X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
רק לאחר שנים, שנים הרבה, הבנתי, לאמתם של דברים, את משמעותו העמוקה של המשפט 'שזרקתי, כלאחר ידי, 'לחלל האוויר'
▪  ▪  ▪
ידע נצבר [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

את הבג"ץ הראשון שלי הגשתי, עוד בימי כסטודנט מן המניין, באוניברסיטה. אותם ימים פרסם פרופ' ישראל שחק ספר בשם: "הגזענות של מדינת ישראל" ובו כלל אמירות שלדעתי היוו פרסום לשון הרע על מדינת ישראל. פניתי ליועץ המשפטי דאז, פרופ' אהרן ברק וביקשתיו להגיש כתב אישום נגד אותו פרופ' ישראל שחק בגין פרסום לשון הרע על המדינה. היועץ המשפטי לממשלה השיב לי, כי מצא בספר דנא, פרסום דברי בלע על המדינה, אך אין הוא סבור שהדרך הראויה לנקוט בה, באותו עניין, היא הגשת כתב אישום. לכן, דחה הוא בקשתי. עתרתי נגדו לבג"ץ בהיותי סטודנט למשפטים, בשנת לימודיי השנייה בפקולטה למשפטים.
הדברים נתפרסמו ברבים וד"ר הרצל רוזנבלום המנוח, שהיה העורך הראשי המיתולוגי של עיתון 'ידיעות אחרונות', ייחד לי מספר מילות שבח על הגשת הבג"ץ ועל עצם העזתי להגישו נגד הממסד, שלא פעל נגד אותו פרופ' ישראל שחק. אותם ימים נהג ד"ר רוזנבלום המנוח לכתוב, בראש רשימותיו הקצרצרות, את נושא הרשימה, בטור העורך שלו. כך מצאתי שמי מובלט בטורו, תחת השם ג'וזף סיסקו, שהיה תת-שר החוץ האמריקני, הנרי קיסינג'ר ועוזרו לענייני המזרח הקרוב ודרום אסיה.
התקשרתי להודות לד"ר הרצל רוזנבלום על המחווה והוא הזמין אותי לפגישה עמו, במערכת העיתון. "מי מייצג אותך בבג"ץ", שאל הוא אותי. "אף אחד", השבתי, "אני מייצג את עצמי". האיש הביט בי כלא מאמין ופלט: "זה לא הגיוני, בכלל. אתה צריך עורך-דין שייצג אותך ושלח אותי לפלוני, עו"ד דב שילנסקי. דב שילנסקי המנוח קיבל אותי, במאור פנים וקיבל עליו לייצגני בבג"ץ, חינם אין כסף. זמן קצר לאחר מכן, התקיימו הבחירות לכנסת התשיעית. או אז התקיים המהפך בפוליטיקה בישראל והליכוד הרכיב את הממשלה. עו"ד דב שילנסקי הפך ליו"ר הכנסת ואני קיימתי עמו יחסי ידידות, מאז.
כשהתחלתי את ההתמחות שלי במשרד המקרקעין המפורסם דאז, 'סוכובולסקי-הרטבי', איחל דב שילנסקי הצלחה ובו-זמנית תהה ושאל: "נו, טוב. אז תהיה מומחה בקרקעיות, אבל מה תעשה כשיבוא אליך לקוח וירצה לפתוח תיק בהוצל"פ, בגין שיק שחזר ללא כיסוי". חייכתי ועניתי לו, "אל תדאג דב, השנים והניסיון ייעשו את שלהם". רק לאחר שנים, שנים הרבה, הבנתי, לאמתם של דברים, את משמעותו העמוקה של משפט זה 'שזרקתי, כלאחר ידי, 'לחלל האוויר'.
חומר מפליל
לימים מצאתי עצמי מייצג פוליטיקאי מ'הליכוד', יחד עם סניגור ותיק, שאינו עוד עמנו, בשימוע שנערך לו. הוא הוחשד בשימוש בחשבוניות שקיבל מ'הליכוד', שהגיש למס הכנסה, כהוצאה עבור פרסום, בעוד שהמדובר היה בתרומה שהוסוותה כהוצאה עבור פרסום. ואז - אז, במהלכו של אותו שימוע, למדתי מה היא חשיבותו של ניסיון וכמה יש לתת לו משקל, בצד ידע נצבר.
