X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אני משתעשע במחשבה מה הייתי עושה אילו נכנסתי בנעלי הרביעייה המובילה בכחול לבן קודם כל הייתי נוהג כמאמר המיוחס להנרי קיסינג'ר אף שאני שמעתיו מפי גדעון רפאל: במהלך תחרות איגרוף הרגליים חייבות להמשיך ולקפץ גם ברגעים שהאגרוף אינו הולם בגופו של היריב
▪  ▪  ▪
ירייה ראשונה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

עמיתי עמית סגל כתב במקוריות בטוויטר כי הפוליטיקה הישראלית הגיעה למצב של פט - סיום במשחק השחמט בו הכלים אינם יכולים עוד לזוז ונכפה תיקו. יפה, אך בעיניי לא זו ההשוואה. אנו הרבה קודם. גם כמו בשחמט, אנו לפני ההצרחה שיכולה להתניע את כל המחנה. הצרחה היא התנעה דרמטית, בלתי אפשרית בכל מצב אחר, ייחודית.
משנכנס בי שגעון גדול אני משתעשע במחשבה מה הייתי עושה אילו נכנסתי בנעלי הרביעייה המובילה בכחול לבן. קודם כל הייתי נוהג כמאמר המיוחס להנרי קיסינג'ר אף שאני שמעתיו מפי גדעון רפאל: במהלך תחרות איגרוף הרגליים חייבות להמשיך ולקפץ גם ברגעים שהאגרוף אינו הולם בגופו של היריב. אז קודם כל לא לנוח אף לא לרגע על זרי הדפנה. מה כן? ובכן במקום בו יש ארבעה גנרלים אשתמש בדוגמה משדה הקרב אם כי אני מתכוון לקרב מילולי ולא אלים כמובן:
- ירייה ראשונה לעבר בנימין נתניהו. הוא מוזמן לממשלת אחדות. אם לא יועמד לדין או יזוכה תתקיים רוטציה במחצית השנייה בתקופת כהונת הכנסת החדשה. במקביל פנייה אל צמרת הליכוד (יולי אדלשטיין, ישראל כ"ץ, גלעד ארדן, גדעון סער). המסר הוא שיש הסתברות גבוהה שבראשם ניצב אדם שייהפך בקרוב לנאשם במעשים פליליים חמורים, ומי שעניינו טרם נחקר במעשים החשודים כחמורים יותר ממה שנכלל לפי שעה בטיוטת כתב האישום. אז שיתעשתו ויכינו עצמם למצב בו יהיה עליהם לנווט את ספינת הליכוד המכובדת, ורוטציה גם עם אחד מהם באה בהחלט בחשבון.
- במקביל יש להביא בחשבון שהליכוד טרם השתחרר מן הלפיתה של משפחת נתניהו, וזה מחייב שיח מהיר ומעשי בראש ובראשונה עם אביגדור ליברמן, וראשי העבודה-גשר עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס. יש לחתור להסדר פרטני ומחייב עימם בתוספת הערה כי סוג התיקים שיקבלו עשוי להשתנות אם יצטרף הליכוד למהלך. עם ליברמן נחוץ לטובת העניין להקים צוות משותף ולתכנן את המהלכים הטקטיים ביחד.
- פותח במהלך שמצריך מומחה פוליטי רציני, מהסוג שטרם ראינו בזירה במערכה האחרונה, במאמץ לאכול מן הכבשה ולהותירה שלמה. כלומר לבדוק, אם ניתן להגיע להבנות עם המשותפת שתישאר מחוץ לממשלת גנץ ועם ישראל ביתנו שתכהן כחברה בכירה בקואליציה.
מה, למשל? אולי ליברמן יכול לחיות עם ההצעה שהעליתי לפני יומיים שכל ממשלה תחויב לכלול גם שר ערבי, ואם לא מהסיעה בכנסת כי אז אישיות ציבורית ראויה (למשל, מי שהיה המשנה לנשיא בית המשפט העליון השופט סאלים ג'ובראן. אולי פרופסור או מחנך/כת ראוי/ה מהאקדמיה. יש מועמדים רציניים). גם התחייבות ממשלתית להרחיב את פעילות המשטרה למניעת מעשי רצח במגזר הערבי, ולהרחבת התשתיות.
- ניסיון לערער את חומת ה-55 של ביבי. למשל, מבחינה טקטית, לברר אם ניתן להגיע להבנה עם "הימין החדש" (3 חכ"ים). איך? לייצר סטאטוס-קוו חדש. הממשלה לא תבטל את מהלכיה של שקד כשרת המשפטים, אבל לא יצוצו חדשים. לפני שהממשלה מציעה באמצעות שר/ת המשפטים מועמדים לשפיטה תימסר זכות וטו לראש הממשלה. אפשר אפילו להמשיך בפסקת ההתגברות על יסוד הרעיונות שהעלה בשעתו נשיא העליון הפרופסור אהרן ברק. גם אם אין זה מספק את שני הצדדים - זו אפשרות של פשרה הוגנת. על יסוד זה מדוע שאיילת שקד ונפתלי בנט לא ימצאו מקומם בממשלה אלא אם פניהם לחתוך ולעבור כבר עתה לליכוד. לא כדאי להם כל עוד ביבי שם. ועוד ועוד.
סיכום: כחול לבן, ש"ס, ישראל ביתנו, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי מהווים ביחד 61 ח"כים. עוד 13 חברי המשותפת ימתינו מחוץ לאולם, במצב של נבדל לזמן-מה. זה חיוני כדי להעביר את ביבי בשחיתותו מהשלטון ולהשאיר את הדלת פתוחה לממשלת אחדות. גם מנחם בגין פתח בממשלת-61. זה כמו שחמט, לא בהכרח פט, אפשרית גם הצרחה.
[פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית]

