X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
ראיתי את התצלום של ביבי יורד מהבמה, חשתי מבוכה לא מפני שירד, אין לי כל רשות מוסרית לומר לו כיצד לנהוג במצבים כאלה, אבל חייב לתהות מדוע ירד ראשון, ואולי רק הוא ירד
▪  ▪  ▪
נתניהו. נקלע לאשדוד [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]

בלב שדרות פתוחה המסעדה "אצל איתן". עובד בה אהרן פרץ. נדמה לי שאחיו הבעלים. במטבח מכינה אימא שלהם את המזון ואינה מפסיקה גם כשהעיר מותקפת ברקטות. יש למעלה אלוהים וגג, היא נוהגת לומר כששואלים אותה בעודה רכונה על הכיור, וממשיכה.
הייתי שם פעמים רבות. עם ד"ר רונן ברגמן סיירתי באחד המבצעים הצבאיים ממערב לגדר בכפר עזה כדי לראות מקרוב; ביקרתי 11 פעמים ימים ארוכים ב"חץ שחור" ובמעבר קרני ממערב לנחל עוז, ופעם הגענו רון בן ישי ואני לעמדת הצלפים של צה"ל וראינו את המחבלים הפלשתינים במרחק של "הלבן בעיניים". נשמנו הרבה גז צורב.
בדרך כלל עיתונאים מבוגרים לא הגיעו ליישובי עוטף עזה בעת ירי (נחום ברנע מידיעות אחרונות הגיע בקביעות. מבין הדור המבוגר,היינו לרוב לבד).
לא נסעתי מפני שזו גבורה אלא מפני שאי-אפשר להבין את הרגעים הרגישים ביותר של אוכלוסייה אזרחית פגועה בהתמדה בלי להיות נוכח שם כאשר הרקטה פוגעת בעיר והאש מציתה שדה ונשמעת זעקת הציבור המתאסף מול בית העירייה.
מנהיג יורד אחרון
זו לא גבורה. זה מתחייב להבנת הדיווח בתקשורת. זה לא נעים אבל לא נורא. זה קצת מפחיד אבל בדרך כלל לא קורה דבר למי שהרקטה אינה פוגעת בו. עומדים ליד הקיר לדקה או שתיים ולוגמים מעט מים.
עדות לדבריי מצוייה במאמרים ובכתבות הפרוסות על פני הטלוויזיה ומעריב וישראל היום והארץ. אני חוזר ואומר - לא גבורה אלא חובת העיתונאי להבין את המצב מנקודת ראותה של האוכלוסייה האזרחית. גם של כמה חיילים העולים בשעות של הפוגה לבית הקפה בכפר עזה או בשדרות.
אמש נקלעו ביבי מזה וגבי אשכנזי ואביגדור ליברמן מזה לאשדוד, שרקטה אחת שוגרה לעברה וייורטה בידי כיפת ברזל (ועוד אחת לאשקלון). ראיתי את התצלום של ביבי יורד מהבמה. חשתי מבוכה. לא מפני שירד, אין לי כל רשות מוסרית לומר לו כיצד לנהוג במצבים כאלה. אבל חייב לתהות מדוע ירד ראשון, ואולי רק הוא ירד. אם לרדת - מנהיג יורד אחרון כפי שבצה"ל המפקד קורא "אחריי" (קראו את הביוגרפיה החדשה של מתן וילנאי שהופיעה בימים אלה).
יש עתה עיסוק בהיסטורייה של האונייה אלטלינה. ובכן, מנחם בגין עלה על האוניה עת עגנה בכפר ויתקין. הוא הגיע על סיפונה לתל אביב. שם הייתה נתונה למטח של הפגזות מן החוף. 16 מאנשי האצ"ל נהרגו. היא החלה לבעור. בגין סירב לרדת אלא אחרון עד שאנשיו תפסו אותו לקראת הסוף והטילוהו למים. אה, בגין היה מנהיג.
[פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית]

תאריך:  11/09/2019   |   עודכן:  11/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זיכרונות מעוטף עזה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
המשמעות היחידה
עובד 1  |  11/09/19 23:06
2
}}}שביבי יחיה יום אחד בעוטף
למה הוא מתעלם?  |  12/09/19 08:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
ברגע שמי העומדים ב'ראש' אותם ארגונים קיקיוניים, הקוראים עצמם בשם 'הנהגת המתמחים' זנחו את דרישתם העיקרית והמרכזית והיא להוציא את השליטה בהתמחות, בכלל ובבחינות ההסמכה לעריכת הדין, מידיה של הלשכה הרי 'ארגונים' אלה איבדו את צידוקם החברתי, המוסרי ו'הפוליטי'
דן מרגלית
ביבי - לא אכפת לך, לעזאזל בית המלוכה ההאשמי בירדן, העיקר שזה יעניק לך עוד כמה קולות בעופרה ספסרות נטו
איתן קלינסקי
המהפכה הצרפתית חטאה כלפי העם היהודי בכך שאימצה את התפישה, שגם יושמה במהלך שנים רבות אחריה, שיהודים ראויים לשוויון לא כיהודים אלא רק כפרטים המשתתפים וחיים בתוך גוף מדיני
אליהו קאופמן
נתניהו צרין את התנועה הכהניסטית כ"גורם מרתיע" אבל ככזה כיש עליו שליטה    בן ארי, מרזל וגופשטיין הם יותר מדי עצמאיים ורעיוניים מלסור למרותו של נתניהו אבל "בן הטיפוחים" ששמו איתמר בן גביר הוא ככפפה ביצועית ליד הנעלמה של הליכוד ול"הרתעה הביטחונית"
יוני בן-מנחם
ישראל הצליחה למנוע באופן זמני את פתיחתו של מעבר הגבול "אלקאים" בין סוריה לעירק ולשבש באמצעות תקיפות אוויריות העברת נשק אירני לסוריה ולחיזבאללה בלבנון. ישראל צריכה להיערך לאפשרות כי המליציות הפרו אירניות שהותקפו בעירק יגיבו בירי טילים לשטחה ושעירק תהפוך לחזית נוספת נגדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il