X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בשולי הכותרות: סמוטריץ' בין חופש השיסוי לחופש הביטוי כפייה חילונית - עפולה כמשל ולקינוח דוספובייה
▪  ▪  ▪
ח"כ בצלאל סמוטריץ' [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

מצא את ההבדל
מה ההבדל בין חופש השיסוי לחופש הביטוי? תשאלו את ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי. כשהוא אמר על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "אפס משילות אפס מנהיגות", זו היא ללא ספק אמירה אישית פוגענית כלפי נתניהו, ולכן מדובר בחופש שיסוי. לעומת זאת, כעבור יומיים, כשהח"כ הימני מבקר בחריפות את שלטון הליכוד כממשלת שמאל, זו היא ביקורת לגיטימית במסגרת חופש הביטוי, בדיוק כפי שנתניהו מקפיד לבקר בנאמנות את מפלגת 'ימינה'.
ולכן כתבים פוליטיים חרוצים, תפסיקו להסתלבט על סמוטריץ' המשתלח שוב בביבי, וחוזים שוב, איך לא, את הנזיפה המתוקשרת הבאה של הראש בח"כ הסורר. דמוקרטיה, לא, כבר אמרנו?
כפייה חילונית
כפייה דתית? זה זמן רב שאנו עדים במחוזותינו לכפייה חילונית, בכסות של מילים נוצצות בדמות הדתה, הדרת נשים ועוד. לאחרונה נשבר שיא נוסף בפסיקה המשפטית שאסרה לקיים בעפולה מופע חרדי בהפרדה מגדרית.
בתיאטרון האבסורד של השדולה הנשית, שרוממות סוגיית ההדרה בגרונה, כשהדבר נוגע לנשים חרדיות, ההדרה בחסותה(!) היא לגיטימית. אז מה אם רק מופע אחד, מתוך 361 לציבור הכללי, אוּשר לציבור החרדי משלם הארנונה? ומה אם מדובר באפליה חמורה ושלילת זכויות אזרח של המגזר על-ידי מי שמתיימרות לייצגן ומנופפות בדיגלן?
הגיעה השעה להעמיד את בית המשפט על מקומו כרשות שופטת בלבד, ולהשאיר את הדיון בנושאי דת ופוליטיקה בידי הרשויות הרלוונטיות, בהתאם לעקרונות המשטר הדמוקרטי. לא הכל שפיט. די לאקטיביזם השיפוטי מבית המדרש של אהרן ברק! ובא לציון גואל.
דוספוביה
דומה שאם החרדים לא היו קיימים, היה צריך להמציא אותם מחדש. אחרת איזה שק אגרוף אחר ונכס אלקטורלי היה בידי איווט וג'וניור יאיר לפיד אם לא החרדים, כשהסיסמה הידועה מבית המדרש האנטישמי היא: "הכה בחרדים ככל יכולתך (ועם ידידים כאלה בכנסת ישראל, מי צריך בכלל אויבים).
אז כדאי שג'וניור יאיר - וגם לאיווט ולמרעיו לא יזיק - יביט בהיסטוריה הפרלמנטרית, כדי לראות מקרוב מה עלה בגורל מפלגת שינוי שייסד אביו טומי, כמו גם מפלגות אחרות, שהעמידו במרכז הקמפיין שלהן את המלחמה בחרדים? כן, אחרי ההצלחה הראשונית הן התרסקו כליל. והאם יאיר איננו זוכר את הצניחה שלו אחרי הנסיקה המטאורית בקדנציה הראשונה על אותו 'טיקט'?
זוללי חרדים לתיאבון, אם לא למדתם עדיין מהניסיון, חכו שהניסיון העגום ילמד אתכם שגורלכם יהיה דומה. כי בסופו של דבר העם לא קונה את שנאת החרדים הסיטונית הזאת ומבקש להתמודד עם מצע רעיוני ותוכני אמיתי. די למכור לו חתול בשק!

תאריך:  19/08/2019   |   עודכן:  19/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חרדים בשק
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הכותבת צודקת בדבריה בשלושת
אלי נמט  |  22/08/19 05:13
2
חובה לחזק את בית המשפט העליון
משה דב  |  22/08/19 09:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
אליהו קאופמן
דבריו של דב הלברטל, איש פרובוקציה בחזות "חרדית", נגד מזרחיים, חרדים ונשים, עוברים ללא תגובה נאותה מצד החוק והוא אפילו מוזמן יותר ויותר לומר את דבריו הגזעניים והארסיים בתקשורת
מירב ארד
מפלגת ימינה: הודעת הנשיא עוסקות בשאלה האם גוש-דן תהפוך לעוטף יו�ש או לא"    הנשיא טראמפ הודיע כי יפרסם את עיקרי תוכנית המאה רק אחרי הבחירות בישראל
מיכאל מירו
אני מציע בבחירות הקרובות לזכור את עקרןנות השיט בקיאק, לבחור באחת משתי המפלגות המובילות, כשהרעיון ךהצביע רק למי שמציג בסקרים יותר מעשרים מנדטים
עידן יוסף
גנץ: "לא היה ולא יהיו פיצולים. אנחנו בסך-הכל עושים צעדים מאוד נורמליים שאין בהם שום סנסציות תקשורתיות"    אנשי לפיד מאשימים: גנץ מנסה לנקות את עומר ינקלביץ    החברה שנשכרה לחקור עוסקת בריגול עסקי ולא באבטחת מידע
איציק וולף
שרת התרבות התייחסה לאפשרות שאביגדור ליברמן יהיה הגורם שיקבע את זהות מרכיב הממשלה וטענה: אני עוד לא יודעת שאנשים מחליטים מי יהיה ראש הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il