X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ראש הממשלה הפלשתיני החדש מוחמד א-שתייה מנסה להלך אימים על ישראל כי קריסת הרש"פ החלה כדי לסחוט את ישראל כספית ומדינית ולהביא להפסקת ישום החוק לקיזוז כספים שהרש"פ מעבירה למשפחות המחבלים. מדובר באיומי סרק, הרש"פ לא תקרוס וישראל חייבת לעמוד על עמדתה ולהפסיק להיות הכספומט של הטרור
▪  ▪  ▪
מוחמד א-שתיה [צילום: AP]

בכירי הרש"פ לא מאבדים זמן יקר כדי לנסות להלך אימים על ישראל ולסחוט אותה מדינית וכספית כדי שתתעלם מ"חוק הקיזוז" שהיא חוקקה בכנסת ותעביר לקופת הרש"פ את מלוא הסכום של כספי המיסים שהיא גובה עבורה מדי חודש מבלי לקזז את הסכום שהיא משלמת למשפחות ה"שהידים" והמחבלים. הפעם מדובר בראש הממשלה הפלשתיני החדש מוחמד א-שתייה.
בראיון ראשון שהוא העניק לתקשורת במערב, התראיין א-שתייה לעיתון "ניו-יורק טיימס" והזהיר כי הרש"פ נמצאת במצב של קריסה. "בקרוב לא יהיה לנו איך לשלם משכורות ואז ניאלץ לשלוח אנשי ביטחון הביתה" אמר א-שתייה כשהוא מנסה לרמוז כי לרש"פ לא יהיו מספיק אנשי ביטחון כדי להילחם בטרור.
"אם נקרוס, אש"ף יתפוס פיקוד ונחזור לתקופה שלפני התחלת הסכמי אוסלו, אפילו ההכרה בישראל עלולה להיות מוטלת בספק" הוא הדגיש.
ישראל החלה בחודש פברואר השנה ליישם את "חוק הקיזוז" שעל פיו היא מנכה מכספי המיסים של הפלשתינים את הסכום שהרש"פ מעבירה למשפחות ה"שהידים" והמחבלים.
בתגובה סירבה הרש"פ לקחת את שארית הכסף והחזירה אותו לישראל, הדרג המדיני ניסה מספר פעמים להעביר את הכסף לחשבונות הבנק של הרש"פ אך מחמוד עבאס הורה להחזירו כאקט של מחאה.
צריך לקחת בעירבון מוגבל את דבריו של ראש הממשלה הפלשתיני א-שתייה שאיננו ידוע באמינותו, בלשון המעטה, אני בוחר דווקא לקבל את הגירסא של ראש אמ"ן האלוף תמיר היימן. האלוף היימן אמר ב-5 ביוני בכנס במרכז למורשת מודיעין במסגרת התערוכה הביטחונית ISDF באקספו תל אביב בהתייחס למצב הכלכלי ברש"פ: "המצב הכלכלי שלהם סביר והמנגנון עוד מתפקד היטב".
הרש"פ מתעקשת כי תסכים לקבל את הכסף רק אם יבוטל הקיצוץ שעשתה ישראל בהתאם ל"חוק הקיזוז" שאושר בכנסת ביולי 2018,ראש הממשלה הפלשתיני "עושה שרירים" בדיוק כמו יו"ר הרש"פ, למרות שכספי המיסים שישראל גובה עבור הרש"פ מהווים כ-70 אחוזים מתקציבה.
לישראל אין עניין שהרש"פ תקרוס מבחינה כלכלית וביטחונית, מאידך-גיסא היא איננה יכולה להסכים לכך שהכסף שהיא מעבירה לרש"פ ישמש ככספומט למימון משפחות המחבלים, לכן חוקק "חוק הקיזוז" ויש להקפיד על ביצועו.
גם בארצות הברית חוקק חוק דומה הנקרא חוק "טיילור פורס" השולל סיוע כספי לרש"פ כל עוד היא מעודדת טרור, האמריקנים מקפידים לכבד את החוק,הנשיא טראמפ הורה על קיצוץ הסיוע הכספי השנתי האמריקני לרש"פ בסך כמיליארד דולר והוא איננו מגלה שום הרהורי חרטה בנושא גם לא לקראת כינוס הסדנה הכלכלית בבחריין בסוף החודש.
טראמפ גם לא שעה לבקשת ישראל שלא לבטל את הסיוע הכלכלי השנתי שהועבר למנגנוני הביטחון של הרש"פ כדי שילחמו בטרור. יו"ר הרש"פ ממשיך להתעקש על תשלום המשכורות למשפחות המחבלים כדי לחזק את מעמדו ברחוב הפלשתיני ולהפוך ל"גיבור לאומי", התשלומים של הרש"פ למשפחות המחבלים רק מעודדים טרור, כל צעיר פלשתיני בגדה יודע כי אם יפגע באזרח או בחייל ישראלי, משפחתו תקבל משכורת חודשית בסך 12 אלף ש"ח.
