X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר הארגון מצטרפת לעצומת אוהדי בית"ר נגד שידור המשחק מול קופנהאגן ב-5+ לייב: "לא ייתכן שאותו ערוץ מפעיל גם ערוץ בסיס וגם ערוץ בתשלום"
▪  ▪  ▪
[צילום: ONE]

אחרי שאוהדי בית"ר ירושלים פתחו עצומה נגד שידור המשחק מול פ.צ. קופנהאגן במוקדמות הצ'מפיונס בערוץ 5+ לייב (ונגד המגמה ההולכת וגוברת של שידורי ספורט בתשלום), מצטרף גם "אמון הציבור" למאבק (לכניסה לעצומה לחץ כאן).
"אמון הציבור" הוא ארגון ללא כוונת רווח שפועל בתחום האינטרס המשותף לצרכנים ועסקים הוגנים, במתכונת הנהוגה בעולם, ותוך שיתוף פעולה עם הארגון האמריקאי ה- ™BBB, הפועל זה כמאה שנים (למידע נוסף על הארגון לחץ כאן).
יו"ר "אמון הציבור", גלית אבישי, בהחלט מזדהה עם המחאה: "אני מצטרפת לעצומה של אוהדי בית"ר ירושלים, בשמי, בשם בעלי ובשם ילדיי וקוראת לשאר אוהדים להצטרף.
"אני ממליצה לאוהדים לזכור תמיד את הניצחון הגדול, שהיה עם שידורי המונדיאל, יש לכם כוח ובארגון שלכם יש כח, תתחילו להצביע ברגליים ובאצבעות - בשלט. כל הזמן אומרים שאוהדי הספורט זה עם מיוחד וכמה שמבקשים מהם, הם תמיד משלמים, אני לא מאמינה בזה. יש מציאות מעוותת ואפשר להתמודד אתה".
אבישי הוסיפה: "יש חטא קדמון שהדרך היחידה לפתור אותו היא לפעול בהיגיון. ידוע בכלכלה, כשיש תמריץ להעביר תכנים אז מעבירים. חברה לא יכולה לעמוד בפיתוי והפיתוי קיים. אי-אפשר שאותה חברה תספק שירותים לערוץ הבסיס ובתשלום לערוצים הנוספים, מפני שאז יש לה אינטרס להוציא את התכנים לערוץ שהיא רוצה לגבות עליו תשלום".
על הגופים המטפלים בנושא אמרה: "המועצה לשידורי כבלים ולווין אומרת, אני אהיה השוטרת. המציאות הוכיחה שהיא הייתה שוטר גרוע מפני שאי אפשר להיות שוטר. היצע התכנים והאינטרסים לא מאפשרים לה, על בסיס קבוע, לייצר משטר הדוק ולכן השיטה מנוגדת להיגיון. בוועדת הכלכלה, ח"כ גלעד ארדן אמר את עמדתנו וביקש למצוא פתרון".
"לא יכול להיות שאותו ערוץ, מפעיל גם את ערוץ הבסיס והערוצים בתשלום. זה דבר שמכיל בתוכו ניגוד עניינים מובנה ואין שוטר בעולם שיוכל לתקן עיוות כזה", הוסיפה אבישי.
יו"ר "אמון הציבור" התייחסה גם לראשיתו של הסיפור: "זה התחיל עם 5 ו-5+ ובעקבות זעקת הצרכנים המועצה לשידורי כבלים ולווין נדרשה לטפל, אבל לא טיפלה בעניין. הוגשה תביעה ייצוגית שבסופו של דבר הגיעה לניצחון שמחייב את ערוץ הספורט לעבות את התכנים בערוץ 5 על חשבון 5+. מי שעשה את העבודה זה הציבור שנמאס לו לשלם כסף".
על פעילות "אמון הציבור" בנושא הוסיפה: "אנחנו מחכים למיצוי העניינים עם ועדת הכלכלה ופנינו למבקר המדינה שיבדוק את הנושא. בנוסף, אנחנו עושים תחקיר מאוד מעמיק, של מחקר השוואתי עולמי. לא נרפה".
גם ONE התגייס למאבק
אתר ONE החליט להירתם למאבקם של אוהדי הספורט בארץ נגד ומבטיח לעקוב אחרי המאבק ולעדכן אתכם.
בימים האחרונים הגיעו עשרות מיילים זועמים של אוהדי האלופה, שקובלים על כך שהמשחק החשוב ביותר של הקבוצה העונה לא ישודר בערוץ פתוח ואף לא בערוץ 5+ בו שודרו מספר משחקים של קבוצות ישראליות בליגת האלופות.
