X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  תחקירים
ניצן, לא מוגן עוד [צילום: פלאש 90]
מוזס, כתב אישום [צילום: רועי אלימה/פלאש 90]
מסמך: אלמנתו של אפרים ברכה מגלה מדוע ברכה התאבד
מוזס נגד ניצן / עדי מאירי בשליחות הקצין שהתאבד

על הברכה והקללה

אפרים ברכה התאבד בעיצומה של חקירה נגדו במח"ש בעקבות החשיפות ב-News1 בחשד לעבירות שוחד ומרמה שי ניצן ויהודה וינשטיין - שאישרו החקירה נגדו, נבהלו עם התאבדותו, והתגייסו יחד עם גורמי תקשורת לפרסם שקרים ולהציג את הח"מ כאחראי לרצח ברכה עכשיו גויס גם עיתונו של ארנון מוזס, זמן קצר לאחר שניצן החליט על כתב אישום נגד מוזס, להטיל את האשם להתאבדותו של ברכה גם על ניצן ניצן מאשר בפעם הראשונה, בתגובתו: ברכה לא טוהר במח"ש
▪  ▪  ▪
עדי מאיר. כיצד התקדמה בתקשורת

ברכה. קיבל שוחד [צילום: דוברות המשטרה]

יואב יצחק
שרת המשפטים בארה"ב מאשרת: פינטו דיווח ל-FBI על סיוע כספי שנתן לברכה

מניפולטיבית וספסרית
יואב יצחק
מאחורי החזות החייכנית של עדי מאירי מסתתרת בחורה מניפולטיבית וערמומית, המפרסמת כזבים מתוך שיקולים זרים * מאירי מספסרת במידע חשוב ומקשקשת וחושפת בפני זרים מקורות מידע תוך הפרת החיסיון העיתונאי ומעילה באמון מצד המקורות
לרשימה המלאה

יואב יצחק
הקלטות החמות מגלות: בכירי מח"ש אימתו החשדות הפליליים נגד ברכה; ההתאבדות - עקב התקדמות החקירה

חיים ומוות בצל השקר; חשש ממעצר והתאבד.
יואב יצחק
העיתונאית עדי מאירי שניצלה וסיכנה את אפרים ברכה כמקור מידע במשך שנים, השתמשה הפעם באלמנתו של ברכה ובילדיו כדי לגונן כביכול על זכרו ומורשתו * אולם למעשה, סרטה מאשר מפיהם של בני משפחת ברכה את האמת כפי שנחשפה ופורסמה ב-News1: אכן, התקיימה חקירה פלילית במח"ש נגד ברכה, בחשד שביצע עבירות חמורות; אכן, ברכה חשש ממעצרו הקרוב, בגלל מעשיו, ולכן שלח יד בנפשו * איילה ברכה: "ממה שאני הבנתי זה: שהתקשרו אליו ממח"ש ואמרו לו שביום ראשון הולכים לעצור אותך"
לרשימה המלאה

מלוא 'הארץ' כזבים
יואב יצחק
קבוצה של עיתונאים ובראשם: רביב דרוקר, משה נוסבאום, ברוך קרא, מתי גולן, עדי מאירי וגידי וייץ, התלכדו מיד לאחר התאבדותו של תנ"צ אפרים ברכה ז"ל כדי להטיל על הח"מ את האשם להתאבדות הטרגית * הם לא נמנעו מסילוף העובדות ומדיווחים שיקריים לציבור * העובדה שברכה בחר להתאבד, במקום להיחקר, לא הרתיעה אותם מלפרסם שקרים ולהפנות אצבע מאשימה גם כלפי ראשי מח"ש וכלפי שי ניצן ויהודה וינשטיין * קבוצת שוקן ובראשה עמוס שוקן מנסה לחסל חשבונות ולפגוע ב-News1
לרשימה המלאה

'המקור' לבדותות והמצאות
יואב יצחק
רביב דרוקר וברוך קרא פרסמו שוב שקרים כדי לפגוע ב-News1 * במקום להציג את העובדות כהוויתן בפרשת התאבדותו של תנ"צ אפרים ברכה, לרבות את הממצאים הפליליים שאומתו בחקירת מח"ש, הם חותרים להציג את ברכה כצדיק שנרדף עד להתאבדותו * לעזרתם הם גייסו את משה לדור ויואב סגלוביץ', ששלחו את ברכה למסלול של התרסקות * למרבה הפרדוקס, בראיון הטילו לדור וסגלוביץ' על אפרים ברכה את האחריות להחלטה ששינתה את חייו והובילה לאובדנו
לרשימה המלאה

תחקיר News1: האמת בפרשת הרב פינטו
יואב יצחק
סיכום-ביניים: היועמ"ש הפרקליטות והמשטרה שיבשו ועיוותו הליכי חקירה ומשפט במטרה להפליל את הרב יאשיהו פינטו * כדי להציל את רעייתו, נאלץ הרב פינטו להסכים להסדר טיעון שבו הודה במתן כספים לתנ"צ אפרים ברכה. כסיוע, לא כשוחד * החשיפות ב-News1 אילצו את מח"ש לפתוח בחקירה * ברכה התאבד בעקבות התקדמות החקירה נגדו במחלקה לחקירות שוטרים
לרשימה המלאה

עד מתי רמאים יעלוזו
