X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם – סיסמה, לפרק, מחפשים, מריחה ורצח-אופי שבת שלום "... צום הרביעי [י"ז בתמוז] וצום החמישי (תשעה באב) וצו השביעי (יום הכיפורים) וצום העשירי (עשרה בטבת) יהיה לבית יהודה לששון ולשמחה ולמועדים טובים והאמת והשלום אהבו" (זכריה, ח', י"ט)
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מודעה
בכל רחבי הארץ הודבקו מודעות של כחול-לבן, הנושאות את תמונתו של בני גנץ וססמה: 'ישראל מעל לכל'. לי מזכירה הסיסמה את ׳דויטשלנד אוּבֶּר אָלֶס׳ (גרמניה מעל לכל), ההמנון של גרמניה הנאצית. כנראה, השימוש בססמה נובע מ'האוזן של ה-אם-16׳ המפורסמת של גנץ, שאינה שומעת; ואולי הוא לא שמע על ההמנון הנאצי מעולם. מצד שני, הסרטונים של יאיר לפיד על החרדים הנם מחווה אוטו-אנטישמית ליוסף גבלס וליוליוס שטרייכר.
שחיתות
פעם קראו בעברית לאונרא - סוכנות האו"ם לסעד ולתעסוקה לפליטים - ססו"ת. השם הזה לא הדגיש את היותה ממנגנוני האו"ם. הדוחות על השחיתות העמוקה, שפשתה בה, לא הפתיעו איש. לאונרא אין שום תפקיד חיובי, אלא לאסוף כספים בכל העולם, כדי להנציח את בעיית הפליטים הערביים בארץ-ישראל. יש פליטים בעולם, אך אין פליטים, שמחזיקים בפליטותם יותר משבעים שנה - אלא רק הפליטים, שמטפחת אונרא. זה טוב לסוכנות (מבטיח עבודה קבועה ומשתלמת לאורך זמן), זה טוב למדינות ערב (מחזיק את עניין הפליטים על סדר-יום האום), וזה רע לפליטים עצמם. אבל מי מתחשב בדעתם?!
מדינת ישראל חטאה קשות בכך, שאפשרה את פעילות אונרא ביהודה, בשומרון ובעזה, וגם מימנה זאת. אונרא מפיצה תעמולה אנטי-ישראלית ואנטישמית בחסות פעילות סעד במחנות הפליטים, שהיא מנציחה. כעת נוצרה הזדמנות לפרק את אונרא באמצעות מגבלות על תקציבה ועל ניהולה ובאמצעות הגבלה על תוחלת חייה.
מסוקים
מסוקים הפכו לחלק מהלוחמה ומהתעבורה האווירית בסוף מלחמת קוריאה, והגיעו לבגרותם המבצעית במלחמת ויטנאם. יחסית, למסוקים מהירות אטית (עד 320 קמ"ש) ורום טיסה נמוך, והם פגיעים לאש אויב ולא רק לכלים נ"מ. אך אין מתחרה לשירותים, שהם מבצעים.
כעת מתכנן הצבא האמריקני דור חדש של מסוקים, שייכנס לשירותו. המסוקים הללו יחליפו את מסוקי-הסער הבינוניים בלק הוק ואת מסוקי-הקרב אפאצ'י.
שני אבות-טיפוס של מסוקים מתחרים עכשיו על הבכורה: V-280 ואלוֹר של בֶּל - מסוק, שיכול להפוך לדמוי-מטוס (באמצעות שינוי מצב הרוטור). ואלור הוא כלי-טיס מסובך ויקר, אך יהיו לו מהירות גבוהה (כ-515 קמ"ש) וטווח מבצעי ארוך יותר.
מולו מתחרה SB-1 דֶפאיאנט של סיקורסקי, שמתאפיין בשני רוטורים, היושבים זה מעל לזה. לדפאיאנט יש יתרון בתמרון בתצורה מסוק במהירויות אטיות, אך יש לו מהירות אטית וצריכת דלק גבוהה. הצבא האמריקני הוציא בשנת 2015 את מסוקי-התצפית OH-58 סקאוט, וגילה שמסוקים אפאצ'י אינם מתאימים למשימה. כעת מחפש הצבא מסוק-תצפית, שיענה על צרכיו.
אי-אמון
כמו רבים, אין לי אמון במח"ש - המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים. בעיניי, היא מחלקה למריחת חקירות שוטרים. והנה פרסם איתמר לוין, העורך לענייני משפט של האתר הזה, כי יותר מ-57 אחוזים מהתלונות נגד אלימות שוטרים בשנים 2018-2014 לא נחקרו כלל; והוגשו כתבי אישום פליליים ומשמעתיים רק ב-3.9% מהתלונות. בשנים הללו חלה ירידה משמעותית בתלונות על אלימות שוטרים - לדעתי, בגלל אי-אמון הציבור במח"ש.
מבין כתבי אישום, שהוגשו על אלימות שוטרים, שמונה בלבד היו פליליים, והיתר - משמעתיים. לוין העיר, כי העונשים המשמעתיים על אלימות שוטרים הם קלים מאוד, ומסתכמים בקנסות של כמה אלפי שקלים לכל היותר.
פשע חמור
לדעת המשטרה, יש ראיות להעמיד את תא"ל (מיל') גל הירש, שהיה מועמד למפכ"ל המשטרה, לדין על עבירות מס במיליוני שקלים. היא העבירה את תיקו לפרקליטות עם המלצה להעמידו לדין - למרות שאין בסמכותה להמליץ. זה סיבוב נוסף בסאגה הבלתי-נגמרת של הירש, שהחלה לפני כארבע שנים, כשהמשטרה החלה לחקור את 'דפנסיב שילד', החברה שהקים לייעוץ אסטרטגי וביטחוני, בטענה, ששיחדה בכירים בגאורגיה. בינתיים זיכה בית משפט גאורגי את השר, שהואשם בקבלת שוחד מ'דפנסיב שילד'. התיק נסגר, ובחודש אוקטובר סגרה הפרקליטות תיק נוסף נגד הירש, שבו נחשד בביצוע עבירות במכרז לפינוי נפלי פגזים בחוף ראשון-לציון.
החקירה בחשד לשוחד סיכלה את מינוי הירש למפכ"ל - עניין שהיה לצנינים בעיני רבים במשטרה ובפרקליטות. עתה, כנראה, עשה הירש פשע חמור, והצטרף לליכוד, והוצב במקום המאה ברשימתו לבחירות הקר̤בות. כלומר, התנהגותו מוכיחה, שראוי לחוקרו, ולהשקיע עוד מיליוני שקלים מכספי הציבור ברצח אופיו.

