X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  תחקירים
ליברמן. יחסי גומלין עם מוזס [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
מוזס. השמיד ראיות [צילום: רועי אלימה/פלאש 90]
ליברמן זכה לכיסוי אוהד מאתר יזרוס בין ישראל ביתנו למנהלי יזרוס התקיימו קשרים שכללו תשלומי כספים כספים הועברו ליזרוס גם מגורמים שקיבלו כספים קואליציוניים מישראל ביתנו עם פרוץ החקירה בפרשת ישראל ביתנו נמלט מיכאל פלקוב לאוקראינה אלכס גולדשטיין נעצר ומיד עם שחרורו מכר את יזרוס לקבוצת ארנון מוזס, איש סודו של ליברמן הארכיון של יזרוס, שכלל ראיות שהיו עלולות להפליל את ליברמן, הושמד עדות גולדשטיין בביהמ"ש נעלמה באופן מסתורי ליברמן טרם נחקר
▪  ▪  ▪
קירשנבאום, שומרת על שתיקה [צילום: פלאש 90]

בניו של שר הביטחון ליברמן נפגשו בחשאי במוסקבה עם היזם משה ישעיהו - כשנזקק לשחרור שטח אש להקמת ישוב נוה תמרים
יואב יצחק
חשיפת News1 * העובדות: יולי 2018 - איש העסקים משה ישעיהו קיים פגישה חשאית במוסקבה עם יעקב ליברמן ועמוס ליברמן, בניו של שר הביטחון ליברמן * אוגוסט 2018 - קבינט הדיור אישר סופית הקמת ישוב חדש, נוה תמרים, לאחר עיכובים של עשרות שנים * מקרה או לא, משרד הביטחון בראשות ליברמן - שהתנגד להקמת הישוב במשך 19 שנים בשל סמיכות האתר לשטח אש - הסיר במפתיע את התנגדותו בסמוך ו/או לאחר פגישת ישעיהו עם בניו של שר הביטחון ליברמן * פרויקט המיליארדים יצא לדרך
לרשימה המלאה

ליברמן נתקף בהיסטריה
יואב יצחק
חושש מחקירות נגדו מצד הרשויות בישראל ומצד חוקרים פרטיים הדולקים אחריו * יש לו סיבות טובות לכך - חשדות חמורים התגלו; עסקיו וחשבונותיו נסרקים בארץ ובחו"ל, כולל של בני משפחתו * חשד נוסף שעלה: קצינה בכירה במשטרה הדליפה עבורו מידע מחקירות רגישות; פרטיה שמורים במערכת News1
לרשימה המלאה

ליברמן פועל לסילוק נתניהו מהפוליטיקה וזוכה לחסינות מהפרקליטות ובתקשורת
יואב יצחק
למרבה התדהמה, ליברמן מתנהל באופן הזוי: הוא מאשים את נתניהו בבישול חקירת פרשת ישראל ביתנו ובחשיפות בעניינו ב-News1 ולכן הוא מסרב לנהל עמו מו"מ * ליברמן מציג בתקשורת את תנאיו להקמת ממשלת אחדות: חוק הגיוס, פתיחת מרכולים ותחבורה ציבורית בשבת וכו', אך הוא מסרב לנהל מו"מ רציני * בפועל, שיקוליו זרים: ליברמן חושש מחקירות נגדו ונגד בניו; הוא פועל לסילוק נתניהו מהזירה הפוליטית מתוך מניעי נקמה; ומשיג לעצמו חסינות מהפרקליטות ומהתקשורת
לרשימה המלאה