יואב יצחק
איילה ברכה גילתה בראיון ששודר במסגרת סרטה של עדי מאירי כי אפרים ברכה ידע שמתנהלת נגדו חקירה במחלקה לחקירות שוטרים וכי ביום ראשון עומדים לעוצרו * ברכה הקדים והתאבד שעות ספורות קודם לכן * למרות הגילוי הזה, המאשר את החשיפות ב-News1, נמנעים רביב דרוקר, ברוך קרא, גידי וייץ, משה נוסבאום ועדי מאירי, מלתקן את כזביהם * לראיה: הם טרם דיווחו/עידכנו את הצופים/המאזינים בדבריה החשובים של איילה ברכה
לרשימה המלאה

ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תנ"צ אפרים ברכה, התאבד ביום 05.07.15. באמצעות כדור אחד בליבו שאותו ירה מאקדחו המשטרתי, הוא שם קץ לחייו. בכך עצר בפועל חקירה פלילית שבוצעה באופן סמוי ואת מעצרו שנועד להתבצע שעות ספורות לאחר מכן (בבוקר יום ראשון) בחשד לעבירות שוחד ומרמה. מעצרו יחד עם שורה של חשודים, ובראשם כמה נבחרי ציבור בעיריית אשדוד וקבלנים הידועים כטייקוני נדל"ן - שקיימו עמו יחסי שוחד בתמורה לכך שהוא פעל לשבש חקירה משטרתית נגדם בפרשת שוחד, סוכל בעצם התאבדותו והסערה התקשורתית שפרצה.
מעת התאבדותו, פעלו כוחות גדולים ומרושעים כדי לטשטש את העובדות ואת האמת. היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה שי ניצן, שאישרו בלית-ברירה לבצע מהלכי חקירה נגדו, בלחצם של מנהל מח"ש אורי כרמל וסגנו משה סעדה ובדחיפתו של ראש צוות החקירה דובי שרצר, לאחר ישיבה דרמטית וסוערת שנערכה שלושה ימים קודם לכן (ביום 02.07.15), התכחשו למעשים ולהחלטות שקיבלו בעניינו של ברכה. וינשטיין וניצן אסרו על בכירי מח"ש לדבר ו/או למסור תגובות לאמצעי התקשורת. במקביל הם הוציאו הודעות רשמיות ושקריות כאילו ערב ההתאבדות לא היה דבר וחצי דבר נגד ברכה. שי ניצן, שקרן סדרתי, אף יזם פרסום הודעה לעיתונות המכחישה את כל הפרסומים ב-News1 וכינה את הח"מ: שקרן. שי ניצן נהג כפי שנהג, למרות עבודתה המקיפה של מח"ש שחקרה פרשה זו ומצאה שפע של תימוכין לטענות ולפרסומים ב-News1. חשפנו ב-News1 תמלילים מתוך שיחות בהן אישרו אנשי מח"ש את דבר החשדות והחקירה נגד ברכה.
המידע העצום שפרסמנו בפרשת ברכה וההתפתחויות שאירעו, הרי-הם מתועדים בשורה ארוכה של כתבות תחקיר שפרסמנו. חלק מהן מצורפות כקישורים וכחלק בלתי נפרד ברשימה בעמוד זה.
הזהרנו מראש: ברכה מאיים בהתאבדות
ניתנת האמת להאמר: נדהמתי ונעצבתי מהתאבדות ברכה. במיוחד לאחר שהזהרתי קודם לכן, גם בשיחות שקיימתי עם גורמים שונים במשרד המשפטים - ביקשתי ליטול ממנו את נשקו - וגם בכתבה שפרסמתי ב-News1, כי ברכה מאיים בהתאבדות. ההתרעות והאזהרות לא התניעו, למרבה הצער, את הגורמים המוסמכים כדי ליטול ממנו את אקדחו האישי ולשמור עליו טוב יותר. מאז בוחרים אותם גורמים ובני משפחתו לחפש אשמים, במקום לבצע חשבון נפש.
כלי התקשורת גויסו נגד News1 בכלל ונגד הח"מ והרב יאשיהו פינטו בפרט, כדי להאשים אותנו ברצח ברכה. לא פחות. שורה ארוכה של עיתונאים, ובהם רביב דרוקר, ברוך קרא, משה נוסבאום ועדי מאירי, התגייסו מרצונם החופשי לפרסם בדותות ואגדות על "מורשתו של ברכה", ועל שקרים, כביכול, שפורסמו נגדו, שדחפו להתאבדותו. העובדה שלדבריו של פינטו נמצאו תימוכין רבים, כולל עדים שאישרו כי אכן: הרב פינטו ניהל קרנות לסייע לנזקקים, ובמסגרת זו סייע רבות לברכה בכספים, כולל בעניין אישי שלו ושל בנו, לא הועילה (בנו התראיין לתקשורת ואישר דברים שברכה התכחש להם בעדותו בחקירה). ההשמצות נגד הרב פינטו החריפו, למרות עמדתה של שרת המשפטים בארה"ב, שאישרה במכתב בחתימתה: הרב פינטו דיווח ל-FBI על סיוע כספי שנתן לברכה.
