X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ציפוף השורות, הנובע מהקמת הימין המאוחד, משדר נוכחות של חזית רעננה מול השמאל על מרכיביו השונים תהליך זה, אלא אם ישובש ברגע האחרון, על-ידי מי ממנהיגות הליכוד, יתרום לעיצוב המפה הפוליטית מחדש, יעצור את הרדיקליזציה, שאינה יודעת גבולות, בהתנהלות מערכת המשפט, ויבלום גורמים בלכוד החולמים על פשרות מרחיקות לכת עם הפלשתינים
▪  ▪  ▪
שקד. רק ימין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ביום שלישי האחרון, קמו אזרחי ישראל למציאות פוליטית אחרת. ההנחה הזו איננה מוגזמת. הסיכוי, אולי היחיד, לשינוי במציאות, עליה אמרו/שאלו רבים: "מדוע אתה מצביע ימין ומקבל שמאל"1, היה "ציפוף השורות", החדש, מול השמאל התוקפני, החושף שיניים מזה שנים, מול הימין ואוהדיו.
ציפוף השורות, הנובע מהקמת הימין המאוחד, משדר נוכחות של חזית רעננה מול השמאל על מרכיביו השונים. תהליך זה, אלא אם ישובש ברגע האחרון, על-ידי מי ממנהיגות הליכוד, יתרום לעיצוב המפה הפוליטית מחדש, יעצור את הרדיקליזציה, שאינה יודעת גבולות, בהתנהלות מערכת המשפט, גם יבלום גורמים בלכוד החולמים על פשרות מרחיקות לכת עם הפלשתינים.
השיניים הנחשפות בשמאל ומרכיביו השונים, הן לא רק השיניים המשפטיות. הן אומנם הנשכניות והמסוכנות ביותר, ולא רק לעתיד הליכוד אלא גם להמשך קיומה של ישראל כמדינה ציונית (ע"ע חוק הלאום. בראש החץ למתקפה הצפויה עליו - ביהמ"ש העליון). אבל גם התקשורת, ובמיוחד המדיה הציבורית/אלקטרונית, כפי שהיא באה לידי ביטוי מדי יום ששי במשפטי השדה הנערכים לנתניהו.
המבנה החדש, המסתמן בימין, מציע תשובות לשאלות הללו. אף גם מציע נבחרת משובחת מזו שאותה יכל או רצה להציע הליכוד נטו. אם אכן תצליח שקד בתוכניתה וכפי שהודיעה: "הפנים לחיבורים נוספים", בדגש על 'עוצמה יהודית' ו'זהות', וכמובן אם אכן יתברר כי המגמה המסתמנת בסקרים, זכייה של הימין המאוחד ב-13-11 מנדטים, הרי שבישראל אכן נובטת מציאות פוליטית חדשה.
על-פי הסיכומים שמלווים את הקמת הימין המאוחד, הרשימה החדשה תמליץ על נתניהו כמי שיקים את הממשלה שלאחר הבחירות. אולם שקד סייגה הסכמה זו בהתניה שנתניהו "יקים ממשלת ימין", ולא יפנה לשמאל כפי שעשה, לאחר בחירות קודמות, תחילה לברק (2009), ולאחר בחירות אחרות (2013) לציפי לבני.
פשרות מרחיקות לכת עם הפלשתינים
לפני מספר ימים (29 ביולי), פורסמה ב'כאן חדשות', ידיעה לפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו, מקדם בנייה המיועדת לפלשתינים בשטח C. יש להדגיש כי שטח זה הוגדר כשטח ישראלי בהסכמי אוסלו. נתניהו מונע, מזה זמן רב הריסת בתים ומבנים שנבנו באופן בלתי חוקי, על-ידי פלשתינים בשטח זה. רה"מ הציג את התוכנית בדיון בקבינט המדיני-ביטחוני, ביום ראשון בשבוע שעבר. כנגד ההצעה המפתיעה הובעו הסתייגויות מצד חלק מחברי הקבינט. על הידיעה חזר למחרת גדעון סער בתוכניתו של אריה גולן. הידיעה לא הוכחשה על-ידי מי מדוברי הליכוד או ראש הממשלה. ומה באמת יעצור תוכנית זו? ובכן לא יהיה זה ראש הממשלה, שהרי הוא זה שהניח אותה על שולחן הקבינט במו ידיו. רה"מ לא היסס אף לנוכח המועד הנוכחי הרגיש במיוחד.
בשיחה אמר סער, כי "בנייה לא חוקית פלשתינית משתוללת בשטח C, עם מימון אירופי. המטרה של אותה בנייה היא לנסות לחנוק את ההתנחלויות ולהשתלט על שטח, וצריך להיאבק על זה". עוד אמר כי "הפלשתינים מתנהלים בסרבנות טוטלית. אין מה לרכך אותם, צריך להיאבק בהם על השטח". יו"ר המפד"ל לשעבר יצחק לוי, תקף בחריפות את התוכנית ואמר ב'כאן רשת ב': "אנחנו בעצם בונים את המדינה הפלשתינית". לדבריו, הוא מצפה ששרי הקבינט יתנגדו לבקשה הזאת של ראש הממשלה וימנעו השתלטות של פלשתינים על שטחי C.
הנה כי כן מסתבר כי הימין המאוחד עשוי להוות גם עוגן הצלה לליכוד ולנתניהו מפני המשבר הפוליטי שאותו יצר ליברמן, וגם עוגן ומחסום מפני תוכניות לוויתורים מופלגים לפלשתינים על חשבון ההתיישבות ביהודה ושומרון.