פרשת ישראל ביתנו הייתה ועודה אחת החמורות במגזר הציבורי. כתבי אישום הוכרעו ברובם. חלק ממקורביו של יושב-ראש המפלגה, אביגדור ליברמן, ובהם מי שהיה יד ימינו, דאוד גודובסקי, וסגניתו של ליברמן, פאינה קירשנבאום, הועמדו לדין. בחקירתם במשטרה ובעדויות בבית המשפט הם בחרו לשתוק. הם נמנעו ממסירת מידע בדבר חלקו של ליברמן בעבירות שבוצעו - שימוש בכספים קואליציוניים למטרות זרות ואישיות ובלתי חוקיות. גודובסקי הורשע ונגזרו עליו שבע שנות מאסר בפועל. ערעור שהגיש טרם נדון. משפטה של קירשנבאום נמשך. הסיכומים מצד התביעה הוגשו. סיכומי ההגנה יוגשו בקרוב. הכרעת השופט אמורה להינתן תוך כמה חודשים. הרשעה, קרוב לוודאי, ומאסר ממושך.
מידע רב בפרשה זו הובא ל-News1. המידע מצביע על ראיות חזקות המחייבות חקירת ליברמן בשל מעורבותו הפלילית בפרשה, ובמיוחד במה שמכונה: "פרשת יזרוס", שבה נתמקד להלן. המידע מצוי הן בידי חוקרי המשטרה והן בידי בכירי הפרקליטות. למרות זאת, ומסיבות שטרם הובררו דיים, ליברמן, שמנהל מאבק אישי נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו - מאבק המשרת גם את הפרקליטות והמשטרה (במקרה או לא) - זוכה לאתרוג מצד הפרקליטות ובראשה שי ניצן, ומצד היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט. לראיה, ובניגוד לכל נורמה משפטית - עד עתה הוא אפילו לא זומן לחקירה, אפילו לא כעד נגד מי מהנאשמים בפרשה. ניצן ומנדלבליט נמנעו מחתירה לזימונו של ליברמן לעדות, על-אף המידע, שחלקו גלוי, המצביע על התנהלות מאפיוזית מצד ליברמן בפרשה זו כמו בפרשות קודמות - ממש בסגנון המייחד מאפיונרים ברוסיה. לא פחות.
פרשת ישראל ביתנו טרם לובנה כדבעי. גם לא בכלי התקשורת. עשרות מיליוני ש"ח התעופפו לגורמים שונים משיקולים זרים ואישיים, ובאופן בלתי חוקי, אך ליברמן יצא עד כה פטור כאילו כלום – משל אינו אחראי אפילו לא מכוח תפקידו כראש המפלגה. ליברמן לא נחקר, למרות שיותר ויותר סימנים מלמדים על מעורבותו בעבירות שבוצעו. הראיות נגדו קפצו, מחמת מעורבותו כאמור, על-אף שעדים פוטנציאליים פוחדים לדבר, שמא יבולע להם. הפחד אחז ברבים וטובים וגם בעבריינים כדוגמת גודובסקי וקירשנבאום. ולא בכדי: סוד גלוי הוא מה אירע לעדים שמסרו עדויות נגד ליברמן בפרשת חשבונות הקש בקפריסין (שאותה גנז היועמ"ש יהודה וינשטיין בשנת 2012). כמה מהעדים נהרגו/מתו בנסיבות מסתוריות. עדים אחרים נאלצו לשנות גרסתם, לאחר "ביקורי בית" שקיבלו.
שיבוש הליכי חקירה ומשפט
בפרשת יזרוס, בדומה לפרשות קודמות שנקשרו בשמו של ליברמן, התרחשו אירועים חריגים המעלים חשד למעורבות גורמים שונים בניסיון לשבש הליכי חקירה ומשפט ובניסיון. חלק מהעניינים שצצו, עלו גם מעדותו של אלכס גולדשטיין, שהיה בעל השליטה באתר יזרוס:
1) עד מרכזי ברח ונעלם - מיכאל פלקוב, מי שהיה מקורבו ואיש סודו של ליברמן, ובעל השליטה ביזרוס בשנים 2013-2009, ברח מישראל עם פרוץ החקירה בפרשת ישראל ביתנו. פלקוב שימש כזרועו של ליברמן באתר, ותוגמל על-כך מאנשי ישראל ביתנו ומהמפלגה, אם ישירות ואם בעקיפין, מחברות/עמותות שקיבלו כספים מתקציבים קואליציוניים שסודרו להן על-ידי ישראל ביתנו;
