X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
החלטת שר התקשורת לפטור את הוט מהחובה לחבר חלק מיישובי הפריפריה לאינטרנט המהיר שלה היא חלק מהקיפוח וחוסר הצדק החלוקתי שהממשלה מיישמת אלא שבמקום שהמועמדים בבחירות יחגגו על זה, הם ממלאים פיהם מים
▪  ▪  ▪
שר התקשורת, דודי אמסלם [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
אג'נדה חברתית
ערב בחירות 2019 ב' היה מצופה מכל המועמדים, ובפרט מאלה שמצהירים שהם הולכים לבחירות על אג'נדה חברתית, להגיב ולדרוש משר התקשורת שיוודא את תיקון העיוות שבמתן ההקלות להוט. הסיכוי שזה יקרה זהה לסיכוי שעד הבחירות תהיה רכבת קלה בתל אביב.

ערב בחירות 2019 ב' היה מצופה מכל המועמדים, ובפרט מאלה שמצהירים שהם הולכים לבחירות על אג'נדה חברתית, להגיב ולדרוש משר התקשורת שיוודא את תיקון העיוות שבמתן ההקלות להוט. הסיכוי שזה יקרה זהה לסיכוי שעד הבחירות תהיה רכבת קלה בתל אביב.
ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה, אייל בלום, התלונן השבוע בשיחה עם אנשים ומחשבים על החלטת שר התקשורת, דודי אמסלם, להקל על הוט בביצוע תנאי הרישיון שלה ולפטור אותה מלחבר את כל יישובי הפריפריה לרשת הכבלים והאינטרנט המהיר שהיא מציעה במרכז הארץ. אמנם, הוט מחויבת לחבר את התושבים באמצעות התשתיות של בזק, במסגרת הסדר שהושג לפני כמה שנים, אבל ראש המועצה טוען כי בערבה התיכונה יש תשתיות בזק ישנות ואין אצלם קליטה סלולרית.
יישובי הערבה התיכונה כוללים חמישה מושבים - חצבה, עין יהב, פארן, עידן וצופר, ושלושה ישובים קהילתיים - ספיר, צוקים ועיר אובות. בסך-הכל, על-פי נתוני הלמ"ס מ-2017, גרים שם קצת יותר מ-3,000 תושבים. כמובן תושבי המועצה האזורית הזו אינם היחידים שההקלות הרגולטוריות שהשר אמסלם לתת להוט משפיעה עליהם, והבעיה של העדר פרישת תשתיות תקשורת, ראויות או בכלל לא, של הוט ובזק באזורי הפריפריה אינה ייחודית להם. על-פי הערכות לא רשמיות, העדר הפריסה נוגע ב-220 ישובים ויש עוד כמה מאות אלפים ש-"נהנים" משירותים חלקיים בתחום הכבלים והתקשורת.
רואים רק אקסלים - ולא אנשים
אמסלם לא המציא שום דבר חדש, פשוט במשמרת שלו הוא היה צריך לחתום סופית על הפטור שכבר ניתן באפריל 2018 על-ידי השר הקודם, איוב קרא. קרא, כמו אמסלם, הסתמך על המלצות ועדה מייעצת שבה יושבים אנשי מקצוע ואנשי כספים, שהאלוהים שלהם הוא תוכנת האקסל והם לא רואים אנשים ממטר.
המאבק בחברות לחייב אותן להגיע לכל נקודה בארץ החל עוד ב-1989, כאשר ניתנו הרישיונות הראשונים לטלוויזיה בכבלים. גם אז החוק חייב אותן להגיע לכל נקודה והן נקנסו, אבל החברות שפעלו אז (תבל, גוונים, ערוצי זהב, מת"ב ועוד - מישהו זוכר? כולן התאחדו להוט) העדיפו לשלם את הקנסות או להפעיל לחץ במסדרונות השלטון הנכונים מאשר להיכנס להשקעות ענק בדרום ובצפון.
העדר אכיפה ופטור מעונש על חריגה מתנאי הרישיון לא מאפשרים לחלק גדול מאותם תושבים בפריפריה ליהנות מאינטרנט במהירות של 500 מגה, שהוט מספקת במרכז הארץ והיא, כמו גם משרד התקשורת, מתהדרים בכך. בנוסף, אותם תושבים לא יוכלו ליהנות ממהפכת הדור החמישי, כאשר היא תגיע לישראל. המשרד אומנם טען בתגובתו שהשר אמסלם פנה לאותה ועדה מייעצת כדי שתמצא דרך לחבר את אותם 220 ישובים שעדיין לא מחוברים להוט, ואף דרש מהחברה לגבות מהם מחירים נמוכים בשירותי התקשורת. אבל כולנו יודעים מה שווה דרישת השר, יהיו כוונותיו הטובות אשר יהיו. מה עוד שמדובר בממשלה זמנית ובשר ממלא-מקום.
