X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
האם שמתם לב, בכלל, שבמכתב ביטול האירוע כתב הרב, אלימלך פירר, שהעמותה שהוא עומד בראשה מעניקה משירותיה בכל חלקי העם, בשוויוניות ובאהבה ובלי לבדוק בציציותיהם של הפונים לעזרתה, אם הם שמאלניים או ימניים, חרדים, דתיים או שונאי דת ישראל
▪  ▪  ▪
הרב פירר. עוזר לכולם [צילום: לע"מ]

הרב אלימלך פירר, יו"ר עמותת "עזרה למרפא", הינו אדם חרדי האמון על קיום תריג מצוות ובכלל זה, מקיים הוא קיום דרישות האמונה היהודית האורתודוקסית של איסור שמיעת שירת נשים, בפומבי, בשל האסור של 'קול באשה ערווה'.
אמון על עקרון זה, ביקש הרב, אלימלך פירר, לקיים מופע התרמה לאגודת "עזרה למרפא", בתאריך 20 בנובמבר הקרוב, בהיכל התרבות, במעמד נשיא המדינה, רובי ריבלין ובהשתתפות התזמורת הפילהרמונית והמוזיקאים: שלמה ארצי, מוש בן ארי, הראל סקעת, עילי בוטנר ועוד.
במרוצת השבוע האחרון נמתחה ביקורת קשה על הרב, אלימלך פירר, על כך שלמופע ההתרמה לא הוזמנו זמרות נשים, כאשר האמנים הגברים שהוזמנו להופיע, לא עודכנו מראש על כך שנשים אמניות לא הוזמנו להופיע, במופע התרמה זה. בעקבות זאת גינו אמנים רבים מציאות דברים זו, כאשר אלון עדר ביטל את השתתפותו ואמנים כמו בן ארי, עילי בוטנר ואבי סינגולדה איימו כי אם אופי המופע לא ישתנה גם הם ייאלצו לבטל את השתתפותם במופע התרמה זה.
בתגובה להדרת נשים מאירוע ההתרמה הגיבו מוסיקאיות לפרשה זו, כאשר קרן פלס ציטטה באינסטגרם שלה את שירה "מי אני?" וכתבה "ותנו לנו בבקשה לשיר. תודה". איה כורם צייצה בטוויטר: "‏אין נשים בערב התרמה צריך לכבד את האמונה של כולם‏. אין נשים ביום העצמאות - צריך לכבד את האמונה של כולם. ‏אין נשים ביום הזיכרון - צריך לכבד את האמונה של כולם. ‏אין נשים באירועי סליחות - צריך לכבד את האמונה של כולם‏. אין נשים במצעדי הלהיטים - וואו איזה שוק אני בהלם". בין מותחי הביקורת על הדרת הנשים באירוע נמנו גם הראל סקעת, שירי מימון ושדרנית הרדיו לבנת בן חמו.
הרב, אלימלך פירר, שהינו כזכור יהודי אורתודוקסי השומר תריג מצוות ובכללן מצוות האיסור של 'קול באשה ערווה', נאלץ - במצב דברים זה - לבטל את מופע ההתרמה המתוכנן. במכתב ליו"ר אגודת ידידי עמותת "עזרה למרפא", אפי הרשקוביץ, כותב הוא, כי: "מטרות האגודה היחידות היו ונותרו "הצלת חיים". האגודה שחרתה על דגלה מיומה הראשון את המסר השוויוני "כל פונה יענה", זכתה עד כה לשרת למעלה ממיליון פונים".
כמו -כן, כתב הרב, אלימלך פירר, במכתבו זה, כי: "חברה הנעדרת קולקטיביות שוללת את זכות קיומה. הערבות ההדדית והאחריות האישית איש כלפי רעהו, חייבים לעמוד בבסיס הערכים שלנו".
שדולת הנשים פרסמה תגובה משלה לביטול אירוע ההתרמה ולפיה: "שדולת הנשים מודה לרב פירר על פועלו לאורך השנים ומפעל העשייה שהוא מקיים מדי יום, ומברכת את בחירותו שלא לקיים את האירוע המדובר במתכונתו ללא שירת נשים. אסור לנו לקבל כל מקרה של הדרה במרחב הציבורי שכן הדבר משפיע על מעמדן ומקומן של נשים בכל תחומי החברה - מהאקדמיה, דרך הצבא ועד למקומות העבודה. אנו מברכות את האמנים ואת הפילהרמונית שלא הסכימו למחיקה ולהעלמה של נשים. גם מטרה טובה אינה יכולה לבוא על חשבון השתקה של נשים. בהזדמנות זו אנחנו קוראות לקדם גיוון ושוויון בתעשיית המוזיקה ולהביא לקדמת הבמה זמרות ויוצרות ישראליות רבות ומוכשרות".
אז בואו נסכם מה קרה כאן. כל מיני 'יפי' נפש ו'יפות' נפש הרימו קולן בזעקן, על 'הדרת נשים' באירוע ההתרמה שתכנן הרב, אלימלך פירר. אירוע התרמה זה נועד לאפשר לעמותת 'עזרה ומרפא', להמשיך בפעולותיה הברוכות (ועל כך אין חולקים שום איש ואשה!) להצלת חיים, לצורך רכישת מכשירים רפואיים, מימון טיפולים רפואיים מצילי חיים ועוד.
בתגובה נאלץ הרב, אלימלך פירר שאורח חייו היהודי אורתודוקסי אינו מאפשר לו לנכוח באירוע בו נשמע שירת וזמרת נשים לבטל את האירוע שהוא היה אמור לו, ראש וראשון לו. אז מה 'הרווחנו' מכך, שהודענו לעולם ומלואו שאנחנו 'יפי נפש' וכי לא נאפשר 'הדרת נשים'. בוטל אירוע התרמה שיכול היה להביא להצלת חיים של רבים. אבדו כספי שיכלו לשמש לרכישת מכשירים רפואיים ולמימון טיפולים רפואיים מצילי חיים ועוד. וספרו לי אם בקול רועם ואם בלחישה אל תוככי אפרכסת אוזן כשתבואו אתם או בני משפחותיכם הקרובות ותזקקו לעזרה בטיפולים רפואיים, האם תפנו לעזרתה של עמותת 'עזרה למרפא' או אולי תדירו רגליכם ממנה, בשל היותה 'מדירת נשים'?
אז בוקר טוב לכם צבועים 'נחמדים', כמו-גם 'חביבים' שלי. איזה הישג של ממש קצרתם בביטול אירוע ההתרמה. וואוו. 'הכנסתם' לו, לרב החשוך הזה, אלימלך פירר, שרצה להדיר נשים מהמופע המתוכנן. הראתם לו מאיפה מ... הדג. הא?
האם שמתם לב, בכלל, שבמכתב ביטול האירוע כתב הרב, אלימלך פירר, שהעמותה שהוא עומד בראשה מעניקה משירותיה בכל חלקי העם, בשוויוניות ובאהבה ובלי לבדוק בציציותיהם של הפונים לעזרתה, אם הם שמאלניים או ימניים, חרדים, דתיים או שונאי דת ישראל, לתיאבון? (שתי השורות האחרונות שנכתבו, כאן, הן פרי ידי שלי ולא פרי ידו של הרב, אלימלך פירר).
אז מול 'קיר הבושה' שניסתם להציב אל מול פניו של הרב, אלימלך פירר, נזכיר את משתתפי 'קיר הכבוד, שיצאו לתמיכתו של הרב, אלימלך פירר ובהם: הזמר, עידן עמדי, היועץ המשפטי לממשלה, לשעבר, עו"ד יהודה וינשטיין והזמרת עלמה זהר שפרסמה דברים אלה:
"פשוט חרה לי שהרבה אנשים שלא מכירים את הרב פירר ולא יודעים על פועלו יחשפו עכשיו לשם שלו כאיזה קיצוני שמדיר נשים. האיש מעולם לא הדיר אישה שהייתה זקוקה לעזרתו ולא שאל אותה מי היא ומה היא. זה חייב לעמוד לזכותו. לבנת באמת כתבה יפה אבל קראתי הרבה התלהמות ובא לי להגיד רגע, עצרו, תסתכלו על מי אתם מתנפלים. מבזים אדם שיש מעט אנשים בעולם הזה שמגיעים למדרגת החסד שלו. אז אולי יש מקומות יותר נכונים לנהל את המערכה הזו ולא להלבין את פניו של האיש הזה".
אז שוב בוקר טוב לכם צבועים שלי ואני, מאוד מקווה, שלא תחנקו, חלילה וחס, מהקרואסון המשובח שטבלתם בקפה האיכותי, בעת קריאת העיתון 'לאנשים חושבים', כמו-גם בעת קריאת דבריי אלה ולא עלתה בכם תחושת גועל נפש עצמי ולא פשט בכם הקבס, למקרא אלה דברים.

ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ונוטריון, מתמחה - בין היתר - בתחום דיני לשון הרע, משפט פלילי לסוגיו השונים ובכללם: שחרורים ממעצר, ייצוג בתיקים פליליים מסובכים, בענייני הלבנת הון ובאישומי מיסוי פליליים.
תאריך:  05/11/2019   |   עודכן:  05/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצבועים שהכניסו לרב פירר
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
תודה שטנגר, ומה עצוב הכיוון של
ה.א  |  5/11/19 20:33
 
- מזדהה עם הלפרין. אבל האופל
נמט  |  6/11/19 08:12
2
הכותב טועה בגדול
נדב  |  6/11/19 03:10
3
כל מילה בסלע !!!! ל"ת
קובגר  |  6/11/19 10:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
שינוי כזה אינו יכול להתבצע במחי יד    ישראל היא מדינת חוק, והמשטרה אינה מגיעה כמו הפושעים אל חלון מכוניתו של העבריין ויורה בו על דעת עצמם
מאיר חוטקובסקי
לפני 14 שנים, בהיותי חבר מערכת "מסר לעניין" שחדל מאז להתקיים, היו לי הכבוד והזכות לפגוש ולראיין את השחקן המיתולוגי של תיאטרון "הבימה" שלמה בר שביט שהלך לאחרונה לעולמו    חזרתי לראיון ההוא, שערכתי יחד עם חברת המערכת לאה קליין, ודליתי ממנו קטעים רלוונטיים עד היום
יצחק מאיר
שם לשון אחרת. שם אומרים "אני" אחרת, ו"את", ו"אתה" ו"אנחנו" אחרת, ומה שנספר שם יחדיו נספר בלשון שאהבנו כאן, שכאבנו כאן, ששמחנו כאן
סוזי דים
אוי למדינת ישראל אם הממשלה תאשר תוכנית אמריקנית, ללא הסכמה מפורשת עם האמריקנים על כל הקווים האדומים
אורן שמיר
איזה הגיון פוליטי יש לאדם שמסרב לממשלה שבה הוא יהיה מלך, ודורש בתוקף ממשלה שבה לא יהיה בו צורך? הפלונטר הפוליטי, ההגיון של ליברמן, והקשר של כל זה - לבת שלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il