2) הארכיון הושמד בזדון - קבוצת ידיעות אחרונות ובראשה ארנון מוזס (ליברמן ומוזס מיודדים מאוד מאוד), רכשה בתחילת 2015 את אתר יזרוס תמורת 100 אלף ש"ח, וזאת זמן קצר לאחר שגולדשטיין שוחרר ממעצר בפרשת ישראל ביתנו. הארכיון של יזרוס, שכלל עשרות אלפי ידיעות בשפה הרוסית, חלק מהן ביטאו כיסוי אוהד לליברמן, הושמד. השמדת הארכיון נעשתה בזדון. פעולה זו מעלה חשד לשיבוש הליכי חקירת המשטרה. נדגיש, בין ליברמן לבין מוזס התקיימו יחסי גומלין במשך שנים. בין היתר, ליברמן וחברי הכנסת של מפלגתו תמכו בהצעת חוק שנועדה לפגוע בעיתון ישראל היום, המתחרה העיקרי של ידיעות אחרונות. ליברמן וחברי הכנסת האמורים הצביעו בנובמבר 2014 בכנסת בעד החוק - בקריאה טרומית שנערכה; כאמור, חודשים ספורים לאחר מכן חילץ מוזס את ליברמן מצרתו ורכש את יזרוס ומחק את הארכיון שהיה עלול לשמש כראיה ולהפלילו. כאז גם עתה: ליברמן זכה וזוכה להגנת ידיעות אחרונות, ולפרסומים אוהדים כמעט בלא פרופורציה למעשיו;
3) העדות נמחקה באופן מסתורי - אלכס גולדשטיין מסר עדות במשפטה של פאינה קירשנבאום. עתה אנו חושפים ב-News1, כי גולדשטיין מסר מידע רב בעדותו, שעלול היה להפליל גם את ליברמן או לפחות לחייב זימונו לחקירה ו/או לעדות בבית המשפט. והנה, הפתעה. העדות נמחקה, נעלמה. לצדדים, התביעה מזה, וההגנה מזה (עורכי הדין של קירשנבאום), לא נותר אלא לשחזר את העדות ולהגישה כעדות מוסכמת.
גורמים שהשתתפו בדיון מסרו ל-News1, כי העדות המוסכמת "מוחלשת" ביחס לזו שנשמעה בבית המשפט. פרטים חמורים נגד ליברמן ו/או נגד חוקרי המשטרה, הושמטו. נציין כאן: עו"ד גיורא אדרת, פרקליטה של קירשנבאום, שימש כבא-כוחו של ליברמן בכמה פרשות, כולל בפרשה הגדולה נגד ליברמן. לכן אין זה אולי פלא, כי אדרת לא חתר לפעול בכלים המסורים בידיו, כולל בחקירה נגדית, כדי לגלות בפני בית המשפט את האמת הפשוטה: ליברמן הוא שעמד בקשר העיקרי עם מנהלי/בעלי יזרוס, ולא קירשנבאום. ולכן, ככל שבוצעו עבירות והזרמות כספים ליזרוס, שלא כדין, ישירות או בעקיפין, הרי שיש להפנות את חיצי הביקורת/אישומים לליברמן עצמו ולזמנו לחקירה.
יודגש, חלק מהפרטים המופיעים בתחקיר זה עלו בכמה כלי תקשורת, כולל מצד עיתונאים שנמנו עם מבקריו החריפים של ליברמן, והפכו למעריציו (רביב דרוקר למשל התראיין ל-103FM ביום 30.05.19 והודיע: אני לראשונה בחיי מצביע לאיווט (אביגדור) ליברמן). מעריציו החדשים הפכו למגיניו, בזכות "פועלו" של ליברמן לסילוק בנימין נתניהו מראשות הממשלה (יוצא מן הכלל הוא העיתונאי גיא רולניק (הארץ), המזהיר ממסוכנותו של ליברמן). דבר עדותו של אלכס גולדשטיין - עדות הכוללת מידע המחזק את החשדות נגד ליברמן, כמו-גם דבר ההיעלמות המסתורית של עדות גולדשטיין ממתקני בית המשפט, וכן ניגודי העניינים מצד עורכי הדין, מובאים כאן לראשונה ב-News1.

