X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חירות הביטוי היא גם החרות להיות מופקר - עד הנקודה בה מסכנים חיים כלומר עד סף ההסתה על העיתונאים להשחיר מסכים ולהשבית מיקרופונים לדקות של הזדהות והתגוננות במלחמת מגן על חרותם-חרותנו
▪  ▪  ▪
יאיר נתניהו וגיא פלג [צילום: משה שי/פלאש 90; קובי גדעון/לע"ם]

כל הכבוד לרוני דניאל - היינו קצינים באותה פלוגה. זה מחמם את הלב שעיתונאי כל כך בכיר כמו נחום ברנע יוצאת להגנת גיא פלג המותקף. אבל יש לי בעיה עם העובדה שהתוקף את גיא פלג היה במשא-ומתן די בזוי עם הבוס של נחום ברנע - בדיוק על הנושא הזה של חרות הביטוי והתנהגות עיתונאית מקצועית. אומנם ברנע הסתייג גם ממעשי הבוס, אבל... בינתיים העיפו את העורך הקודם של ידיעות אחרונות כי הוא ניסה להפגין קצת עצמאות.
העיפו את העורך הראשי של חדשות 13 (לפי דעתי מתוך רצון להתחנף לשלטון) בטענה די הזוייה שהרייטינג שלהם לא טוב בעיני הבוסים - וזה אחרי שגם באזור ההוא עוד בכהונת העורך שהודח, הורגשה ביום שישי חולשה די ברורה של הגברת החסונה מול השלטון ובמיוחד בנושא הצוללות - דווקא התחקיר הגדול, החשוב ביותר והמפוצץ ביותר של אותו ארגון. וגם את אושרת קוטלר ניפנפו משם.
בחדשות 12 הקומיסר התייצב על משמרתו גם בשבת. כאשר צריך להשפיע על מהלך של מערכת בחירות - באים להצביע גם המתים ומותר לחלל את השבת באולפן שישי. האם היו מרשים לקומיסר לשלם ביום חול עבור ארוחה שיגישו לו בשבת במסעדה כשרה?
וגם בגלובס. העיפו כותב ותיק על עבירת אתיקה חמורה (לדבריהם) שנבעה כנראה מהטיה פוליטית ובלתי מקצועית אצלו. הכותב ההוא קומם אותי הרבה פעמים במיוחד בפייסבוק, אבל צריך היה להגן על זכותו לטעות ולהמשיך לכתוב - אלא אם כן מדובר בעבריין אתיקה מועד. אחד שהוזהר והוזהר והמשיך ללכלך.
ישראל היום וערוץ 20 נולדו מתוך תחושה שאין לימין פתחון פה ראוי במערך התקשורת הקיים. חרות הביטוי הייתה אבן יסוד להיווצרותם. יתכבדו ויבואו להגן עליה גם עכשיו.
וכל זה קרה עוד לפני שראש הממשלה מתנפל אישית על ערוץ טלוויזיה אשר ממשלתו שותקת לנוכח איומים על חייו של עיתונאי בערוץ הזה. זה כאלו ארדואן בטורקיה - האם באמת זה קורה עם ביבי כאן בישראל. כן זה באמת קרה.
אני רוצה לראות את כל עיתונאי הטלוויזיה - אחד-אחד ואחת-אחת; אני רוצה לשמוע את כל עיתונאי הרדיו אחת אחת ואחד אחד בקולם; אני רוצה לקרוא את העיתונאים במדיה הכתובה אחת-אחד ואחד-אחת -- כולם כאחד יוצאים חוצץ לעמוד כחומה בצורה מול ההסתערות הברברית.
חירות הביטוי היא גם החרות להיות מופקר - עד הנקודה בה מסכנים חיים כלומר עד סף ההסתה - זאת אינה חרות לשקר ביודעין ואינה חרות לחולל בהלת שריפה (מדומה) בתיאטרון מלא מפה לפה (אוליבר וונדל הולמס - נשיא בית המשפט העליון בארצות הברית מסביר מהי מגבלה תיאורטית רחוקה מאוד על חרות הביטוי).
צריך שירגישו אתכם - תשחירו מסכים ותשביתו מיקרופונים לדקות של הזדהות והתגוננות; תשאירו כתמים לבנים בעמודים. תעשו כל מה שצריך - עבודה מקצועית נקייה ואתית ומלחמת מגן בלתי מתפשרת על חרותכם - חרותינו.
פורסם במקור בעמוד הפייסבוק של דיסנצ׳יק.

תאריך:  02/09/2019   |   עודכן:  02/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עורו העיתונאים
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
השחרה
לא לפייסבוק  |  3/09/19 01:27
2
כתבה מטורללת חסרת שחר וצבועה
תשקורת כוזבת  |  3/09/19 06:54
3
אריה דיסנצ'יק מתהפך בקברו
פרשנדתא  |  3/09/19 13:17
 
- היו לגיא פלג עוד סילופים.
עמי, ת"א  |  7/09/19 10:03
4
קוזק נגזל
באום  |  3/09/19 14:05
5
איזו חירות ביטוי, לעזאזל?
משה, עורך-דין  |  5/09/19 15:12
6
אכלו לי שתו לי.רק לי מותר
חיון  |  6/09/19 17:14
7
אין גבול ? ל"ת
יאיר4  |  9/09/19 23:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
האם מישהו באגף החינוך של עיריית ת"א היה מעלה בדעתו לחלק לתלמידים דתיים סוכריות לא-כשרות בטענה שבשקית ההפתעות יש גם סוכריות כשרות?! אז למה להכניס לפה - לא, ולהכניס למוח - כן?
רבקה שפק ליסק
אם המפלגה הערבית חפצת חיים, עליה לייצג את הבוחרים הערבים בישראל ולא את החמאס ואויביה של ישראל    המפלגה הערבית חייבת להכיר במדינת היהודים ולתמוך במו"מ להקמת מדינה פלשתינית לצדה
עו"ד אברהם פכטר
כשאני שומע וקורא את הפרשנות של המומחים והמבינים לנושא של חמאס והפתרונות שהם זורקים לאוויר, בא לי לצחוק ולפעמים לגחך    הקולות הרמים של האופוזיציה, כפי שבאו לידי ביטוי בהצהרות של בני גנץ והשלישיה, על חיסול חמאס, כפתרון קסם, הן זעקות שבר שלפני בחירות ולא אחריהן
נסים ישעיהו
המפלגות מבטיחות לנו את מה שהן חושבות שיקנה אותנו, בעוד שהשאלה הנכונה היא מי מהן מציעה לנו לדבוק ברצון העליון. מזווית הראייה הזאת לא נשארו הרבה אפשרויות
עמיחי זילברמן
רבים עוברים את העסקה החשובה בחייהם - קנייה ומכירה של דירה, בצורה קשה תוך שהם חשופים להפסדים עצומים. מרביתנו יוצאים לעסקת הנדל"ן הזאת כמעט בלא שום ידע או הכנה ממשית. שפע הנתונים הנגישים מייצרים אשליה של מומחיות וביטחון עצמי. אני מציע לכולנו שלא לצאת לבד בלא ליווי מקצועי איכותי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il