X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ליברמן מרבה לטעון שהוא איש עקרונות: "מעולם לא החלפתי עקרונות בכסאות"... "ההבדל בינינו, שלי יש ערכים ולך רק אינטרסים" (כך הוא אמר בפנייתו לנתניהו) החלטתי לבדוק מה הם העקרונות שליברמן כל כך מתגאה בהם
▪  ▪  ▪
ליברמן. ססמאות פופוליסטיות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ליברמן מרבה לטעון שהוא איש עקרונות: "מעולם לא החלפתי עקרונות בכסאות"... "ההבדל בינינו, שלי יש ערכים ולך רק אינטרסים" (כך אמר בפנייתו לנתניהו). אז החלטתי לבדוק מה הם העקרונות שליברמן כל כך מתגאה בהם:
מוות למחבלים: רעיון נשכח שעליו הוא ביסס בעבר תעמולת בחירות שלמה. ליברמן שיכל לנצל את היותו לשון מאזניים כדי לקדם את החקיקה הזו, שכח ממנה לטובת סיסמה פופוליסטית חדשה.
בלי נאמנות אין אזרחות: סיסמה נוספת שעמדה במרכזה של מערכת בחירות שאותה הוא הוביל נשארה בתיאוריה אך בפועל, היא לא קודמה בכלל. במהלך הקמפיין הזה הוא פרסם ציטוטים של חברי כנסת ערבים המוכיחים את חוסר נאמנותם למדינה וחשף את המשכורות הגבוהות שלהם. הוא הבטיח לשים לזה קץ אך שכח מזה לטובת רעיון פופוליסטי חדש ואפילו היום הוא פספס הזדמנות פז לממשלת ימין שתחוקק את פסקת ההתגברות שתאפשר את סילוקה של הרשימה המשותפת שנגדה הוא יצא מבלי שבג"ץ יפריע (כי כבר אין את המפלגה של כחלון שתטיל וטו על כך).
חיסול הניה תוך 48 שעות: ליברמן שימש כשר ביטחון, אך הניה עדיין חי. הציבור לא מאמין כבר לליברמן שהניה מדיר שינה מעיניו ולכן הוא בחר לעצמו את החרדים כאויביו החדשים.
מלחמה בלתי מתפשרת בחמאס: כידוע, ליברמן התפטר מהממשלה האחרונה שבה הוא היה חבר כיוון שלא הכרענו את החמאס וכיוון שהסכמנו להפסקת אש משפילה (החרדים לא היו חלק מתירוץ ההתפטרות שלו באותה עת בכלל). ליברמן טען שהוא התנגד ליחס המלטף לטרור שהונהג בתקופת כהונתו אך לא אפשרו לו להנהיג דרך אחרת. האם אתם מאמינים לו?
מה מנע ממנו ליצור את המשבר הפוליטי כבר לאחר גל טרור העפיפונים הראשון ולאיים בפיטורים בעקבות השריפות בדרום? מה מנע ממנו לצאת בהכרזות נגד המדיניות הביטחונית שכביכול נכפתה עליו? שר החינוך בנט לא הפסיק להתאמת איתו בענייני הביטחון וגם הציבור לעג לו ברשתות החברתיות והחשיב אותו לשפן שלא עמד בהבטחתו לחסל את הניה תוך 48 שעות.
מה מנע מליברמן להתגונן ולומר כבר אז שכובלים את ידיו? האם לבנט הייתה אפשרות להביע את דעותיו בפני הציבור ולליברמן לא? האם זה ב-דנ"א של ליברמן לשתוק? האם בנט סתם התעלל בליברמן שחשב בדיוק כמותו אך היה כבול כי לא אפשרו לו לפעול? מדוע ליברמן התפטר כך פתאום ולא הזהיר מראש את ראש הממשלה שחתימה על הפסקת אש תוביל להתפטרותו מהממשלה? מדוע הוא לא איים על נתניהו בפומבי כדי להוכיח לעם שהוא נלחם על עקרונותיו בזמן אמת? זה לא היה משתלם לו? הוא לא יכול היה להשיג אז יותר? מסתבר שליברמן השתוקק להתפטר ממשרתו כי הוא הריח בחירות ומצא הזדמנות להציל את מצבו העגום בסקרים באמצעות נימוקים ביטחוניים שקריים.