ספסרית ומניפולטיבית
הכתבת עדי מאירי התגייסה לצד בני משפחת ברכה תוך ניצול מחפיר של המשאב הציבורי. עם התאבדותו היא הודיעה על הכנת סרט וספר שיתעד את "מורשתו". עוד קודם לכן ובמשך שנים רבות ניהלו מאירי וברכה קשר בעייתי. העובדות הן: מאירי הייתה מחויבת אישית לברכה בשל קשריה הסבוכים והאישיים עמו - לא לאמת ולא לציבור. מאירי התקדמה, במידת-מה, בכלי התקשורת, בזכות היחס המועדף שקיבלה ממנו. ברכה נהג להדליף לה מידע מוכמן מחקירות מחמת זאת שהוא העדיף אותה על פני עיתונאיות אחרות. ברכה לא היה היחיד בעולמה התקשורתי של מאירי (מאירי קיימה יחסים בעייתיים עם בכירים נוספים במשטרה. לא נרחיב בשלב זה). מכוח אותה מחויבות כלפי ברכה שודרה הכתבה בערוץ 2. שלא בטובתה, באותה כתבה בערוץ 2 אישרה איילה ברכה כי אפרים ברכה שלח יד בנפשו מכיוון שידע שחוקרי מח"ש עומדים לעוצרו לחקירה. "ממה שאני הבנתי זה: שהתקשרו אליו ממח"ש ואמרו לו שביום ראשון הולכים לעצור אותך". בתו של ברכה רואיינה גם היא באותה כתבה, באומרה: "הוא התחיל להילחץ, שהולכים לעצור אותו ושפתחו נגדו חקירה סודית. ושעכשיו, ושביום ראשון הוא הולך ללכת לעבודה עם אזיקים". בכתבה בידיעות אחרונות במגזין "7 ימים" מובאים עתה ציטוטים חלקיים מדבריו של ברכה נגד וינשטיין וניצן. קשה להאמין לדבריה של מאירי, הידועה כספסרית וכמניפולטיבית. בכתבתה היא מנסה למזער נזקים ולהציג את ברכה לא רק כמי שלא חטא בפלילים, אלא כמי שלא התגלה בו רבב שיצדיק את חקירה/בדיקה. וזה שקר גס, שהרי היא עצמה פרסמה כתבה משודרת שבה סיפרו רעייתו ובתו של ברכה על חקירה נגדו ועל-כך שהוא ידע שעומדים לעוצרו לחקירה.
הפרסום עתה בידיעות אחרונות מבוצע בעיתוי מיוחד, שבועות ספורים לאחר ששי ניצן הצליח לדחוף/לתמרן את היועמ"ש אביחי מנדלבליט להגיש כתב אישום גם נגד ארנון מוזס, העורך האחראי ובעל השליטה בידיעות אחרונות. שי ניצן, שהיה מוגן בידיעות אחרונות במשך שנים רבות, ואף זכה לטיפול VIP ולכתבות אוהדות, לאחר שהגן על מוזס מספר פעמים מהעמדה לדין, עבר באחרונה, לדידו של מוזס, לצד הרעים. לא אתפלא, אם בתקופה הקרובה "יטופל" ניצן בידיעות אחרונות באופן השמור ליריביו של מוזס, ו"פתאום" יפורסמו עוד ועוד "גילויים" חדשים על מעשים פסולים.
ניצן מאשר לראשונה: ברכה לא טוהר
וינשטיין וניצן, כאמור, התכחשו להליכים שבכל זאת נאלצו לאשר כדי לחקור את החשדות נגד ברכה. התגייסותם להטיל את האשם על התאבדותו במיוחד על הרב פינטו, פורסמה בעוצמה רבה בכלי התקשורת ששיתפו פעולה מרצון. אחרי הכל, ברכה היה מקור מידע והדליף מחקירות באופן שיטתי ונפשע לכלי תקשורת ולעיתונאים רבים. כולל נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו.
וינשטיין וניצן לא חיפשו את האמת. לכן אין זה פלא, כי הם מיאנו לחקור את נסיבות מותו של ברכה, כמו גם את נסיבות היעלמות מכשיר הטלפון הנייד שלו, שהחזיק ברשותו בעת שהתאבד. השר לביטחון פנים גלעד ארדן דרש מתוקף תפקידו וסמכותו לבצע בדיקה. הוא הודיע פומבית ורשמית על כוונתו. אך למרבה התדהמה, וינשטיין וניצן טרפדו ומנעו ממנו הקמת צוות בדיקה. ארדן רטן אך לא נלחם בגזירה זו. לא קשה להבין את פשר התנגדותם של השניים. שהרי, ניתן להניח בוודאות קרובה כי צוות בדיקה מקצועי (שאותו ניתן וכדאי להקים גם עתה) היה מוציא תחת ידיו דוח נוקב שישקף את העובדות שהוסתרו:
  • אכן, התקיימה חקירה סמויה במח"ש נגד ברכה בחשד לעבירות שוחד ומרמה;
  • אכן, ברכה התאבד בגלל חששו ממעצר וחקירה (על-כך דיברה אפילו רעייתו);
  • אכן, הממצאים שנאספו בחקירה ושגובשו לדוח המחזיק כ-800 עמודים, מצביעים על עבירות שוחד ומרמה בשורה של עניינים ופרשות;
  • אכן, וינשטיין וניצן פעלו רבות לסכל חקירה ולחפות על ברכה;
  • אכן, וינשטיין וניצן וגורמים נוספים, ובהם אפילו בני משפחתו של ברכה, לא עשו את כל הנחוץ והנדרש כדי לשלול ממנו את נשקו האישי ולהושיט לברכה סיוע נפשי ולהצילו מעצמו.
