X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
רזה רזאב, סוחר זהב טורקי-אירני, הואשם במזימת ענק לעקוף את העיצומים האמריקניים של אירן ג'וליאני, אז מקורבו של טראמפ ולימים פרקליטו, ייצג אותו ארדואן לחץ לשחרר את רזאב, שלטענתו פעל באישורו של נשיא טורקיה טראמפ ביקש משר החוץ דאז לנסות להשיג עסקה עם טורקיה שתאפשר לשחרר את רזאב טילרסון פנה לראש הסגל דאז, ובעצתו התעלם מבקשתו של טראמפ
▪  ▪  ▪
ג'וליאני. חילופי אסירים [צילום: צ'רלס קנופה, AP]

הנשיא דונלד טראמפ ביקש בסתיו 2017 משר החוץ דאז, רקס טילרסון, לסייע למקורבו, רודי ג'וליאני, להפסיק חקירה שהתנהלה בארה"ב נגד סוחר זהב טורקי-אירני אותו ייצג ג'וליאני. כך חושף (יום ו', 11.10.19) וושינגטון פוסט.
בפגישה בחדר הסגלגל האיץ טראמפ בטילרסון – אשר התפטר לאחר מספר חודשים – להגיע לעסקה דיפלומטית עם טורקיה, אשר תאפשר להפסיק את החקירה בתמורה לוויתורים מצידה של טורקיה. נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, פנה אישית לטראמפ בבקשה להפסיק את החקיקה נגד רזה זראב. טראמפ פנה לטילרסון מספר פעמים בנושא, טוען הפוסט.
הפרשה נחשפת במקביל לחקירת ההדחה נגד טראמפ בשל שיחתו עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, בה ביקש לחדש חקירה נגד הנטר ביידן, וימים אחדים לאחר שטראמפ אפשר לארדואן לפתוח במבצע נרחב נגד הכורדים בסוריה. ג'וליאני אישר, כי פעל מטעמו של טראמפ באוקראינה, הן כדי להשיג מידע שיביך את ג'ו ביידן, והן כדי לאשש את הטענה לפיה גורמים באוקראינה והדמוקרטים קשרו קשר כדי לפברק את הפרשה הרוסית בבחירות 2016.
בפגישה בחדר הסגלגל השתתפו גם פרקליטיו של זראב – ג'וליאני (שבאותה עת היה תומך בולט של טראמפ אך עדיין לא שימש כפרקליטו) ומייקל מוקייסי, שהיה שר המשפטים בממשלו של ג'ורג בוש הבן. הלה הציע להחליף את זראב בכומר האמריקני אנדרו ברונסון שהיה עצור באותה עת בטורקיה, ואשר מעצרו הוביל למשבר קשה ביחסים בין שתי המדינות. טראמפ הפנה את ג'וליאני ומוקייסי לטילרסון. הלה נדהם מן הבקשה להתערב בחקירה פלילית, ופנה לראש הסגל דאז, ג'ון קלי – שאמר לו להתעלם מבקשתו של טראמפ.
ג'וליאני אישר, כי הוא שאף להגיע לעסקה לחילופי אסירים, אך סירב להתייחס לפרטיהן של פגישות בנושא. "לא הייתה שום פגישה בה טילרסון התרגז", אמר לפוסט. "לא הייתה שום פגישה כמו זאת שאתם מתארים". הוא סירב לענות לשאלה ממוקדת על פגישה עם טראמפ בחדר הסגלגל: "אתם לא התובעים שלי", אמר. קלי, טילרסון ומוקייסי סירבו להגיב; הבית הלבן כלל לא ענה לפנייתו של הפוסט. במקרים נדירים ניתן להכפיף חקירה פלילית לשיקולים דיפלומטיים, אך הדבר נעשה בנוהל מסודר ובהתייעצות מקיפה בין התובע המטפל בתיק לבין משרדי החוץ והמשפטים. הדבר לא נעשה במקרה זה.
כאמור, ארדואן היה מעורב אישית במאמצים להפסיק את החקירה נגד זראב, אשר נחשד בקשירת קשר להפר את העיצומים האמריקניים על אירן. ארדואן טען, כי זראב הוא "בן ערובה פוליטי" של מערכת האכיפה האמריקנית. ארדואן נפגש עם טראמפ בבית הלבן במאי 2017 והעלה את נושא זראב. כעבור מספר חודשים התברר מדוע ארדואן היה כה להוט להפסיק את החקירה ולהבטיח את שובו של זראב לטורקיה. בסוף 2017 הודה זראב בכך שעמד מאחורי מזימה בהיקף של מיליארדי דולרים לעקיפת העיצומים על אירן, כך שהכסף יועבר לאירן במסווה של עסקות זהב חוקיות, וטען שפעל באישורו של ארדואן. ממשלת טורקיה הכחיש את הטענה.
ג'וליאני ומוקייסי הצטרפו בתחילת 2017 לצוות ההגנה של זראב, ובפברואר של אותה שנה נפגשו בטורקיה עם ארדואן כדי לדון באפשרות של "פתרון בין-מדינתי לתיק", מלמדים מסמכים שהוגשו לבית המשפט. מוקייסי דיווח מראש על הביקור לשר המשפטים דאז, ג'ף סשנס, וג'וליאני עדכן את פרקליט מחוז מנהטן שטיפל בתיק, פריט ברארה. הביקור עורר חשד כבד מצד התביעה, אשר ביקשה מבית המשפט לבחון את מעשיהם של ג'וליאני ומוקייסי. ג'וליאני כתב בתצהיר שהגיש, כי תפקידו היה "לבחון האם אפשר לסיים את התיק בהסכם כלשהו בין ארה"ב לטורקיה, אשר יקדם את האינטרסים של הביטחון הלאומי האמריקני ויניב תועלת לזראב".
מאחורי הקלעים, טוען הפוסט, ניהל ג'וליאני מערכת שתדלנות ענפה בממשל טראמפ כדי לחלץ את זראב. שיאם של המאמצים היה אותה פגישה בחדר הסגלגל, כאשר טילרסון הגיע לפגישה שגרתית עם טראמפ והופתע לראות בחדר את ג'וליאני ומוקייסי. כאשר ציין טילרסון שמדובר בהתערבות בחקירה פלילית, אמרו לו ג'וליאני ומוקייסי שלמרות זאת הוא יכול לעשות ככל העולה על רוחו.
לאחר הפגישה התקשר ג'וליאני לטילרסון, אך הלה סירב לשוחח עימו. פקידים בבית הלבן, ובראשם קלי, נדהמו משיחותיו של טראמפ, אשר ככל הנראה לא הבין מדוע אין הוא רשאי להתערב בחקירה פלילית. מאוחר יותר הופיע ג'וליאני במשרד המשפטים, ללא תיאום מראש, אמר שהוא מגיע מהבית הלבן וביקש להיפגש עם תת-השר דאז, רוד רוזנשטיין, בנוגע לזראב; רוזנשטיין סירב להיפגש עימו.

