X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חמזה בן-לאדן, בנו של מנהיג ארגון "אל-קאעידה" חוסל ע"י האמריקנים ומותו מהווה מכה קשה לארגון הטרור. ארה"ב רודפת ומחסלת את מנהיגי ארגוני הטרור שפגעו בה ואינה חסה על חייהם, הגיע הזמן שישראל תתעשת ותפעל באותה הדרך
▪  ▪  ▪
חמזה בן-לאדן [צילום: AP]

על-פי גורמי מודיעין אמריקנים, חמזה בן-לאדן, בנו של אוסאמה בן-לאדן מנהיג ארגון הטרור "אל-קאעידה" נהרג בהפצצה אמריקנית בשנתיים הראשונות של ממשל טראמפ, הממשל מסרב למסור פרטים נוספים ונראה שהמידע על מותו אושר לפרסום לאחר שהמודיעין האמריקני קיבל "הוכחות חותכות" שמאמתות את דבר מותו, הנשיא טראמפ שנשאל על הנושא סירב להתייחס.
ארגון "אל-קאעידה" מתעלם מהפרסומים בארה"ב ולא אישר או הכחיש את דבר מותו של חמזה בן-לאדן. גורמים אמריקנים אחרים מסרו כי חמזה בן-לאדן בן ה-30 נהרג בעת ששהה ביחד עם איימן אל-זוואהירי, המנהיג הנוכחי של ארגון "אל-קאעידה" באזור הגבול של אפגניסטן עם פקיסטן, בן-לאדן הצעיר נהרג כתוצאה מהפצצה אווירית, 8 שנים לאחר שאביו אוסאמה חוסל במבצע קומנדו של יחידת "אריות הים" האמריקנית במקום מסתורו בפקיסטן.
ארה"ב הקציבה פרס של מיליון דולר על ראשו של חמזה בן-לאדן שהיה התקווה של ארגון "אל-קאעידה" להנהגה חדשה וצעירה שתחזיר אותו לימי תפארתו לאחר שחיסולו של האב אוסאמה בן-לאדן מייסד הארגון הביא להחלשת הארגון בצורה דרמטית, המכות הצבאיות האמריקניות ועלייתו של ארגון דאעש החלישו עוד יותר את הארגון שמנהיגו הנוכחי איימן אלזוואהירי חולה במחלה קשה.
חמזה בן-לאדן עבר בשנים האחרונות הכשרה להיות המנהיג העתידי והוא אמור היה להפיח דם חדש בארגון באמצעות גיוס הדור הצעיר של הג'יהאדיסטים ואולי גם באמצעות איחוד כוחות משותף עם ארגון דאעש שנחלש מאוד בסוריה ובעירק. לכן, חיסולו של חמזה בן-לאדן הינו ציון דרך חשוב במלחמה בטרור הגי'האדיסטי, המודיעין האמריקני רדף אחרי חמזה בן-לאדן לא רק כדי לנקום במשפחת בן-לאדן על הפיגועים במגדלי התאומים בניו-יורק, אלא כדי לחסל את האפשרות שהוא יהפוך למנהיג הארגון בעתיד.
מסמכים שתפסו לוחמי יחידת "אריות הים" האמריקנית במקום מחבואו של אוסאמה בן-לאדן בפקיסטן מעידים על כך שהוא יעד את בנו חמזה להחליפו בעתיד כמנהיג "אל-קאעידה", האב רצה שבתחילת הקריירה שלו הוא ילמד במכוני דת האיסלאם בקטר ורק אחר כך יעמוד בראש הארגון, במסמכים נמצאו גם הנחיות מפורטות של האב לבנו כדי לנקוט באמצעי זהירות כדי להימנע מחיסולים במיוחד באמצעות כלי טיס בלתי מאויישים.
מייד לאחר מות אביו קרא חמזה בן-לאדן להתקפות טרור בארה"ב ובמדינות המערב כדי לנקום את מותו. מהמסמכים עולה גם כי חמזה בן-לאדן, עבר עם אמו וכמה מאחיו לאירן לאחר ההתקפה הנפשעת על מגדלי התאומים בניו-יורק, הוא הוחזק עם אמו בבסיס צבאי ואחר כך עבר לאזור גבול אפגניסטן-פקיסטן, אמו טוענת כי היא מצאצאי משפחת הנביא מוחמד, דבר שהעניק לו גם חשיבות דתית. בקלטת שמע שפירסם ארגון "אל-קאעידה" ב-2015 הוא קרא לקבוצות טרור שונות להתאחד כדי "לשחרר את פלשתין", ההודעה האחרונה שלו הייתה ב-2018 שבה תקף את סעודיה וקרא לתושביה לבצע בה הפיכה.
מי יעמוד בראש "אל-קאעידה"?