הרגשתי בשימוע זה, כמו מטומטם גמור. כלל החומר, לצורך ביסוס האישומים שנכללו בטיוטת כתב האישום, היה מצוי בידי אנשי הפרקליטות ואנחנו ניסינו לשכנע אותם, שהם טעו ואין בחומר שבידם כדי לבסס את האישומים שנכללו בטיוטת האישום שנשלחה לאותו פוליטיקאי. התחושה שקיבלתי הייתה שאנשי הפרקליטות מחכים שנביא להם חומר מפליל נוסף, כדי שהם יוכלו לתקן את טיוטת כתב באישום וכלול בכתב האישום, אישומים נוספים, שעליהם לא ידעו הם, קודם לשימוע.
תוצאות השימוע אינן מעניינות, לעניינו אנו. מה שמעניין הוא, שמאז איני ממליץ ללקוחות משרדי, ללכת לשימוע, אם אין להם חומר שימוטט, כליל, את חומר הראיות המשמש בסיס להגשת טיוטת כתב האישום נגדם. במקרה של חסרון חומר כזה, מעדיף אני לנסות ולמוטט את גרסת עדי המדינה, שמסרו את החומר המפליל שהביא להגשת כתב האישום או הטיוטה לו, מאשר ללכת לשימוע ולהסתכן במסירת חומר מפליל נוסף, מישרין, לידי אנשי הפרקליטות.
נזכרתי באותו שימוע 'היסטורי' ובלקחים שהפקתי מאותו שימוע, על-רקע ניתוחי הטיעונים בשימוע המתקיים לבנימין (ביבי) נתניהו שהעלו פרקליטיו בעניינו, עד כה. מאז לא הלכתי עוד לכל שימועים נוספים. הדבר נבע בעיקר משום שמעולם לא 'סיפקו' לי לקוחותיי, כל מידע היכול לשמוט את הקרקע, מתחת חומר הראיות שהיה בידי אנשי הפרקליטות. להוסיף חומר חסר לא עלה על דעתי וכך ויתרתי, מפעם לפעם, השם לקוחותיי, על שימועים שהוצעו להם.

ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ונוטריון, מתמחה - בין היתר - בתחום דיני לשון הרע, משפט פלילי לסוגיו השונים ובכללם: שחרורים ממעצר, ייצוג בתיקים פליליים מסובכים, בענייני הלבנת הון ובאישומי מיסוי פליליים.
תאריך:  16/10/2019   |   עודכן:  16/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה לא אלך בשמם של לקוחותיי לשימוע בעניינים פליליים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לפעמים הראיות מובילות למסקנה
אורח  |  17/10/19 01:49
2
השימוע לנתניהו היה אמור להיות
בן נאמן  |  17/10/19 21:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
דן מרגלית
אני אופטימיסט, ומאמין כי לא ירחק היום וכל חבר מרכז ליכוד שלא קם והשמיע זעקה נגד הליך ההשפלה שגורם ביבי למפלגתו יחוש בושה בפני בנו ובתו, נכדו ונכדתו
חיים משגב
אין עוד מקום לטעויות. וזה כעת תפקידו של מי שבסמכותו הבלעדית להכריע. אין אחר. לימים, איש לא יזכור את כל מי שהקיף אותו. רק שמו של היועמ"ש ייזכר בדברי הימים. ולכן, מי שניצב בראש הפירמידה, הוא זה שצריך לאזור אומץ - ולשים קץ לפארסה המתגלגלת פה יותר מדי זמן
איציק וולף
מול מפגיני הימין הפגינו כ-150 מפגיני שמאל    המשטרה עצרה שלושה פגינים בחשד להפרת הסדר הציבורי ולתקיפת שוטרים    ד"ר גדי טאוב: לא מדיחים ראש ממשלה על אישום תקדימי ונתון במחלוקת, זו לא דמוקרטיה
יואב יצחק
לפיד הודיע לציבור כי דחה על-הסף בקשת מילצ'ן להאריך ההטבות לתושב חוזר מ-10 ל-20 שנה    "זרקתי אותו מכל המדרגות", הצהיר    העובדות שונות    עו"ד פיני רובין, שהשתתף בפגישת לפיד מילצ'ן: "יאיר גילה הבנה והקשבה... אמר שהוא צריך לחשוב על-כך ולהתייעץ על-כך"    עוזרתו של לפיד, רותם רולף: "לפיד הטיל עליי את המשימה לעשות את הבדיקה מול הגורמים המקצועיים ולחוות את דעתי ולהמליץ לו"    מילצ'ן אישר שביקש מלפיד להפעיל סמכותו השלטונית ולסדר לו הטבה אישית
אפרים הלפרין
אני צופה אמש במקרה בערוץ 2 רואה את העיתונאי גיא פלג והוא מספר לנו שלא הוצגו ראיות זהב בשימוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il