X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ככלל - שימוש בעדי מדינה הוא הכרח בל יגונה, כל עוד זה נעשה במשורה, במקרים חריגים ועל-פי דין עדי מדינה הם שותפים לעבירות, עבריינים, שמקבלים הנחות והטבות תמורת עדותם שמסבכת את חבריהם לעבירה
▪  ▪  ▪
חפץ. עדי המלך [צילום: פלאש 90]
טובים למשטרה
עדי מדינה הם פרובלמטיים, קומבינטורים, חלשי אופי, מוכרים את חבריהם, טובים למשטרה ו"מנייאקים" בעיני עבריינים. המדובבים - שייכים לאותה קטגוריה - שקוראים להם "חלאות", "מוסרים", שגם בהם צריך להזהר. אנשים קרובים, מינויים של אמון, אנשים שאתה מגדל ומקדם והם הופכים לעדי מדינה, הביטוי המקובל הוא - "חרה של אדם".

פגיעה בשלטון החוק
השר אוחנה - אולי טעה כשר משפטים, אבל בהחלט תרם רבות לשיח הציבורי בנושא ובוודאי לקהיליית המשפטנים העוסקים במשפט פלילי. הקריאות הנזעמות והנואשות על פגיעה בשלטון החוק, במשטרה, בפרקליטות, הן עורבא פרח, או סרק-סרק. ההפך הוא הנכון - תיקון הפרצות והחוליים זאת המטרה.

האיש שביבי חפץ ביקרו
ניר חפץ, היועץ של ביבי, הפך גם הוא לעד מדינה. מה זה מלמד כאשר כל העוזרים, המקורבים, היועצים הופכים לעדי מדינה? מי יהיה נאשם? ניחשתם נכון. אין יותר עדים רגילים, כולם עדי המלך. מסקנה: עונת התחמנים בפריחה שעוד לא הייתה כמוה...
נוצר מצב מוזר ביותר. ככל שנתניהו הולך ומסתבך, לפי הפרסומים, כך גדלים המנדטים בליכוד. בסקר האחרון של ערוץ 10 (גיאוקרטוגרפיה) הליכוד 29, לפיד 24 (שהולך ומסתבך, באי דיוקים ובשכחה). המצב נכון להיום אם יש בחירות בקרוב גוש הימין מוביל בבטחה, גם אם בראש הליכוד לא יעמוד נתניהו שזאת אפשרות.
ואם נוסיף לנתונים האלה גם את חגיגות ה-70 למדינה על אורחיהן, את העברת השגרירות וביקור טראמפ באירוע ואת העברת שגרירות אקוודור לירושלים הליכוד הולך לחגוג בגדול. הבעיה בכל זאת נשארת בעינה, שגם אם תוגש המלצה לאישומים נגד נתניהו, עד שהנושא יבשיל לכדי כתב אישום או משפט, מדובר בפרוצדורה של שנה וחצי שנתיים מינימום. שנתיים בפוליטיקה הישראלית זה קרוב לנצח. אז נא להזדיין בסבלנות ולחכות לעד המדינה הבא. חבל שהכלבה קיא מתה היא יכלה להיות מלכת עדי המדינה בתיק הזה.
המשטרה לא מדליפה ולא דולפת - היא שופכת
איזה מזל יש לנו שהמשטרה לא מדליפה אלא עורכי הדין שמחפשים כותרות בעיתון. קטע מדבריו של המפכ"ל אלשיך בכנסת בוועדת הפנים בתשובה לשאלות. ואם אכן אלה הם פני הדברים יסביר לנו המפכ"ל (אם הוא יכול) איך זה שבחדשות של שעה 6 בכל הערוצים ישבו באולפן כתבים ופרשנים פליליים ופוליטיים וצטטו באריכות את העדויות שנגבות באותן השעות בחדרי החקירות.
אז אומנם חלק זה השערות או ספקולציות ומשאלות לב אבל יש קטעים שהם מתוך העדות און ליין. אז אולי דוברת המשטרה תוכל להאיר את התופעה המתרחשת ממש לנגד עיננו המשתאות. ואם כך הם פני הדברים, איך אפשר לצפות להליך הוגן או משפט אובייקטיבי. ואולי באמת כדאי לאמץ את השיטה של שפיטה על-ידי העיתונות-זה יותר מהיר, יותר זול ויותר יעיל. ואז המשטרה תוכל להתפנות לפקח על התעבורה, גנבות, שוד קשישים ובעלים מכים.
האם פריז בוערת? אולי בלפור?
לקראת סוף מלחמת העולם השנייה ציווה היטלר על מפקד כוחות הגרמניים בפריז לשרוף את העיר בשעת נסיגה. כאשר בוצעה הנסיגה שאל היטלר, מספר פעמים האם פריז בוערת... בוערת. אבל הגנרל הנאצי התעלם מהפקודה תוך סיכון חייו מאחר שחס על עיר האורות והאוצרות... כדי שיהיה לנו לאן לטייל. לאור מה שקורה היום אני שואל האם בלפור או קיסריה בוערת... האם ריבוי התיקים הם חומר בערה? האם עדי המדינה הם אמינים או מאוימים ונסחטים?

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות, שופט בבתי דין משמעתיים ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  13/11/2019   |   עודכן:  13/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה אתם יודעים על עדי מדינה ומדובבים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אני הבנתי הכל.
7.  |  13/11/19 09:48
2
מאמר חד ומלא תבונה. תודה
על מלשנים  |  13/11/19 20:04
3
לא יפה ללעוג למוגבלים מנטלית
אלטע קאקער  |  14/11/19 04:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
רפי לאופרט
המשבר הפוליטי בישראל הוא תולדה מובהקת של משבר הדמוקרטיה הישראלית - החלפת שלטון העם ושיקוף אמת של רצונו, בעולם "האמת המומצאת" באמצעות מערכות שלטון אוטוריטריות ובתקשורת הציבורית. עולם זה מושתת על קונספט "מדינת העומק" (deep state) המבקשת להותיר את הדמוקרטיה הקלאסית כפסאדה, ולהחליפה בפועל בדמוקרטיה מדומיינת הנשלטת על-ידי "מדינת העומק"
יוסי אחימאיר
אהוד ברק ייזכר לעד כראש הממשלה שאורך כהונתו היה הקצר ביותר - רק שנה ו-245 יום    מה הוא עולל בפרק זמן זה? ניהל מו"מ עם רב המרצחים ערפאת, והיה נכון למסור לאויב 90 אחוז משטחי יהודה, שומרון ועזה, כולל מזרח ירושלים
איציק וולף
אריה דרעי הבטיח לבני גנץ שיערוב לכך שראש הממשלה, בנימין נתניהו, יכבד את הסכם הרוטציה במידה שתוקם ממשלת אחדות
עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו בוועידת מקור ראשון: "ישראל ביתנו פוסלת חברי כנסת שחובשים כיפות סרוגות או שחורות, אבל הולכת יחד לממשלה שתהיה תלויה בחברי הכנסת האלה שהם שונאי ישראל"    פנה בנאומו לגנץ ואמר: "רד מהרעיון המטורלל הזה של ממשלת מיעוט, ניהלנו יחד את מלחמת 'צוק איתן' ואחמד טיבי קרא לנו רוצחים. חייבים ממשלת אחדות רחבה".
עידן יוסף
יו"ר כחול לבן: "נכון לשקול פשרות מסוימות כל עוד הן יהיו אפשריות מבחינת תפישת עולמנו וישרתו את מדינת ישראל"    יו"ר הבית היהודי: "לא להדיר אף אחד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il