X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
זו לא מלחמה למען מנהיג הליכוד אלא ניסיון למנוע שלטון דיקטטורי של הביורוקרטיה הקובעת מדיניות על-פי ערכים שמנוגדים לבחירת האזרחים
▪  ▪  ▪
שלטון בלתי מעורער [צילום: AP]

אין דבר שנוא ומאוס על כל אזרח יותר מהביורוקרטיה (שפירושה - שלטון הפקידים) החוסמת, מסבכת ולעיתים גם מונעת את השירות החיוני לנו, ולכן אנו שונאים ומתעבים לא רק את פקידי הביורוקרטיה אלא בעיקר את מי שאנו חושבים שהם האחראים על הפקידים - הפוליטיקאים הממונים עליהם לכאורה. אלא שזו טעות אופטית.
בפועל ולמעשה, במשטר דמוקרטי קואליציוני כמו שלנו וכמו בבריטניה למשל, הפוליטיקאים שבויים בידי פקידי הביורוקרטיה שבמסווה "מקצועיות אובייקטיבית" לכאורה לא מבצעים את הוראות הממונים עליהם שנתפסים כטיפשים ובלתי מנוסים ובלתי אובייקטיביים, ומאחורי הקלעים מבצעים הפקידים את המדיניות שתעניק להם הישרדות בתפקיד.
דוגמה קלאסית לכך אפשר למצוא בשתי הסדרות הבריטיות - "יס מיניסטר" ו"יס פריים-מיניסטר", בהן המנכ"ל השנון מהנהן לשמע הנחיות השר ו/או ראש הממשלה, ובפועל מבצע את מה שכדאי לו אישית ולא את מה שהשר הבטיח לבוחריו. כך בנתה הביורוקרטיה מערכת נהלים החוסמת את השירות לאזרח, מה שמאפשר לה להישרד ולנפח את סביבתה בעוד עובדים מיותרים כדי להצדיק את קיומה ושרידותה.
תוכנית ביורוקרטית להשתלטות על הבחירה הדמוקרטית
התירוץ של הביורוקרטיה לשלטונה הבלתי מעורער משתקף בספרה של דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה - "ביורוקרטיה בפוליטיקה", בו היא טוענת שלכאורה לפוליטיקאי הנבחר יש אינטרסים אישיים בהיותו משועבד למי שבחר בו, בעוד שהפקיד הוא אובייקטיבי לכאורה. באמת? במציאות לא רק לפוליטיקאי אלא גם לפקיד יש האינטרס שלו לשרוד, שברוב המקרים מנוגד למה שהשר הבטיח לבוחר, ולכן אף צד איננו אובייקטיבי.
הביורוקרטיה הפקידותית מתרצת מצב זה בטענה שהפוליטיקאי לא מקצועי ולא מנוסה כמו הפקיד הבכיר שהוא לכאורה החכם והמקצועי והאובייקטיבי, וברוב המקרים הפוליטיקאי נבהל ומוותר ולא עומד על ביצוע הנחיותיו ככתבן וכלשונן. התוצאה: מחסומים ביורוקרטיים בפני האזרח, נהלים מסובכים מיותרים, המוני עובדים שאין בהם צורך ממשי, וחוסר יכולת לבצע את מה שהובטח לו. כך מושג ניצחון הדיקטטורה של הביורוקרטיה, שבראשה הביורוקרטיה המשפטית, על הבחירה הדמוקרטית של רוב האזרחים במדיניות ובערכים הרצויים להם.
התוכנית הביורוקרטית למלחמה בבחירה הדמוקרטית של האזרחים נחשפת בספרה הנ"ל של דינה זילבר, המשנה ליועהמ"ש, שם הצהירה: "חשוב שהדרג הפקידותי יכיר בכוחו לעצב מדיניות בנושאים קרדינאליים. המגמה החשובה היא - העתקת מרכז הכוח השלטוני ויכולת ההכרעה המעשית בשאלות של מדיניות, מהדרג הפוליטי הנבחר לדרג הפקידותי הממונה". בהמשך מודה זילבר שתהליך זה מתרחש במסווה של ניטרליות ו"מומחיות אובייקטיבית", תוך עקיפת ההליך הדמוקרטי, מבלי לאפשר לציבור לדעת שגורלו נחתך בפועל על-ידי דרג פקידותי ממונה ולא על-ידי מי שנבחרו לכך על-ידי רוב הציבור. אין לזה שום פירוש אחר אלא - הפיכה שלטונית על-ידי הביורוקרטיה הפקידותית.
שיתוף פעולה ביורוקרטיה-שמאל
נתניהו ניסה להילחם בפקידות הביורוקרטית כדי למנוע את המזימה, אך זו משיבה לו מלחמה בשלושה תיקים הנראים הזויים לאור תקדימים דומים אחרים.
לא ברור מי ינצח במלחמה זו, אבל צריך להיות ברור שהמלחמה היא לא על נתניהו אישית אלא על טובתם ורווחתם של אזרחי המדינה, על זכותם להסיר חסמים ביורוקרטיים וליהנות ממשטר דמוקרטי חופשי אמיתי. במשטר דמוקרטי כזה המדינה היא שחייבת להוכיח אשמתו של מישהו, ולא הנאשם חייב להוכיח את חפותו, בעוד שדובר נאמן של הביורוקרטיה הדיקטטורית, השופט בדימוס יצחק זמיר, כבר קבע כי "את הכתם שדבק בראש הממשלה הוא חייב להסיר בבית המשפט, זו הדרך היחידה". כלומר - "אשם עד שיוכיח חפותו", כפי שנהוג במשטרים הדיקטטוריים החשוכים ביותר.
ההפגנות של אלפי האנשים בכיכרות אינן למען נתניהו אישית. הן נועדו להחזיר לישראל משטר דמוקרטי של ממש, כמו זה הנהוג בארה"ב ואירופה. בארה"ב מנסה האופוזיציה השמאלנית להפיל מנהיג בגלל שהעז לקיים את מה שהבטיח שהוא בניגוד למה שהיא חושבת. בישראל מנסים להפיל מנהיג בגלל שהבטיח לבצע מה שהאופוזיציה מתנגדת, למרות שבמשטר הקואליציוני-ביורוקרטי שלנו לא ניתן להוציא לפועל את כל מה שהובטח.
השמאל מרוצה מאוד מניסיון ההפיכה השלטוני של הביורוקרטיה הפקידותית, כי זה מתאים מאוד לאידיאולוגיה השמאלנית הסוציאליסטית לפיה העם בכללותו לא יודע מה טוב לו, המורשת והמסורת הם אופיום להמונים, ורק קבוצה קטנה חכמה של השמאל יודעת מה טוב לנו האזרחים, ולכן לדעתם דרושה מעורבות שלטונית מכסימלית בחיי הפרט.
להבטיח חרות מקסימלית של האזרח
הימין הלאומי-ליברלי, המאמין בחוכמת ההמונים, נלחם ויילחם מלחמת חורמה בניסיון ההפיכה המתנשא הזה של השמאל והביורוקרטיה, יעשה כל שביכולתו בדרכים חוקיות כדי למנוע ככל שניתן התערבות שלטונית בחיי האזרח ולהבטיח את חרותו המירבית בכל התחומים.
לפיכך מי שעומד בראש הימין תמיד היה ותמיד יהיה מטרה לחיצי הביורוקרטיה והשמאל, והוא לא במשחק באופן אישי, שכן המטרה האמיתית היא להפיל את הימין המְסָכֵּן ומונע את שלטונם. אם הפעם יצליחו במזימתם - הימין לא יוכל עוד להציב מנהיג שיצליח להנחיל ולהוביל את ערכי הימין הלאומיים-ליברליים. לכן זו מלחמת אזרחים גורלית בביורוקרטיה המשפטית שתקבע את עתידנו, עתיד ילדינו, נכדינו, וכל צאצאינו בדורות לעתיד לבוא.

