המקלדת, המחשב ובעיקר הסמרטפון, החליפו כבר מזמן את דפי הזהב וכעת בא תורם של החנויות הפיסיות, אשר קהל הקונים אצלן הולך ומתמעט.
ישנם כבר מוכרים שמזהים שרבים מהפוקדים אצלם באים לראות או למדוד ו/או "רק לצלם" את הדגם והמודל, על-מנת להזמינם באינטרנט, תופעה המוכרת בעיקר בחנויות המחזיקות מותגים בינלאומיים בענפים כמו: הנעלה, מוצרי פנאי וספורט, הלבשה תחתונה, קמפינג וכלי עבודה ובית ממותגים.
אין ספק שאמזון בהחלטתה לאפשר משלוח חינם בהזמנות מעל 49 דולר, מבצע שנכון לעכשיו ממשיך, נוגסת נגיסה משמעותית גם בתחומים אחרים, כמו תחום הפארם, בישום, טואלטיקה, מוצרים לטיפול בשיניים/בפה וגם בתחום טקסטיל הבית ובעיקר בתחום המגבות.
ברגע שהצרכן הישראלי יבין ויפנים את האיכות הגבוהה של המגבות הנמכרות בארצות הברית והמחיר הנוח יחסית שהן מוצעות, אין ספק שלרשתות כמו ורדינון וכיתן תהיה בעיה אמיתית. גם תחום כלי העבודה החשמליים עלול לקבל תיקון, שכן מחירם של כלי העבודה הממותגים המוצעים הינו זול במיוחד.
נכון המתח הוא שונה, אולם איש מקצוע/חובבן יעשה את החשבון שלו וירכוש שנאי במחיר של 200 שקלים ויוכל לחסוך אלפי שקלים ברכישה של כלי עבודה ממותגים איכותיים, תוך דגש על כלים המופעלים על-ידי סוללות, אותם ניתן להטעין מראש.
בעתיד נראה שהחנויות הפיסיות יקטינו את שטחן ו/או יכניסו על אותו שטח, פעילויות ותחומים נוספים ואולי (נקווה) גם נראה הורדת מחירים נקודתית, לא סביר במנטליות הקיימת. יש גם סקטורים לא מעטים שנהנים מהתופעה ובהם, חברות האשראי, הדואר והשילוח, מובילים ומפיצים וגם לא מעט מנקודות המסירה של הדואר, אשר נהנות מזרם של לקוחות, הולך וגדל אשר על הדרך גם רוכש מוצרים אצלן.