X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מצערת העובדה, שתוכניות פיתוח חדשות של הנגב כוללות תוכניות בעלות עוצמות קוטביות - נישול של בדואים מצד אחד, ומצד שני בניית חוות רק ליהודים, כל חוות בודדים כוללות מרחבים של אדמות
▪  ▪  ▪
סדום ועמורה [צילום: ויסאם השלמון/פלאש 90]

"וַיִּשָּׁא לוֹט אֶת-עֵינָיו וַיַּרְא אֶת כָּל כִּכַּר הַיַּרְדֵּן כִּי כֻּלָּה מַשְׁקֶה לִפְנֵי שַׁחֵת יְיָ אֶת סְדוֹם וַעֲמוֹרָה...".(בראשית י"ג, 10).
אמנם כפר אל-עקאריב לא היה ככר פורחת ומשגשגת, אבל לתושביו הוא היה מקור חיים עד לפני שַׁחֵת שוטרי משטרת ישראל את כפר אל עקאריב והפכו אותו לסדום ועמורה.
כשהגעתי לכפר אל עקאריב וראיתי את ים האדם, נשים וטף בשמש השורפת בחום של ארבעים מעלות, חשתי שאני מהלך בסדום ועמורה. בסדום ובעמורה של הרס, שתושביה, אנשי אדמה, מבקשים למצוא את מחיתם מיבולי השדה, כש"משטרה שחורה" מרססת אותם, ממרעה צאן וגמלים.
כשראיתי את סרט הווידאו שצילמו תושבי אל עקריב, בו קצין משטרה מכריז: "עליכם לצאת מיד מהבתים", עלה באוזני קולו של לוט: "קוּמוּ צְאוּ מִן הַמָּקוֹם הַזֶּה, כִּי מַשְׁחִית יְי אֶת הָעִיר" (בראשית, י"ט 14). מצפייה בסרט התיעודי ניתן להבין שהשוטרים וגם עובדי הקבלן, שנשכרו לביצוע פעולת ההרס התייחסו לבדואים, כאילו הם הגיעו לסדום ועמורה ולא לבתיהם ולאוהליהם של אזרחי מדינת ישראל.
שליש מאזרחי ישראל
מצערת העובדה, שתוכניות פיתוח חדשות של הנגב כוללות תוכניות בעלות עוצמות קוטביות - נישול של בדואים מצד אחד, ומצד שני בניית חוות רק ליהודים, כל חוות בודדים כוללות מרחבים של אדמות. כל חווה מיועדת אך ורק למשפחה אחת. מצערת העובדה, שתוכניות הפיתוח (Blueprint Negev) אותן הכין משרד ייעוץ אמריקני, מקינסקי ושות', לא כללו גם צרכים וזכויות של למעלה מרבע מיליון בדואים. התוכנית הוציאה אותם מכל מעגלי הפיתוח העתידיים.
מצערת העובדה, שחברת ייעוץ פרטית מקדמת יחד עם איל ההון רון לאודר ותנועת "אור - משימות לאומיות" תוכניות פיתוח, שהייתי מברך עליהן, אם היו כוללות את כל החיים בנגב. היו כוללות גם את שליש מאזרחי מדינת ישראל החיים בנגב - כוללים את הבדואים שחיים בנגב.
מצערת העובדה, שבימים שחוזרים ומחריבים את כפר אל עקאריב בטענה שזה כפר לא חוקי - כנסת ישראל היא זו שהכשירה בדיעבד השתלטות מאסיבית על קרקע ומשאבים, הכשירו את הענקת קרקעות לחוות של הבודדים, כשעל מתנת הקרקעות לכל חווה של משפחת מתיישב בודד ניתן היה לתת חיים לכפר בדואי על מאות משפחותיו ואלפי תושביו.

תאריך:  01/09/2019   |   עודכן:  01/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רון לאודר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבנות את הכפר אל-עקאריב מחדש!
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
המאמר הזה הנו שקר כולו
מגיב ותיק  |  1/09/19 13:17
2
שהנוכל הפלשתינאי לא יעבוד
מגיב ותיק  |  1/09/19 13:25
3
לא תזכה לראות יום כזה
ב.ל  |  1/09/19 19:31
4
לבנות את אל ערקיב
רויטל.   |  2/09/19 10:38
5
לבנות את אל ערקיב
רויטל.   |  2/09/19 10:38
6
קרא את קוהלת פרק ט'
לשמואל בקי  |  2/09/19 11:16
7
לבנות את אל ערקיב מחדש ל"ת
נעמי..  |  3/09/19 07:53
8
חדל את כתיבתך ב news1
אבי יאיר כתב  |  4/09/19 07:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קרן אלמוג
אנחנו לא מוצפים כל הזמן ברגשות אהבה לבן או בת זוגנו    אנחנו לא חשים כל הזמן את האהבה שלנו    אנחנו כן יודעים שאנחנו אוהבים והרגשות מתעוררים בנו בעוצמה בסיטוציות מסוימות    מה זה אומר לאהוב? איפה מוטמעת בנו האהבה הזאת? מדוע ישנם שמתאהבים בבני זוג חיוביים ותומכים ואחרים מתאהבים בבני זוג שמכאיבים שלהם?
יצחק מאיר
האירוע האחד, בן שלש המערכות, נועד להתרחש ביום בו יחצו ישראל - כשלושה מיליון איש ואישה וטף וגרים נלווים וצאצאי 'ערב רב', ובראשם כוהנים ולווים נושאי ארון הברית, אחר מות משה וקבורתו במקום לא נודע עד לעצם היום הזה - את הירדן
עו"ד אברהם הללי
נושא היחס שבין בן אדם אל חברו, חוזר בתורה פעמים לא מעטות, וזה פועל יוצא מאמונה שקבלה ביטוי בבריאה
פרופ' שמואל סנדלר
לאחרונה היה ציון דרך בכהונתו של בנימין נתניהו כראש ממשלה - תקופת שהותו בתפקיד עלתה באורכה על זו של דוד בן-גוריון    ציון דרך זה מזמן מבט השוואתי על מנהיגותם של השניים שיאפשר לבחון קווי דמיון ושוני בהנהגתם את המדינה
רפי לאופרט
הרצל ובן-גוריון הן שתי תופעות שונות על ציר ההיסטוריה שלנו, עם תוצאות שונות: הרצל, יצר תנועה לאומית אידיאולוגית, שהניעה את המחשבה הלאומית; בן-גוריון שינה בפועל את כיוון התפתחות ליבת המציאות הלאומית. לכתבתי מציע להשלים עתה את עבודתו של בן-גוריון בשלושה תחומים: גבולות מדיניים, גבולות ביטחון והסדרת יחסי הפנים בין רשויות הממשל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il