הכותב הוא דובר מייסדי הליכוד, חבר מרכז, חבר מזכירוּת וחבר ההנהלה של לשכת הליכוד, מנכ"ל חטיבת בוגרי בית"ר, עיתונאי, פובליציסט ועורך כתבי עת, איש הסברה ויחסי ציבור מזה יובל שנים, בעל תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, משלים בה תואר שני בפילוסופיה של המדעים.
תאריך:  03/12/2019   |   עודכן:  03/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלחמת האזרחים בביורוקרטיה המשפטית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
דברי הבל וסיסמאות שקר
בן נאמן  |  4/12/19 18:05
2
בעיה קטנה
אלטע קאקער  |  4/12/19 23:22
 
- שטויות במיץ
באום  |  5/12/19 08:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
רבקה שפק ליסק
ראש הממשלה מצהיר כבר כשנה ש"לא היה כלום ולא יהיה כלום". הוא טוען שתפרו לו תיק ומדובר בקונספירציה. בהנחה שכל הטענות מוצדקות- לשם מה זקוק ראש הממשלה לחסינות?ממה הוא מפחד? שילך לבית המשפט ויחשוף את הקונספירציה ויוכיח את זכותו
איתמר לוין
רשימת העדים כוללת 122 חוקרי משטרה ורשות ניירות ערך, ועשרות של בכירים בתחומי הפוליטיקה, העסקים והמשפט    המדינה תבקש לזמן גם כמה מעורכי דינו של נתניהו, בכירים לשעבר בשירות הציבורי ובמגזר הביטחוני, ואת אנשי העסקים הבינלאומיים לארי אליסון וראטן טאטא
איתמר לוין
הבית הלבן הודיע שלא ישתתף בשימוע הראשון, אך לא סגר את הדלת בפני השתתפות בהמשך    וושינגטון פוסט מדווח על חילוקי דעות בסיעה הרפובליקנית לגבי ההחרמה
איתמר לוין
אם כתב האישום נגד נתניהו יוגש בעודנו ראש הממשלה, התיק ידון בפני הרכב בבית המשפט המחוזי בירושלים - אפשרות אותה נתניהו מעדיף על פני האפשרות שייאלץ לנהל את משפטו מול השופט חאלד כבוב בתל אביב
עו"ד אברהם פכטר
פרופסור רות גביזון, משפטנית מוערכת ביותר - "באווירה הקיימת נתניהו לא יכול לקבל משפט הוגן"    העלייהום על נתניהו, אחרי שלוש שנות חקירה, ושלוש שנות הדלפות מגמתיות, אכן יוצר אווירה, שאפשר להטיל ספק בהליך הוגן בהתאם לכללי הצדק הטבעי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il