X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ימי פסח חלפו, בפסח אסור החמץ בישראל לזכר אבותינו שיצאו ממצרים, ואשר מהחיפזון, אכלו את פת לחמם אשר טרם הספיקה להחמיץ חומר ההחמצה עתיק היומין הוא השאור, אשר די בגרגר אחד ממנו על-מנת להחמיץ עיסה שלמה
▪  ▪  ▪
רובינשטיין. נזעק [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

הבכי והזעקה על הרס הדמוקרטיה מחייבים תשומת לב. כאשר שופט עליון, המשנה לנשיאה, היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אלייקים רובינשטיין נזעק במטרה להגן על הדמוקרטיה מפני משחרי רעתה ראוי מאוד להקשיב לו.
הקשבתי לאלייקים רובינשטיין
אז הקשבתי לו ברוב קשב, כלומר קראתי את אשר אמר בראיון ברדיו "נתניהו נהנה מחזקת החפות ויש לו גם שימוע". אני מקווה שהדבר הזה ייזכר כי זו האמת המשפטית. לגבי עניין של חסינות, כל דבר שהוא חסינות פרסונלית לאדם הוא לא דבר נכון. אם נגיע לשלב הזה שאדם שהיועמ"ש אחרי שימוע חושב שהוא צריך לעמוד לדין, ואני מדבר לא כשונא של נתניהו, אני גם מעריך דברים שהוא עשה, אבל אם אדם אחרי שימוע יצטרך לעמוד לדין והחסינות תהיה ארץ המפלט, זה הופך אותנו למדינה של עולם שלישי. בכלל, הנושא של שינויי חקיקה למטרה שבמהות היא פרסונלית זה לא דבר טוב. החוק צריך להיות שווה לכולנו".
אז מה אני אומר לכם, אם אלה פני הדברים, עדיף חסינות בחקיקה אישית לראש הממשלה, ולא רק עד תום הקדנציה אלא לעולמי עד.
39 שנות מאסר
ראש הממשלה נחשד בשלושה תיקים שונים, בכל השלושה הוא נחשד בשוחד, בכל השלושה הוא נחשד בהפרת אמנונים. 39 שנות מאסר מצטברות יש בחוק על מכלול העבירות האלה (30 על השוחד ו-9 על כל היתר) בכל החשדות מצאו המשטרה והפרקליטות די ראיות להעמדה לדין.
2 מתיקי השוחד, 20 שנות מאסר מתוך ה-39, יותר ממחצית השנים, התנדפו מבלי שראש הממשלה התבקש כלל להתייחס אליהם, ועתה נותר תיק שוחד אחד, 10 שנים, ושלושה תיקי הפרת אמונים, 9 שנים יחדיו. ועל מה נסוב תיק השוחד הנורא? על בקשת/דרישת/קבלת עיתונות טובה כשוחד.
לא היה מקרה אחד בארץ בו עיתונות טובה או הטיית עיתונות נחשבו כשוחד, לא ידוע לי על כל כזה מקרה בכל העולם הדמוקרטי כולו. אם נרצה להקיש מחוקים אחרים אז נראה שעיתונות טובה או הטיית עיתונות איננה נחשבת כמתנה, ולכן ודאי וודאי לא יכולה להיות כלל חלק מעסקת שוחד. הטיית עיתונות היא לחם חוק בישראל ובמקרים בולטים של הטיה כזו אף מועצת העיתונות לא מצאה בהם פסול משמעתי/אתי.
רק רשע אחד בסדום?
בסדום של העיתונות המוטה שלנו יש רק רשע אחד? ולרשע הזה קוראים בנימין נתניהו? איפה היה אלייקים רובינשטיין כאשר עלו כל ההאשמות ההזויות האלה? אז הוא לא חשש ליציבותה של הדמוקרטיה? האם הדבקת האשמות הזויות לראש ממשלה נבחר מחזקת את הדמוקרטיה, או שמא היא מנסרת את ענפיה? אם מתן/קבלת עיתונות טובה נחשבות כמתת שוחד אנו יכולים לכבות את האור ולסגור את הבאסטה, ואם ההאשמות האלה הן האשמות פרסונליות לראש הממשלה בלבד, ודאי וודאי שאפשר לסגור, ועל-מנת שלא לסגור כנראה שאין ברירה אלא להתגונן בחקיקה פרסונלית.
לזרוק את העיסה החמוצה לפח
ואז מגלגלים ה"צדיקים" עיניהם לשמים ואומרים "שים בצד את השוחד. ומה עם הפרת האמונים"? אז זהו, שאי-אפשר לשים בצד את השוחד, או נכון יותר אסור לשים אותו בצד.
אם בעיסה של משטרת ישראל ופרקליטות המדינה יש שאור אחד, הריהו מחמיץ את כל העיסה, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בואח'ד שאור, בייחוד אם רוב מרכיבי העיסה הם שאור אחד גדול, ואז נכון לזרוק את כל העיסה החמוצה הזו לפח.
בכל מהלך יש סיכונים, כל שינוי עלול להביא עמו תוצאות לוואי שליליות, אך השלכת רפש הזוי ורווי שנאת חינם (ושנות מאסר) בראש ממשלה מכהן, מסוכנת מכולם. התנפלות של מערכת אכיפת החוק על ראש ממשלה מכהן בעילות הזויות, מסוכנת מכולן, ובהעדר חלופה אחרת, חקיקה פרסונלית מגוננת היא הכרח בל יגונה.
כאשר מדינת ישראל מתקיפה פרסונלית, אין כל פסול בהגנה באמצעות חקיקה פרסונלית על-ידי החשוד, נהפוך הוא, במקרה כזה חקיקה פרסונלית היא כנראה הדרך היחידה, ומה שנותר הוא אך להביע דאגה אמתית מהמצב החמור שהגענו אליו, ולאחל איחולי הצלחה לראש הממשלה.

תאריך:  21/05/2019   |   עודכן:  21/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
דן מרגלית
אם ביבי ופרקליטיו עשו תרגיל ותכסיס לדחות את המהלך - פעם כשתבעו לגנוז את החומר לפני הבחירות ועתה כשביבי איחר לשלם לעורכי דינו - זו בעיה שלהם
איתמר לוין
מיקי זוהר מהליכוד מבקש מהכנסת להשיב לקדמותו את המצב ששרר עד 2005 ולקבוע שיהיה צורך להסיר את חסינותם של חברי כנסת לצורך העמדתם לדין - במקום שהם יצטרכו לבקש חסינות
איציק וולף
פרקליטו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, פנה אל היועץ המשפטי לממשלה וביקש לדחות את השימוע בשנה בשל היקפם העצום של תיקי החקירה
עומר מואב
הטענה שיש כאן דיקטטורה של בית המשפט שיכול לפסול חוקים לפי האידאולוגיה של השופטים, זה בפועל סתם קשקוש    ממליץ לכם לקרוא את רשימת 18 החוקים שבג"ץ פסל
יוסף אליעז
אם אדם אכן עבר חלילה עבירות שוחד בעבר, מי לידינו יתקע שתחת הגנת החסינות לא ימשיך בדרכו הנלוזה    כבר היו דברים מעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il