X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הצלחנו להשיג תקציב נוסף של עשרות מיליוני שקלים ואנחנו מתגברים מיד את התחבורה הציבורית באזור חדרה-נתניה והסביבה. בכך אנחנו מרחיבים את האפשרויות בפני הנהגים, שמעוניינים לשים את הרכב בחניון או בבית
▪  ▪  ▪
כביש החוף [צילום: נתיבי ישראל]

עידכון חשוב לנוסעים בכביש החוף דרומה בשעות הבוקר: כמו שהבטחנו, אנחנו מתגברים מאוד את התחבורה הציבורית באזור, כדי להגדיל את האפשרויות שלכם להשאיר את הרכב בבית ולנסוע מהר וללא פקקים בתחבורה הציבורית. למרות המשבר התקציבי שבו שרויה המדינה, הצלחנו להשיג תקציב גדול לשם כך ואנחנו יוצאים לדרך.
כמי שאחראי על המענה לאתגרי התחבורה בישראל וכמי שקיבל את ההחלטה לצאת לדרך עם פרויקט הנתיב המיוחד, חשוב לי להמשיך ולעדכן אתכם באופן ישיר על כל שיפור בנושא.
אז קודם כל תמונת מצב עדכנית: בחלק הראשון, בכביש החוף לכיוון צפון בשעות אחר-הצהריים והערב, הנתיב המיוחד זורם ותורם משמעותית לנוסעים בתחבורה ציבורית ובנהיגה שיתופית. גם בחלק השני של המיזם, בנתיבי איילון לכיוון צפון בשעות הבוקר, הנתיב המיוחד חוסך זמן רב - מעל לעשרים דקות בהשוואה לנוסעים בנתיבים הרגילים.
בעניין החלק השלישי של המיזם בכביש החוף לדרום: שם אכן יש לנו נקודת תורפה שנובעת מכמה קונפליקטים בכביש, ובכירי משרד התחבורה, חברת נתיבי ישראל, חברת נתיבי איילון והרשות לתחבורה ציבורית עוסקים באופן יומיומי באיסוף נתונים, במתן מענה בשטח בזמן אמת ובהבאת כלים נוספים להקלה בכביש החוף וליצירת פער משמעותי לטובת מי שבוחרים לנסוע ביחד - בתחבורה ציבורית או בנסיעה שיתופית.
במסגרת זו אני שמח לעדכן שאמש הצלחנו להשיג תקציב נוסף של עשרות מיליוני שקלים בתקופה מורכבת מבחינת הממשלה ואנחנו מתגברים מיד את התחבורה הציבורית באזור חדרה-נתניה והסביבה. בכך אנחנו מרחיבים את האפשרויות בפני הנהגים, שמעוניינים לשים את הרכב בחניון או בבית ולהגיע בתחבורה ציבורית למקום העבודה. אני מבקש להודות לאנשי משרד האוצר ולראשי הרשויות על האחריות ועל ההירתמות.
הנתיב המיוחד הוא צעד חשוב במענה לעומס בכבישים, שצפוי רק להיות קשה יותר על-פי כל התחזיות. כל מהלך משמעותי כזה דורש איפוק, סבלנות והבנה. ייקח עוד קצת זמן אבל אנחנו בהחלט בנתיב הנכון תרתי משמע.
אז הנה פירוט תוספת התחבורה הציבורית והקווים החדשים שנשיק בקרוב:
מרחב הצפון וחדרה:
מתחם חנה וסע "וויליג' חדרה" - לשמחתי מתחם הקניות "מול החוף וויליג" השוכן על מחלף אולגה הציע חנייה חינם לקארפוליסטים ולמשתמשי התחבורה הציבורית (במקום כ-2,000 מקומות חנייה), ועל בסיס זה אנחנו נפעיל מהמתחם קו תחבורה ציבורית חדש ישיר לת"א, שיפעל בשעות השיא בבוקר ובערב כל 15 דקות, ובשעות השפל כל חצי שעה. בסה"כ יופעלו בקו 70 נסיעות יומיות, בין השעות 6:00 ועד 20:00. עבודות התשתית הנדרשות מתחילות ביום ראשון והקו יחל לפעול כבר בתוך כשבועיים!
נתניה:
בנוסף לתוספות שירות שנוספו בשנה האחרונה, אשר כללו תגבור השרות העירוני הפנימי בנתניה בכ-30% ותגבור השרות הבין-עירוני מהעיר בכ-50%, יתווספו שני קווים חדשים:
  • מה-10/11 קו חדש שמספרו 611 יחבר את שכונות רמת אפרים ואזור מרכז נתניה ישירות לתל אביב, דרך נתיב פלוס בכביש 2, אל אזור הקריה ומע"ר תל אביב (32 נסיעות יומיות לכיוון).
  • בסוף חודש נובמבר יחל לפעול קו חדש ישיר אשר יחבר את נתניה לרמת החייל בתל אביב, ולמוקדי התעסוקה בפתח תקוה (32 נסיעות יומיות לכיוון).
בנוסף, אנחנו בדיונים מתקדמים עם עיריית נתניה על הקצאת חניוני חנה וסע בסמוך לכביש החוף באזור מחלף פולג וגשר השלום וכן הרחבה משמעותית של החניות בתחנת רכבת ספיר. כשהחניונים יהיו מוכנים יהיו גם מהם שירותי תחבורה ציבורית בתדירות גבוה.