תאריך:  11/10/19   |   עודכן:  11/10/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ ביקש ב-2017 מהשר טילרסון להתערב לטובת לקוח טורקי של ג'וליאני
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
לא יעזור לכם הוא יבחר רוב מוחץ
הגלשנית  |  11/10/19 17:31
2
סיפורי בוקי סרוקי ושלגיה גם כן
רון ה.  |  11/10/19 17:36
 
- תתפלא רון, אבל רבים נופלים בפח
אתגר פוליטי  |  11/10/19 22:35
3
ותשובה ל-רבגר?!:
עוד סתם אזרח  |  11/10/19 21:02
 
- למה ??? ??? :
עוד סתם אזרח  |  11/10/19 22:15
4
עוד פייק ניוז
אין ביקורת?  |  12/10/19 18:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
מירב ארד
על האיום האירני אמר: "טהרן מעלה את רף התעוזה שלה"    התייחס לסיוע האמריקני ואמר: מעריכים את התמיכה של ארה"ב, אבל ישראל תדע להגן על עצמה בכוחות עצמה"
יוני בן-מנחם
אירן מעודדת מהצלחותיה מול ארה"ב וסעודיה ועוברת לאסטרטגיה של התקפות נגד יזומות כדי לבסס את כוח ההרתעה שלה. בית המלוכה הסעודי בוחן אפשרויות להתפשר עם אירן ולהפסיק את המלחמה בתימן בעוד ישראל חוששת ממתקפת פתע אירנית על מתקניה החיוניים
עידן יוסף
הרקע לקידום המיזם הוא המתיחות הגוברת מול אירן, והמתקפה האחרונה בסעודיה נגד מתקני הנפט    בקבינט דנו על הנושא    גורמים כלכליים: המימון ידרוש קיצוץ בתקציבים אזרחיים והעלאת מיסים
איתמר לוין
קבוצת פצחנים ניסתה לחדור לחשבונות הקשורים למועמדים לנשיאות, לעובדי ממשל ולעיתונאים    וושינגטון פוסט: לאירן יש יכולת לגרום נזק סייבר של ממש
יוני בן מנחם
חשיפת התוכנית לחסל את הגנרל קאסם סולימאני, לפחות על-פי טענתו, עשויה להעיד על כך שהדרג המדיני הגיע למסקנה כי סולימאני מהווה סכנה גדולה לביטחונה של ישראל ויש לסלקו מהזירה    הטענה לניסיון חיסול שכשל מגבירה את הסיכויים לתגובת נגד אירנית נגד ישראל ונגד יעדים ישראלים ויהודים בחו"ל, ישראל חייבת להגביר את הכוננות ולהיערך בהתאם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il