X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
וושינגטון פוסט: מייקל הורוביץ ידחה את הטענות של טראמפ ובני בריתו, כאילו מניעים פוליטיים עמדו מאחורי החלטת ה-FBI לחקור את ההתערבות הרוסית בבחירות
▪  ▪  ▪
הורוביץ. מאות עמודים [צילום: מנואל סנטה, AP]

המבקר הפנימי של משרד המשפטים האמריקני, מייקל הורוביץ, צפוי לקבוע, כי לא הייתה הטיה פוליטית שהביאה לפתיחת החקירה בפרשת ההתערבות הרוסית לטובת דונלד טראמפ בבחירות 2016. כך דיווח אתמול (שבת, 23.11.19) וושינגטון פוסט. לצד זאת, ימתח הורוביץ ביקורת על ה-FBI בנוגע לכשלים בבקשות לביצוע מעקבים.
הדוח של הורוביץ יפורסם ב-9.12.19. ייאמר בו כי עורך דין בדרג נמוך של הבולשת, קווין קליינסמית, שינה שלא כראוי מסמך במסגרת הבקשה לציתות לאחד מעובדי קמפיין טראמפ, קרטר פייג'. הורוביץ מעביר ממצא זה לג'ון דורהם, הפרקליט הפדרלי הבוחן אף הוא את הפרשה, כדי לבדוק האם מדובר בעדות שקר. עם זאת יקבע הורוביץ, כי לבקשה עצמה היה בסיס חוקי ועובדתי ראוי.
בית המשפט אישר את הציתות לפייג', והיה צורך לחדש את האישור מדי פעם. באחת הפעמים שאל סוכן FBI את קליינסמית האם הוא יכול לתעד טענה מסוימת שהוצגה לבית המשפט. קליינסמית השיב בחיוב, אם יקבל דוא"ל מגורם בסוכנות אחרת. לפני שהעביר דוא"ל זה לאותו סוכן, הוסיף לו קליינסמית טקסט משלו. הורוביץ יקבע שהיה זה משגה חמור, אך לא כזה שבבסיסו מניע פוליטי. הורוביץ גם ימתח ביקורת על הסוכן ויקבע שפעל ברשלנות.
טראמפ ובעלי בריתו טוענים שוב ושוב, כי החקירה בפרשה הרוסית נבעה ממניעים פוליטיים – במיוחד של ראש הבולשת באותה עת, ג'ים קומי, סגנו אנדרו מק'קייב והעוזר הבכיר פיטר שטרוק. הורוביץ בדק בעיקר את הטענות לפיהן הבולשת סגרה בצורה פסולה את החקירה נגד הילרי קלינטון, בדבר השימוש שעשתה בשרתים פרטיים להעברת דוא"ל רשמי כאשר הייתה שרת החוץ – וגם כאן יקבע, כי לא היה מניע פוליטי בהחלטה זו.
חקירת הבולשת הובילה, לאחר הדחתו של קומי בידי טראמפ, למינויו של התובע המיוחד, רוברט מולר. הלה קבע, כי רוסיה התערבה בבחירות לטובת טראמפ, אך ללא תיאום עם אנשי הקמפיין שלו. הוא הותיר פתוחה את השאלה האם טראמפ ניסה לשבש את חקירתו.
הורוביץ מצא, כי קליינסמית – אשר צורף לחקירת הפרשה הרוסית עם תחילתה – שלח מספר מסרונים בהם הפגין את עוינותו לטראמפ, כולל אחד בו כתב: "תחי ההתנגדות". בחקירתו טען קליינסמית, כי ברוב המקרים מדובר היה בהתלוצצות ושדעותיו הפוליטיות לא השפיעו על עבודתו. לאחר שהתגלו מסרונים אלו בתחילת 2018, הוא הועבר לתפקיד אחר ומאוחר יותר התפטר מהבולשת.
הורוביץ החל את הבדיקה במארס 2018 והתמקד בבקשה לציתות לפייג'. הוא רצה לקבוע האם הבקשה המקורית והבקשות לחידוש הצו עלו בקנה אחד עם החוק ועם הנהלים של ה-FBI ומשרד המשפטים. הבולשת מגישה בקשות אלו דרך המשרד לערכאה מיוחדת – בית המשפט למעקבים מודיעיניים בנושאי חוץ – הבוחן אותן בסודיות. לאחר חודשיים הודיע משרד המשפטים, כי הבדיקה הורחבה ותעסוק גם בשאלה האם מניע פוליטי עמד מאחורי פתיחת החקירה בפרשה הרוסית.
כחלק מן הבדיקה בחן הורוביץ את המידע שמסר לבולשת כריסטופר סטיל – איש ביון בריטי לשעבר, אשר נשכר בידי קמפיין קלינטון לאסוף מידע על טראמפ. בין היתר טען סטיל, במה שמכונה "תיק סטיל", כי בידי רוסיה קלטות של טראמפ עם נערות ליווי במלון במוסקבה. הרפובליקנים טענו, כי המידע שמסר סטיל שימש את ה-FBI כדי לבקש ולקבל את צו הציתות וזאת ממניעים פוליטיים.
לדברי הפוסט, הדוח של הורוביץ כולל מאות עמודים ומחולק לשלושה חלקים. הראשון דן בפתיחת החקירה בעניינו של ג'ורג' פפדופולוס – יועץ לענייני חוץ בקמפיין טראמפ, אשר ה-FBI חשד שיש לו מגע עם סוכנים רוסים. הורוביץ יקבע, כי החקירה נפתחה על בסיס עובדתי ומשפטי ראוי. החלק השני יעסוק בציתות לפייג', והשלישי – ב"תיק סטיל".

תאריך:  24/11/19   |   עודכן:  24/11/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
פיונה היל יוצאת נגד תיאוריית הקונספירציה שמקדם טראמפ, ולפיה אוקראינה התערבה בבחירות 2016 לטובת הדמוקרטים    מזהירה שעצם הדיבור על כך משרת את האינטרס הרוסי
איתמר לוין
הרכבת בת ה-25, המחברת את בריטניה עם היבשת, עלולה לקרוס אם הברקזיט ייעשה ללא הסכם    החברה אומרת שהיא נערכת ויש לה פתרונות - מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
גורדון זונדלנד החליט להציל את עצמו על חשבונו של טראמפ    כעת השאלה איננה אם היה "קח ותן" והאם טראמפ היה מעורב בו, אלא האם הקונגרס יחליט שהמעשה מצדיק הדחה
איתמר לוין
הנשיא שי ג'ינפינג הציב במרכז מדיניותו את תפיסת "סין אחת" ואת שיקום כבודה וכוחה. המהומות המתמשכות בהונג-קונג עומדות בניגוד מוחלט לשאיפותיו אלו
איתמר לוין
על-פי הדיווח, שר החוץ שוקל מתי להתפטר כדי שיציאתו מן הממשל תהיה חלקה ככל האפשר; החליט להקדים את הצעד בשל שימועי ההדחה וההתקפות של טראמפ ומקורביו עליו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il