X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  תחקירים
שפירא. מדוע לא תושאל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
תחקיר News1 / פרשת יוסף שפירא
עדויות כלפי המבקר שפירא לא נחקרו
עדויות שנשמעו בפרשת ישראל ביתנו מפיו של עד המדינה מרדכי (מוצי) דהמן ומפיו של מתן דהן שהורשע במתן שוחד מעלות חשש ליחסים בעייתיים ביותר בין המבקר יוסף שפירא לבין שותפו לשעבר למשרד עורכי הדין למרות זאת - נושא זה לא נחקר כדבעי

הפרקליטות לא פעלה לחקירת החשדות שהתגלו בדבר התנהלות בלתי תקינה מצד מבקר המדינה לשעבר, יוסף שפירא. כך עולה מבדיקת News1. העדויות ניתנו על-ידי מספר עדים בפרשת ישראל ביתנו וצוטטו בהרחבה בתקשורת:
  • עד המדינה מרדכי (מוצי) דהמן - טען שמבקר המדינה יוסף שפירא מנע חקירת שחיתות במועצת מגילות, בתיווכו של עו"ד מיכאל שניידר, שותפו העסקי לשעבר של המבקר.
  • מתן דהן, יו"ר עמותת איילים - הורשע במתן שוחד וטען שעו"ד רונן וינברג, שותף במשרד שפירא-שניידר-קרמר, פעל מול משרד מבקר המדינה כדי להסיר חשדות על התנהלות עמותת איילים.
  • יוסף שפירא בתפקידו כמבקר המדינה פרסם דוח על איגוד הכדורסל. בדיון על הדוח בוועדת ביקרת המדינה, עו"ד רונן וינברג, שותף במשרד שפירא שניידר קרמר ויועץ משפטי של איגוד הכדורסל, הודיע שהליקויים תוקנו. אולם מאוחר יותר, במהלך פרשת ישראל ביתנו נמצא שהאיגוד קיבל כספי שוחד, וחבר הנהלת האיגוד משה קליסקי הורשע על העברת כספי שוחד לאיגוד.

מרדכי (מוצי) דהמן

מוצי דהמן, שהיה ראש מועצת מגילות, סיפר בחקירותיו במשטרה איך הודות להתערבותו של עו"ד מיכאל שניידר, שותפו לשעבר של מבקר המדינה יוסף שפירא במשרד קרמר-שפירא-שניידר, נמנע מבקר המדינה מטיפול בנושא ים-המלח. וכך תיאר דהמן את האירועים. בחקירתו במשטרה בתאריך 3.2.2015 מסר:
  • "ידעתי שדוח פרויקט הים הנסוג הטיוטה שלו נשלחה למבקר המדינה. עדכנתי את ישראל יהושע והוא אמר לי שממשרד מבקר המדינה לא יקרה כלום. ישראל אמר לי שהוא נפגש עם עו"ד שהיה שותף של שפירא המבקר במשרד עורכי דין, והוא העביר לשותף את טיוטת הדוח והשותף הבטיח לו שזה ייסגר ולא תהיה ביקורת במועצה וכך היה..."
    "... הגיעו אלי למועצה שמואל ממבקר המדינה, סגן ממונה על הנושא המוניציפלי... בסיכום הפגישה אמר לי שמואל ממשרד מבקר המדינה, שבתחילת חודש ספטמבר הם יושבים עם מבקר המדינה יוסף שפירא וקובעים באיזה מועצות מתבצעת ביקורת, ואם יוחלט שאצלנו תבוצע ביקורת, אז נקבל מכתב... שוב דיברתי עם ישראל יהושע... הוא השיב שלא תהיה ביקורת של המבקר במועצה. הוא אמר לי שהיה ויכוח בנושא בין החבר השותף העו"ד למבקר עצמו, ואז ישראל אמר לי שהמבקר ביקש מהחבר העו"ד שאני אסכים שיעשו ביקורת על החברה הכלכלית. אמרתי ליהושע שאני לא מסכים. שלא יעשו שום ביקורת. ובאמת זה מה שקרה. לא קיבלתי מכתב ולא עשו לי ביקורת".
בהמשך החקירה ב-5.2.2015 פירט דהמן:
  • "היה צריך לפעול לסגור את הדוח של פרויקט הים הנסוג. ישראל [יהושע, א.פ] דיבר איתי ואמר לי שהוא נפגש גם עם פאינה גם עם שר החוץ וגם עם מיקי שנידר.... מי שמונה ליו"ר החברה להגנת ים-המלח, כמו שאמרתי, זה עו"ד מיקי שנידר שהיה שותף במשרדו של השופט לשעבר והמבקר יוסף שפירא... מיקי שנידר נפגש עם ישראל יהושע, לדבריו של ישראל, על-מנת לסגור את דוח פרויקט ים-המלח. אפשר להוסיף ולכתוב שהוא סגר את הדוח. אותו מיקי שנידר מונה ליו"ר החברה להגנת ים-המלח וישראל יהושע כבר כמה חודשים לפני המינוי ידע... ואמר לי כשמיקי שנידר ייכנס לתפקידו אז יאושר תקציב הטיפול בצפון ים-המלח..."

