאחדים במקצת, וצוברים חוויות משותפות למרביתנו. הצרה היא שלאחריהם אנו חוזרים לסורנו, שבים ומתנהגים כביום קטנות. צופרים, עוקפים, משמיצים, מגדפים, דוחפים, מתלהמים - עד לאביב הבא...
השבוע אנו עומדים בפני אירוע יוצא-דופן, שהכל כאן מתגמד לעומתו - האירוויזיון! משעה לשעה גוברת ההתרגשות (בעיקר בתקשורת), גובר העיסוק (התקשורתי) בו, כמעט כל תשומת הלב מתמקדת בו. זה יהיה סוף השבוע שבו ישראל תיהפך כביכול לבירה התרבותית של אירופה, ועיני מיליונים ברחבי היבשת ומעבר לה יצפו במה שמתרחש בגני התערוכה בתל אביב. בתוך כך יוזרמו למוחותיהם תמונות פסטורליות מנופי והווי ארצנו. ישראל ללא מלחמה וללא צבא, ללא מדים וללא דמים...
אבל עד שזה יהיה מאחורינו, לא יפוג לחלוטין החשש, שמא בכל זאת דברים ישתבשו, ולא בגלל תקלות אירגוניות, כי אם עקב טיל כלשהו שיטייל לו מעזה אל עבר תל אביב, בניסיון לפגע בגדולה בהצגות תבל בסוף שבוע זה. לאחר ההתגרות האחרונה, ישראל נמנעה מהנחתת מכה עזה מדי על עזה, בתקווה שהחמאס והג'יהאד יואילו להפסיק תוקפנותם, לפחות עד יעבור זעם, או עד שייבחר השיר המנצח.
ואכן, עד לרגע כתיבת שורות אלה, פרט להסתערות השיגרתית על הגדר (סצנה שתחזור בוודאי גם ביום ששי הקרוב), עם הרוג ופצועים ערבים תורנים, שקט יחסי שורר בדרום. הפרחת הבלונים והצתת השדות נמשכת, אבל לא זה מה שיגרום לתגובה ישראלית שתביא לנקמה חמאסית, ולשיבוש האירוויזיון.
מופע פוליטי
אז מה יש לנו? מופע גמר של תחרות שירים בינלאומית, נוצצת, שמשודרת לכל העולם בזמן אמת, מיזם אדיר שמתרחש בישראל, בצל איומי טרור. בינתיים המצב הביטחוני כאן פחות מעניין למשל את סן-מרינו או מלטה. כולם שם, נציגי המדינות על זמריהם ומלוויהם, עסוקים בחזרות ובהכנות אחרונות, בתקווה לכבוש את הפיסגה ולהעביר בשנה הבאה את התחרות הזאת לבירותיהם. ספק אם הם יודעים וספק אם אנחנו יודעים - האם בעזה יש מי שזוממים לגנוב את ההצגה לתל אביב? אולי האיסלנדים הקרים יודעים, שהרי הם עצמם מתכננים לנצל את הבמה למופע פוליטי אנטי-ישראלי.
וכמעט שכחנו כי לסיטואציה חסרת התקדים הזאת נושאת באחריות אישה אחת. קוראים לה נטע ברזילי. דמות ססגונית, כמעט אלמונית עד לפני שנה, שכבשה את פיסגת האירוויזיון אשתקד, וגרמה לכך שהאירוע היוקרתי והמאומץ הזה מתקיים ב-2019, כאן בתל אביב. שוב ושוב יושמע ויבוצע ה"טוי" שלה, שהביאנו עד הלום. אני לא מת על השיר המצועצע, בלשון המעטה. הוא לא ישראלי באופיו, אבל כפי שמסבירים "יודעי דבר", זהו שיר אירוויזיוני, ועובדה שהביא לישראל, כלומר לנטע, את הניצחון בליסבון.
שירים ישראלים? רק בימים האחרונים, ימי העצב והשמחה, שמענו כמותם למכביר. הם הושמעו בטקסים השונים, בערבי שירה ובכל אמצעי התקשורת. זוהי שירת הרבים הישראלית, אבל מה לעשות, אין היא הולמת את רוח האירוויזיון, שבו שיר שמושמע על-ידי זמר או זמרת שמייצגים מדינה כלשהי, יכול היה באותה מידה לייצג מדינה אחרת. אירוע תחרותי, שמטשטש את גבולות התרבות.
ככל שזה תלוי בהפקה הישראלית, זה יהיה אירוע גדוש עשרות אירועי-מישנה בכל רחבי העיר ללא הפסקה, שאמור להביא לנו מוניטין ותיירים. השאלה היא אם להפקה אחרת, זו שממוקמת מתחת לפני האדמה בעזה, יש תוכניות מסוג אחר. האם הם ינסו להשמיע את "קולם", להפגין קבל תבל כולה את התמחותם בטרור, או אולי יאפשרו לנתיניהם, אם החשמל יספיק, לצפות אף הם בגמר האירוויזיון מתל אביב-יפו ה"כבושה"? האם "צבע אדום" יחריש את האירוויזיון? ביום ראשון הבא נהיה חכמים יותר.
בהצלחה לקובי מרימי.

פורסם לראשונה במעריב ב-13.5.19
תאריך:  14/05/2019   |   עודכן:  14/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האירוויזיון - שרק יעבור בשלום
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
פגיעה בכבוד שלנו
עמוס שנער  |  14/05/19 10:41
 
- אאה ושכחתי את מדונה
עמוס שנער  |  14/05/19 14:06
2
בסך הכל פריק- שואו בפרובינציה ל"ת
גרמני נאור  |  14/05/19 20:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
שי אלבוגן
כדאי להוקיר ולכבד את העובדה, שמנחה בטקס רשמי ומרכזי ביום שכזה, מתלבשת בהתאם ל"כללי הטקס" היהודיים
ציפי לידר
בשולי הכותרות: היכן כלבי השמירה של החוק?    שופטים סוג א ואזרחים סוג ב?    ולקינוח דגל יהודי
עידן יוסף
בבנייני האומה בירושלים התקיים טקס הענקת פרסי ישראל    הטקס במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר החינוך, סגן יו"ר הכנסת, נשיאת בית המשפט העליון וראש עיריית ירושלים
עידן יוסף
בצילומי הקליפ המשטרתי ליום העצמאות השתתפו שוטרים ושוטרות מכלל יחידות המשטרה, וכן זמרות וזמרים מלהקות המשטרה ומשמר הגבול
עידן יוסף
אם תרצו אין זו אגדה: גמר חידון הציונות והמורשת למשפחות מבית ההסתדרות הציונות העולמית, המועצה הציונית בישראל ומשרד ירושלים ומורשת התקיים זו השנה השישית, והשנה זכתה בו משפחת פז-יסקרוביץ' ממושב ניר גלים שגברה על תשע משפחות נוספות שעלו לגמר
רשימות נוספות
הרמטכ"ל: "המציאות משתנה בקצב מסחרר"  /  מחלקה ראשונה
חתן התנ"ך העולמי: יונתן ויסמן מישראל  /  עידן יוסף
צפו: שידור חי ממשכן נשיאי ישראל  /  עידן יוסף
היי משה  /  יורם דורי
זוהי הארץ  /  איתמר לוין
למדינת ישראל ייעוד מיוחד  /  גרשון הכהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il