X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
למה לעזאזל "הרשימה המשותפת" נכללת בגוש המרכז-שמאל, ולא בגושון עצמאי בסקרים כמו ליברמן?
▪  ▪  ▪
ליברמן. גושון עצמאי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בתנ"ך ישנן שתי מילים נפלאות שאינן יותר בשימוש היום יומי המודרני שלנו: בן בלייעל וכסיל. הן מביעות הרבה יותר לעומק את המהות האמיתית, השורשית של נושאי הכינוי הזה. עשרת מונים יותר ממילים כמו נבלה או מטומטם. ברור שהצרוף של בן בלייעל וכסיל ("הנושא עיניו לקצווי תבל") הוא קטלני ומזיק. אני מרשה לעצמי להרהר האם כל ראשי המפלגות/ההתאגדויות הפוליטיות שלנו אינם אלא בני בלייעל כסילים.
והכוונה בראש ובראשונה לליברמן, לנתניהו, ורביעיית הקוקפיט. כמובן שכל אחד מהם, וכל אחד מחסידיהם ופרשניהם, יחשוב שהוא היפוכו של כסיל, שהוא החכם, רק הוא הצדיק ורק השני הוא בן בלייעל. שיבושם להם. אני איבדתי את אמוני בהם. עכשיו אני מבין טוב יותר את הסיפור האומר ש"בגלל קמצא ובר קמצא" חרבה ירושלים. לא שהמדינה הולכת להיחרב עכשיו, כמו שהדמוקרטיה לא קרסה בה, אלא שהבנתי למה מכוון הסיפור. ולדעתי הוא מכוון לכך שאצלנו, בזמנים קשים, בזמני משבר, עסקו בדברים חסרי משמעות, בזוטות שבזוטות, ב"קשקושים".
מי יהיה ראשון, מי יהיה שני, מתי יהיה שני, כן להאמין, לא להאמין. האחד אומר: רק אני ואם לא אני אז כולנו נפסיד, והשני אומר: רק לא הוא, כי אם הוא אז נכשלנו. לשבריר של שנייה לא עלו השיקולים של המדינה, של הממלכתיות. רק שנאה, קנאה, נרקיסיזים חולני, ורשעות עם כסילות של בני בלייעל.
מכיוון שאנו עומדים בפני בחירות שלישיות, אני מעוניין בפעם השלישית להצביע על הטיה גסה של כלל הציבור, שהתרחשה בעבר לפני הבחירות וכבר הולכת ומתרחשת עכשיו. כוונתי לצורה בה מוצגים אצלנו סקרי הבחירות. עד הבחירות לפני האחרונות כותרות הסקר היו כאלו: גוש הימין כך וכך נבחרים, גוש המרכז והשמאל כך וכך. בבחירות האחרונות הוציאו את ליברמן מתוך גוש הימין והציבו אותו כגושון עצמאי, לא פה ולא שם. כביכול לשון מאזניים. טוב ויפה. אם כך, למה לא מציגים את ה"רשימה המשותפת" כגושון עצמאי שאינו שייך לא לימין ולא למרכז שמאל? למה היא בתוך גוש המרכז שמאל? כאשר מצרפים אותה לגוש הזה, יוצרים במודע, אפילו במזיד, מצג שווא, מצג שגורם לעיוות המציאות ולהטיה של הציבור.
למען השם, מה ל"רשימה המשותפת" ולגוש המרכז שמאל? כל מי שקורא את מצע הרשימה הזאת מבין מיד שאין בינה ובין הרוב היהודי המכריע (למעט, כמובן שמאל קיצוני שמוכן בכלל לחיסולה של מדינה יהודית) ולא כלום. היפוכו של דבר. כל מהותו של המצע שלה הוא נגד מדינה יהודית, המצע קובע שזכות הפליטים לחזור לישראל; שכל הפליטים. הנמצאים בישראל (ועזבו מקומם ב-1948 למקום אחר במדינה) צריכים לחזור לבתיהם ולאדמותיהם; שהערבים במדינה הם מיעוט לאומי הזכאי לכל הזכויות הקיבוציות; הם זכאים על כן לשוויון לאומי בנוסף לשוויון אזרחי; הם ינהלו באופן עצמאי את חינוכם; בכל בתי הספר בישראל ישנו את ספרי הלימוד כך שילמדו כולם גם על הסבל הפלשתיני; יבוטלו החוקים ותוכניות הגיוס לצבא ולשרות הלאומי; כל ההתנחלויות תפורקנה, ועוד . אין יותר מדינה יהודית. יש רק מדינה פלשתינית בגבולות 67.
לכן, השכל הישר וההגינות הפשוטה צריכים להכתיב למפרסמי הסקרים תבנית אחרת של גושים וגושונים, ולא להוליך שולל את הציבור.

תאריך:  12/12/2019   |   עודכן:  12/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם ראשי המפלגות אינם אלא בני בלייעל וכסילים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תקשורת פושעת
עמעד  |  12/12/19 17:16
2
גם את גדעון סער הפכו לגוש נפרד ל"ת
סניל  |  13/12/19 08:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
איתמר לוין
הליך ההדחה נגד דונלד טראמפ, מערכת הבחירות השלישית בישראל ובחירות הברקזיט בבריטניה - כל אלו מצביעים על משטרים דמוקרטיים העוסקים בעצמם במקום בענייני הציבור, וממשלות שבראשן עומדים מי שמוכנים לצאת נגד המערכות כדי להבטיח את שלטונם. אם לא נתעורר במהירות, אנו עלולים לגלות סדקים ואף שברים בכלי העדין הקרוי "דמוקרטיה"
מירב ארד
טוען כי הוא זוכה לתמיכה רחבה בקרב חברי הליכוד וראשי הרשויות    מינה את ח"כ קיש לראש מטה הבחירות שלו
עידן יוסף
מי חברי הכנסת אותם רוצים הסרוגים לראות כנציגיהם בכנסת ה-23    האם לדעתם עדיין יש מקום למפלגה דתית לאומית והאם נכון להציב בראשה מישהו לא דתי
יואב יצחק
ליברמן שונא את נתניהו. הוא מאשים אותו בחקירה נגד ישראל ביתנו ובחשיפות בעניינו ב-News1    מחיר השינאה: בחירות מועד ג' או ממשלת מיעוט בתמיכת בל"ד    נתניהו לא היחיד המסובך בפלילים    הבדיקה המשטרתית בפרשת הממד החמישי מתקדמת; לא יהא מנוס מחקירת בני גנץ בגין קבלת דבר במרמה    ועוד: גנץ טרם נתן את הדין מדוע ניצל לרעה את מעמדו בהציבו את עומר ינקלביץ' במקום ריאלי ברשימת כחול לבן לכנסת
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il