העדות המחזקת החשדות

העדות של גולדשטיין, שנעלמה באופן מסתורי
במסגרת משפטה של פאינה קירשנבאום עלו, כאמור, עדויות מהן ניתן ללמוד על מעורבותו/אחריותו של ליברמן לפעולות שבוצעו בניגוד לחוק. אחת מהן הובאה מפיו של אלכס גולדשטיין, שרכש ב-2013 את יזרוס מידיו של פלקוב. מדבריו עולה, כי עבור סיקור אוהד קיבל יזרוס כספים, מגופים שקיבלו מישראל ביתנו כספים קואליציוניים. גולדשטיין מסר כי מי שיצר את הקשרים עם אותם גופים היה מיכאל פלקוב – שייסד את יזרוס ב-2009, והיה מקורבו ואיש אמונו של ליברמן.
גולדשטיין שימש כבעלים וכעורך ראשי של יזרוס בשנים 2015-2013. לדבריו, בזמן שאתר יזרוס היה בבעלותו של פלקוב ואחר-כך בבעלותו שלו, הועברו אליו כספים ישירות מישראל ביתנו ומגופים שנהנו מהכספים הקואליציוניים של ישראל ביתנו, וזאת הודות לקשרים עם ליברמן. היקף ההכנסות מגופים אלה, שכל אחד מהם כיכב בפרשת ישראל ביתנו, "היה בשנים 2013-2015 כמיליון וחצי ש"ח לשנה". כמו-כן העיד גולדשטיין, ליברמן עצמו היה מעורב בתכנים של אתר יזרוס.
עדותו המפלילה של גולדשטיין ניתנה ביום 28.02.19 בבית המשפט המחוזי בתל אביב בפני השופט ירון לוי. עדות זו, למרבה התדהמה, נמחקה "בטעות" ממתקני בית המשפט יחד עם עדות בעייתית נוספת מפיו של עד חשוב נוסף, אלכס קלויצקי. כאמור, בהסכמת עו"ד גיורא אדרת, בא-כוחה של קירשנבאום, הסכימו הצדדים לשחזר "עדות מוסכמת" – עדות מוחלשת ביחס לזו שנשמעה במקור.
עדות גולדשטיין, גם זו המוחלשת, כללה תיאור בדבר לחצי חוקרים לתת את שמה של פאינה: "העד סיפר, כי במהלך החקירה היה נתון למעצר של כ-10 ימים. במהלך גביית ההודעות, אשר בוצעו תוך הפעלת לחצים קשים על-ידי שני חוקרים, אחד – יוסי עסיס, והשני שאת שמו הוא לא זכר, נאמר לעד שאם לא "ייתן" את דאוד ופאינה הוא צפוי לבלות בכלא זמן ממושך, התינוק שנולד לו זמן קצר לפני כן יגדל בלי אבא ואשתו עשויה לעזוב אותו, מכיוון שהוא יהיה אסיר. העד לא זכר מי מהחוקרים אמר לו את הדברים כאמור". פירושו של דבר: החוקרים לחצו על העד לתת את ראשה של פאינה, ולא למסור את האמת הפשוטה: ליברמן הוא שעמד בקשר עם פלקוב ועם גולדשטיין.
ארנון מוזס רוכש ומוחק
גולדשטיין המשיך לערוך את יזרוס עד פרוץ פרשת ישראל ביתנו. אז נעצרו הזרמות הכספים ליזרוס. מי שנחלץ לעזרת ליברמן הוא ארנון מוזס. בתמורה ל-100 אלף ש"ח רכשה קבוצת ידיעות אחרונות בתחילת 2015 את חברת יזרוס. זמן-מה לאחר מכן, ובעוד הליכי החקירה והמשפט תלויים ועומדים, מחקה קבוצת ידיעות אחרונות את הארכיון של יזרוס מרשת האינטרנט. הרשימות שביטאו כיסוי אוהד לטובת ליברמן, כולל כמובן אותן רשימות שעלולות היו לשמש ראיות מפלילות נגדו, נמחקו מהרשת. הנה, הנכס העיקרי של אתר אינטרנט מפסיד - הארכיון, שכלל אלפי אייטמים המייצרים תעבורה, הושמד. משיקולים זרים, כמובן.
"חשוב לשמור על קשר עם ליברמן"
