X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מתי החליט בית המשפט להעניק "הגנה מן הצדק" נגד אכיפה בררנית, ואיך דחו השופטים את טענת הפרקליטות לעבירה תקדימית
▪  ▪  ▪
הנגבי ונתניהו. הנגבי זוכה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

אפילו האדם הסביר מהונדס התודעה אינו יכול שלא להשתאות מהאכיפה הבררנית הנהוגה בתיקי נתניהו. טועה מי שסבור שהוויכוח צריך ליסוב בין ימין ושמאל או בין אנשי "רק לא ביבי" לתומכיו, זהו ויכוח על צדק, על מעמדה של מערכת המשפט והאמון בה ועל עתיד הדמוקרטיה.
פרסום תמלילי חקירתו של ח"כ לשעבר איתן כבל בפרשת חוק ישראל היום שב והעלה תהיות קשות כיצד יש כוונה להעמיד את נתניהו לדין ואת כבל לא. הרי אם סיקור אוהד נחשב בעיני הפרקליטות לעבירה, מחקירתו של כבל עולה כי פעל לכאורה למען נוני מוזס בתמורה לסיקור אוהד. גם פרסומן של הקלטות האודיו משיחותיהם של נתניהו ומוזס לא שינה את התחושה כי מדובר באכיפה בררנית ואולי אף חיזק את הטענות. לכל אלה יש להוסיף את התמיהות מדוע לא נחקר יאיר לפיד על שיחותיו הרבות עם מוזס שמשום מה הושחרו ביומנו, על העברת המיליונים ממשרדי ממשלה שהיו בשליטת יש עתיד לידיעות אחרונות, מדוע לא נחקרה פרשת הממד החמישי, ועוד ועוד. האכיפה הבררנית הזו נשענת גם על סיקור בררני. מרבית כל התקשורת נגועים במין הרגל מגונה שכזה להעלים ידיעות שאינן משרתות את השמאל ולהציף דיווחים נגד הימין. מי יודע אולי יום אחד יוחלט שגם סיקור בררני הוא עבירה חמורה .
ובכל זאת מעבר לטיעונים המשפטיים של סניגורי נתניהו בפרשות 2,000 ו-4,000 יש לתת את הדעת לשני עניינים. האם סיקור אוהד יכול להיחשב באופן תקדימי לעבירה פלילית, למרות אי-הבהירות בחוק ועל אף שאין בנמצא הנחיות ברורות של היועמ"ש, והאם מדובר באכיפה בררנית שדינה להתבטל בבית המשפט בשל "הגנה מן הצדק".
בשני עניינים אלה מעניין מאוד להציץ בהכרעת הדין שזיכתה ב-2010 את השר צחי הנגבי בפרשת המינויים הפוליטיים מעבירות של שוחד בחירות ומרמה והפרת אמונים. שימו לב לדברי השופט יואל צור: "בתקופת פעילותו של הנגבי כשר במשרד להגנת הסביבה היה מדובר בהתנהגות נפוצה בשירות המדינה. גורמי אכיפת החוק ובכלל זה היועצים המשפטיים של משרדי הממשלה, מבקרי המדינה ונציבות שירות המדינה ידעו אודות קיומה של ההתנהגות והיותה בבחינת 'חזון נפרץ'. הגורמים השונים שהיו אמורים להתריע על התנהגות השר לא העירו דבר, שכן ראו התנהגות זו כבלתי חורגת מהבחינה המינהלית ובוודאי שלא ראו בכך התנהלות בעלת אופי פלילי. איש לא חשב שמדובר בעבירה". יתרה מכך השופט הדגיש, כי רק לאחר פעילותו של הנגבי קבע היועמ"ש דאז מני מזוז הנחיות בנושא. לעניין האכיפה הבררנית, מעניינת עוד יותר היא החלטת השופט אריה רומנוב שהכריעה את הכף לזיכויו של הנגבי לאחר שהיה סבור כי מדובר באכיפה בררנית והחליט לקבל את טענת ה"הגנה מן הצדק"!.
הנה כי כן אנו רואים, כי הנגבי זוכה בפרשת המינויים הפוליטיים הן משום שבית המשפט פסל את התקדים שקבעה הפרקליטות, הן משום שסבר שאל מול אכיפה בררנית עומדת טענת ה"הגנה מן הצדק".

תאריך:  28/10/2019   |   עודכן:  28/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
חיים משגב
חילופי שלטון תמיד רצויים – אבל יש לעשותם רק בדרכים שהמשטר הדמוקרטי קבע ולא בחדרים אפלים במשרד המשפטים. השימוש ברשויות שתכליתן אכיפת החוק כדי להשיג מטרות פוליטיות לא יכול להיות מקובל במדינה דמוקרטית
רון בריימן
בנסיבות הקיימות, שבהן לוח הזמנים של התהליך המשפטי מתערבב עם לוח הזמנים של תהליך הרכבת הממשלה החדשה, מן הראוי שהפרקליטות תוציא את עצמה לנבצרות עד להקמת ממשלה חדשה, כך ששיקולים זרים של בכירים בה לא יקבעו מי יהיה ראש הממשלה
יוסי ריבלין
אני יודע שזה נשמע מופרך, אבל אל תשכחו שאם גישת הפרקליטות תתקבל, וביבי ייכנס לכלא על האייטמים השוחדיים שקיבל בוואלה בראנז'ה, תהיה לחבר כנסת למשל את כל הלגיטימציה לחוקק חוק שאוסר על עיתונאי לפרסם ידיעה בלא לפרסם בצמוד אליה את המקור, את מספר הטלפון שלו, ותעודת הזהות
אלכס נחומסון
החקירות של נתניהו שהחלו מסיבות שרובן עלומות ועסקו במגוון תחומים החל מבקבוקים ממוחזרים, כיבודים, סיגרים וטובות הנאה לכאורה, דרך הצעת שוחד עבור "פרסום אוהד" לכאורה בתקשורת, דרך מניפולציה מושחתת בבזק וכלה במעשה שחיתות שמשלב שוחד עם פגיעה בביטחון המדינה בעסקת צוללות
עומר מואב
"נתניהו לא עבר כל עבירה חמורה, הוא אולי קצת נהנתן, יש המוכנים להסכים שאפילו קצת מגעיל, מתנהג בחזירות, אבל בין זה לבין מרמה, הפרת אמונים ושוחד, המרחק גדול"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il