X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שר החינוך החדש מושפע מהרבנים המצדדים בהכפפת ההלכה בפברואר 2016 במהלך כהונתו של הרב פרץ כרב הצבאי הראשי הוא צולם רוקד בחתונה עם הרב יצחק שפירא, שחיבר את "תורת המלך"
▪  ▪  ▪
פרץ. מושפע [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]

הרב רפי פרץ, לשעבר הרב הצבאי הראשי, שמונה לאחרונה לשר החינוך, מופקד על ערכי משרד החינוך ועל חינוך ילדי ישראל. כמו-כן, המכינות הקדם צבאיות כפופות למשרד החינוך האחראי על תקצובן.
בראשית יולי 2019 התריע ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, על-כך שהכפיפות של החיילים שצמחו במכינות הקדם צבאיות עוברת לאט-לאט מהכפיפות למפקדים הצבאיים לכפיפות הרבנים. זאת ועוד, המכינות מתפתחות לכיוון של מיליציות בשירות הרבנים.
להלן מספר דוגמאות המתכתבות עם דברי יו"ר ישראל ביתנו:
- קבוצה גדולה של רבני הציבור הדתי לאומי קראו לסרב לפקודת הפינוי מגוש-קטיף.
- הרב יעקב יוסף קרא לסרב פקודה לפינוי מגוש-קטיף (הרב יוסף הוא אחד מארבעת הרבנים שהביעו את הסכמתם לאמור בספר "תורת המלך" ראה להלן פסקה 3).
- בכנס שנערך במאי 2009 במאחז גבעת אסף קראו רבני הימין לחיילים לסרב פקודה אם יידרשו להשתתף בפינוי התנחלויות;
- במהלך סיור בשומרון שערכו קצינים בכירים טען ראש ישיבת ההסדר, הרב אליעזר מלמד, כי יש מקרים שבהם צריך לסרב פקודה.
עוד מתכתבים דבריו עם כנס הכנה לגיוס שנערך בפברואר 2018 בשדרות, שבמהלכו הלינו חלק מרבני המכינות הקדם צבאיות על הרבנות הצבאית שאינה מהווה כתובת עבור החיילים הדתיים, ודרשו מהם לעמוד על-כך שהרמה הרוחנית עליה הקפידו בישיבות צריכה להישאר ללא שינוי בצבא.
- הרב פרץ הגיב לדבריו של יו"ר ישראל ביתנו במילים האלה: שחרר אותנו, עבר זמנך, אלו פרפורי הגסיסה של הקריירה שלך.
בשנת 2009 פרסמו הרבנים יצחק שפירא ויוסף אליצור מישיבת עוד יוסף חי שביישוב יצהר ספר הלכתי "תורת המלך". לספר ניתנו הסכמות של ארבעה רבנים: יצחק גינזבורג, יעקב יוסף, זלמן נחמיה גולדברג ודוב ליאור. בפרק העוסק בפגיעה בחפים מפשע נטען שמותר, בזמן מלחמה, להרוג גם ילדי גויים מאחר שכאשר הם יגדלו הם יזיקו לנו. לפיכך מוטב להורגם כעת.
באוטוביוגרפיה של מפקד מחנה ההשמדה אושוויץ, צוין שהוא וחבריו התקשו להתמודד עם התחינות של הילדים היהודים שהובלו לתאי הגזים. אייכמן היה זה שהסביר לו שאת הילדים צריכים להרוג קודם, משום שאין הגיון בכך שהורגים דור של מבוגרים ומשאירים בחיים דור של נוקמים אפשריים.
על-אף שמחברי הספר נחקרו ובסופו של דבר לא הועמדו לדין פלילי, המדובר בספר גזעני ואלים שרב הדמיון בינו לבין תפיסת העולם הגזענית של הנאצים.
חלק מהרבנים הנזכרים בפסקה 3 חותרים בהתמדה, אם בעצמם ואם באמצעות תלמידיהם, הפינוי מגוש-קטיף. לכינון מדינת הלכה בהתאם לתפיסת התורה.
בפברואר 2016, במהלך כהונתו של הרב פרץ כרב הצבאי הראשי, הוא צולם רוקד בחתונה עם הרב יצחק שפירא, שחיבר את "תורת המלך". בשיאו של הריקוד שתועד החליף הרב פרץ שהופיע במדי צה"ל כובעים עם הרב שפירא. בעקבות האירוע, זומן הרב פרץ לשיחת הבהרה עם ראש אגף כוח אדם. הרב פרץ, לא הסתייג במהלך כהונתו כרב הצבאי הראשי מהספר.
עם מינויו לשר החינוך, הרי שלאור המתואר לעיל ובמיוחד לאור התנהגותו באירוע החתונה, זה הזמן להגיש שאילתה או להעלות הצעה לסדר היום, לפיה יש לדרוש משר החינוך החדש להסתייג, בהתאם לאמור בפסקה 5.
לדעתי, נוצר כאן מצב של win-win situation. אם יסתייג מה טוב. אם לא יסתייג, ידע הציבור הרחב ששר החינוך המופקד על הקניית ערכים לילדי ישראל מצדד בספר אלים וגזעני.

תאריך:  24/07/2019   |   עודכן:  24/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבי הרטמן
לפי המיתוס הלאומי - ה'כברה נגסט' ('כבוד המלכים') - היהודים הם צאצאי אותם 10,000 איש שליוו את מנליק הראשון מירושלים לאתיופיה
יוסף אליעז
מה שעשה ירון למוטי המת עושה עתה גאולה אבן ללונדון החי, יבדל"א, אף שזמנו וטעמו סרו זה מכבר
משה ניסנבוים
בעוד שתשעת העותקים הרשמיים של הסכם השלום נשמרו בגנזכי שלוש המדינות, העותק הנוסף התגלגל עם השנים בין ידיים פרטיות, וככל הידוע הגיע לידי הבעלים הנוכחיים באמצע שנות התשעים
רפי לאופרט
למעט איום אירני ישיר על ישראל, זה הנשקף מחיזבאללה הוא כיום האיום הקונבנציונלי החמור ביותר, שיסתבך עוד יותר בעימות אזורי; לכך מכוונת אירן בהקמתו ובטיפוחו    ישראל חייבת לתכנן מהלך פוליטי-צבאי שינטרל איום זה - בדרך של פרוק נשק או פרוק הארגון ולבנון מארחתו - בטרם תעמוד חומרתו האמיתי למבחן מעשי
זאב בן-יוסף
לא רק שתנועת הנוער של בית"ר איננה נחלשת, אלא שבשנים האחרונות היא אף העצימה בהרבה את פעילותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il