שי ניצן התכחש במשך זמן רב לעובדות. כמעט בכל מקום שנדרש לכך, בכנסים ו/או בתגובה לשאילתות שהופנו אליו, הוא הציג את ברכה כמי שהוכפש לשווא וכאילו כל הפרסומים שעשינו ב-News1 נבדקו ונמצאו מופרכים. והנה עתה, לאחר שנלחץ עם הגב אל הקיר והוא מואשם בכך שלא נתן גיבוי לברכה, הוא מאשר לראשונה את דבר קיומה של בדיקה במח"ש, באותה עת: "למרות הלחצים שהופעלו עלינו, לא פתחנו בחקירה פלילית. אי-אפשר תוך כדי תהליך של בדיקה, לפני שהוא מסתיים, לפרסם הודעה שמטהרת אדם".
ייאמר כאן, "בדיקה" היא בעצם חקירה לכל דבר ועניין. מכבסת המילים אינה מעלה ואינה מורידה. העובדה שניצן מאשר - ברכה לא טוהר בזמנו, מדברת בעד עצמה.
יתרה מכך: ניצן מגלה/מאשר עתה, כי ברכה פנה אליו וביקש להגיש תביעת לשון הרע "נגד האתר שהכפיש אותו, אמרתי לו: 'תחשוב טוב אם אתה רוצה להגיש תביעת לשון הרע. הניסיון מראה שברוב המקרים התובע הופך לנאשם בעצמו. זה יחשוף אותך להתקפות אישיות. עם זאת, אם תחליט בכל זאת שאתה רוצה, נשקול להגיש בשמך'. אחרי כמה ימים הוא חזר אליי ואמר שהחליט לוותר". השתיקה עד היום מדברת אף היא בעדה.
שי ניצן מציג בנושא הנ"ל עובדות מסוימות באופן מסולף ומעוות. העובדות הן כדלקמן: ניצן נאלץ לאשר חקירה במח"ש נגד ברכה (מה שהוא מכנה: "בדיקה"), לאחר לחצים מצד בכירי מח"ש ומידע עובדתי ומבוסס שהוצג בפניו - שהעלה חשדות חמורים ליחסי שוחד ומרמה בין ברכה לבין גורמים בכירים בעיריית אשדוד וגורמים עסקיים הקשורים בהם. ניצן ידע היטב, כי אם אכן תוגש תביעה מטעמו ו/או מטעם הפרקליטות, הם מסתכנים בחשיפת האמת בבית המשפט. לכן, נמנעו ניצן וברכה מהגשת תביעה לבית המשפט, למרות רצונם העד לשפד, תרתי משמע, אם הרב פינטו ואת הח"מ.
וינשטיין על המתקפה נגדו: "עולם הפוך"
התאבדותו של ברכה גררה ביקורת חריפה מצד כלי התקשורת ומצד בני משפחתו של ברכה נגד חוקרי מח"ש וגם נגד שי ניצן ויהודה וינשטיין. הם, שהגנו עליו בחירוף נפש, הסתכנו בגללו במשך זמן רב ושיבשו בפועל מהלכי חקירה ומשפט, במטרה להצילו, מצאו עצמם מותקפים. עם פרסום כתבתה של עדי מאירי בידיעות אחרונות פניתי אל וינשטיין. ביקשתי את התייחסותו. הערתי: "קרא נא. צחוק הגורל. האיש שגוננתם עליו טוען שהפקרתם אותו...". וינשטיין השיב: "זה עולמנו. עולם הפוך".
פרשת ברכה טרם הסתיימה
פרשת הרב פינטו הסתיימה. במסגרת הסדר הטיעון, לקח הרב אחריות גם למעשים שאת חלקם המשמעותי לא ביצע. כתב האישום המתוקן והמקוצר שהוגש בסופו של דבר, כולל פירכות מביכות. הרב נהג כפי שנהג והסכים להסדר, שכלל מאסר בפועל, כדי לקצר את עינוי הדין שנגרם לו ולבני משפחתו ולהיחלץ מטבעת החנק של הפרקליטות - ובמיוחד של שי ניצן - שלא חיפשה את האמת אלא ביקשה את דמו.