ליברמן פרש מהממשלה האחרונה שבה הוא היה חבר בשל נימוקים ביטחוניים אך הוא לא העלה אותם כלל בדרישותיו הקואליציוניים לאחר סבבי הבחירות האחרונים וכך הנושא המרכזי שבגינו הוא התפטר מהממשלה נשכח לחלוטין וצץ במקומו עניין הגיוס של החרדים שהורחב מאוחר יותר גם להדרת הדתיים הלאומים שדווקא מצטיינים בשרותם הצבאי. אז... לאן נעלם העיקרון שלו להכרעת החמאס?
עקרונות מטופשים
מה הם העקרונות של ליברמן? להכריח אנשים שחונכו מגיל אפס לא לשרת בצבא להתגייס בהמוניהם? זה מה שהצבא צריך? חיילים ממורמרים ללא מוטיבציה וללא תחושת שליחות ואמונה בנחיצותם שם? האם יש לצבא מה לעשות עם כל חייליו שצריך להוסיף לו חיילים מיותרים נוספים כדי שליברמן יהיה מבסוט? האם ההתעקשות על גיוסם של החרדים הייתה שווה סבבי בחירות נוספים?
האם השקעת מיליונים בשלושה סבבי בחירות היא הפתרון היצירתי של ליברמן "לחסוך" לאוצר המדינה הוצאות מיותרות שהולכות לחרדים על חשבון החילונים כביכול? איזה שפן חדש יוציא ליברמן בבחירות הבאות לאחר שתומכיו יתייאשו מממשלת האחדות?
רפורמות שליברמן הפסיד
דווקא כשהיה צריך את ליברמן לצורך הקמת ממשלה ימנית יציבה כדי לחוקק את פסקת ההתגברות על בג"ץ שתוביל בין השאר לחקיקת חוקים נוספים שימנעו מהרשימה המשותפת לרוץ שוב לכנסת ושיובילו לגירוש המסתננים מדרום ת"א ולמדיניות שפויה יותר מול האויב מבלי שהחיילים יפחדו להפוך לאלאור אזריה הבא, בחר ליברמן להימנע מההזדמנות היקרה הזו ואחמד טיבי, איימן עודה ועופר כסיף מודים לו על כך. גם קידום הפנסיות שהיה יקר לציבור תומכיו ירד מן הפרק לאחר שהייתה לליברמן הזדמנות לקבל אותן על מגש של כסף.
שיתוף פעולה בין ימין לשמאל
גם לנציגי הימין וגם לנציגי השמאל יש אינטרס שהקולות של ליברמן יגיעו אליהם ולא יתבזבזו סתם ולכן הם יכולים להתאחד בסיסמאות הבאות ולהיות שותפים בהפצתם:
[1] "הצבעה למפלגות השמאל תוביל לממשלת שמאל. הצבעה למפלגות הימין תוביל לממשלת ימין והצבעה לליברמן, תוביל לבחירות נוספות בפעם הרביעית".
[2] "רוצים את נתניהו? הצביעו למפלגות הימין, רוצים את גנץ? הצביעו למפלגות השמאל. נהנים מהבלאגן? הצביעו ליברמן. האם יש כאן משהו לא מובן"?
מה הם בדיוק העקרונות שליברמן מדבר עליהם? לי ידוע רק על עקרונות מתחלפים, על צורך בהמון תשומת לב, חיפוש אקשן ויצר נקמנות בריוני ומטופש.