מתן דהן

יו"ר עמותת איילים מתן דהן, שהורשע בפרשת ישראל ביתנו, העיד כי שכר את עו"ד רונן וינברג ממשרד קרמר-שפירא-שניידר, בגלל קשריו למבקר המדינה. מתן דהן העיד באולם שופט בית המשפט המחוזי צבי גורפינקל ב-20 במרס 2018:
  • "עכשיו אני רוצה להסביר מי זה רונן וינברג ולמה פנינו למשרד הזה. המשרד הזה הוא שפירא שנידר... המשרד של מבקר המדינה... אני אפנה למבקר המדינה בהקשר של העסקת חברת הכנסת [הכוונה לליה שמטוב, שלדברי דהן הובטחה לו תרומה של מיליון וחצי שקל מישראל ביתנו תמורת העסקתה, א.פ], רונן אמר לי: 'אנחנו מתמחים גם בתחום של מנהל ציבורי וגם שצריכים להוציא שאילתות למבקר המדינה ודברים כאלה..."
בהמשך התייחס דהן לחשדות נגד העמותה שהגיעו למשרד מבקר המדינה. דהן סיפר שוינברג בישר לו שהחשדות נגד העמותה הוסרו:
  • דהן: "אחרי הישיבה הזאת עם דאוד, מגיע רונן וינברג, אותו יועץ משפטי שלא חקרו. זה הכי חרפה בעיני. הוא מגיע למשרדי העמותה במסגרת ישיבות שבועיות...אילו רק משטרת ישראל שאלה את רונן וינברג בזמן אמת: תגיד לי, אתה חתום על פרוטוקול שכתוב בו שהוסרו החששות? למה התכוונת לכל השדים והרוחות מה אמרת למתן או מה מתן אמר לך שגרם לך להסיר את החשדות?... הוא [רונן, א.פ] אמר משהו שאני רוצה להגיד לך יותר מזה: אם בא אליך איש פוליטי, מעביר לך כסף ומתנה את הכסף בעבודה עם קבלן ספציפי... אם המחירים שלו הם מחירי שוק, גם אתה יכול".

מבקר המדינה לא גילה את השוחד באיגוד הכדורסל
עו"ד וינברג במהלך הדיון בוועדה

בעבודתו במשרד קרמר-שפירא-וינברג, נתן שפירא ייעוץ משפטי לאיגוד הכדורסל. בתפקידו כמבקר מדינה, הוציא שפירא בשנת 2014 דוח ביקורת על איגוד הכדורסל. בדיון בוועדה לביקורת המדינה בכנסת עם אנשי מבקר המדינה על הדוח ביום 29.10.14, ייצג את איגוד הכדורסל רונן וינברג ממשרד קרמר-שפירא-שניידר. בישיבה הודיע וינברג כי הליקויים תוקנו:
  • "בעקבות הביקורת נעשתה עבודה מאוד אינטנסיבית בחודשים האחרונים מול רשם העמותות, גם פגישות, גם התכתבויות, וגם תקנון חדש עם כל התיקונים אושר באסיפה הכללית, חזר כבר עם הערות, אושר ממש השבוע שוב בהנהלה, ואמור ב-10 בנובמבר להיות מאושר באסיפה הכללית ולהיות מועבר לרשם העמותות פעם אחרונה אחרי שכל התיקונים שנתבקשנו לעשות בתקנון בוצעו".
למרות דוח המבקר ודברי היועמ"ש של האיגוד, במהלך פרשת ישראל ביתנו שהתבררה לאחר מכן הורשע חבר הנהלת איגוד הכדורסל משה קליסקי על העברת כספי שוחד לאיגוד.
הפרקליטות, שפירא, ומשרד קרמר שפירא שניידר נמנעו ממסירת תגובה.

תאריך:  21/12/2019   |   עודכן:  21/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עדויות כלפי המבקר שפירא לא נחקרו
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מה הסתיר המבקר שפירא
חיונית  |  21/12/19 12:05
2
תגובה
צנחן  |  21/12/19 12:26
3
בלתי פגיעים
מורי  |  21/12/19 14:39
4
תודה ליואב יצחק
רננה  |  21/12/19 18:48
5
כאוס של המערכת המשפטית כולה!!!
אא  |  21/12/19 19:42
6
מה פתאום נטפלים לשפירא
יהודה דרורי  |  24/12/19 22:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
עידן יוסף
התקציב יעמוד על כ-390 מיליון שקל    במהלך הדיון, התייחס אנגלמן התייחס לדוח הצפוי לעסוק בגרעון תקציב המדינה לשנת 2018: היו ליקויים, אך התנהלות אגפי האוצר הייתה במסגרת החוק בסך-הכל    היו"ר גפני ביקש להעביר חלק מעודפי המבקר שחוזרים לאוצר, לצרכי הרווחה שעלו בדיוני הוועדה האחרונים, משרד האוצר ציין כי יבחן זאת
איתמר לוין
הנוהל עוסק בחיפוש של משרד המבקר במערכות מידע ובתיבות דוא"ל, ומאפשר למבוקרים להעביר מסמכים לתיקיות "אישיות" או "פרטיות" - ללא כל בקרה על אמיתות הסינון שביצעו    הנוהל אינו מאפשר לעובדי המבקר להוציא מידע מהטלפונים הניידים שמנפיקים המבוקרים לעובדיהם    הוא גם אינו קובע האם וכיצד ניתן יהיה לכלול את המידע בדוחות המבקר
איתמר לוין
מציג את "הביקורת החברתית": עיסוק בנושאים הנוגעים לחברה על כל רבדיה - חינוך, בריאות, רווחה, תשלומים ועוד - תוך דגש על אוכלוסיות הראויות לקידום
עידן יוסף
המבקר אנגלמן ומבקר המדינה האמריקני דוארדו סיכמו על ביצוע ביקורת חיצונית ואובייקטיבית על מוסד המבקר בישראל
איתמר לוין
מזוז דחה על הסף את עתירות המחנה הדמוקרטי והתנועה לאיכות השלטון, שבהן נטען כי אנגלמן מעכב פרסום דוחות מטעמים פוליטיים    מזוז: העתירות חסרות כל בסיס עובדתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il