כפר יונה:
בנוסף לתוספות שירות שנוספו בשנה האחרונה, אשר כללו פתיחת קווים חדשים בין כפר יונה ונתניה, ושיפור הכיסוי בכפר יונה לרבות שירות לשכונות החדשות שהתאכלסו בשנה האחרונה, יתווספו שני קווים חדשים:
  • קו ישיר לת"א (התחלה מבת חפר). בסה"כ יופעלו בקו כ-45 נסיעות יומיות, בין השעות 6:00 ועד 20:00.
  • קו עוקף בית ליד לרעננה, דרך כביש 562, יחל לפעול בחודשים הקרובים, עם 12 נסיעות יומית.
עמק חפר:
לראשונה וכפיילוט נפעיל הסעיות מהמוקדים הבאים:
  • בת חפר (כולל עצירה בצומת בארותיים וצומת חניאל) - לתחנת הרכבת בנתניה
חנה וסע בגבעת חיים איחוד – שאטל לתחנת הרכבת בחדרה.
  • מתחם אלונית משמר השרון (דרך כפר ידידיה ובית יצחק) – הסעית ישירה לתל אביב, וכן הסעית נוספת לרכבת בנתניה.
  • מכמורת-בית ינאי-חופית-כפר ויתקין-ביתן אהרון בת חן ומחלף חבצלת - הסעית לרכבת בנתניה.
בנוסף יבוצע תגבור משמעותי של אוטובוסים העוצרים בתחנת נעורים, כך שבתחנה יעצור אוטובוס בתדירות גבוהה של לפחות כל 15-10 דקות.
גשר נעורים והתחנות הסמוכות יוסדרו בצורה בטיחותית ונגישה להולכי הרגל ואוטובוסים יעצרו בתחנות גשר נעורים בתדירות של 15-10 דקות.
ההסדרים השונים יחלו לפעול כבר במהלך השבועות הקרובים. אני קורא לציבור לנצל את ההזדמנות ולעבור לנסיעה בתחבורה הציבורית או בנסיעה שיתופית, ולהגיע במהירות ובנחת למחוז חפצו.
עכשיו תראו, אחת הביקורות על המהלך שעשינו היא שקודם היינו צריכים לתת את כל המעטפת שאנחנו נותנים עכשיו, ורק אחר כך לפתוח את הנתיב המיוחד על חשבון הרכב הפרטי. תבינו, במציאות זה לא עובד ככה. בלי שהיינו נושאים באחריות ומגלים רצינות ויוצאים לדרך כלל הגורמים לא היו נרתמים וזה לא היה קורה. משרד האוצר לא היה מקצה את התקציב על-רקע המשבר התקציבי שמדינת ישראל מצויה בו, הרשויות המקומיות היו ממשיכות לגרור רגליים בחלק שלהן, ועוד ועוד. אחרי שיצאנו לדרך כולם נותנים אמון ומצטרפים למאמץ להקלת הפקקים.
מראשית הדרך אמרתי שהנתיב המיוחד הוא חלק מתוכנית שלמה, אבל מאיפה שהוא צריך להתחיל. התחלנו, ואנחנו ממשיכים בכל הכוח. מוסיפים שירות, רוכשים קרונות לרכבת, מקימים חניונים, סוללים עוד נתיבים, עובדים במלא המרץ על רכבות קלות, מכינים חבילת תמריצים לנסיעות שיתופיות, ועוד ועוד.
תודה למנכ"ל המשרד ולצוות המקצועי במשרד ובחברות הביצוע על גיבוש ההסדרים!
ו...תמשיכו לעקוב כי צעדים נוספים יושקו בהמשך!

הכותב הוא שר התחבורה והבטיחות בדרכים. הדברים פורסמו לראשונה בעמוד הפייסבוק שלו.
תאריך:  31/10/2019   |   עודכן:  31/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
מדוע בחר חבר הכנסת של כחול לבן לתלות בכנסת את מפתחות מכוניתו ולעבור להשתמש בתחבורה ציבורית    השר סמוטריץ': 700 מיליון שקל לרכש קרונות במקום לכבישים
עידן יוסף
מדובר במענה שנועד בעיקר לחרדים שלא יוכלו לשלם באמצעות ישומונים    ועדת הכספים אישרה עשרות העברות בסכום כולל של כ-5 מיליארד שקלים    בין היתר אושרו 320 מיליון ש"ח לפתרון משבר התחבורה הציבורית    בנוסף אושרה העברת למעלה מ-1.1 מיליארד שקל
עידן יוסף
ברשת הקווים יהיו שותפות הערים תל אביב-יפו, רמת השרון, גבעתיים וקריית אונו, אך לא רמת גן    העלות השנתית לעיריות - כ-12.5 מיליון שקל וצפויה לעלות    צפי לחיוב תשלום מהנוסעים בהמשך, אולי באמצעות אגודה שיתופית
עידן יוסף
בעקיצה/מחמאה לסגנו מש"ס אומר ראש עיריית רמת גן כי עירייה יכולה להפעיל תחבורה עירונית בשבת מבלי שהנציגים הדתיים יפרשו מן הקואליציה העירונית    סגן ראש העיר מטעם ש"ס: אם נפרוש - התחבורה העירונית בשבת תוכפל ואף תשולש
עידן יוסף
לאחר השלמת התשתית החשמלית בלוד יצאה רכבת חשמלית ראשונה מהמתחם התפעולי החשמלי בלוד לשירות בקו המהיר לירושלים    בימים האחרונים נקלט קרון כוח וניהוג המותאם להנעה חשמלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il