פרשת ברכה, לעומת זאת, עדיין מבעבעת. הניסיונות המגושמים שבוצעו מצד ניצן ויהודה וינשטיין לקבור את הפרשה, צלחו רק בחלקם. הדוח שגובש במח"ש, בכל זאת, המתעד ממצאים, ראיות ועדויות רבות נגד ברכה, לרבות מפיו של קציר משטרה בכיר, כולל גם כמה פצצות מתקתקות. הוא כולל, למשל, עדויות על ארבעה חשבונות בנק סמויים שהיו בניהולו של ברכה; הוא כולל עדות דרמטית ונפיצה מפיו של עבריין בכיר - עדות שניתנה שלושה ימים לפני התאבדותו של ברכה, בדבר מידע שהדליף ברכה לאותו עבריין מתוך תיק רצח; הדוח כולל מידע מפורט, שגם אושש בבדיקות פוליגרף, לפיו אפרים ברכה חתר תחת ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תנ"צ זיווה אגמי, בכך שהדליף מידע מתוך חקירה שנוהלה בפיקוחה ביחידה הארצית לחקירות הונאה במחוז דרום. באותה פרשה, ברכה הדליף מידע לכמה בכירים בעיריית אשדוד. הוא גילה להם שלמחרת עומדים לעבור בעניינם מחקירה סמויה לחקירה גלויה, ואף הציע להם להסתיר מסמכים ולהימלט לחו"ל בטרם ייעצרו. עוד באותו הלילה ברחו אותם קבלנים ואנשיהם לפריז. ברכה ערך עבורם בדיקה מוקדמת בנתב"ג שאין נגדם כנגדם צו איסור יציאה מהארץ, וגם לפני שנחתו בדק שלא הוצאו נגדם באמצעות האינטרפול צווי מעצר לעת נחיתתם בפריז. ברכה היה מוחזק בידי אותם גורמים, ולא בכדי. הוא עשה את שעשה תמורת שוחד כספי. ניסיונות בני משפחתו ועיתונאים-מטעם ובכך עדי מאירי "למרק" את חטאיו ולטשטש את האמת, לא יועילו. אנחנו כאן כדי לעקוב, לחקור ולדווח לציבור הגולשים ב-News1.

תאריך:  04/01/2020   |   עודכן:  05/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ברכה
יואב יצחק
יד רוחצת יד    עיקרי הדברים: השופט עודד מודריק התעמר ברב פינטו ומנע בסוף 2014 ובראשית 2015 חשיפת חומרי החקירה במשפטו של הרב פינטו - שהכילו מידע מפליל נגד תנ"צ אפרים ברכה    במקביל, עמנואל מודריק שנחקר בדצמבר 2014 באזהרה בפרשת ישראל ביתנו קיבל רשות להתקשר מחדר החקירות אל אחיו השופט להתייעצות כביכול ולאחר מכן השתנה היחס אליו והוא לא הועמד לדין    על החקירה ניצח עו"ד מאור אבן חן - חתנו של מודריק, ששימש פרקליט מלווה ועד עתה הוא התובע בתיק ישראל ביתנו
יואב יצחק
חשיפה ב-News1: רב-פקד דוד נודלמן, קצין בכיר ביאח"ה, העיד בפני החוקר הבכיר במח"ש דובי שרצר והחשיד את ברכה בהדלפת מידע לנחקרים בפרשת חזון ישעיה    מסר: בניגוד למתחייב, ברכה דחף עצמו לפגישות צוות החקירה בפרשת חזון ישעיה והתעניין כל הזמן בתיק, למרות שהיה אמור להימנע נוכח קשריו האישיים עם החשוד המרכזי אברהם ישראל ועם הרב יאשיהו פינטו    דובי שרצר מסר ליועמ"ש: המידע שמסר נודלמן מחזק החשדות הפליליים נגד ברכה
יואב יצחק
הפרקליטות הסתירה את עדויותיו של תנ"צ אפרים ברכה שניתנו בפני חוקרי המשטרה ובכך שיבשה את משפטו של הרב פינטו    שאלה: האם הרב פינטו רמז לך במהלך שיחותיכם כי הוא רוצה שתסייע לו ו/או תחלץ אותו בדרך כלשהי מהתיק שלו ביאח"ה?; ברכה: מעולם לא    ברכה לחוקר: לשאלתך, האם הרב אמר לך שתמורת ה-200,000 דולר אתה אמור לבצע עבורו דבר מה, אני משיב שלא אמר בשום פנים ואופן. הרב פינטו רק חזר על המשפטים שהוא אוהב אותי
יואב יצחק
הפרקליטות כפתה על הרב פינטו לחתום על הסדר טיעון שבו יורשע במתן שוחד לתנ"צ ברכה, שאם לא כן יעמידו לדין גם את רעייתו בשל חלקה בשוחד כפי שעלה כביכול בפגישת הרבנית עם איילה ברכה    במקביל מנעה הפרקליטות חומרי חקירה מפינטו, וזאת בניגוד לחוק ולצו שיפוטי    הפרקליטות שיבשה הליכי חקירה ומשפט במטרה להפלילו    הראיה הנחשפת: מסמך המתעד את הפגישה תומך בגרסת פינטו - הכספים ניתנו לברכה בגלל סיועו האישי להם במשך שנים, ולא תמורת מידע מחקירת פרשת חזון ישעיה
יואב יצחק
