X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בשולי הכותרות: פרופורציות בבקשה - בין הדרת נשים לרצח נשים לפני, לא אחרי - רוצחים נורמטיביים? הדרת נשים פיקוח נפש? הצחקתם אותי ולקינוח בקטנה
▪  ▪  ▪
אלירן מלול [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

איפה הפרופורציות?
כמה סמלי הדבר שהוויכוח על הדרת נשים (איך לא), והפעם לגבי מופע ההתרמה למען הרב פירר (שאפילו את אמונתו לא ידעו לכבד), עלה לכותרות בסמוך לרצח של אסתי אהרונוביץ. איפה הפרופורציות?
אילו אותה מחאה ציבורית שמתחוללת ברמה על כל 'פיפס' של הדרת נשים כביכול, הייתה קמה על הדבר האמיתי הנורא - רצח נשים, שהפך כבר למרבה הצער כמעט לחלק בלתי נפרד של הכרוניקה הפלילית היומית, אין ספק שהיקף הרציחות היה במגמת ירידה. הזעזוע בדעת הקהל (עיין ערך מי טו), כמו גם ההשפעה על מדיניות הממשלה בנושא ופעילותה, היו מביאים לכך.
עם כל הכבוד, האם כוח הרייטינג של ההדרה הקוסמטית עולה על קדושת חיי נשים? לא הגזמתן או התבלבלתן פמיניסטיות יקרות? די!
רקורד אלים
מה הקשר בין ד"ר גיורא פרי לאלירן מלול? מתברר ששני רוצחי הנשים לאחרונה היו, בניגוד לתדמיתם 'הנורמטיבית', בעלי עבר אלים לנשותיהם. הראשון, שרצח את אסתי אהרונוביץ ז"ל, כפי שהעידו שתי נשותיו הקודמות, היה אלים גם כלפיהן ומשום כך התגרשו ממנו. האחרון, שרצח את מיכל סלה ז"ל, מתברר שהיה אלים כלפי שש(!) בנות זוגו הקודמות.
ושני הרוצחים כמשל לרוצחי נשים וילדים רבים אחרים, שבירור עברם מעלה כי הנורמטיביות מהם והלאה, וכי הם בעלי רקורד אלים. לאור עובדה עגומה זו, השאלה היא מדוע נשים, שנפגשות עם גברים גרושים, אינן מבררות אצל גרושותיהם, בראש וראשונה לפני ביסוס הקשר, לסיבת הגירושים. כי אז מראש הקשר היה נפסק, והן היו חוסכות לעצמן מסכת יסורים מיותרת עם בן זוג אלים, שהובילה למרבה הצער בסופו של דבר אל רציחתן. מדוע צריך לגלות זאת אחרי חיסולן, כשעם בירור מתאים מראש ניתן למנוע את רצח הנשים?
בנות יקרות, לא רק הרשויות אשמות. קחו אחריות לחייכן בתבונה, וצאו לדרך משותפת בטוחה ואוהבת עם בן זוגכן לחיים מאושרים. ובא לציון גואל.
שיעור בלוגיקה
מה הקשר בין פיקוח נפש להדרת נשים? כך בדיוק התבטאה שדרנית מפורסמת פמיניסטית (איך לא) בנושא מופע ההתרמה למען ארגון 'עזרה ומרפא' של הנדיב ואיש החסד המיתולוגי, הרב אלימלך פירר.
לדעת השדרנית שירת נשים במופע, שנועד להציל חיי אדם, היא בגדר פיקוח נפש. אתם שומעים טוב? נכון שמטרת המופע הייתה רכישת מכשירים רפואיים יקרים למען הצלת נפשות. ולכן אין ספק שהמופע היה הכרחי. אך האם שירת נשים במופע המעורב, שגם כלל נשים נגניות בהרכב התזמורת הפילהרמונית, הייתה מחויבת המציאות? ממש לא.
נראה שהמטרה הפמיניסטית של ארגוני הנשים מקדשת את כל האמצעים, ואפילו הטעיה לוגית וזריית חול בעיני הציבור, ואולי גם בעיני עצמן. אז מה דעתכן, פמיניסטיות נלהבות, לעבור קורס מזורז בלוגיקה יסודית?
בקטנה
העם עם הדרום
תל אביב-עיר בהפסקה?
שקד את נפתלי: זוג או בנט?
עיווֵת ליברמן מכירים?
חנוכה בפתח: באתי והדלקתי

תאריך:  13/11/2019   |   עודכן:  13/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
השחקן, הקריין והבמאי גדעון שמר ליווה את חיי התרבות בארץ מזה שנות דור    הוא נמנה עם השחקנים הבולטים בסגל תיאטרון הקאמרי ולאורך השנים גילם תפקידים ראשיים בהצגות רבות    בפברואר 2008 לפני 11 שנים, שלושה חודשים לפני יום הולדתו ה-80 מת לאחר זיהום בבטנו    באחרונה עיריית תל אביב הציבה שלט הנצחה בחזית הבית בו התגורר
רפי לאופרט
המשבר הפוליטי בישראל הוא תולדה מובהקת של משבר הדמוקרטיה הישראלית - החלפת שלטון העם ושיקוף אמת של רצונו, בעולם "האמת המומצאת" באמצעות מערכות שלטון אוטוריטריות ובתקשורת הציבורית. עולם זה מושתת על קונספט "מדינת העומק" (deep state) המבקשת להותיר את הדמוקרטיה הקלאסית כפסאדה, ולהחליפה בפועל בדמוקרטיה מדומיינת הנשלטת על-ידי "מדינת העומק"
דן מרגלית
יש מקום למתינות בפעילות הצבאית בכל הגזרות אלא אם היא נחוצה כמהלך חרום או תגובה    אסור לממשלת מעבר ליטול לידיה את היוזמה
קובי אפללו
ישראל חייבת להגיע להכרעה ברורה, בין בליל מסרי האחדות של כחול לבן מסתתר לו שמאל נחוש שמוכן לעשות הכל על-מנת להרכיב ממשלה
דן מרגלית
תקלה זו אינה משנה כהוא-זה את ההליך המשפטי המתנהל בעניינו של ביבי    ואת משקל עדותו של ניר חפץ, שרק בית משפט מוסמך להעריכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il