תאריך:  12/12/2019   |   עודכן:  12/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העקרונות האמתיים של ליברמן
תגובות  [ 23 ] מוצגות  [ 23 ]  כתוב תגובה 
1
שמטרתן להסתיר אמת פשוטה.
אוקיינוס של מילים  |  12/12/19 11:32
 
- נניח שאתה צודק
עמוס שנער  |  12/12/19 13:00
 
- זה שאני צודקת זה ברור
עמוס, התקדמו  |  12/12/19 15:39
 
- אני לא רוצה את נתניהו בכלא,
אגב,  |  12/12/19 15:54
 
- צר לי אבל זה לא מאמר על נתניהו
עמוס שנער  |  12/12/19 17:10
 
- כמו כל המאמרים שלך.
זהו, שזה כן  |  12/12/19 21:58
 
- את אישה אכולת שנאה ל"ת
עמוס שנער  |  12/12/19 23:56
 
- שנער, תגובתך בושה לכותב, גם
לא נגנית צ'לו  |  15/12/19 12:37
 
- אילו הייתי יודע מי את
עמוס שנער  |  13/12/19 00:21
 
- אני לא מתביישת מכלום,
שנער, תרגע  |  15/12/19 09:20
 
- את לא מעניינת אותי יותר
עמוס שנער  |  15/12/19 19:12
 
- שנערצ'יק, ילד כאפות של ביבי
הצ'לנית  |  19/12/19 05:55
 
- שנער היא בובה על חוט, המונעת
מירובקי מנס-ציונה  |  16/12/19 06:16
 
- עמוס, לא שכנעת אותי בטיעוניך.
יצחק יצחק  |  13/12/19 10:37
 
- ביבי לא היה נושא המאמר
עמוס שנער  |  13/12/19 13:57
 
- ולמה לא תנסה לכתוב על כך
גרינברג מצהלה  |  20/12/19 12:15
 
- שנער, נודע לי שאתה עושה נפשות
קלונימוס  |  25/12/19 21:45
2
ליברמן מטריף את ישראל
אסתי אתגר  |  12/12/19 14:13
3
מאמר מצויין. כל מילה במקומה.
נמט  |  12/12/19 21:07
 
- נמט, אולי מוטב שתשנה שמך
אישטוון קרטס  |  26/12/19 16:21
4
הנקמה תבוא בקדנציה האחרונה
אקטואלי  |  13/12/19 21:59
5
בבחירות מועד א', המפלגות
שושנה ד.  |  14/12/19 16:31
 
- עמוס שנער, ספר לנו את האמת
ליה ר.  |  16/12/19 00:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
עמוס גלבוע
למה לעזאזל "הרשימה המשותפת" נכללת בגוש המרכז-שמאל, ולא בגושון עצמאי בסקרים כמו ליברמן?
איתמר לוין
הליך ההדחה נגד דונלד טראמפ, מערכת הבחירות השלישית בישראל ובחירות הברקזיט בבריטניה - כל אלו מצביעים על משטרים דמוקרטיים העוסקים בעצמם במקום בענייני הציבור, וממשלות שבראשן עומדים מי שמוכנים לצאת נגד המערכות כדי להבטיח את שלטונם. אם לא נתעורר במהירות, אנו עלולים לגלות סדקים ואף שברים בכלי העדין הקרוי "דמוקרטיה"
מירב ארד
טוען כי הוא זוכה לתמיכה רחבה בקרב חברי הליכוד וראשי הרשויות    מינה את ח"כ קיש לראש מטה הבחירות שלו
עידן יוסף
מי חברי הכנסת אותם רוצים הסרוגים לראות כנציגיהם בכנסת ה-23    האם לדעתם עדיין יש מקום למפלגה דתית לאומית והאם נכון להציב בראשה מישהו לא דתי
יואב יצחק
ליברמן שונא את נתניהו. הוא מאשים אותו בחקירה נגד ישראל ביתנו ובחשיפות בעניינו ב-News1    מחיר השינאה: בחירות מועד ג' או ממשלת מיעוט בתמיכת בל"ד    נתניהו לא היחיד המסובך בפלילים    הבדיקה המשטרתית בפרשת הממד החמישי מתקדמת; לא יהא מנוס מחקירת בני גנץ בגין קבלת דבר במרמה    ועוד: גנץ טרם נתן את הדין מדוע ניצל לרעה את מעמדו בהציבו את עומר ינקלביץ' במקום ריאלי ברשימת כחול לבן לכנסת
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il