יזרוס - אתר הבית של ישראל ביתנו עלה באפריל 2008 ונסגר ביוני 2017. מיכאל פלקוב המייסד היה ידידו ודוברו של אביגדור ליברמן ומפלגת ישראל ביתנו. לידו פעלו באתר שני חבריו למערכת - אלכס קוגן ואלכס גולדשטיין. הקשר אל ליברמן נעשה דרך פלקוב. האתר סיפק שירותי פרסום לישראל ביתנו וקיבל חוזי פרסום מגופים שנהנו מהכספים הקואליציוניים של ישראל ביתנו. הלקוחות העיקריים בתחום זה היו: עמותת איילים, הפורום העולמי של יהודים דוברי רוסית, חל"פ שומרון, קומראן. היקף ההכנסות בשנים 2013-2015 היה כמיליון וחצי ש"ח לשנה.
פלקוב עזב ב-2013 את ניהול יזרוס. הוא תידרך את יורשו גולדשטיין ללכת בדרכו. מסמך שהוכן ובו עיקרי הדברים נחתם עם האות "ל". מתוך העדות: "מדובר במסמך אותו הכין על-סמך המידע שקיבל ממיכאל פלקוב על-רקע עזיבתו של פלקוב וכניסתו של העד לתפקיד העורך הראשי של אתר יזרוס. ביחס ל-"ל", שמוזכר במסמך, ציין העד כי הכוונה היא לליברמן. לדבריו השתמש באות "ל" לשם קיצור". העד הודה כי מסמכים אחרים שערך לא כללו קיצור שמו של אדם או אות ראשונה של שמו, אלא כללו שמות מלאים.
גולדשטיין אמר בעדותו, כי פלקוב הסביר לו את "החשיבות של קשר ישיר עם ליברמן כפי שהיה לפלקוב לצורך קבלת מידע". בהתאם לזאת הוא נפגש עם ליברמן "מספר פעמים", מסר לו סקירות עיתונות, קנה לו במשך מספר שנים מתנות ליום ההולדת ואף ביקש מליברמן להעסיק אותו בקמפיין הבחירות של 2015. עוד העיד גולדשטיין שמנכ"ל ישראל ביתנו דאוד גודובסקי, אישר כתבות ביזרוס לפני פרסומן. לדבריו, "מדובר בהתנהגות מקובלת כלפי מקור הידיעות, הן על-מנת להקפיד על דיוק המידע שמסר המקור והן על-מנת לשמור על רצון המקור לשתף פעולה."
כוכבי פרשת ישראל ביתנו העבירו כספים ליזרוס
מעבר הכספים מישראל ביתנו ליזרוס נעשה בחלקו באופן ישיר – נחתמו הסכמי פרסום שנערכו בין ישראל ביתנו לבין האתר בשנים 2012-2009. גולדשטיין העיד גם על מעבר עקיף של כספים מישראל ביתנו ליזרוס דרך גופים שנהנו מהכספים הקואליציוניים של ישראל ביתנו.
לדברי גולדשטיין, "הלקוחות העיקריים בתחום זה היו איילים, הפורום העולמי של יהודים דוברי רוסית, חל"פ שומרון, קומראן". העד הוסיף ש"היקף ההכנסות בשנים 2013-2015 היה כמיליון וחצי ש"ח לשנה". נזכיר: הגופים המממנים של יזרוס הם הכוכבים של פרשת ישראל ביתנו. גולדשטיין טען בעדותו: הקשר עם הגופים האלה נוצר על-ידי פלקוב, שהיה כאמור איש אמונו של ליברמן.
התקבלו כספים מחל"פ שומרון
גולדשטיין מסר בעדותו: פלקוב "הוא זה שטיפל בחוזה והיה בקשר עם החל"פ". חלקו של גולדשנטיין הסתכם "בהוצאת חלק מהחשבוניות לחל"פ וכן במפגש חד-פעמי עם נציג חל"פ בשם משה לצורך איסוף הצ'קים. זאת, מכיוון שלמיכאל פלקוב לא היה רישיון נהיגה והוא נסע במקומו".
