X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
חברת ייעוץ בינלאומיות קובעת: צריך להכניס עוד שחקנים לשוק הסלולר הישראלי שוק הסלולר חולש על 60% מהכנסות שוק התקשורת אנשי NERA הגיעו לישראל לביקור קצר והציגו טיוטת ההמלצות בפני גורמי ממשל בכירים עדיין לא הוכרע אם עניין תדרי ה-WiMax בישראל יופיע בחוק ההסדרים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

האם אטיאס מכין מהפכה? טיוטת ההמלצות של חברת NERA לבחינת התחרות בשוק הסלולר הישראלי, כפי שהובאה לידי גורמי ממשל בכירים, קובעת כי יש צורך בהכנסת מתחרים חדשים לשוק הסלולר - כך נודע ל-TheMarker.
הטיוטא, שמוגדרת על-ידי בכירים כ"אחרונה", כוללת לצד ההמלצה שבכותרת, גם סייגים שונים המצריכים ליבון וחשיבה מצד משרדי התקשורת והאוצר. הטיוטא נמסרה לאנשי הממשל במהלך ביקור שקיימו אנשי חברת NERA בישראל בשבוע שעבר למשך שלושה ימים.
עוד נודע כי חלק מחברות הסלולר העדיפו באחרונה שלא לנצל את הזכות שעמדה להן להשמיע דברים בפני אנשי חברת NERA. בחברות הסלולר העריכו שההמלצה שתונח בפני משרדי התקשורת והאוצר תציג צורך בהכנסת מתחרים חדשים לסלולר, והן כבר מנסות מזה כמה חודשים להתמודד עם החלטה צפויה שכזו.
כעת יידרש שר התקשורת, אריאל אטיאס, לבחון את המלצות NERA ולהכריע אם נכון להכניס מתחרים נוספים לשוק הסלולר בישראל. אטיאס עשוי לזמן שימוע בנושא. על-פי הידוע חלק מהסייגים שהציגה NERA לאנשי משרד התקשורת מתייחסים לאופן שבו עשוי מבנה שוק הסלולר בישראל להשתנות באם ייכנסו אליו מתחרים חדשים. בין היתר קיים בהמלצות פירוט באשר למידת ההשפעה האפשרית של המתחרים החדשים על נתחי השוק השונים, שאינה צפויה להיות גדולה, וכן על אופן השימוש בתשתית חברות הסלולר.
גורמים שנפגשו עם אנשי הוועדה מספרים כי מההמלצות כלל לא ברור שאם תושג הסכמה בין מפעילי הסלולר הקיימים לבין המפעילים החדשים לפעילות על גבי התשתיות הקיימות, הרי שהדבר יהיה עדיף על פני אפשרות לכניסת מתחרים על גבי תשתיות עצמאיות לשוק, שיעשו שימוש במודל של שיתוף ברשת עם מתחרים אחרים.
בחברות הסלולר חותרים, למן הרגע הראשון שבו הודיע השר אטיאס כי בכוונתו לפעול להגדלת התחרות בשוק הסלולר, לכך שהתחרות, אם תתרחב, תתבצע על גבי תשתיות עצמאיות, ולא על גבי התשתיות הקיימות. השר אטיאס לא צפוי להכריע בסוגיה בזמן הקרוב, והוא עשוי לבקש לבצע בחינה מדוקדקת של המסקנות והסייגים שהציגה לו NERA ואת השפעתם על מחירי הסלולר בישראל ועל רמת השירות בענף.
היוזמה להכנסת מתחרים נוספים לשוק הסלולר במסגרת של מפעילים סלולרים וירטואלים (MVNO), הפועלים על גבי תשתיות חברות הסלולר הקיימות, נמצאת בטיוטת חוק ההסדרים של האוצר.
מדובר ברפורמה המשמעותית ביותר בשוק הסלולר בשנים האחרונות, כשקיימת אפשרות להכנסת מתחרים לשוק הסלולר היוקרתי החולש על כ-60% מהכנסות שוק התקשורת בישראל.
חברות הסלולר עוקבות בדריכות אחר ההחלטה הקרובה של משרד התקשורת בנושא, והן הזמינו מצידן עבודת מחקר מקבילה לזו של NERA על-ידי חברה בינלאומית אחרת.
במקביל, מסתבר כי עדיין לא הוכרע אם עניין תדרי ה-WiMax בישראל יופיע בחוק ההסדרים אם לאו. החלטה בעניין מתחילה להתגבש גם בעניין זה, שעשויה להתיר רק לחברת מירס לעשות שימוש בתדרי ה-WiMax.
במשרדי האוצר והתקשורת חוששים שחברות הסלולר הגדולות ירכשו את תדרי ה-WiMax רק כדי להקפיא את התחרות ולמנוע אותם ממתחרים אחרים. עבור חברת מירס מדובר בהחלטה רבת משמעות, שעתיד החברה מונח עליה.
מירס חייבת לשדרג את מעמדה בשוק, וה-WiMax הוא אמצעי מצוין לעשות זאת על חשבון החברות האחרות. בחברות הסלולר כבר אמרו באחרונה למשרד התקשורת כי אם יחליט לאפשר למירס בלבד לעשות שימוש ב-WiMax הן עשויות לעתור נגד החלטה זו. זאת מכיוון שאין היגיון להעניק יתרון תחרותי לחברת סלולר שעומדת מאחוריה ענקית התקשורת האמריקנית מוטורולה, תוך אפליית חברות הסלולר הגדולות.

תאריך:  01/08/2007   |   עודכן:  01/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת ייעוץ לאטיאס: הכנס מפעיל סלולרי נוסף
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לפחות עוד 4 חברות ל"ת
ישראל הכותב  |  1/08/07 12:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
כדאי לזכור כי תוספות תזונתיות אינן נתונות תחת תקנות
יפעת גדות
סדאם הצהיר כי עירק לא תוותר על כווית, גם לא במחיר מלחמה - המלחמה הפכה בלתי נמנעת
עידן יוסף
ממצאי החקירה נגד ראש עיריית אשקלון, רוני מהצרי, הועברו לפרקליטות    המשטרה: לאחר חקירה לא נמצאה תשתית ראייתית לקבלת שוחד אישי
שרון קביליו
רונן מדר מונה למנהל מחלקת הפיקוח על השוק המשני ברשות ניירות ערך
הדר פרבר
המגזין ווג'ה מדווח כי מדובר בטעות של הטייס ולא בעיות בבלמים של המטוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il