X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תרצו או תתעלמו כחול לבן היא מפלגתו של יאיר לפיד, הוא הדמות הדומיננטית במפלגתו החיוורת, תפיסת עולמו הפשרנית-מתונה עלולה להוביל את ישראל לאבדון
▪  ▪  ▪
לפיד. "כולנו" [צילום: פלאש 90]

יאיר לפיד מנהל באדיקות ערוץ יו-טיוב הקרוי "לפידקאסט". בסרטונים שהוא מעלה לערוץ הוא משוחח עם אנשי ציבור ודמויות מוכרות. לפיד מכריז בתחילת כל שיחה כי מטרת השיחה היא טיול הדדי במוחם של המשתתפים ולא התנצחות או ויכוח שיהיו בו מנצחים. אני עוקב אחר הפעילות בערוץ בהנאה רבה, פחות מעניינים אותי השותפים לשיחה, מי שמאוד מעניין אותי הוא מר לפיד בעצמו.
בחרתי במודע לצפות בשידורים הארוכים על-מנת שאוכל לנתח לעומק את תפיסת עולמו של לפיד. מי שעוקב אחר לפיד מכיר את צמד המילים בו הוא מרבה להשתמש כמעט בכל שיחה "כולנו" ו-"איבדנו" לעיתים תשמעו אותו אומר אותן ברצף לעיתים בנפרד. ה-"כולנו" של יאיר הוא מאוד מעניין, באומרו כולנו הוא לא באמת מתייחס לכולנו. אין בעולם כולנו, אין בישראל כולנו, לרוב אפילו בחדר אחד עם מספר אנשים מצומצם אין כולנו.
כשיאיר מכריז כולנו הוא מטיל אל השיחה פצצת ריכוך. זו הדרך הלא מתוחכמת של יאיר לומר משהו שלילי על החברה שהוא לכאורה חלק ממנה. אם אחרי הכולנו שלו לא נאמרת אמירת ביקורת על החברה אז בדרך כלל יגיע האיבדנו הדרמטי. לפיד מרבה לספר לכולנו שכולנו ישראלים מידי עבורו, אם זה לא מעביר את המסר אז הוא ימתח את ביקורת ה-"איבדנו" שלו על החברה הישראלית.
על-מנת לחדד את הנקודה עבור אלו שמתכוונים להצביע עבור מפלגתו של לפיד, אני רוצה להביא אמירה אחת שלו שחוזרת על עצמה מלווה בחיוך לא ברור "מאוד לא ישראלי" כן קראתם נכון. בתחילת שיחתו עם פרופסור ירון זליכה הוא מגדיר את חוקי המשחק הפרטי שלו ואומר לירון "חוקי המשחק הם דיון שאיש לא מנצח בו, שזה מאוד לא ישראלי (חיוך מוזר)." "מאוד לא ישראלי" הבנתם? אם אתם חלק משבט הכחול לבן סביר להניח שעדיין לא, אז אסביר בנימוס.
חזון ה-"כולנו" של לפיד הוא בעצם רצונו לחנך את העם לתפיסת עולמו המנומסת פרוגרסיבית, קרי אירופית, הישראלי החדש בשיטת הסכולסטיציזם שהייתה נהוגה בימי הביניים. יאיר צופה בחברה מהצד, מה שישראלי בעיניו הוא פחות כולנו, מה שאירופי בעיניו הוא יותר כולנו, ושכולנו נבחר בו כי אם לא אז איבדנו. שיחותיו הם הזדמנות מצוינת לתקוע לנתניהו בכל הזדמנות. בשיחתו עם לוסי אהריש הוא טוען שנתניהו היה ראש ממשלה טוב עד לפני שנתיים, מה?! לא הוא לא אמיתי האיש הזה ואתם הולכים להצביע עבורו שיוביל את כולנו (עלה לי קצת).
דמות חיובית
אם נשים את כתב האישום רק לכמה שניות בצד, אלו היו השנתיים הכי טובות של נתניהו, בהם הוא הגיע להישגים מדיניים ביטחוניים מדהימים, ירושלים, הגולן, ההכרה האמריקנית שמכירה בחוקיות ההתיישבות ביו"ש, חשיפת תוכנית הגרעין האירנית במבצע מודיעיני חסר תקדים... על מה יאיר מדבר?
יאיר הוא דמות חיובית סך הכל. אני, בניגוד למתנגדיו המושבעים, חושב שיש לו מה להציע לזירה הפוליטית, אבל הוא לא דמות מנהיג והוא לעולם לא יוכל להנהיג את העם (הישראלי) הזה. כשאתה בנו של טומי ז"ל אתה חייב להיות פשרן, אין דרך אחרת להתמודד אם אב דומיננטי שכזה. יאיר מאמין בתמימות מקסימה שאת ישראל ניתן לשנות באמצעות שיח בו אין מנצחים, בו כללי המשחק הם שיחות התשה אל תוך הלילה ואז נפרדים כחברים. חמודה ככל שתהיה לישראל אין זמן לקשקשת הפשרנית והמתונה הזו, או אם תרצו מרכז זה לחלשים.
פקחו את העיניים, התבוננו סביב ואז פנימה ותגלו שיש לנו אין סוף אויבים מחוץ ומבית. רק שלשום נחשף כי ארגון השמאל "בצלם" יחד עם עמותות אירופיות מנהלים קמפיין דה-לגיטימציה נגד ישראל ומסייעים לתובעת בהאג. דמיינו איך תראה שיחה בין לפיד למנכ"ל בצלם חגי אלעד. שיחה אירופית מנומסת כזו על כוס קפה טוב, בה אין מנצחים והיא לא ישראלית, אחד מטייל במוחו של האחר. נו באמת?! אם אתם לא מאמינים לי שזה יכול להתרחש צפו בשיחתו עם גברת זהבה גלאון.
יאיר מוכן לטייל במוחו הנוזלי של כמעט כל יצור נברא בתנאי שהוא יוכל להמשיך לנעוץ בנתניהו. מראש הוא מוותר על עימות אמיץ וישראלי ומגדיר כללי משחק של לוזר. אם אתם שמאל אמיתי אין לי דבר לחדש לכם, ליבי נקרע ואני מתפלל כל ערב שתתפכחו. אם אתם ימין מתון או אפילו מרכז רדיקלי, אני מפציר בכם תחשבו שוב לפני שאתם שמים פתק של כחול לבן.
שימו לרגע בצד את כתב האישום, חשבו על ישראל הנאבקת על קיומה, חישבו על העתיד שלנו, זיכרו את הסכמי אוסלו האיומים, והצביעו ימין אמיתי, לא לשמאל בתחפושת מרכז. זה יעלה לי בצמרמורת קשה ובלפחות שלוש כוסות של וויסקי אבל אני אומר לכם את זה בסגנון יאיר: אני חושב שכולנו איבדנו את היכולת להתבונן מעבר לכתב האישום של נתניהו אל יכולותיו של נתניהו המנהיג. לחיים!

