X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בעוד שתשעת העותקים הרשמיים של הסכם השלום נשמרו בגנזכי שלוש המדינות, העותק הנוסף התגלגל עם השנים בין ידיים פרטיות, וככל הידוע הגיע לידי הבעלים הנוכחיים באמצע שנות התשעים
▪  ▪  ▪
[צילום: בית המכירות Winner'S]
[צילום: בית המכירות Winner'S]

[צילום: בית המכירות Winner'S]

בית המכירות Winner'S יקיים מכירה פומבית של ספרי קודש, מכתבי רבנים ואדמו"רים, חב"ד, כתבי יד, אומנות יהודית, מסמכים היסטורים נדירים ועוד.
אחד מהם הוא עותק מקורי נדיר, וככל הידוע גם היחידי שנותר מהסכם השלום בין ישראל למצרים, מוצע למכירה פומבית 40 שנה אחרי שנחתם. מחיר הפתיחה של המסמך ההיסטורי, שזיכה את הנשיא המצרי אנואר סאדאת וראש הממשלה הישראלי מנחם בגין, כמו גם את המתווך האמריקני ג'ימי קרטר, בפרס נובל לשלום, עומד על 35 אלף דולר, ושוויו מוערך פי שניים מכך.
זמן קצר לפני הטקס החגיגי על מדשאות הבית הלבן, לשכתו של מנחם בגין ביקשה מסאדאת וקרטר לחתום על עותקים שיופצו לעיתונים. כעת, אחד העותקים המקוריים עומד למכירה החל ב-35 אלף דולר.
לקראת מעמד חתימת הסכם השלום בין המדינות, שנערך במרץ 1979 על מדשאות הבית הלבן, הוכנו תשעה עותקים ממנו, כאשר כל אחת מהמדינות שהיו שותפות לו - ישראל, מצרים וארה"ב - קיבלה שלושה העתקים כל אחת, בעברית, בערבית ובאנגלית.
כעת מתברר כי לשכת ראש הממשלה מנחם בגין ביקשה משלושת המנהיגים לחתום עוד לפני פתיחת הטקס החגיגי, על עותק נוסף, לא רשמי, עשירי במספר. המטרה הייתה להספיק לשלוח את תמונת ההסכם אל מערכות העיתונים בישראל עוד לפני ירידתם לדפוס, כך שישלבו אותה בגיליונות החגיגיים של הבוקר שאחרי, למרות הפרשי השעות בין ירושלים לוושינגטון.
בעוד שתשעת העותקים הרשמיים של הסכם השלום נשמרו בגנזכי שלוש המדינות, העותק הנוסף התגלגל עם השנים בין ידיים פרטיות, וככל הידוע הגיע לידי הבעלים הנוכחיים באמצע שנות התשעים.
האדם שרכש את המסמך ההיסטורי בזמנו אינו אספן עתיקות, אלא קנה אותו על-רקע אישי סנטימנטלי: רבים מחבריו לנשק נהרגו במלחמת יום הכיפורים והוא רואה עצמו כ"פליט" ממנה. הסכם השלום עם מצרים נחרט בזיכרונו כסגירת מעגל -והוא החליט לרכוש את ההעתק.
המכירה ההיא גרמה לבהלה במשרד החוץ, שם חששו כי אחד משלושת העותקים המקוריים של ההסכם, שבידי ישראל, נגנב. בדיקה בגנזך המדינה העלה כי כל העותקים נמצאים כולם בכספת, וכשיצאו לחקור את הנושא התגלה הסיפור שמאחרי העותק הלא רשמי.
כעת, 40 שנה אחרי החתימה וכמעט 25 אחרי שנרכש, הוא למכירה פומבית על-ידי בעליו באמצעות בית המכירות הפומביות "ווינרס" (Winner's). להסכם מצורפת חוברת "מסמך חוזה השלום בין ישראל ומצרים" בהוצאת מרכז ההסברה, כשעל הכריכה, כאמור, החתימות מקוריות של בגין, סאדאת וקרטר. מנכ"ל בית המכירות, גל וינר, אומר כי לא ידוע על עותק נוסף כזה, וחוקרי "ווינרס" העריכו כי שווי המסמך נע בין 50 ל-70 אלף דולר. מחיר הפתיחה שלו יעמוד על 35 אלף.
המכירה ביום רביעי, 24.7.19, 18:00 מרכז שטנר 3 קומה א' גבעת שאול ירושלים.
[קישור לפריט]

תאריך:  24/07/2019   |   עודכן:  24/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עותק נדיר של הסכם השלום עם מצרים יועמד למכירה פומבית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
למעט איום אירני ישיר על ישראל, זה הנשקף מחיזבאללה הוא כיום האיום הקונבנציונלי החמור ביותר, שיסתבך עוד יותר בעימות אזורי; לכך מכוונת אירן בהקמתו ובטיפוחו    ישראל חייבת לתכנן מהלך פוליטי-צבאי שינטרל איום זה - בדרך של פרוק נשק או פרוק הארגון ולבנון מארחתו - בטרם תעמוד חומרתו האמיתי למבחן מעשי
זאב בן-יוסף
לא רק שתנועת הנוער של בית"ר איננה נחלשת, אלא שבשנים האחרונות היא אף העצימה בהרבה את פעילותה
עמוס שנער
לא מומלץ לאף אדם להמר על כבודו ועל שמו הטוב באמצעות בדיקת פוליגרף, כי הוא עלול לצאת רע למרות שהוא נהג בצורה טובה והגונה, אלא אם כן, אין לו מה להפסיד כי כולם משוכנעים שהוא סרח ואין לו שום דרך להוכיח את חפותו ורק בדיקת הפוליגרף נותנת לו תקווה
יוסף פנדריך
"זכות שאינה כתובה על ספר אך נובעת מזכותו הטבעית של כל אדם לחפש מקורות מחיה ולמצוא לעצמו מלאכה המפרנסת את בעליה..."
עומר מואב
למי שאינו כלכלן שלמד קצת את הנושא, הטענות שלי עלולות להישמע תמוהות    ההיגיון הפשוט: אם מעדיפים יצרן מקומי על יצרן זר אז לא ברור שיצרנו מקומות עבודה לישראלים? ובכן לא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il