X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  תחקירים
חקירת המשטרה בפרשת ישראל ביתנו בחשד לגניבת מיליונים בחל"פ שומרון טויחה אחרי שיו"ר החל"פ גרשון מסיקה, שנחקר כחשוד המרכזי בגניבה, חתם על הסכם עד מדינה נגד פאינה קירשנבאום פרשת חל"פ-מסיקה נחקרה כאחד מספיחי פרשת ישראל ביתנו. נמצא, כי כספים שהוצאו/נגנבו מהקופה הציבורית שימשו לתשלומי שוחד בפרשה מעורבים שורה של פקידים בכירים ואישי ציבור הפרקליטות: "הוחלט על סגירת התיק עקב היעדר ראיות מספיקות"
▪  ▪  ▪
מסיקה. עד מדינה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
קירשנבאום. עדים גוייסו נגדה [צילום: פלאש 90]

החברה המרכזית לפיתוח השומרון (חל"פ שומרון) היא חברה פרטית בבעלותם של היישובים בתחום המועצה האזורית שומרון, העוסקת בבניית תשתיות, בהסעות, ובהקמת יישובים. המשטרה פתחה בחקירה במסגרת פרשת ישראל ביתנו, בעקבות תלונת חבר דירקטוריון החל"פ, יואל נוימן, לאחר ששני דוחות ביקורת העלו חשדות להתנהגות פלילית בחברה.
המשטרה לקחה מסמכים מהחל"פ, וכעבור שנה וחצי עצרה את יו"ר החל"פ גרשון מסיקה, ששימש במקביל כראש המועצה האזורית שומרון. מסיקה נחקר באזהרה במשרדי להב 433, כחשוד בשורה של עבירות פליליות בחל"פ ביניהן קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים, גניבה בידי עובד ציבור והוצאת שיקים בסך 16,843,920 שקל, מקופת חל"פ שומרון לגורמים שונים "שנפרעו ואין בגינם הכנסה". פרשת חל"פ-מסיקה נחקרה כאחד מספיחי פרשת ישראל ביתנו. נמצא, כי כספים שהוצאו/נגנבו מהקופה הציבורית שימשו לתשלומי שוחד.
חשדות פליליים להוצאת כספים שלא כדין
בחקירה במשרדי יאח"ה בתאריך 24.12.2014 שאל החוקר אופיר שלום את מסיקה אם היו לו רווחים אישיים מחל"פ שומרון. מסיקה הכחיש כל קשר להתנהלות פלילית בחל"פ, אבל הודה כי חברת הבנייה של בנו, מגד, בנתה ביישוב רבבה שבמועצה האזורית שומרון, וחברה אחרת של בנו בנתה שני גני ילדים במועצה. מסיקה האשים אחרים בהתנהלות הפלילית לכאורה בחברה, אבל החוקר עמד על כך שמסיקה הוא האחראי למעשים מכוח היותו יו"ר ההנהלה של החברה.
החוקר הוסיף כי החשדות הפליליים עולים גם מהתנהלות החל"פ בפרויקטים בכפר אורנים ובבניית ממ"דים בדרום. "מתעורר חשד למעשים פלילים, להוציא כספים מהחברה שלא כדין תוך ביצוע עבירות מס...", אמר החוקר.
החל"פ העבירה כספים לפעילים פוליטיים
בחשבונות החל"פ שהיו בידי המשטרה נמצאו העברות כספים לפעילים ולגופים פוליטיים ביניהם העברה בסך 368,920 בשנת 2013 למיכאל מלמד, פעיל פוליטי של משה גפני מדגל התורה וכן העברה בסך 250,000 שקל לבדק מדיה גרופ, חברה בבעלות אלכס קלויצקי, פעיל פוליטי שנחשב מקורב ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, וכן העברה בסך 168,000 שקל לאתר יזרוס, שהיה ידוע כשופר של ליברמן.
מסיקה הסביר שהתשלום לפעילים הפוליטיים היה עמלה ששולמה להם עבור פעילות שדלנים להשגת כספים קואליציוניים לכיסוי חובות החל"פ למשרד אוצר בגין הלוואות לבנייה שהתקבלו בשנת 2000.
מסיקה: "בשנת 2000 חל"פ קיבלה משכנתאות אגודה לבנות בתים. הרציונל היה במקום שאדם פרטי יקח משכנתה, המדינה נותנת לחל"פ שומרון הלוואות, והחברה בונה, ועם מכירת הבית... היא אמורה להחזיר את הכסף למדינה".
פירוט של היקף החוב והדרך לגיוס כספים למחיקתו ניתן על-ידי מסיקה בהמשך עדותו: "לחל"פ נמחקו חובות בסדר גודל של 50 מיליון. נשאר חוב של 20 מיליון. הטכניקה (לכיסוי החוב, א.פ.) היא פשוטה - יש כספים שנקראים קואליציוניים... פניתי לכל המפלגות... אני פניתי לבית היהודי דרך ח"כ אורי אריאל... לשאלתך מי הסכים לבקשה בנוסף לישראל ביתנו שנתנה את הסכום הכי גבוה, תשובתי היא: הליכוד, האיחוד הלאומי, יהדות התורה".
מסיקה תיאר כיצד נעזר בשדלן של ח"כ משה גפני להשגת כספים קואליציוניים: "אדון מלמד הציע את עצמו כלוביסט על-מנת לקדם את ענייני החברה בכנסת מתוך קרבה אל יו"ר ועדת הכספים מר גפני, שנחשב כצומת מרכזי באפשרויות הסיוע שבידו. ואכן, מלמד הפגיש אותנו מספר פעמים עם ח"כ גפני שאכן פעל במשרד האוצר והשיג סכום של כ-11 מיליון, ובתמורה לסכום זה הייתה הסכמה למחיקה של כל החוב של החל"פ". מסיקה ציין שהסכם למחיקת כל החוב שהושג בעזרת גפני, בוטל על-ידי היועץ המשפטי של האוצר, והוא נאלץ לחפש כספים קואליציוניים ממקורות אחרים.
החברה לא בנתה ולא החזירה את הכסף
חיים בן-שושן, מנכ"ל חל"פ שומרון, חשף בעדותו מ-21 ינואר 2019 באולם השופט ירון לוי, שההסתבכות של החל"פ בחוב לאוצר נבעה מכך שלא בנתה את הבתים שמכירתם למתיישבים הייתה אמורה לאפשר את החזרת ההלוואות אותן קיבלה מהאוצר לצורכי בנייתם. בן-שושן העיד שהחל"פ לא בנתה את הבתים שעבור בנייתם קיבלה כספים מהאוצר ולא החזירה את הכספים לאוצר. בן שושן: "החברה לפיתוח לקחה הלוואות לטובת מה שנקרא בתי אגודה... זה רק לגבי השומרון שבו המדינה נתנה כסף כדי שאפשר יהיה לבנות. חלק ממנו הפך למענק וחלק צריך להחזיר את ההלוואה... החברה לא בנתה את מה שהיה צריך לבנות ולא יכלה לעמוד בתשלומים שצריך להחזיר את הכסף".
עד מדינה
במאי 2015, כחצי שנה לאחר שנחקר כחשוד בגניבה בחל"פ שומרון ובחשד שנתן עמלה לפעילים פוליטיים ולשדלנים מהכספים הקואליציוניים שקיבל באמצעותם, חתם מסיקה על הסכם עד מדינה נגד פאינה קירשנבאום בהקשר לכספים קואליציוניים שקיבל מישראל ביתנו. זאת למרות שהעיד על קשר דומה עם מפלגות אחרות. חקירת הגניבה בחל"פ נסגרה.
הפרקליטות מסרה בתגובה: "החשדות נחקרו על-ידי המשטרה והוחלט על סגירת התיק עקב היעדר ראיות מספיקות".
משרד האוצר, גרשון מסיקה וחל"פ שומרון לא מסרו את תגובתם.