כזכור, לא זאת בלבד שהערוץ 5+ הנ"ל הנו בתשלום נוסף לחבילת הספורט, אלא שבנוסף לכך מדובר בערוץ אותו יכולים לקלוט מנויי חברת הלווין YES בלבד.
ההתדרדרות נמשכת
זו לא הפעם הראשונה בה נאלצים אוהדי הספורט לפתוח את הכיס עבור מה שבעבר היה נחלת הכלל. כזכור, ערוץ הספורט השיק את ספורט 5+, עבורו נאלצו הצופים לשלם סכום נוסף על חבילת הבסיס, במונדיאל 2002. גם מונדיאל 2006 לא גרם לצופים ללקק דבש, והם נאלצו לשלם, הפעם לחברת צ'רלטון, שרכשה את זכויות השידור לאירוע הגדול ביותר עבור חובבי הכדורגל.
המגמה העצובה לא נפסקה באירועי ספורט בחו"ל. גם משחקיה של הנבחרת הצעירה בקיץ האחרון לא שודרו בערוץ פתוח (מלבד משחק הפתיחה מול הולנד) אלא בצ'רלטון, ומי שרצה לראות - נאלץ, כרגיל, לשלם.
אבל משחקי הקבוצות הישראליות בליגת האלופות הם דוגמה חמורה במיוחד לזליגת התכנים. ערוץ 5+ שידר עד היום לא פחות מחמישה משחקים בליגת האלופות. עכשיו, כאמור, נאלצים אוהדי בית"ר ירושלים, גם אלו שרכשו את חבילת הספורט ואת ערוץ 5+ בתשלום נוסף - להתחבר לערוצים החדשים אם ברצונם לראות את משחקה של קבוצתם מול קופנהאגן, וגם זה בתנאי שהם מנויי YES.
תביעה ייצוגית נגד yes וערוץ הספורט
אוהדי הספורט בארצנו אולי נחשבים כפראיירים, אבל הם לא עמדו מנגד אל מול המכות שניחתו עליהם בזו אחר זו. לאחרונה הוגשה תביעה, ובקשה לאשרה כייצוגית, בטענה כי YES וערוץ הספורט מדללים את ערוץ 5+ מתכניו ומעבירים תכנים לערוצי הספורט החדשים שהושקו בלווין - 5+ לייב ו-5 פלוס גולד.
התביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב הנה על סך 63 מיליון שקל ומופנית, כאמור, נגד ערוץ הספורט, חברת הלווין yes ובכירים בערוץ הספורט - המנכ"ל אבי בר, והבעלים אביב גלעדי. בתביעה נכתב: "כאילו לא די בכך שמנויי yes נאלצים לשלם חודש בחודשו תשלום נוסף עבור שידורי ערוץ 5+, כעת פותחים הנתבעים בשידורי הערוצים החדשים. המעבר לערוצים החדשים, נעשה בין היתר, בכדי לפתות את המנויים ולגרום להם להוסיף ולשלם עוד ועוד תשלומים לנתבעים".

תאריך:  24/07/2007   |   עודכן:  24/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אמון הציבור" מצטרף למאבק בשידורים בתשלום
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
צפיה בתכנים בתשלום
dadi  |  24/07/07 09:24
2
סחטנות חברות הכבלים
אבי חידא  |  25/07/07 22:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיא בן-זיו ואביטל אקו
החלוץ הברזילאי אמור היה לחתום בשורות בית"ר אך קבוצתו, קרוזיירו, חזרה בה ממספר סיכומים. קולב הבולגרי ונליסה ההולנדי שוב מועמדים
רותי אברהם
ראש לשכת עוה"ד גיא רון קורא לשר המשפטים לא להתערב בהליכים בבג"צ בפרשת קצב    לדבריו, התערבות פוליטיקאים בשפיטה אינה לגיטימית
ערן גבאי
שלמה נחמה נשאר בחוץ, לאחר שעסקת רכישת המניות התפוצצה    בעלי השליטה בבזק מיהרו למנות את שלמה רודב ליושב-ראש החדש, במקום דב ויסגלס שהתפטר
רם דגן
היו"ר החדש דני דנקנר ממשיך את המהפכה: גם הפועלים שוקי הון יתחיל לבצע השקעות ריאליות
ניר יהב
בראיון לרשת "אל-ג'זירה" הכחיש נסראללה כי ארגונו העביר מידע על החטופים: "האדם היחיד שמעביר מידע בנוגע לגורלם של החיילים הישראלים החטופים הוא אני"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il