חל"פ שומרון מככבת באישומים נגד פאינה קירשנבאום. גרשון מסיקה ראש מועצה אזורית שומרון וראש החברה לפיתוח השומרון (חל"פ שומרון) הפך לעד מדינה נגד קירנשבאום. הוא העיד על קבלת כספים קואליציוניים באמצעות קירשנבאום והעברתם "למטרות של ישראל ביתנו", וזאת בהנחיית פאינה ודאוד. הקשר הכספי בין חל"פ שומרון לנאמנו של ליברמן, מיכאל פלקוב, והכספים שהועברו ממועצה אזורית שומרון ליזרוס – לא הובאו לדיון, על-אף הצורך שעלה: לברר דבר חלקו של ליברמן בפעולות העברייניות שבוצעו.
התקבלו כספים גם מעמותת איילים
באשר להתקשרות עם איילים מסר גולדשטיין: "כל הקשר נעשה עם מיכאל פלקוב שנסע הרבה פעמים לפגישות עם אנשי איילים בדרום". גולדשטיין סיפר: לאחר שנכנס לתפקיד העורך הראשי של האתר, הוא קיבל מפלקוב 6 צ'קים דחויים של איילים, שהיו לדברי פלקוב "צ'קים שמחליפים צ'קים פגומים שניתנו בעבר, אותם היה על העד להפקיד בתמורה לשירותים שסופקו לאיילים בעבר".
איילים מככבת רבות בפרשת ישראל ביתנו. עיקר השחיתות בעמותה מיוחס על-ידי הפרקליטות לפאינה קירשנבאום. מתן דאהן, יו"ר עמותת איילים, הודה במסגרת עסקת טיעון בעבירת מתן שוחד וקיבל כעונש עבודות שרות. עורך דינו הוא ירון קוסטליץ, המשמש כבא-כוחו של ליברמן שנים רבות, כולל בימים אלה. מטבע הדברים, קוסטליץ לא ניחן באמביציה יתרה כדי להציג את כל האמת בפני בית המשפט, קל וחומר כאשר זו עלולה לסבך את לקוחו האחר, הוא ליברמן.
כספים התקבלו גם מועצת מגילות (קומראן)
בשונה מאיילים ומחלפ שומרון, העיד גולדשטיין שהקשר עם מגילות נעשה ביוזמת יו"ר המועצה מוצי דהמן. יזרוס הקימה עבור מגילות אתר ופרסמה באנרים באתר יזרוס שהפנו לאתר של מגילות. מוצי דהמן הסכים לשלם 10,000 ש"ח בתוספת מע"מ בלבד. החוזה נחתם ל-10 חודשים.
גולדשטיין הכחיש את דבריו של מוצי דהמן, לפיהם התשלום ליזרוס התבצע כתוצאה מבקשת פאינה קירשנבאום. גולדשטיין טען שבמהלך ההתקשרות עם מגילות, העלתה מגילות העלתה מיוזמתה את התשלום החודשי ליזרוס. לאחר שהוא הבחין בהגדלת התשלום, הוא פנה למגילות ובירר האם מדובר בסכום הנכון. משנענה בחיוב החליט "על דעת עצמו ובלי שנתבקש לכך על-ידי מגילות, להעלות את כמות הבאנרים הפרסומיים של מגילות באתר יזרוס".
בתגובה לדברי מוצי דהמן, ראש מועצת מגילות, לפיהם גם הגדלת התשלום והארכת תקופת ההתקשרות עם יזרוס בוצעו לבקשתה של פאינה קירשנבאום שהועברה אליו על-ידי ישראל יהושע, מסר גולדשטיין בעדותו, "כי אינו יכול להסביר את הדברים. כאמור, לא ידוע לו דבר על-כך ועל כל התערבות של מפלגת ישראל ביתנו או פאינה קירשנבאום בהתקשרות".
דהמן הפך לעד מדינה נגד קירשנבאום ונגד ישראל יהושע. הוא העיד על העברת כספים קואליציוניים למועצה, מישראל ביתנו, עבור תשלום ללוביסט ישראל יהושע. נגד הלוביסט ישראל יהושע הוגש כתב אישום בנובמבר 2018 לבית המשפט המחוזי בתל אביב על-ידי התובעים מאור אבן חן ועמרי קופלר בחשד לעבירות שוחד ומרמה. ישראל יהושע נחשב למקורב לליברמן. הוא מיוצג על-ידי עו"ד ירון קוסטליץ (עורך דינו של ליברמן ושל מתן דאהן מאיילים).