תאריך:  28/12/2019   |   עודכן:  28/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עבירות גניבה נזנחו בפרשת ישראל ביתנו
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מסיקה הוא נבלה, אך הפושעת
דימה אוסצ'נקו  |  28/12/19 11:44
 
- דימה אתה צודק. פאינה היא אחת
יבגני אונייגין  |  30/12/19 22:45
2
התיק נסגר כי המטרה הושגה. ל"ת
ליברמן מופעל מרחו  |  28/12/19 18:53
3
משטרה חסרת אונים. סתם ליצנים
פסח  |  29/12/19 08:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ישראל ביתנו
איתמר לוין
בית המשפט העליון קובע: חומר החקירה שלא נמסר ליד-ימינה של קירשנבאום בישראל ביתנו אינו מצדיק לאפשר לו לחזור בו מהודאתו    העונש הופחת בשל הודאתו - תוך ביקורת חריפה על השחתת המערכת הדמוקרטית בפרשה
יואב יצחק
פרקליט המדינה שי ניצן התבקש במקביל להשיב: מדוע לא הורה למחלקה לחקירות שוטרים לחקור הדלפת מידע מצד קצין בלהב לידי בכירים בישראל; ומדוע לא הורה לחקור את ליברמן בחשד שניסה להוציא מידע מוכמן מיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין    גם הנאשם רמי כהן העיד: קיבלנו הדלפה על החקירה הסמויה    מחמת עברו של ליברמן כמאפיונר, ואופן התנהלותו כראש ארגון פשיעה בפרשות חברות הקש וישראל ביתנו, דרושה בדיקה, בדבר פשר אתרוגו על-ידי שי ניצן
איתמר לוין
סייע להפרת אמונים של בכירים לשעבר במשרד החקלאות, להם שילם תמורת תשדירים בפינה טלוויזיונית שהפיקה חברה לה ייעץ    העונשים: תשעה חודשי עבודות שירות וקנס של 900,000 שקל
יואב יצחק
הנציב דוד רוזן פתח במה שמכונה: "קדם בירור", בעקבות פניית News1 - המתבססת על עדות מרדכי (מוצי) דהמן שהעיד במשטרה במסגרת פרשת ישראל ביתנו    העדות: קצין מלהב 433 הדליף מידע לבכירים במפלגה; וכן: ליברמן פנה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ובירר עמו האם יש חקירה והאם מבוצעות האזנות סתר לפאינה קירשנבאום    למרות העדות, פרקליט המדינה שי ניצן והפרקליט המלווה מאור אבן-חן נמנעו מתשובה ל-News1: מדוע לא הועבר הטיפול בנושא לחקירת המחלקה לחקירות שוטרים    ליברמן מאותרג
יואב יצחק
ישראל ביתנו וליברמן בראשה הפעילו מערך של עמותות, בהן: עמותת עזרא העולמי, עמותת ביתנו עולמי, ועמותת הפורום העולמי של יהודים דוברי רוסית    העמותות שתוקצבו בחלקן מכספים קואליציוניים ומתקציבים ממשלתיים - שגויסו בסיועם של בכירי ישראל ביתנו, פעלו כזרועה הארוכה של ישראל ביתנו ולשם האדרת שמו של ליברמן    פעילות זו סותרת את החוק    למרות זאת, ליברמן טרם זומן לחקירה    ראו גם: תגובת הפרקליטות ותגובת News1.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il