X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
קבוצת פצחנים ניסתה לחדור לחשבונות הקשורים למועמדים לנשיאות, לעובדי ממשל ולעיתונאים וושינגטון פוסט: לאירן יש יכולת לגרום נזק סייבר של ממש
▪  ▪  ▪
במקביל להגברת המתיחות [צילום: וחיד סאלמי, AP]

גורמים הקשורים לממשלת אירן ניסו לפרוץ לתיבות דוא"ל הקשורות לבחירות לנשיאות ארה"ב שיתקיימו בשנה הבאה, לעובדי ממשל ולעיתונאים – דיווחה שלשום (יום ו', 4.10.19) חברת מיקרוסופט. היא לא הגיבה על פרסומים לפיהם במוקד הנסיונות עמדו אישים בקמפיין של דונלד טראמפ.
הנסיונות בוצעו בידי קבוצה בשם Phosphorus, אשר ביצעה למעלה מ-2,700 נסיונות לזהות כתובות דוא"ל אישיות השייכות ללקוחות החברה, בתוך 30 יום בחודשים אוגוסט וספטמבר השנה. לאחר מכן הותקפו 241 מכתובות אלו, ארבע נפגעו אך הם לא היו שייכים למועמדים לנשיאות או לעובדי ממשל.
הודעתה של מיקרוסופט היא תזכורת נוספת לכך שארה"ב עודנה פגיעה להתקפות סייבר, שלוש שנים לאחר ההתערבות הרוסית בבחירות הקודמות – מציין וושינגטון פוסט. אנליסטים זיהו בחודשים האחרונים עלייה בפעילות הסייבר מצד אירן ושלוחיה, נגד מטרות בארה"ב ובמדינות אחרות – במקביל לעליית המתח בין ארה"ב לאירן.
מאז בחירות 2016 אימצו מדינות נוספות את הטקטיקות הרוסיות. אירן מנסה מזה שנים לנהל מתקפות סייבר נגד ארה"ב, והמוטיבציה שלה גדלה לאחר שטראמפ הוציא את ארה"ב מהסכם הגרעין והכביד משמעותית את העיצומים עליה. ההערכה היא, שלאירן יש יכולת לגרום נזק של ממש.
חברות היי-נוספות הזהירו מפני האיום האירני הגובר, בעיקר מתוך דאגה שמא גורמים זדוניים הפועלים במדינה זו מפיצים ברשת דיסאינפורמציה. בחודש מאי הודיעו מיקרוסופט וטוויטר, כי הסירו מבצע תעמולה נרחב שבסיסו באירן, כולל חשבונות שהתחזו לאלו של מועמדים רפובליקנים לקונגרס וניסו לקדם מסרים פרו-אירניים. באותה עת נמסר, כי נסיונות דומים כוונו כנגד מקבלי החלטות ועיתונאים בארה"ב.
מנהל מחלקת ביטחון הסייבר במשרד לביטחון פנים, כריסטופר קרבס, אמר, כי המשרד פועל יחד עם מיקרוסופט כדי להעריך את השפעות נסיונות ההתקפה, שאותה ניתן לדבריו לייחס ל"שירות מודיעין של מדינה זרה". לדבריו, הודעתו של מיקרוסופט בדבר הניסיון לפגוע בקמפיין 2020, היא "הוכחה נוספת לכך שאויביה של ארה"ב מבקשים לחבל במוסדות הדמוקרטיים שלה". לפני ארבעה חודשים אמר קרבס לפוסט, כי הפצחנים האירנים ושלוחיהם אינם סתם גנבי מידע, אלא "כאלה שבאים ושורפים את הבית".
פצחני Phosphorus ניסו להגיע לססמאות של משתמשים או למצוא פרצות אחרות דרכן יוכלו לחזור לחשבונותיהם. בכמה מקרים, הם אספו מספרי טלפון של היעדים, בניסיון לאמת את ססמאותיהם. לדברי סגן נשיא מיקרוסופט להגנת לקוחות, טום בארט, המתקפה לא הייתה מתוחכמת מבחינה טכנולוגית, אם כי הפצחנים היו מוכנים להקדיש משאבים רבים לאיסוף המידע וניתוחו.
הפוסט מזכיר, כי אין זו הפעם הראשונה בה מתמודדת פייסבוק עם Phosphorus. בחודש מארס היא הורידה 99 אתרים ששימשו את אותה קבוצה לצורך מתקפות סייבר נגד סוכנויות ממשל, עסקים ומשתמשים אחרים בוושינגטון – בעיקר כאלו המעורבים בפעילות שתדלנות ובסיקור עיתונאי הנוגעים למזרח התיכון. לדברי החברה, היא עוקבת אחרי הקבוצה מזה שש שנים.
Phosphorus השתמשה באותם אתרים בניסיון להביא את המבקרים בהם להוריד תוכנות זדוניות שנראו תמימות, וכך לחדור למחשביהם. הקבוצה גם ניסתה לשכנע משתמשים למסור קודים המשמשים לזיהוי דו-שלבי. מאחר שמתקפות אלו מבוססות על "הנדסה חברתית" ולא על מיומנות טכנית, קשה יותר לאתר את מקורן, מסביר העיתון.

תאריך:  06/10/19   |   עודכן:  06/10/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
יוני בן מנחם
חשיפת התוכנית לחסל את הגנרל קאסם סולימאני, לפחות על-פי טענתו, עשויה להעיד על כך שהדרג המדיני הגיע למסקנה כי סולימאני מהווה סכנה גדולה לביטחונה של ישראל ויש לסלקו מהזירה    הטענה לניסיון חיסול שכשל מגבירה את הסיכויים לתגובת נגד אירנית נגד ישראל ונגד יעדים ישראלים ויהודים בחו"ל, ישראל חייבת להגביר את הכוננות ולהיערך בהתאם
יהודה שלם
"הימין המטורף", כתב אדליסט, "הוא תערובת של קו פוליטי ניצי, קנאות דתית... המצב כיום מחייב הכרזת מלחמה במייצגי דעה זו תוך ראיית האפשרות של הפעלת כוח בעיניים פקוחות... זהו האויב
עידן יוסף
השר ישרל כ"ץ בעצרת האו"ם: "לעצור את האירנים היום כדי למנוע מלחמה מחר"    הוא פנה בנאומו לרוחאני בפרסית    קרא למנהיגי העולם להכיר בירושלים כבירת ישראל - כפי שעשה טראמפ וביקש לא לסייע לעזה עד שחרור הישראלים
עמוס גלבוע
מה שקרה לפני כשבועיים בשדה הנפט בסעודיה ממחיש את הסיכון הגדול בטילים מדויקים ובתעוזה של אירן    ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה את הלוקסוס של ממשלה צרה, או מאבקי אגו
איתמר לוין
מכנה את המשטר באירן "אחד הסיכונים הגדולים ביותר לעולם" וקורא למנהיגיה להתמקד ברווחת ארצם במקום בעידוד הטרור    תוקף בחריפות את מדיניות הסחר של סין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il