מידע מתועד המוחזק בידי כמה גורמים מבסס עוד יותר את החשדות החמורים נגד היועץ המשפטי לממשלה, בפרשת ברכה, שהתאבד    מהמידע עולה: וינשטיין עידכן בחשאי את ברכה לגבי המהלכים שהתנהלו נגדו במסגרת החקירה הסמויה במחלקה לחקירות שוטרים    במקביל ניסה להטיל דופי בחוקרי ובתוצרי מח"ש כדי לסכל פעולותיהם ולעצור חשיפת האמת
יואב יצחק
יחידת להב 433 ערכה ערב לזכרו של תנ"צ אפרים ברכה, במלאת 30 ימים להתאבדותו    נשיא המדינה, היועץ המשפטי לממשלה ומ"מ מפכ"ל המשטרה אמרו דברים בשבחו של ברכה ובזכות הצורך בהטמעת מורשתו    שום מילה לא נאמרה על עבירות השוחד של ברכה, על עבירות המרמה, על ששיבש הליכי חקירה, ואפילו לא על מכשיר הסלולר שהשמיד ו/או העלים, על-פי החשד, במטרה למנוע חשיפת סודותיו הפליליים
יואב יצחק
ביום 30.06.15 הגיעו חוקרי מח"ש לפריצת דרך שאימתה את החשדות החמורים נגד תנ"צ ברכה    עדות מפורטת מפיה של עו"ד מיכל כהן, בדבר הדלפת מידע מפיו של ברכה לחשודים בפרשת עיריית אשדוד    לפי הנחייתו של וינשטיין בוצעה לעו"ד כהן בדיקת פוליגרף - שבה היא נמצאה דוברת אמת; ולאחריה היא זומנה למסור הצהרה שאותה ניסחו אישית וינשטיין ורז נזרי, ולבדיקת פוליגרף נוספת, שגם בה יצאה דוברת אמת    תוצאות הפוליגרף הדהימו את היועמ"ש
יואב יצחק
תנ"צ ברכה העביר בחשאי באמצעות WhatsApp מידע חקירתי נגד שרה נתניהו לעיתונאי מעריב אבירם זינו    הקשר שכלל הדלפות מהחוקר מס' 1 נועד לפתות את זינו: להימנע מפרסום כתבת תחקיר על טובת הנאה שקיבל ברכה מהרב פינטו בסכום 150 אלף ש"ח    בעקבות החשיפות ב-News1 על ההדלפה המפוברקת שהכשילה את מעריב והביקורת החריפה מצד נתניהו, הוחלט במעריב "לשרוף" את ברכה ולהסגירו כמקור מפוקפק    זינו מסר ביום א' (28.06.15) עדות נגד ברכה בפני חוקרי מח"ש כולל הודעות WhatsApp
יואב יצחק
ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה תנ"צ אפרים ברכה פועל בצביעות ובכזב: מצד אחד הוא מנסה בתחבולות להוביל לחקירת שרה נתניהו באזהרה ובשיחות עם עיתונאים הוא מאשים את היועמ"ש בעיכוב מגמתי של חקירתה בפרשת החשמלאי    מצד שני, הוא מעביר מסרים לבני הזוג נתניהו: אני שומר עליכם, אני אוהב אתכם    מטרתו: לייצור לעצמו חסינות מסילוקו מתפקידו (למרות העבירות הפליליות שביצע) מרגע שיחקור אישית את שרה נתניהו
יואב יצחק
ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה פועל באופן ערמומי ובעייתי כדי לסחוט השארתו בתפקיד - למרות העבירות הפליליות שביצע כולל יחסי שוחד    לעיתונאים הוא הדליף מידע כוזב ומפוברק כאילו התקבלה החלטה בפרקליטות לעבור לחקירת שרה נתניהו באזהרה    לנתניהו העביר מסרים: "אני שומר עליכם", כדי להשפיע עליהם למנוע סילוקו מהתפקיד על-ידי השר החדש והמפכ"ל שיתמנה בקרוב
יואב יצחק
היועמ"ש יהודה וינשטיין, שגונן על תנ"צ ברכה במשך זמן רב, אמור להחליט תוך ימים: לעבור לחקירה פלילית גלויה נגד ברכה בגין שיבוש מהלכי חקירה ומשפט ועבירות שוחד ומרמה, וסילוקו מראשות יאח"ה    אם ימוצה עמו הדין, עלול ברכה להישלח לכלא לשנים רבות    הדרמה הגדולה עוד לפנינו    ממצאי החקירה הסמויה שנפתחה בעקבות החשיפות ב-News1 יזעזעו את הציבור
איתמר לוין
מדוע יש להמשיך בבדיקת החשדות למרות מותו הטרגי של אפרים ברכה, מדוע את חקירת המוות יש להעביר לידי גורם אוביקטיבי, ומדוע יש לבדוק לעומק את התנהלותם של וינשטיין וניצן
יואב יצחק
בשיעור תורה בפני חסידיו רמז הרב יאשיהו פינטו כי בידיו תיעוד המוכיח כי אכן: התקיימה חקירה סמויה במח"ש במשך כמה שבועות נגד תנ"צ ברכה, וכי פינטו עצמו וגורמים נוספים הוזמנו למסור עדות בחשדות הפליליים נגד ברכה    פינטו מאשים את ראשי התביעה בישראל בפרסום שקרים (כשהכחישו בתקשורת שהתקיימה חקירה) ובשלילת זכותו למשפט צדק    ל-News1 נודע: הראיות המתועדות מפלילות את וינשטיין בשיבוש הליכי חקירה ומשפט    עמי ברכה, אחיו של המנוח, מאיים ברצח ובהתאבדות
