X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
על מה הם מפגינים? הרי המתנגדים חששו שמנדלבליט דוחה את ההכרעה שלא לצורך ומה הם? שמנדלבליט צריך לסגור את התיקים?
▪  ▪  ▪
מפגינים [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]

באחד הימים, אחרי גמר כהונתו, יימצא עיתונאי שישאל את ד"ר אביחי מנדלבליט אם היה חותר למשרת היועץ המשפטי אילו ידע מה יקרה בקו החקירות בינו לבין בנימין נתניהו. זה הזכיר לי כי הנרי קיסינג'ר, שהוא כידוע יהודי הגון, העיר פעם כי אילו ידע שתפרוץ מלחמת יום הכיפורים לא היה דוחק להתמנות לשר החוץ האמריקני ומעדיף להישאר ראש המועצה לביטחון לאומי. אולי גם מנדלבליט יאמר דבר דומה כתום הטיפול בתיקיו הפליליים של ביבי.
במהלך ההפגנות שנערכו מול ביתו ובתל אביב צידדתי בעמדת המתכנסים כי יש לזרז את הטיפול בתיקי החקירה האלה. אך לא נלהבתי. קודם כל מההפגנה (הלגיטימית) לפני ביתו כעיקרון ("ביתו של האדם הוא מבצרו", אומרים האנגלים), ובעיקר מפני שנדמה היה לי כי לא איבד עדיין את מלוא האשראי שהיה לו. כתום השימוע המתחיל עתה ניתן יהיה לקבוע אם הערכתי הייתה נכונה או שגויה, שתי האפשרויות על הפרק.
בה במידה אני מכיר בזכותם של תומכי ביבי להפגין כפי שאירע הערב. אלא מה? על מה הם מפגינים? הרי המתנגדים חששו שמנדלבליט דוחה את ההכרעה שלא לצורך. ומה הם? שמנדלבליט צריך לסגור את התיקים? יש פער תהומי בין שתי התביעות. הראשונה, של מתנגדי ביבי, שנויה במחלוקת. האחרונה, של תומכי ביבי, הלוחצים לסגירת התיק, היא בעלת תוכן בלתי לגיטימי. מכל מקום מנדלבליט הגיע לישורת האחרונה. השימוע חייב להתנהל ביעילות אך בכובד ראש ובלב חפץ. להאזין ברצון לפרקליטי ביבי, אבל לא להניח להם "לגנוב זמן פציעות". זו אינה תחרות כדורגל.
עדיין אני סבור כי אנשים סבירים במחנה המשפטי של ביבי צריכים לחתור ברגע האחרון לעסקת טיעון. לרם כספי ניסיון רב. עמית חדד יצק מים על ידיו של ד"ר יעקב וינרוט. סביר כי גם הוא כמורו או רבו מבין שעסקת טיעון טובה לביבי.
נותר רק עניין אחד. העובדות ברורות: ביבי הודיע על דעת עצמו בחשאי לגרמנים כי הוא מסכים לשדרג שתי צוללות מצריות. זו ידיעה בעלת חשיבות ביטחונית מרכזית. לממשלת ישראל מותר להחליט שהיא מסכימה. אבל לראש הממשלה אסור להסתיר זאת משר הביטחון שלו משה (בוגי) יעלון ומהרמטכ"ל גדי איזנקוט, ובוודאי אסור לו לשקר ליעלון כי הדבר לא נכון. הוא נתפס על חם שעה שבאה אנגלה מרקל והזימה את דבריו בשיחתה עם הנשיא ראובן ריבלין.
אם הפרטים האלה נכונים לא מובן כיצד דעת הקהל בישראל עברה עליה לסדר היום; ולא מובן מדוע מנדלבליט לא חשד כי יש בה משהו הראוי לחקירה פלילית גם אם איש לא הגיש תלונה רשמית למשטרה. ההיסטוריון והביוגרף של ביבי לעתיד לא יוכל לפסוח על השדרוג הזה.
[פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית]

תאריך:  02/10/2019   |   עודכן:  02/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנדלבליט, ישורת אחרונה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עיתונאות?
אמנון 111  |  2/10/19 16:23
 
- הגזמת..למי אתה קורא עיתונאי ?  ל"ת
קובגר  |  3/10/19 07:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
יוסי דר
היועמ"ש לא מנמק את הסיבה לכך שהוחלט להביא את כתב החשדות לידיעת הציבור, אבל הנאורים שבינינו בוודאי יבינו שזה המחיר שעל ראש ממשלה לשלם - במיוחד כשאנחנו ערב בחירות ועלינו לשקול היטב במי לבחור
אפרים הלפרין
שימוע באוזניים פתוחות, שימוע בלב פתוח, ושימוע בראש פתוח
דן מרגלית
אני מבין לליבו של ביבי שמכריז רשמית כי כל הטענות של כל העובדות והעובדים בכל הזמנים הן "מסע הכפשות אחד גדול"    אבל הוא ואני יודעים כי אילו נחקר בפוליגרף אם הוא מאמין לעצמו היה המכשיר מתנפץ לרסיסים
איתמר לוין
קיבל את בקשת פרקליטיו של נתניהו להכפיל את מספר הישיבות - אך קבע ששתי הישיבות הנוספות יתקיימו כבר בשבוע הבא    הפרקליטים עשויים לבקש עוד ישיבה או שתיים
עו"ד אברהם פכטר
נתניהו - אני מבקש לקיים שימוע פומבי כדי שהציבור ישמע את גרסתי    לפי טענתו - אחרי שנתיים של חקירתו, הדלפות בלתי פוסקות, לרוב מגמתיות לכיוון אחד ובחלקם לא מדויקות, הגיע העת להשמעת גרסת המתגונן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il