X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ניסיון העבר מלמד לא רק על מקרים רבים של פער שבין הכותרות הגדולות לראיות הקלושות, כי אם גם על נטייה של גורמים במערכת אכיפת החוק לרדוף פוליטיקאים שלא מתאימים לאג’נדה שלהם. כשמוסיפים לזה את הלחץ התקשורתי העצום שמפעילים נציגי החונטה על החוקרים ומערכת התביעה ישנו סיכוי לא מבוטל שנתניהו לא זוכה ולא יזכה להליך הגון
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מדינת ישראל היא מדינת חוק. את הכרעת הדין קובעים בבית המשפט, חזקת החפות שמורה לכל אדם, כך גם לראש ממשלה עתיר זכויות כבנימין נתניהו. ברור לכולנו שאכיפת החוק איננה נתונה לבחירה. זה לא עניין של ימין או שמאל ופוליטיקה, זוהי חובה בסיסית המוטלת עלינו כאזרחים המעוניינים לנהל כאן מדינה מתוקנת. אך! כשחלק ניכר מהציבור רואה תמונה אחרת לגמרי, נחשף למהלכים של הדחת עדים ושימוש בתכסיסים אסורים כדי לשנות עמדות, להחליף עו"ד ולגבש קביעות ללא ידיעת היועמ"ש.
לצד מסע הדלפות של מידע מחקירות בכל מהדורת חדשות ומהלכי שנאה והסתה שלא נראו כאן בעבר כנגד מנהיג לאורך זמן רב כל כך! וחושב שהוליכו אותו שולל עד כדי השמעת טענותיו לניסיון הפיכה והדחת ראש ממשלה מכהן- זה יכול לפגוע ביציבות הבסיסית שלנו, לערער את כל המוסכמות שהשגנו במאמץ, יזע ודם במשך -72 שנות קיום מדינתנו. ועלול לחזור כבומרנג שלילי וחוסר אמון מתגבר דווקא לכוונם של אותם גורמים בפרקליטות - במשטרה - בתקשורת ובמשפט שנטלו חלק בזה וישפיעו לרעה שנים רבות לאחר עזיבתו של נתניהו את השלטון.
אני מכיר את ראש הממשלה מאז התמודד על ראשות הליכוד ונערך לבחירות לכנסת וזכיתי להיות בין אלו שסייעו לו לראשונה ולשמש כמתאם פעולות מטה התנועה בבחירות, הוא אינו אדם מושחת! ובטח לא גנב! וגם אם ניתן ל"האשים" את סביבתו ואותו בהתנהלות לא תקינה או בנהנתנות כזו או אחרת זו לא עבירה על החוק שיש בצידה הדחתו מתפקיד רם כראש הממשלה. איני מתעלם מטענות לנושאים שייבחנו בהמשך ואם היו תקלות ועבירות שיוכחו בבית המשפט יתנו עליהם הדין בהתאם לחוק. חשוב להזכיר כי אם אנו פועלים על-פי החוק - ראוי ומוטב שנאמץ אותו כלשונו ולא נתאים אותו לפי עמדותינו - על-פי החוק: נתניהו אינו מחויב להתפטר מתפקידו לאחר הגשת כתב האישום ואף לא בתקופת המשפט. יתרה מזו! גם אם יורשע בדין הוא רשאי להמשיך לכהן עד לאחר פסיקה סופית של בית המשפט העליון (במקרה שייבחר לערער). אני מאמין בחפותו של נתניהו ומאחל לו בהצלחה בקרבות האישיים בתקופה קשה ורוויה קרבות ביטחוניים וכלכלים שהוא מנהל בהצלחה יתרה בימים אלו.