יואב יצחק
למרות שהתאבד בעיצומה של חקירה סמויה, ועל-אף הממצאים המפלילים המוחזקים בידי חוקרי מח"ש, מקימה המשטרה אודיטוריום מפואר להנצחת מורשתו וזכרו    המפכ"ל החדש שהבטיח לבער מהמשטרה את תרבות השקר והשחיתות, ונשאל מדוע מנציחה המשטרה קצין שהתאבד בגלל חקירה נגדו, מסר בתגובה: "הניסיון להמשיך במסע ההכפשות המגמתי והמופרך מיסודו כנגד תנ״צ ברכה ז״ל, שהפגיעה בשמו הטוב כבר עלתה לו בחייו, גם לאחר מותו - הוא בזוי, מקומם ומהווה רדיפת המת ולא רדיפת האמת"
איתמר לוין
מח"ש ניהלה הן את החקירה בפרשת פישר והן את החקירה נגד ברכה, נגדו נטען בין היתר שהדליף פרטים חסויים מחקירות    ליאת דר, שניהלה את המשרד, אישרה שרונאל פישר העניק לאלון חסן שירותים בתחום הפלילי אך חסן לא שילם תמורתם
איתמר לוין
מבקש להפיק לקחים בנוגע לגיבוי לשוטרים נחקרים ולמנוע לחצים כבדים עליהם    "שוברים שתיקה עושים מעשה נבלה"    טוען שבג"ץ לא תמיד מספיק זהיר ומרוסן בהתערבותו בעבודת הממשלה
יואב יצחק
חוקרי מח"ש ביצעו לפני כחודשיים בשקט-בשקט שורה של חיקורי דין בארה"ב    שורה של גורמים, ובהם עורכי דין, אנשי עסקים, רואה חשבון, בכירים מחצרו של הרב פינטו וסוכני FBI, מסרו עדויות על עבירות שוחד וטובות הנאה שקיבלו מנשה ארביב ואפרים ברכה    העדויות מחייבות הגשת כתב אישום חמור נגד ארביב בגין עבירות שוחד שדינן 5-4 שנות מאסר    ארביב יוכל לזכות בהקלות אם יודה ויחשוף מידע
יואב יצחק
השר לביטחון פנים גלעד ארדן הודיע פומבית מיד לאחר התאבדות תנ"צ אפרים ברכה ז"ל על הקמת צוות מקצועי ובראשו מ"מ המפכ"ל בנצי סאו לבדיקת נסיבות ההתאבדות    אלא שיוזמתו נתקלת בהתנגדות בלתי צפויה בעיקר מצד הפרקליטות והיועמ"ש    גורמים אלה התרשלו וטייחו וחיפו על ברכה, ואף לא פעלו כנדרש מהם למרות ההתרעות ב-News1, כדי לשמור על ברכה מפני התאבדות    וינשטיין ושי ניצן פועלים משיקולים זרים ותוך הפרת אמונים
יואב יצחק
הביקור בביתו של תנ"צ ברכה ז"ל נערך ביום 18.02.12    הרב פינטו, יחד עם הקבלן-החשוד ושניים מעוזריו, הגיעו לביתו של ברכה במודיעין כדי לעודד את רוחו עקב בעיה משפחתית    עם יציאתם למכונית הזהיר ברכה את הקבלן: מתקיימת חקירה סמויה נגד סגן ראש העיר אשדוד עמרם כנפו בחשדות לעבירות שוחד ובקרוב עוברים לחקירה גלויה; השם שלכם עולה כל הזמן...
יואב יצחק
כחודש לאחר שברכה הדליף לקבלן החשוד (18.03.12) כי עומדים לעוצרו בחשד לעבירות שוחד, סייע לו להימלט לחו"ל ולאחר מכן "סידר" שובו לארץ בלא שייעצר בשדה התעופה, נפגש עמו ברכה באופן אישי בשטח נתב"ג בתוך מכונית אאודי של החשוד    במהלך הפגישה החשאית תידרך ברכה את הקבלן באשר לעדויות שנשמעו בתיק השוחד ובאילו צעדים יש לנקוט    בפגישה המשולשת נכח הרב פינטו, שאותו הסיע הקבלן במכונית האאודי לנתב"ג לקראת טיסתו של הרב פינטו לניו-יורק
איתמר לוין
משרד המשפטים גם מאשר את החשיפה ב-News1 בדבר מידע חשוב שהגיע למח"ש בשבוע שעבר    מודיע לראשונה: אכן הייתה "בדיקה חשאית" בעניין ברכה בעקבות מידע שנמסר מאז שנדחו העתירות נגדו    מייחס את המידע לפינטו ולמקורביו
איתמר לוין
המחלקה מכחישה את הפרסומים בחלק מאמצעי התקשורת לפיהם הוציאה הודעה בה נמסר שלא נמצאו חשדות לפלילים במעשיו של ברכה
איתמר לוין
מקורבים לברכה מצטטים אותו: יותר משנתיים מנסים להציג אותי כאדם מושחת, כמי שקיבל שוחד מהרב פינטו, דבר שלא היה. אבל עכשיו החקירה הזו. הסמסים צפויים להוביל לכך שישעו אותי מהפיקוד על היחידה"
יואב יצחק
הבעיה של היועמ"ש: מתן היתר לחקור את ברכה באזהרה, כדרישת מח"ש, בעבירות החמורות שנחשפו ב-News1, מחייבת במקביל השעייתו המידית מתפקידו כראש יאח"ה או הוצאתו לחופשה כפויה עד סיום החקירה    ההכרעה בימים הקרובים