מכל אלה אנחנו רואים שמונופולי התקשורת חזקים מכל שלטון, גוברים על כל רגולציה, וגם אם קונסים אותם, הם יודעים להתמודד עם זה, כי בפועל זה לא יוצא מכיסם של בעלי המניות אלא מכיסינו אנו.
מכלול שלם של קיפוח
הסיפור של משרד התקשורת והוט הוא חלק ממכלול שלם של קיפוח מכוון, המבוסס על חוסר צדק חלוקתי של משאבים ברחבי ישראל. הוא מאפיין באופן שווה את כל ממשלות ישראל, מאז קום המדינה. עידן האינטרנט יצר ציפיות מוצדקות שהוא ישמש גשר לצמצום הפערים ויאפשר נגישות שווה לשירותים עבור תושבי הפריפריה, כמו במרכז, נגישות ללימודים אקדמיים ולתעסוקה, וחינוך בשדרות ובשלומי כמו ברמת אביב ובכפר שמריהו.
הטכנולוגיה צריכה להיות כלי בידי הממשלה לטובת הפריפריה וצמצום הפערים הדיגיטליים. אלא שנראה שבמקום להעצים את הפריפריה, הוא העצים את הפערים החברתיים והכלכליים. אחד מסממני העידן הטכנולוגי הוא מגמת העיר החכמה, שמאפשרת לתושבים להיות מעורבים בנעשה ברשות המקומית שבה הוא גר ולהשפיע על קבלת החלטות. אבל כיצד אפשר ליישם עיר חכמה ביישוב שהתושבים שלו בקושי יכולים לדבר בטלפון הסלולרי?
השורה התחתונה: הזעקה החברתית של תושבי הערבה התיכונה לא זכתה להד תקשורתי חזק דיו. לתקשורת יש חלק לא מבוטל בהנצחת הפערים החברתיים, כי היא לא מספיק עוסקת בכך, אלא רק במקרים של משבר, הפגנות אלימות או דרישות פוליטיות שמאיימות על שלמות הקואליציה (ולפעמים מוצגות רק לשם האיום). ערב בחירות 2019 ב' היה מצופה מכל המועמדים, ובפרט מאלה שמצהירים שהם הולכים לבחירות על אג'נדה חברתית, להגיב ולדרוש משר התקשורת שיוודא את תיקון העיוות. הסיכוי שזה יקרה זהה לסיכוי שעד הבחירות תהיה רכבת קלה בתל אביב.

תאריך:  31/07/2019   |   עודכן:  31/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההקלות להוט ממחישות את מדיניות העצמת הפער הדיגיטלי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
רפי לאופרט
על משטרת ישראל ומפלגות הגנרלים    "השיפוט כלפי התנהגותם חייב תמיד להביא בחשבון את הרקע ותנאי הלחץ שבהם הם מתפקדים לעיתים קרובות"
עידן יוסף
יו"ר עוצמה יהודית טוען כי יש גורמים בימין המאוחד שמעוניינים "לתקוע לאיילת שקד מקלות בגלגלים"    גורמים בימין המאוחד: הרוב מתנגדים לשיבוצו במקום 5    טיוטת ההסכם בין עוצמה לנעם ממתינה לאישור רבני
עמוס שנער
לאחר שאפקט האחדות יתפוגג, יזהה הציבור בסופו של דבר את המפלגה המאוחדת עם סתיו שפיר ואהוד ברק כמפלגת מרצ בלבד, עם מעט פנים חדשות המופיעות באופן טבעי במפלגות השונות במערכות בחירות חדשות גם ללא חיבורים, רעשים וצלצולים
עמוס שנער
האם ראיתם את תמונת ראשי מפלגות הימין לאחר האיחוד? מי היו שם? היו שם ראש מפלגת "הבית היהודי" הרב פרץ, ראש מפלגת "האיחוד הלאומי - תקומה" בצלאל סמוטריץ', ראשת מפלגת "הימין החדש" איילת שקד ו... נפתלי בנט    מדוע היה צריך שם את בנט? האם שקד זקוקה לליווי צמוד? מי המנהיג שם בפועל?
עידן יוסף
יו"ר ישראל ביתנו אומר כי אם כחול לבן תהיה הראשונה לתמוך בממשלת אחדות ימליץ עליה להרכבת הממשלה    הודיע שיפעל לחקיקת חוק חובת הצבעה ולביטול חלקי של הסטטוס-קוו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il