לקראת קריסת הרש"פ?
הסכנה שהרש"פ תקרוס, בניגוד למה שמה שאומר ראש הממשלה הפלשתיני א-שתייה מסיבות מדיניות, איננה קרובה, הרש"פ הייתה כבר בעבר במשברים כספיים גדולים והתגברה עליהם.
ישנן עוד סיבות:
  • מדינות ערב המתונות, סעודיה, מצרים וירדן איננן מעוניינות בקריסת הרש"פ ואיבוד היציבות השלטונית בגדה, לכן הן יעשו את כל הדרוש למנוע את קריסת הרש"פ, הדברים נכונים גם לגבי המדינות התורמות אשר במקרה חרום יתגייסו כולן להציל את הרש"פ מקריסה.
  • יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס איננו מעוניין בקריסת שלטונו ומסירת המפתחות לישראל, הוא נחוש להמשיך בתפקידו והפעם שלח את ראש הממשלה החדש שלו כדי להלך אימים על ישראל ועל הקהילה הבינלאומית.
קריסת הרש"פ פירושה פגיעה קשה באימפריה הכלכלית שמחמוד עבאס סייע לשני בניו להקים ושהוא שומר עליה מכל משמר. גם צמרת פתח המקיפה את מחמוד עבאס איננה מעוניינת בקריסת הרש"פ שמשמשת כ"פרה חולבת" עבורם.
הרש"פ מגבירה את הלחץ על ישראל וארה"ב לקראת הסדנה הכלכלית בבחריין, היא השתמשה ברוב התחמושת שלה ויתכן שתיזום "משבר כלכלי" נוסף בסמיכות זמנים לכינוס הסדנה הכלכלית ב-25 בחודש, מבחינת מחמוד עבאס כל האפשרויות פתוחות כדי לחבל בסדנה שהוא מחרים.
ישראל איננה צריכה להיבהל מזעקות השבר של בכירי הרש"פ, היא חייבת להעביר את המסר ולצרוב את התודעה של הפלשתינים כי "חוק הקיזוז" יבוצע על אפם ועל חמתם וכי ישראל לא תסכים להיות הכספומט של הטרור. מדובר בחוק מוצדק שעבר את אישור הכנסת והממשלה חייבת לבצעו ולשמור על כבודה הלאומי.
רק אם תעמוד ישראל על שלה, יבינו הפלשתינים כי היא רצינית במלחמתה נגד הטרור ונגד כל גילוי של תמיכה בו מצד הרש"פ, אסור לממשלת ישראל להתקפל בנושא הזה בשום מחיר, זוהי חובתה המוסרית, 8 אחוזים מתקציב הרש"פ הולכים לתשלום למשפחות המחבלים והרש"פ צריכה להבין כי איננה יכולה לדרוש מישראל כי תשמור על יציבותה השלטונית ובאותה העת תמשיך לתמוך בטרור.

תאריך:  06/06/2019   |   עודכן:  06/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
החרפה חדה במשבר בין חמאס לסעודיה על-רקע "עסקת המאה" והסירוב של ארגון חמאס להתנתק כספית מאירן. ארגון חמאס מחזר על פתחו של הנשיא הסורי בשאר אסד כדי להתפייס עמו, בינתיים ללא הצלחה
יוני בן-מנחם
הרש"פ קוראת למדינות ערב להחרים את ג'ראד קושניר יועצו של הנשיא טראמפ בגלל דבריו כי "הפלשתינים אינם מסוגלים למשול על עצמם". הסדנה הכלכלית בבחריין תהיה מפגן של נורמליזציה בין מדינות ערב לישראל, מחמוד עבאס לא מסוגל לחלץ את הפלשתינים מהמצוקה הקשה שאליה הוא הוביל אותם
יוני בן-מנחם
על-פי משרד ההגנה בדמשק ישראל תקפה אמש את שדה התעופה 4-T ליד חומס, המתיחות בצפון גוברת וישראל מעבירה מסר תקיף לסוריה כי לא תשלים עם התקפות משטחה. ישראל חייבת להבהיר לנשיא סוריה כי ניסיון לפתוח חזית חדשה ברמת הגולן יביא לנפילת משטרו
יוני בן-מנחם
מה גרם למוחמד מסאד, מחבל לשעבר בחוליית "הפנתר השחור" של פתח, לנטוש את דרך הטרור, לחבר ספר נגד פיגועי התאבדות ולהקים פרויקט ענק של שתילת מיליון עצי זית בישראל למען השלום?
שמואל פישר
מה שמתרחש במדבר יהודה הוא אוזלת-יד מדהימה מבחינה ציונית-יהודית, מעשה מקומם של שמיטת הארץ לידי הערבים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il