יואב יצחק
היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה - שחיפו על תנ"צ ברכה במשך תקופה ארוכה - מעכבים עתה השעייתו, וזאת למרות הראיות החפציות והמידע המדויק המוחזק בידי מח"ש המעלה חשד נגד ברכה לעבירות שוחד, מרמה ושיבוש הליכי חקירה ומשפט    מח"ש קראה לרב פינטו ולגורמים נוספים מחצרו ותחקרה גורמים נוספים בדבר החשדות נגד ברכה
יואב יצחק
תנ"צ ברכה נעדר רבות בשלושת השבועות האחרונים    באישור פרקליט המדינה - מח"ש מקיימת נגדו חקירה מודיעינית בחשד לעבירות שוחד ושיבוש הליכי חקירה בכמה פרשות חמורות, כולל הדלפות, ובראשן: פרשת השוחד בעיריית אשדוד ו"פיברוק" מידע נגד שרה נתניהו והדלפתו לעיתונאים    בשיחות פנימיות בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש הוברר: אין מנוס מחקירה פלילית ומקיפה נגד תנ"צ ברכה ומהשעייתו בהקדם מתפקידו כראש היחידה הארצית לחקירות הונאה
יואב יצחק
העדות נמסרה על-ידי ערן צייטלר ואלי חיזקיהו נגד מאיר ברכה    עדותם של השניים, מבכירי חברת דן, ניתנה ביום 11.06.15 במתקני מפלג הונאה תל אביב    מסרו עדות המעלה חשד לעבירות פליליות מצד מאיר ברכה
יואב יצחק
חוקרי מח"ש פנו פעם אחר פעם אל פרקליט המדינה שי ניצן בבקשה שיתיר בדחיפות חקירת תנ"צ אפרים ברכה, במיוחד בפרשת השוחד בעיריית אשדוד שבה הוא מעורב בהדלפות ובשיבוש הליכים, אך הם לא קיבלו אישור לחקירתו    תנ"צ ברכה שיגר מסרים לפיהם הוא חולה    מקורביו טוענים: בגלל החשיפות ב-News1 הוא מתפקד באופן חלקי; הוא עלול להתאבד אם יחקרו אותו בחשד שקיבל שוחד
יואב יצחק
המחדל הגדול שאפשר את התאבדותו של תנ"צ אפרים ברכה: למרות מצבו הנפשי שהתערער - אקדחו לא נלקח ממנו    העילה: החשש שהחרמת אקדחו ממנו הייתה דולפת ומחייבת השעייתו המיידית מתפקידו כראש היחידה הארצית לחקירות הונאה    ברכה ז"ל חשש מאוד מהחקירה הסמויה שקיימה המחלקה לחקירות שוטרים בעקבות החשיפות ב-News1    דרושה בדיקה כדי לברר: מי אחראי לכשל הנורא
איתמר לוין
מלכה טען בחקירתו במח"ש: אפרים ברכה אסר עלי לחקור חשד לפיו חצרו של פינטו קיבלה סכומים משמעותיים מארגון פשיעה שהלבין הון    אומר בעדותו: צר לי, אך זו האמת
איתמר לוין
טוען בעדותו שהייתה מעורבות חריגה של בכירים בחקירת החשדות נגד אחיו של השר משה כחלון, שהיה אז סגן ראש עיריית ירושלים    מספר שהעביר למח"ש ארבע פעמים מידע ומסמכים על התנהלות זו - אך לא נפתחה חקירה    טוען שיצחקי מנע ממנו חופשות מהכלא במשך חצי שנה ומביע חשש מפני המשך הנקמנות כלפיו
איתמר לוין
אפרים ברכה היה אחראי על חקירת חשד להדלפת בפרשת קופת חולים מאוחדת    מחדלי החקירה שלו ושל ליאור רייס - מהגורמים המרכזיים לזיכוי של שלושה נאשמים    ביקורת גם על התנהלות הפרקליטות
איתמר לוין
מי שמבקש לדעת מדוע אמונו של הציבור ברשויות האכיפה והמשפט הולך ויורד, כדאי שישים לב לנטייה של בכירים ברשויות אלו להעניק לעצמם יחס מקל שאינו ניתן לאף אזרח מן השורה. שלוש דוגמאות מהימים האחרונים מיטיבות לתאר מצב מסוכן זה, העלול להוביל לאנרכיה
יואב יצחק
דובי שרצר, ראש זרוע החקירות במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), מותקף בתקופה האחרונה מצד גורמים שחברו יחדיו כדי לסלקו מתפקידו    ולא במקרה: שרצר, יחד עם משה סעדה (סגן ראש מח"ש) הוביל את החקירות הרגישות נגד רבים, ובהם: ניצבים במשטרה ופרקליטים בכירים    רשימת ההישגים גדולה, וכך גם רשימת השונאים והיריבים והקנאים    שרצר יודע היטב על שיבוש מהלכי חקירה ומשפט מצד יהודה וינשטיין ושי ניצן, בפרשות מנשה ארביב ורות דוד ועל השקרים שלהם בפרשת אפרים ברכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il