ליברמן טרם נחקר

ראיות ועדויות רבות מצביעות כאמור על מעורבות ליברמן בפרשת ישראל ביתנו. החוק מחייב את היועמ"ש ואת הפרקליטות לפעול בלא מורא ולזמנו לחקירה. למרות זאת, מנדלבליט ושי ניצן לא ממלאים את חובתם. חלק ניכר מהמעורבים מואשמים ונשלחים לכלא. ואילו את ליברמן לא זימנו אפילו למסירת עדות - לא במשטרה, וכמובן לא כעד הגנה בבית המשפט. בנסיבות אלה, החקירה והמשפט משובשים: כאמור לעיל, באי-כוחו של ליברמן, עורכי הדין גיורא אדרת וירון קוסטליץ, משמשים כבאי-כוחם של חלק מהנאשמים העלולים לסכן את ליברמן. באופן זה נשמרים האינטרסים המשפטיים של הצדדים, ובמיוחד האינטרסים של ליברמן שרכש מיומנות כמאפיונר, אך בירור האמת נמנע - דבר הגורם לשיבוש הליכי חקירה ומשפט.

הודעת News1: ליברמן הגיש נגד הח"מ קובלנה פלילית פרטית בגין פריט אחד בכתבה שפרסמנו על אודות מעשיו הבעייתיים ("ליברמן נתקף בהיסטריה", 08.10.19). נהדוף את טיעוניו בבית המשפט. ניסיונו להטיל אימה ולעצור את החשיפות בעניינו, לא ייצלח. אנו נמשיך לפרסם את הטעון גילוי וחשיפה.
תאריך:  26/10/2019   |   עודכן:  27/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אביחי מנדלבליט / Avichai Mendelblit  אבנר קופל / Avner Kopel  אלכס ויז'ניצר / Alex  Viznitzer  אלכס קוגן  אמנון  ליברמן / Amnon Liberman  אפי פלס / Efi Peles  ארנון מוזס / Arnon  Mozes  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי חמו / Gabi Hemo  גיא רולניק  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גרשון מסיקה / Gershon Mesika  דב ליטבינוף / Dov Litbinof  דוד בלאו / David Blau  דורון  שמחי / Doron Simhi  חיים בן-שושן / Haim Ben-Shoshan  יאיר  גלר / Yair Geler  ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd  יהודה וינשטיין  יואב יצחק / Yoav Yitzhak  יצחק בורבא / Yitzhak Burba  ירון לוי  ירון קוסטליץ  ישראל יהושע / Israel Yehoshua  ישראל ביתנו  ישראל היום  מיטל קירשבנאום / Meital Kirshenbaum  ממשלת ישראל / Israel Government  מרדכי דהמן / Mordehai Dahaman  משה ליאון / Moshe Leon  משה קליסקי / Moshe Kalisky  סטס מיסז'יקוב  פניה (פאינה) קירשנבאום  ציון  זוארץ / Zion Zuaretz  רביב דרוקר / Raviv Druker  רמי כהן  רנית קירשנבאום  שי ניצן / Shai Nitzan
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוזס רכש את אתר יזרוס; הארכיון שכלל ראיות נגד ליברמן - הושמד
תגובות  [ 36 ] מוצגות  [ 36 ]  כתוב תגובה 
1
,יואב יצחק
שמחה חן  |  26/10/19 15:27
 
- }}}ליברמן ציוני ישראלי ופטריוט
נתניהו אמריקאי.  |  26/10/19 18:18
 
- }}}היו רינונים שביבי סוכן cia.
מתי יפתח הארכיון?  |  26/10/19 20:12
 
- תמשיך לרנן ש"היו רינונים"
רינו מרנינו  |  27/10/19 11:49
 
- }}}היו רינונים שביבי סוכן cia.
מתי יפתח הארכיון?  |  26/10/19 20:12
 
- מצורף מויקיפדיה -בבנימין נתניה
ישראלי מן השורה  |  26/10/19 20:31
 
- }}}מה בעניין הרינונים לגביcia? ל"ת
מעניין להתעדכן  |  26/10/19 23:06
 
- חתיכת אשפה, נתניהו נולד בישראל
יוצא סיירת מטכ"ל  |  28/10/19 05:40
 
- }}}אתה לא יוצא סיירת מטכ"ל....
בנגמין ניתאי=ארהב  |  29/10/19 03:36
2
ליברמן ארכי נוכל ומושחת
עודדה  |  26/10/19 16:37
 
- }}}נתניהו מינה ליברמן למנכ"ל..
משרד ראש הממשלה  |  27/10/19 01:13
3
... אתה הבנת את זה ??? פוטין . ל"ת
אזרח נאיבי  |  26/10/19 17:16
4
ליברמן רחוק מלהיות כוס התה שלי
יוסל  |  26/10/19 19:15
 
