X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הפקה תוססת [צילום: יוסי צבקר]
קבלו בתשואות את שלמה, שלמי, נפרית ונעמה
המחזמר הנודע בהפקה תוססת וקסומה - בית צבי העלילה עוסקת במלך שלמה ובסנדלר אביון בשם שלמי הדומה לו כשתי טיפות מים
ביצוע מקסים של השירים [צילום: יוסי צבקר]

הפקה ראויה לצפייה [צילום: יוסי צבקר]

"שלמה המלך ושלמי הסנדלר", המחזמר הישראלי הנודע, שוב עלה השבוע בהפקה תוססת וקסומה בבית צבי בתיאטרון רמת גן. הבמאי צביקי לוין הצליח ללהטט עם להקת שחקנים כישרונית והתוצאה היא מחזמר עם השירים הידועים שהפכו כבר לנכס צאן ברזל במדף השירים הישראלי וביצועי משחק, תנועה וזמר נהדרים שראויים למחיאות כפיים.
המחזמר נכתב בידי סמי גרונמן ותרגם מגרמנית המשורר נתן אלתרמן. הוא הוצג לראשונה ב-1943 וב-1964 עובד על-ידי אלתרמן ונוספו לו פזמונים שהולחנו בידי סשה ארגוב והוא הפך לאחד ממחזות הזמר הנודעים והמצליחים בישראל. הוא עלה על במות התיאטראות, אך הוא זכור במיוחד בביצועים הבלתי נשכחים של יונה עטרי ורחל אטאס ז"ל ואילי גורליצקי.
העלילה עוסקת במלך שלמה ובסנדלר אביון בשם שלמי הדומה לו כשתי טיפות מים. שלמה קורא לשלמי לארמון ושם הם מחליפים בגדים. שלמה מגיע לשכונת האביונים ואילו שלמי מצליח למשול ולהבריק כחכמת המלך שלמה.
אלתרמן שזר את התרגום בשפה מליצית וגם בשפת רחוב כדי להבליט את שני סוגי האזרחים, בארמון ובשוק. מוסר ההשכל במחזמר נוגע לשררה ולמלוכה, לבגד העושה את בן-האדם וליושר ולהגינות בין הבריות.
רועי רם המוכשר מגלם את שלמה המלך ואת שלמי הסנדלר. רועי ניחן בכישרון משחק וביכולת ווקאלית מעולה. הוא מצליח לשובב את הנפש ואת העין ומזכיר בביצועיו את אילי גורליצקי ואבי קושניר, שהיו במהלך השנים באותם תפקידים. יערה יהודה גלמה מצוין את בת שבע, אם המלך. יש לה נוכחות בימתית איתנה ויכולת ביצוע נפלאה.
קורל קרואני היא חיית במה ופצצת אנרגיה שגילמה נפלא את נופרית בת פרעה. לקורל יכולת קומית ומשחק מוצלחים ובמיוחד יש לה יכולת שירה נהדרת. היא בהחלט מתמודדת בהצלחה עם כישוריה הנפלאים של רחל אטאס המנוחה. אילי עלמני המופלאה מגלמת את נעמה אשתו של שלמי. אילי היא שחקנית, רקדנית וזמרת יוצאת מן הכלל והיא תגלית של ממש בשדה התיאטרון. יש לה יכולות קצב ושירה יוצאת דופן. לאחרונה היא ייצגה את ישראל בפסטיבל זמר בבלרוס וקטפה את המקום השני.
אוהד פונטה גילם בהצלחה את יורם, סופר המלך. מיכאל בן דוד מגלם את חנון, שר הארמון והוא מוכשר מאוד ובעל יכולת ווקאלית מעולה. שיר הערש בביצועו הוא נהדר. חן זרט מגלם טוב מאוד את עוזרו של חנון. דבי גנפון בולטת כלמך הזקנה והיא מוצלחת מאוד. שגיא יצחק מגלם בכישרון רב את מגו החרש. רן רווח כאשר, הילה הרוש כנער, אלה מושיוב כברוריה, מעיין נטף וליה בר כנופריות, כולם מעולים ומקצועניים.
ביצוע השירים הוא מקסים. שיר המריבה בביצוע אילי עלמני וקורל קרואני ראוי לתשואות מיוחדות. הבמאי צביקי לוין העלה הפקה נפלאה ותוססת ושזר הברקות בימוי מצוינות. תומר יפרח, בוגר בית צבי טרי, עיצב את התנועה הקסומה והרעננה. זוהר אלמליח ונופר דרזנר עצבו תפאורה פרקטית ורצופה בדלתות נפתחות ותלבושות צבעוניות מהממות.
אורי מורג עצב תאורה ראויה ודוקי עצמון הייתה אחראית להדרכה הקולית. אלון ברקוביץ עיצב את הסאונד המשובח. גיא פרטי אחראי לניהול המוזיקלי התוסס והחדש.
אין ספק כי ההפקה החדשה של שלמה המלך ושלמי הסנדלר שמועלית לזכרה של יונה עטרי שהלכה לעולמה לאחרונה - היא נפלאה ורעננה וראויה לצפייה, לפחות פעמיים.

[צילום: יוסי צבקר]
[צילום: יוסי צבקר]
הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  28/10/2019   |   עודכן:  28/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קבלו בתשואות את שלמה, שלמי, נפרית ונעמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
שנת הלימודים האקדמית התחילה (יום א', 27.10.19) ועורך אנשים ומחשבים יהודה קונפורטס תוהה - מתי תיכנס סופסוף החדשנות לשערי האוניברסיטאות ותשבש את דרכי הלימוד הישנות נושנות כדי להפוך אותן עדכנות ורלוונטיות לזמן הזה?
יורי מור
אין שום פסול בצעדים שמטרותיהם להביא לגיוון בתקשורת, המרכיב החשוב ביותר בחברה החופשית, עמוד התווך של הדמוקרטיה    בהעדר הגיוון הקורבן המיידי תמיד - התקשורת עצמה
נאיל זועבי
אני מביט בעיניים כלות, מוכה תימהון    האם עיניי ההנהגה הערבית טחו מראות? האם מיגור האלימות, הבריונות, מעשי הרצח והירי ייפסקו בעקבות הטלות האשמה על השר לביטחון פנים?
צילה שיר אל
הכוכב מרקורי האחראי על התקשורת נמצא במזל שלכם וגורם לכם לחשיבה מעמיקה במיוחד
איתן קלינסקי
היה נעים להימלט מעולם החדשות, לנוס מעולם השנאה והמשטמה, מעולם קוטל חיים, ולפזם בלב עם צלילי הסימפוניה התשיעית את שירת המקהלה המרעידה את האולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il