כאמור, איימן אלזוואהירי, המנהיג הנוכחי של ארגון "אל-קאעידה", בן ה-68 חולה במחלה קשה והוא לא יוכל להנהיג לעוד זמן רב את הארגון ולהחזירו לימי גדולתו, חמזה בן-לאדן נחשב לאחד המנהיגים מהשורה הראשונה של ההנהגה וחיסולו הותיר וואקום מנהיגותי. פרשנים בעולם הערבי מצביעים על שני בכירים בארגון "אל-קאעידה" שיש להם את הפוטנציאל הדרוש כדי לעמוד בראש הארגון בעתיד הקרוב, שניהם ממוצא מצרי שהיו גם קצינים בצבא מצרים.
אבו מוחמד אלמצרי - שמו המלא הינו עבדאללה אחמד עבדאללה, הוא נחשב למספר 2 בארגון וחמזה בן-לאדן היה נשוי לבתו. הוא היה קצין חבלה בצבא המצרי ומקורב מאוד לאוסאמה בן-לאדן, חבר בוועדה הצבאית של הארגון ובמועצה המייעצת.
על-פי גורמים אמריקנים, הוא זה שאימן את המחבלים שביצעו את הפיגועים במגדל התאומים, הוא גם מי שתכנן את פיצוץ 2 השגרירויות של ארה"ב בטנזניה ובקניה ב-1988. שמו מופיע ברשימת מבוקשי הטרור האמריקנית ביחד עם עוד 22 מחבלים של "אל-קאעידה" ועל ראשו יש פרס של 10 מיליון דולר.
סייף אלעדל-חבר במועצה המייעצת של ארגון "אל-קאעידה" וראש הוועדה הצבאית של הארגון, היה קצין בצבא מצרים, ב-1980 עבר לסעודיה ומשם לאפגניסטן, השתתף בתכנון הפיגועים בשגרירויות ארה"ב בטנזניה ובקניה שבהם נהרגו 224 אזרחים. היה מקורב מאוד לאבו מוצעב א-זרקאווי,מייסד ארגון "אל-קאעידה" בעירק.
ארה"ב מוסיפה לרדוף ולחסל את מנהיגי ארגוני טרור שפגעו באזרחיה ובחייליה מבלי לעשות חשבון, ברגע שיש לה את המודיעין הדרוש למבצע, היא לא מנהלת עמם שום משא-ומתן ולא מאפשרת להם לסחוט אותה. רצוי שגם ישראל תאמץ את המדיניות הזו ותחדש לאלתר את החיסולים הממוקדים של ראשי ארגוני הטרור באשר הם, לישראל יש מודיעין מצויין וידה הארוכה יכולה להגיע מבחינה מבצעית לכל מקום בעולם, הגיע הזמן להחזיר את ההרתעה לידינו.

תאריך:  05/08/2019   |   עודכן:  05/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי ינהיג את ארגון הטרור אל-קאעידה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
שאול מנשה
לפי קביעתו של המנהיג העליון חמינאי, נשארו לישראל עוד 25 שנים להתקיים, ובמדויק 7,705 ימים
רפי לאופרט
למעט איום אירני ישיר על ישראל, זה הנשקף מחיזבאללה הוא כיום האיום הקונבנציונלי החמור ביותר, שיסתבך עוד יותר בעימות אזורי; לכך מכוונת אירן בהקמתו ובטיפוחו    ישראל חייבת לתכנן מהלך פוליטי-צבאי שינטרל איום זה - בדרך של פרוק נשק או פרוק הארגון ולבנון מארחתו - בטרם תעמוד חומרתו האמיתי למבחן מעשי
יוני בן-מנחם
תקיפתו והשפלתו של הבלוגר הסעודי מוחמד א-סעוד בעת שביקר במתחם הר-הבית וסימטאות העיר העתיקה היא תוצאה של ההסתה הירדנית והפלשתינית נגד סעודיה. ירדן והרש"פ מסיתות נגד סעודיה באופן מתוחכם כי היא תומכת ב"עסקת המאה" ובנורמליזציה מלאה עם ישראל
שאול מנשה
שאלתי פעם אישיות מצרית רמת דרג, מדוע מצרים מסרבת לקלוט את אנשי ערפאת בעוד שמדינות ערב אחרות עושות זאת? תשובתו הייתה "די בכך שנתנו להם לעבור את תעלת סואץ לסודן בלי לגבות דמי מעבר"
יורם אטינגר
התמקדות המעצמות ומדינות ערב באיום האייתולות חושף את משקלו המשני של העניין הפלשתיני, כפי שהומחש בוועידת בחריין (יוני 2019) ווועידת וורשה (פברואר 2019), שהתכנסו ללא נציגי הרשות הפלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il