X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
"המדינה האיסלאמית" מתפרקת בימים אלה אבל הרבה סימני שאלה נותרו ויוותרו סביב הופעתה וגניזתה הפתאומית האומנם ארגון "דאעש" היה באמת ארגון טרור איסלאמי או שמא מדובר כאן בזרוע ששימשה את המערב להנמכת כוחם של הסורים והשיעים במזרח התיכון?
▪  ▪  ▪
נלחמים בדעאש [צילום: ג'ק סימקין/AP]

צריך להיות פתי כדי להאמין לכול דבר שפורסם ומפורסם על ארגון "דאעש", ולבלוע את גלולת הדמיון ששמה ה"מדינה האיסלאמית", שבראשה עמד - עומד, הארגון "דאעש". זו הייתה מדינה שנעה על גלגלים והתמקמה במרחב האינסופי של סוריה ועירק. ארגון "דאעש" היה המייסד של המדינה הלא ברורה בגבולותיה ובשטחיה.
הארגון היה, כביכול, ארגון סוני-איסלאמי קיצוני שבראשו עמד מנהיג מוזר, הזוי ואנונימי בשם אל-בכרי אל בגדדי ואשר אנשיו היו רוצחים ופראים שברובם כלל לא היו במקורם מהמזרח הערבי ו/או האיסלאמי אלא דווקא מ...אירופה! כאשר נפרק את מעשי הארגון ונשאל כמה שאלות מוזרות אולי נגלה שבכלל אין פלא שה"מדינה האיסלאמית" סיימה את תפקידה בקול ענות חלושה, כי באמת היא לא הייתה קיימת במציאות, ואילו לגבי "דאעש" הכל היה עניין של "פטה מורגנא".
הסיפור השקוף
הסיפור הזה - של צמיחת ונפילת ה"מדינה האיסלאמית", היה שקוף מדי. "דאעש" הופיע כארגון מוסלמי קיצוני משום מקום והגיע אל שום מקום. האיסלאם הסוני היה מאז ומתמיד הפלג המוביל באיסלאם העולמי, והוא היה תמיד מתון יותר מהאיסלאם השיעי. מאז הקמתה של אירן השיעית - על לוויניה בלבנון, בישראל ובשאר המזה"ת הפכו הסונים לאיסלאם חיוור ומאוד לא דתי. ואז, בימים שהמערב על לוויניו השונים חש בסכנה המוסלמית העולה מהשיעה (אותה הוא עצמו הקים באירן, באפגניסטן, בלבנון ובפלשתין...) לפתע דרך "כוכבו" של האיסלאם הסוני הקיצוני, מושג חדש באיסלאם.
ארגון "דאעש", שקרא לעצמו ה"מדינה האיסלאמית", החל להכות דווקא במדינות ערב ובשיעים ולאו-דווקא במערב ובישראל. גיוסי ה"קיצוניים האיסלאמים" לארגון הטרוריסטי הזה לא באו דווקא ממדינות האיסלאם וממדינות ערב אלא דווקא מאירופה, ובמיוחד מבריטניה הגדולה. בעיתון צרפתי מרכזי הופצה תמונה של אדם עם זקן צרפתי מסודר ובידו כוס משקה אלכוהליסטי וצמוד לאישה חשופה. העיתון הצרפתי טען שזהו מנהיג "דאעש" בגלגולו הקודם כ"שמעון אליוט", איש ה"מוסד" הישראלי. ומנגד, פלטה גב' הילרי קלינטון - אז מזכירת המדינה בארה"ב של אובמה, כי האירועים הטרוריסטים של "דאעש" נגד סוריה היו נכונים אך אלה שאנשי הטרור של "דאעש" נקטו נגד עירק לא היו מתוכננים.
סוריה ועירק כמשל ושנינה
ואמנם ארגון "דאעש" התרכז במלחמה נגד אסד בסוריה והפיכת סוריה, עד אז מדינה יציבה וחזקה, לכר רווי דמים ולמדינה מתפוררת. גם בעירק פוררו אנשי "דאעש" את מה שעוד נותר יציב לאחר התפוררות מדינה זו בעידן ההתמוטטותו של סאדם חוסיין. מנגד עלה כוחם של הכורדים בעירק ובסוריה - נאמני המערב. "דאעש" גם ביצע פעילות טרוריסטית באירן, והגיע עד הפרלמנט שלה, ומנגד הלם ב"חיזבאללה".