הערות

1. מומלץ: ספרו של ארז תדמור: "מדוע אתה מצביע ימין ומקבל שמאל" הוצאת סלע מאיר.

תאריך:  31/07/2019   |   עודכן:  31/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איחוד מפלגות הימין - איזהו ימין
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
אם נתניהו ירצה לפזול לשמאל
עמוס שנער  |  31/07/19 14:02
2
חזית רעננה ?
ארי כספי  |  31/07/19 17:47
3
הנטיה של נתניהו שמאלה מטרידה
נתניהו מדאיג  |  31/07/19 19:44
4
עשתה כלום ושום דבר כשרת משפטים
שקד=שמאלנית   |  31/07/19 21:00
5
עשתה כלום ושום דבר כשרת משפטים
שקד=שמאלנית   |  31/07/19 21:00
6
עשתה כלום ושום דבר כשרת משפטים
שקד=שמאלנית   |  31/07/19 21:01
7
עשתה כלום ושום דבר כשרת משפטים
שקד=שמאלנית   |  31/07/19 21:01
8
עשתה כלום ושום דבר כשרת משפטים
שקד=שמאלנית   |  31/07/19 21:01
9
עשתה כלום ושום דבר כשרת משפטים
שקד=שמאלנית   |  31/07/19 21:01
10
עשתה כלום ושום דבר כשרת משפטים
שקד=שמאלנית   |  31/07/19 21:01
11
עשתה כלום ושום דבר כשרת משפטים
שקד=שמאלנית   |  31/07/19 21:06
12
עשתה כלום ושום דבר כשרת משפטים
שקד=שמאלנית   |  31/07/19 21:07
13
עשתה כלום ושום דבר כשרת משפטים
שקד=שמאלנית   |  31/07/19 21:08
14
עשתה כלום ושום דבר כשרת משפטים
שקד=שמאלנית   |  31/07/19 21:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
יהודה קונפורטס
החלטת שר התקשורת לפטור את הוט מהחובה לחבר חלק מיישובי הפריפריה לאינטרנט המהיר שלה היא חלק מהקיפוח וחוסר הצדק החלוקתי שהממשלה מיישמת    אלא שבמקום שהמועמדים בבחירות יחגגו על זה, הם ממלאים פיהם מים
רפי לאופרט
על משטרת ישראל ומפלגות הגנרלים    "השיפוט כלפי התנהגותם חייב תמיד להביא בחשבון את הרקע ותנאי הלחץ שבהם הם מתפקדים לעיתים קרובות"
עידן יוסף
יו"ר עוצמה יהודית טוען כי יש גורמים בימין המאוחד שמעוניינים "לתקוע לאיילת שקד מקלות בגלגלים"    גורמים בימין המאוחד: הרוב מתנגדים לשיבוצו במקום 5    טיוטת ההסכם בין עוצמה לנעם ממתינה לאישור רבני
עמוס שנער
לאחר שאפקט האחדות יתפוגג, יזהה הציבור בסופו של דבר את המפלגה המאוחדת עם סתיו שפיר ואהוד ברק כמפלגת מרצ בלבד, עם מעט פנים חדשות המופיעות באופן טבעי במפלגות השונות במערכות בחירות חדשות גם ללא חיבורים, רעשים וצלצולים
עמוס שנער
האם ראיתם את תמונת ראשי מפלגות הימין לאחר האיחוד? מי היו שם? היו שם ראש מפלגת "הבית היהודי" הרב פרץ, ראש מפלגת "האיחוד הלאומי - תקומה" בצלאל סמוטריץ', ראשת מפלגת "הימין החדש" איילת שקד ו... נפתלי בנט    מדוע היה צריך שם את בנט? האם שקד זקוקה לליווי צמוד? מי המנהיג שם בפועל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il