תאריך:  25/12/2019   |   עודכן:  25/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כולנו איבדנו את לפיד
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
כולנו איבדנו
שמחה חן  |  25/12/19 11:38
2
לא יאיר הלפיד
אמיתי  |  25/12/19 14:02
3
לא הצלחתי לסיים את המאמר
מייק  |  25/12/19 16:32
4
"תפיסת עולמו של לפיד"? מה זה?
רחוב מה זה  |  26/12/19 11:33
 
- תגובה
צנחן  |  26/12/19 12:46
 
- תיאור מדוייק ומפורט המסכם את
אלי נמט  |  26/12/19 15:47
5
פרייארים לא מתים
שמואל ד.  |  26/12/19 20:35
6
לגנץ וללפיד "אין את זה"!!!
אקטואלי  |  27/12/19 16:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
עידן יוסף
לטענתם בנימין נתניהו מושחת, וגדעון סער לא אמר מילה ערכית בנושא    השרה רגב בפליטת פה נגד סער: "לא ניתן לבוכרים לנצח"
אפרים הלפרין
מי יבחר את ראש הממשלה הבא? האם הציבור הוא זה שיבחר או שמא בבחירות בקרובות ישתנו סדרי בראשית
עידן יוסף
"ההתמודדות של חברי גדעון סער ראויה ושומרת על הדמוקרטיה בתנועה. היא מחזקת את הליכוד"    חברי הכנסת יולי אדלשטיין וחיים כץ לא הודיעו במי יתמכו
עידן יוסף
מרכז הבית היהודי יחליט אם לאשר את ההסכם שערך היו"ר עם עוצמה יהודית    בן-גביר: מדובר בריצה כבלוק טכני. אידיאולוגית, אני קרוב יותר לסמוטריץ'
אפרים הלפרין
עודף הסמכויות שנטלה על עצמה מערכת המשפט מביא אותה למצב בלתי אפשרי    היועץ המשפטי לממשלה ובית המשפט העליון, מתמסרים עם תפוח האדמה הלוהט בציפייה שהצד השני יכריע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il