- שיהיה...
יש העזתי שצופר...  |  26/10/19 20:38
 
- אז תעבור לכוס וודקה...
מגיב ותיק  |  26/10/19 20:39
 
- מגיב יקר תגובך אינה מכובדת
רננה  |  27/10/19 05:14
5
יש רושם שיש פחד בפרקליטות
רננה  |  26/10/19 19:16
6
נוכל
אזרח דואג  |  26/10/19 19:17
7
אנחנו חיים במדינת מאפיה!!
אע  |  26/10/19 19:41
8
חשדות
בפלילים  |  26/10/19 19:55
9
"השמדת ראיות" עלק
וויבק  |  26/10/19 19:56
10
לכל מכפישי נתניהו
שמחה חן  |  26/10/19 21:19
11
דרוקר
שמשון123  |  26/10/19 21:55
12
נתניהו קנה אתר אחר
ניצן ר  |  26/10/19 23:07
13
יישר כוח יואב יצחק
דד  |  26/10/19 23:09
14
לקרא ולא להאמין ...
א.ל. רמת-גן  |  27/10/19 00:01
15
לא ביבי לא חוקרים
אידו  |  27/10/19 00:23
16
תחקיר?נעליים אולי
yoni65  |  27/10/19 01:27
17
כל ילד יודע שהשחיתות מתאפשרת ר
קורןנאוה טבריה  |  27/10/19 04:10
18
קשה מאוד להשמיד מידע מהאינטרנט
Avnerbh  |  27/10/19 07:08
 
- אל תדאג יואב יצחק לא כזה טיפש
לפני פרסום תחקיר   |  29/10/19 05:19
19
יצחק, כל הכבוד, אבל...
עמי, ת"א  |  27/10/19 10:34
20
מה עושים עם שחיתות הפרקליטות? ל"ת
אא  |  27/10/19 17:18
21
כמה טוב שיש עיתונאי כזה.
Prms-24.  |  27/10/19 22:53
22
נחשף פעם ראשונה
ליכוד  |  28/10/19 15:31
23
אחת החמורות במגזר הציבורי???
הגלשנית  |  30/10/19 19:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ישראל ביתנו
יואב יצחק
חשדו של ליברמן נגד נתניהו הוביל לקרע ביניהם ולעילת נקמה, כביכול, מצד ליברמן    בתגובה לפניית News1 - היועמ"ש לשעבר יהודה וינשטיין הפריך האשמותיו של ליברמן כאילו נתניהו הוא שבישל את החקירה נגד ישראל ביתנו    וינשטיין הדגיש: "ספק אם ידע עליה בכלל. לא היה ולא נברא משל חלום היה"
יואב יצחק
בחקירתה הנגדית של פאינה קירשנבאום ביום 16.04.19 הוצגה האזנת סתר שערכה המשטרה לשיחת דאוד גודובסקי, וממנה עלה: מיליוני ש"ח הועברו שלא כדין מקופת הכספים הקואליציוניים "לשביעות רצונו של הבוס" - הוא ליברמן    באמצעות גודובסקי הועברו מסרים ישירות לליברמן    בשיחות פנימיות האשימה קירשנבאום: נתניהו גרם לחקירה נגד ישראל ביתנו    מקורב לפרשה אמר ל-News1: למרות הסיכונים - פאינה לא תסכים למצב שהיא הולכת לכלא וליברמן ייכנס לממשלתו של נתניהו
יואב יצחק
בית המשפט המחוזי גזר על דאוד גודובסקי 7 שנות מאסר בגלל חלקו בפרשת ישראל ביתנו    פאינה קירשנבאום צפויה ל-8-5 שנות מאסר    למרות זאת - שניהם שותקים ונמנעים ממסירת המידע בדבר חלקו של ליברמן בפרשה    ל-News1 נמסר: שניהם מעדיפים לשמור על בטחונם האישי ושל בני משפחותיהם ולקבל תמיכה כספית בהמשך    התובע בתיק ד"ר מאור אבן-חן - שפועל בניגוד עניינים למרות מעורבות בן משפחתו בעבירות (עמנואל מודריק) - נמנע מחקירת ליברמן ומתנהל בתיק זה כמו קונסיליירי בארגון פשיעה
איתמר לוין
משה הודה בסיוע למרמה והפרת אמונים, כאשר שילם לבכירים במשרד החקלאות תמורת תקציבי פרסום    הצדדים יבקשו להטיל עליו תשעה חודשי עבודות שירות וקנס של 900,000 שקל
איתמר לוין
דב ליטבינוף, שהיה ראש המועצה האיזורית תמר, ירצה שישה חודשי עבודות שירות - כפליים מהעונש שגזר בית משפט השלום    הפרקליטות ויתרה על כוונתה לבקש מאסר בפועל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il