תאריך:  23/09/2019   |   עודכן:  23/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנעליים גדולות
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ארבעה גנרלים
הגנרל החמישי מקשק  |  23/09/19 14:31
 
- מתקן
הגלגל החישי  |  24/09/19 15:18
2
דן מרגלית
אמנון111  |  23/09/19 18:44
 
- עבר זמנו.פעם הייתי קורא. ל"ת
כיום-פאטתי.  |  23/09/19 21:04
3
דן מרגלית You are So PATHETIC
Izon America  |  23/09/19 20:26
4
שיפוט בטוויטר
נדב  |  24/09/19 02:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
עידן יוסף
האם מאחורי המשבר הפוליטי מבצבצים ניצני הגאולה? דורשי רשומות נתלים בפסוקים וטוענים שהנה אוטוטו משיח בא
ציפי לידר
בשולי הכותרות - רק בישראל: ומי המפלגה השלישית בגודלה? כן, ניחשתם נכון, הרשימה הערבית הלאומנית המשותפת... (עם ידידים כאלה מי צריך בכלל אויבים)    ביבי המנצח הגדול    ולקינוח בקטנה
עמוס שנער
המהפכה החילונית יכולה לחכות    על הפרק עומדים עניינים דחופים פי כמה שלא יקודמו לעולם בממשלת אחדות עם גנץ ובראשם: פסקת ההתגברות, הוצאת המסתננים מדרום ת"א ופסילת הרשימה המשותפת החל מהמרוץ הפוליטי הבא    אחרת, מנצחי הבחירות יהיו שופטי הבג"ץ שיוכלו להגיש לליברמן זר פרחים ענק במיוחד
סוזי דים
כחול לבן הציעה למפלגה הערבית המשותפת, בחשאי, לבטל חוק בנוגע לעבירות בנייה - אם הרשימה המשותפת רק תמליץ על גנץ
איציק וולף
יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, ח"כ אחמד טיבי, הודיע לבית הנשיא כי ההמלצה שניתנה אמש לתת את המנדט להרכבת הממשלה לבני גנץ נעשתה בשם 10 חברי כנסת מהרשימה ולא בשם 13 חברי כנסת    גורמים ביהדות התורה: אם יבקשו מאיתנו שלא להמליץ על נתניהו - נשקול בחיוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il