תאריך:  10/08/2019   |   עודכן:  10/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוסר אמון במח"ש
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מעשי הנבלה של הפרקליטות
7890  |  10/08/19 16:38
2
רמיזה "לנאצים" בנוסח בן צדף
שלמה המגיב  |  11/08/19 12:55
 
- מנבל פה סידרתי
אורי פ  |  11/08/19 20:10
 
- התייחסות לאורי
שלמה המגיב  |  11/08/19 21:19
3
המשך המשטרה באמצעים משפטיים
אוליבר וונדל   |  16/08/19 14:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה נסטלבאום
טור דעה אישית בשישי שלא דופק חשבון    בגידות, תככים ו"אש המחלוקת" ברשימתו של פייגלין    מה משותף למפכ"ל כושל, שר כושל ומשטרה כושלת?    על "ברווז עיתונאי" שהכתיר את הזמר אריק סיני פושט רגל    על תמונה ששווה אלף מילים משכונת מאה שערים    על קריקטורה ישנה של מושיק לין שהפכה לאקטואלית    ואיזו מודעה לא היו מפרסמים היום
אפרים הלפרין
שטיין ביידיש זו אבן, השופט שטיין הוא אבן היסוד בבית המשפט העליון, בית משפט ההולך ומשתנה אל מול עינינו
ציפי לידר
בשולי הכותרות: שמיעה סלקטיבית? מדינת הלכה כמשל    אשכנזי קצת אמת לא תזיק    ולקינוח אופתרפיה
איתן קלינסקי
בימים אלו אנו עדים לעובדה, שמשטרת ישראל שתלה נשק בביתו של תושב עיסאוייה לצורך צילומי סדרה בטלוויזיה    אך כשבנו של אותו תושב עיסאוייה, שבביתו הושתל הנשק, התעוור בשתי עיניו מכדור ספוג, התיק נסגר, והעיוורון הוא עתה מעמסה על המשפחה
אליהו קאופמן
העלייה לקברי הצדיקים, ובמיוחד בחו"ל, הפכה למעין "וודסטוק חרדי" עם חילוניים פרועים וחובשי כיפות    אם זה היה קורה רק בארץ עוד אפשר היה להתגבר, אם כי חלולי השם הם באותה מידה נוראים, אבל כשזה קורה בחו"ל זה כבר מביא עימו את האנטישמיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il