הנשיא ריבלין התייחס בעצמו לא פעם לאחת הטראומות הגדולות בחייו כאיש ציבור -כשסבר שנתפר נגדו תיק חקירה לפני יותר מעשור, במטרה להרחיקו מכהונת שר המשפטים. כולנו זוכרים את החקירות שנפתחו משיקולים "עלומים" כנגד השרים נאמן, רפול, קהלני ואחרים שיצאו נקיים לאחר מסכת התעללות קשה. אפילו מנדלבליט חווה זאת על בשרו כשטען שתופרים לו תיק באותו מקום עם אותם אנשים עליהם מתלונן היום נתניהו. אני מאמין שמנדלבליט אדם הגון ומקצועי - אך הנסיבות המרובות שאפפו את החקירות במשטרה והלחצים מצד סביבתו המקצועית שהובילה את המהלכים וגיבשה את ההמלצות להרשעה לצד ההטרדות ארגוני השמאל במשך שלוש שנים למול ביתו כנראה שהשפיעו עליו מעט ועל החלטותיו. נתניהו אמר ש- "כל התהליך הזה יוכרע בסופו של דבר בבית המשפט, ונקבל את החלטות בית המשפט. על כך אין שום ספק...זו המסגרת, אנחנו נשמור עליה ונפעל לפיה". אך עבור כולנו יש חשיבות לבחון את ההתנהלות הלקויה של מספר גורמים שלא ניתן לבקר אותם ומי שעושה כן מיד נפגע. דרושה בדיקה מיידית כנגד מי שלא פעל לפי הכללים מקרב גורמי המשטרה והפרקליטות, הנושא צריך להיות מטופל ומתוקן כדי למנוע עוולות נוספות.
האמת! אני עצוב מאוד בשל העובדה שכל מה שהתרענו עליו ולחמנו נגדו במשך שנים קיבל חשיפה פורמלית והתנפץ השבוע. ציפיתי לשינוי בגישה ובתוצאות לאחר השימוע ולא האמנתי שהיום הזה יגיע. זה מתסכל. עצוב. מעורר פלצות ואסור לעבור על כך לסדר היום. נתניהו, אדם חזק. גם נפשית - ואני בטוח שהוא ידע להשיב מלחמה שערה. הוא יעמוד איתן אל מול הנחשול האדיר המאיים לסחוף אותו ואותנו לתהום. גם בסיוע המחנה העצום העומד מאחוריו. מחנה שראה כל העת את "מסעות הציד" שנפתחו בחטא בידי נציגי מערכות מושחתות כנגד נציגיו שלחמו על שמם והצליחו לשנות את רוע הגזרה. ריבלין, רפול, נאמן וקהלני היו רק חלק מרשימה ארוכה של אישי ציבור שזכו ל"טיפול" באמצעות כתבי אישום נטולי יסוד שפגעו במינויים וניטרלו את פעילותם. ההתדרדרות הזו יכולה להיראות לכולנו איטית בתחילתה. את התאוצה המבהילה היא מקבלת כשלא נמצא מי שיודע איך לעצור אותה, ומחובתנו לעשות זאת.
עיתוי פרסומו של כתב האישום ממש באותו היום בו מועמדי השמאל בני גנץ ולפיד כשלו במשימת הרכבת הממשלה מצידם והשיבו את המנדט לנשיא בזמן הרגיש ביותר. יחד עם קולות שכבר החלו לקרוא תיגר על חוק היסוד הקיים ומנסים לאתר "מומחים מטעם" שיפרשו אותו לחומרה כך שנתניהו לא יוכל להקים ממשלה בראשותו אם ייבחר- זה מוכיח חלק מהטענות של נתניהו שהתהליך כולו נגוע בשיקולים זרים ונועד להפיל ראש ממשלה של הימין. אסור שההכרעה על הקמת הממשלה תתקבל אצל אותם גורמים המואשמים במעשיהם נגד ראש הממשלה - יש לתת לתהליך הפוליטי להשלים את המשימה ולתת לציבור שהוא הריבון להצביע ולהכריע. לא מדיחים מועמד לממשלה במסדרונות אותה הפרקליטות שקידמה את התביעות כנגדו, יש חוק יסוד הממשלה שקובע שעד שאין פסק דין חלוט הוא יכול לכהן- ופתאום אנו שומעים קולות מאותם מובילי האקטיביזם השיפוטי שמערערים על חוק היסוד ומכופפים אותו כדי שיותאם לעמדתם ולתוכניותיהם. מי שייבחר את ראש ממשלת ישראל זה הריבון - אזרחי ישראל. לא אף אחד אחר.