בישראל נעצרו מספר ערבים ישראלים שנאשמו בהשתייכות לארגון הטרור הזה והעו"ד שלהם טען כי הארגון הטרוריסטי הזה איננו עוין לישראל אלא מטרתו לשנות את הסדר בארצות ערב והאיסלאם. ישראל מעולם לא התלוננה במיוחד על כך שאנשי "דאעש" שורצים קרוב מדי לגבולותיה - במדבר סיני הדרומי, ובגולן הצפוני. זה היה בדיוק באותם ימים שישראל נלחמה בכול כוחה בחמאס של רצועת עזה ואיימה על ה"חיזבאללה" בלבנון. בימים אלה הסתיים התפקיד של "דאעש".
הסדר חזר על-כנו ו"דאעש" יכולה להתפרק
סוריה אומנם חזרה לידיים של אסד הסורי אבל עם הראש למטה, עם אפס יומרות להחזרת הגולן מישראל ועם רוסיה שהצילה את משטר אסד מכיליון ועכשיו אותה רוסיה יודעת שסוריה תהפוך לגרורתה הבלעדית והכנועה, ולא עוד מדינת ברית שווה. הכורדים אולי לא הרוויחו מדינה אבל כוחם האוטונומי עלה בעירק ובסוריה. לאור התסריט הזה אפשר גם להבין כיצד שדות נפט בעירק עברו לידי "דאעש" ב"ימייה הגדולים" ומאין הגיעו משאבי הכסף האדירים של הארגון הזה, וכן כיצד ארגון טרוריסטי הזוי ומפוזר היה במשך מספר שנים, כביכול, אימת המזה"ת.
יציאת ארה"ב מסוריה ואח"כ חיסולו של אל בכרי אל בגדדי גם הם "צירוף נסיבות" די מתמיה. אם באמת הארגון הזה היה רק ארגון פעילות מערבי שהביא להתמוטטותה של סוריה בפרט ושל האיסלאם השיעי בכלל, הרי שנשאלת השאלה האם קורבנות ה"מדינה האיסלאמית" - שמעולם לא התקיימה, היו אף הם קורבנות צפויים מראש מקרב לא מעט אזרחים תמימים במזרח ובמערב, ששילמו בדמם רק כ"תפאורה" עבור אירוע פוליטי יזום של המערב?

תאריך:  28/10/2019   |   עודכן:  28/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
יוני בן-מנחם
גורמי מודיעין עירקיים ומערביים מעריכים כי צפוי גל פיגועי נקם בעקבות מותו של מנהיג דאעש אבו בכר אלבגדדי. ראש הנחש של הטרור הסוני חוסל אך במשטרים הערבים המתונים מקווים הנשיא טראמפ יפעל נגד תנועת "האחים המוסלמים" שממנה צומח הטרור
איתמר לוין
המידע המפתיע לפיו אל-בגדדי מסתתר בשטח שבשליטת אל-קאעידה התקבל לאחר שנעצרו אשתו ואחד משליחיו    מקורות צבא ומודיעין: החיסול הצליח למרות פעולותיו של טראמפ ולא בזכותן; הנסיגה מסוריה חייבה לצאת למבצע מסוכן במיוחד
איתמר לוין
אהרון בלייק מפנה בוושינגטון פוסט את תשומת הלב לשלוש נקודות מרכזיות: הפרטים שמסר טראמפ, השבחים לרוסיה לצד המעטת חלקם של הכורדים, והבלטת חלקו-שלו
איתמר לוין
כוחות אמריקניים שהו שעתיים במתחם בו הסתתר מנהיג דאעש, חיסלו רבים ממקורביו ונטלו מידע מודיעיני רב ערך    אל-בגדדי נמלט לתוך מנהרה ללא מוצא יחד עם שתיים מנשותיו, שם פוצץ חגורת נפץ    "יש לנו מחויבות לחסל לחלוטין את דאעש וארגוני טרור אחרים"
איתמר לוין
על-פי הדיווחים, אבו בכר אל-בגדדי התאבד בעת פעולה של הכוחות המיוחדים האמריקניים במחוז אידליב שבצפון סוריה, כדי שלא ליפול בשבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il