X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הוא יודע שהחפות שלו בעייתית מה עם ה-16 מיליון שקיבל מהחברה המשפחתית? מדוע לא דיווח לשר הביטחון ולרמטכ"ל ולאלוף עמוס גלעד על ההיתר לשפר צוללות מצריות, ושיקר להם? וזה עדיין מחוץ לכתב האישום
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. לב כבד [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

היועץ המשפטי, ד"ר אביחי מנדלבליט התבטא בפרפרזה לאימרה הנודעת שאין דבר יותר שלם מלב שבור. הוא אמר כי החליט להאשים את בנימין נתניהו בלב כבד אבל גם בלב שלם.
אחר כך הופיע ביבי ודיבר כאחרון הפוחזים בכיכר העיר. מי זייף? מי הטעה? הרי יש עדויות ויש הקלטות ויש הוכחות-לכאורה. ביבי נאשם בשוחד ובמרמה ובהפרת אמונים. הוא עבריין, לכאורה, עדיין עם חזקת החפות, עבריין כבד לכאורה.
כפי שאמר סמואל ג'ונסון ה"פטריוטיזם הוא מפלטו האחרון של הנבל". זה חל עתה על ביבי. כאילו הוגה הדעות מהמאה ה-18 הכיר את ביבי. אילו ביבי היה פטריוט אמיתי היה מתפטר עכשיו גם אם הוא חף מפשע. הוא היה אומר, כמו האם האמיתית במשפט שלמה, שרווחתו של העם היהודי בארצו יקרה לו ואינו רוצה להכביד עליו. לפיכך הוא מסתלק עד שתוכח חפותו ואז יחזור בגדול.
אבל הוא יודע שהחפות שלו בעייתית. מה עם ה-16 מיליון שקיבל מהחברה המשפחתית? מדוע לא דיווח לשר הביטחון ולרמטכ"ל ולאלוף עמוס גלעד על ההיתר לשפר צוללות מצריות, ושיקר להם? וזה עדיין מחוץ לכתב האישום.
הוא המציא אויבים מדומים. רוני אלשיך, החוקרים במשטרה, שי ניצן. הבל, הבל, הבל. הרי יש הקלטות משיחתו עם ארנון (נוני) מוזס וברור מה הציע; הרי יש עדויות מטלטלות של שלמה פילבר, שאמש כבר הספיק להודיע באמצעות גיא פלג בערוץ-12 כי ביבי משקר באשר לעדותו, וכן גם בעניין ניר חפץ.
האבנים רותחות
משך שנתיים קראתי לו לעשות עסקת טיעון נוחה, שלמען האמת לא מגיעה לו. גדולים ממני יעצו לו, ביניהם ד"ר יעקב וינרוט המנוח. תחת זאת בחר בנאום בשני צלילים: הכרזת מלחמה מזה וסף של בכיינות מזה. כיצד לא נמצא מישהו שיציע לו לגלות איפוק עד מחר בבוקר לפני שיבקש לעצמו את כל מסכי הטלוויזיה להצהיר כי התקשורת מקפחת אותו?
נ.ב. עניין אישי: היה לי מזל. לא נגררתי למתוח ביקורת חריפה על מנדלבליט למרות שעד לרגע זה יש לי כמה תהיות באשר לעמדתו בסוגיית הצוללות. אמרתי לחבריי שתקפו אותו בחריפות כי לא מיצה את האשראי העומד לו. הוא עמד בציפיות בכבוד. גם אהוד ברק שלאחר מסע ביקורתי חריף החמיא לו הלילה. כך ראוי.
חייו לא יהיו קלים. אני זוכר מה עשו אנשיו של אהוד אולמרט למיכה לינדנשטראוס וליעקב בורובסקי והתקשורת האוהדת לראש הממשלה ההוא לפרופסור ירון זליכה נקי הכפיים. ימים קשים לפניו. אלה החיים בארץ. פוליטיקאים הורסים ושוחקים את שלטון החוק במקום לכבדו. ביבי בראשם והסוגדים לו אחריו.
ו"שוב כמו תמיד בארץ-ישראל/ האבנים רותחות./ האדמה אינה מכסה/ וקול דמי אחיי קורא אלי מן המיצר" (חיים גורי). זו נחמה פורתא. אנא עמוד בזה, מנדלבליט.
[פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית]

תאריך:  24/11/2019   |   עודכן:  24/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
יצחק מאיר
הרחוב צריך "לתת את הכוח הפוליטי" למי? הרי כל הרחוב, כל העם, בחוץ, ברחובות    למי הוא ייתן את הכוח הפוליטי? מה משמעו של הבלבול המסית הזה? מה זה כוח פוליטי?
איתן קלינסקי
מצער היה להאזין לנאומו של בנימין נתניהו, בו ערער על אמינות שומרי הסף תוך השתלחות במילים בוטות ביועץ המשפטי לממשלה, בפרקליטות ובמשטרה
קובי אפללו
החלטה מקולקלת אחת שתגרור אחריה עוד הרבה החלטות קשות    יש החלטה צודקת ויש החלטה טובה, החלטתך רק תעמיק את הקרע והמחלוקת בישראל
ארי בוסל
הוזהרנו בעבר "אל תגידו בגת, אל תבשרו בחוצות אשקלון"    דוד מלמדנו לקח חשוב - אנחנו עם אחד, לא מפולג, ומה שקורה לפלג אחד קורה לכולנו, ועל אחת כמה וכמה מה שקורה למי שנמשח כמנהיגנו משול כאילו קרה לכל אחד ואחת מאתנו
איתמר לוין
המצב בו היועץ המשפטי יחרוץ את גורלו הפוליטי של מי שנגדו הגיש כתב אישום, הוא פסול בעליל    לפרקליטות יש עניין מובהק בשאלת כהונת נתניהו - שתשפיע על ניהול המשפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il