באיזו מדינה פרקליט המדינה מוציא מאות מיילים לשופטים מכהנים ומתדרך אותם איך "לייצג את המערכת" ולדבר נגד ראש הממשלה? איך יוכלו אותם שופטים להיות הגונים ומקצועיים במשפט נוכח השפעה זרה כזו? כל מי ששומע את זה צריך להיות מזועזע! ולצעוק כנגד. בשישי שעבר "זכה" פרקליט המדינה לנזיפה מנשיאת העליון בשל המכתב ששלח לשופטים מכהנים ושהיה עוד שלב בשרשרת "הטעויות" שנעשו בחקירת תיקי נתניהו -טעות שהצטרפה לסדרת תקלות בתהליך כולל החופשה של ליאת בן ארי (לאחר הבעת עמדתה בהאשמתו של נתניהו ללא קשר לתוצאות השימוע), דרך ניסיון הסחיטה של חפץ ועד לבדיקת הטלפונים של יועצי רה"מ.
על פניו נראה כי בעקבות שורת התבוסות של נציגי אותה "החונטה" מול נתניהו בעבר, בפרק הנוכחי הם החליטו להסיר את כל הכפפות לקראת כתב חשדות ואישום אלא שבמסגרת החקירות הלכו גורמים משטרתיים-משפטיים ומקצועיים רחוק מידי, עד כדי חציית קווים אדומים בצורת ההתנהלות של החקירה ולעיתים נעשה שימוש בדרכים בעיתיות מאוד כדי להשיג עדויות וראיות שקשה יהיה משפטית להגן עליהם בבית המשפט.
פרופ' רות גביזון - טענה כבר לפני כמה חודשים: כי היא מאוד חוששת שבנימין נתניהו לא יזכה למשפט הוגן. המשפט יהפוך למשפח - וזה יכול בהחלט לקרות. מי שניהל מסע ציד במשך שנים יכול בהחלט להטות את המשפט. שופט העליון בדימוס טירקל אמר כי: "לא טוב לי עם מסע הציד שמתנהל נגד רה"מ". אינני מאמין שללא התמיכה החיצונית של גורמים שהובילו את המערכת המשפטית שנים לצד גורמים מכהנים- היה פרקליט המדינה מעז להתנהג כפי שהוא התנהג. פרקליטות המדינה הייתה בוודאי נוהגת בזהירות-יתר, כמו גם המשטרה וכל אלה שתרמו לכאוס הפוליטי המטלטל כעת את כולנו. רק שיטת משפט קלוקלת שיש בה כפל תפקידים ליועץ המשפטי, מינוי בני משפחה ומקורבים בכל פינה אפשרית בה בעת שהם ביקרו והעמידו לדין את השר הנגבי על מהלך קטן מזה! שיטה שאינה קיימת במדינות מתקדמות ומתוקנות, יכולה לאפשר לשיטות חקירה מן הסוג שהתגלה בשבועות האחרונים להציג וליצור עדויות לכאורה לגיטימיות. זה לא יכול היה לקרות בארצות הברית או באנגליה. שם הדמוקרטיה יודעת להגן על עצמה.
ניסיון העבר מלמד לא רק על מקרים רבים של פער שבין הכותרות הגדולות לראיות הקלושות, כי אם גם על נטייה של גורמים במערכת אכיפת החוק לרדוף פוליטיקאים שלא מתאימים לאג’נדה שלהם. כשמוסיפים לזה את הלחץ התקשורתי העצום שמפעילים נציגי החונטה הזו על החוקרים ומערכת התביעה ישנו סיכוי לא מבוטל שנתניהו לא זוכה ולא יזכה להליך הגון. החשש הזה הוא סכנה גדולה הרבה יותר לדמוקרטיה מכל המקרים שזכו לכותרת הזו בשנים האחרונות.
מקריאה כללית של כתב האישום והבנתי, ניסיוני וידיעתי את מסגרת הפעילות סביב ראש הממשלה ולשכתו מקרוב. אני מעריך ששופטי ירושלים יבחנו הראיות ויבינו שאין ממש בטענות ואם ישנו ליקוי או תקלה שיש לתקן אסור היה להכיל אותה על נתניהו והיה אפשר להסתפק בתיקון העוול - כתיבת הערה או הסקת מסקנות ועדה מקצועית שמטרתה לשפר את ההתנהלות הממשלתית וסביבתה.
אסור שיסיטו אותנו מהמטרה העיקרית והיא הקמת ממשלה בראשות נתניהו והמחנה הלאומי- ימני, ככל הנראה בחירות נוספות עומדות בפתח. ולשם צריכות להיות נשואות עינינו.
לאחר שאימצו את ליברמן בשמאל ובתקשורת מצאו להם מועמד חדש לחיבוק מתוך הליכוד כדי שזה ידחוף לפריימריז מידיים שיעסיק את כל התנועה במקום להתמקד במטרה העיקרית והיא לנצח בבחירות, זה לא הזמן לקיים פריימריז בליכוד נוכח ההחלטה האחרונה שהתקבלה אך לפני כחודשיים בקרב מרכז הליכוד שראש הממשלה הוא המועמד לראשות הממשלה ובכל מקרה חוקת הליכוד קובעת זמן לכינוס המרכז ובלוח הזמנים שנותר עד למועד ההחלטה על בחירות אין ממש זמן לזה.
הליכוד והמחנה הלאומי צריך להתייצב לצידו של נתניהו שהוא נכס לאומי ובינלאומי עבור כולנו, ניצחון מוחץ של נתניהו ונציגיו בקלפי יכול לשנות את התמונה לחלוטין. חשוב להחזיר את כולנו לשפיות. ולשמור על האיזון בין שלוש הרשויות כפי שהיה בעבר, איזון שהופר על-ידי המערכת המשפטית כבר לפני שני עשורים והחמיר לאחרונה בעיקר עם האקטיביזם השיפוטי של ברק וממשיכי דרכו.
נקווה להמשך הליך תקין יותר עד לניקוי האורוות בכל הארגונים והסדרת היחסים בין הרשויות השונות. נתפלל למניעת אלימות בין הפלגים השונים ונקוה לבחירות מהירות שיחזירו אותנו למסלול חוקתי פוליטי יציב יותר. כי אין לנו מדינה אחרת!.

תאריך:  25/11/2019   |   עודכן:  27/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדינת ישראל א' נגד מדינת ישראל ב'
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר אמיץ, נכון וחכם
עמעד  |  25/11/19 21:40
2
יישר כוח לאיתן לסרי. דברים
אלי נמט  |  27/11/19 18:13
3
ליכודניק 111  |  27/11/19 18:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
איתמר לוין
קריאה להחלפתו של נתניהו בבחירות מקדימות היא אמירה דמוקרטית, המבקשת לאפשר לחברי הליכוד להחליט האם הם מעוניינים בנאשם בראש מפלגתם. התגובה של נתניהו וכמה מבכירי הליכוד מלמדת, שהם סבורים שהמפלגה רשומה בטאבו על שמו של נתניהו
בעז שפירא
מציע אנכי להקשיב ברוב קשב לנאום הנ"ל של נתניהו    מי שלא אוהב אותו באופן אישי מתבקש להתגבר על הרגשות ולהקשיב למסכת העובדות אותה הוא מפרט שם
איתמר לוין
בג"ץ דחה על הסף עתירה של התנועה לאיכות השלטון שדרשה מנתניהו להתפטר, משום ששרגא וחבריו הפרו את חובת מיצוי ההליכים. אבל כמו תמיד, לא היה חיוב בהוצאות - וכך הופך בג"ץ לשותף לגזילת משאבי הציבור
איציק וולף
ממלא-מקום המפכ"ל ברך את חוקרי להב 433 והתייחס לכתבי האישום של ראש הממשלה    "החלטת היועץ המשפטי לממשלה משקפת את מקצועיות ויסודיות החקירה, כמו גם את האמון הרב כלפי החוקרים והחקירה"
דן מרגלית
מדוע כחול לבן צריכה להעניק מקום ראשון לליכוד ברוטציה? כי היא אחראית וצריכה להציע משהו אטרקטיבי כדי שראשי הליכוד יתעוררו להשתחרר מהלפיתה של ביבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il