X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הימין הישראלי הוא ברובו די סוציאל-פופוליסטי, אבל השמאל הישראלי, לפחות על-פי מצעי המפלגות והצהרות הפוליטיקאים, ממליץ על מדיניות כלכלית מזיקה במיוחד, שאינה בת קיימא
▪  ▪  ▪
נטייה להצביע לימין [צילום: פלאש 90]

מספר הערות על הדיון התקשורתי בנושא:
אני מניח שהעובדות לגבי קורלציה בין מוצא מזרחי או רוסי ונטייה להצביע לימין אכן נכונות, ואין לי כוונה להיכנס לספקולציות לגבי הסיבות. רק אעיר שהטענה שמדובר בהצבעה בניגוד לאינטרס הכלכלי של מי שהכנסתו נמוכה, די תמוהה. אני לא רוצה לטעון שמצביעים לימין הישראלי עושים את זה בגלל היתרונות של הגישה הכלכלית של הימין, ואולי בעלי ההכנסה הנמוכה מצביעים לימין למרות שהם מעדיפים את הגישה הכלכלית של השמאל, באמת שאיני יודע. אני כן יודע שהגישה הכלכלית של הימין היא פחות מזיקה מזו של השמאל.
הימין הישראלי הוא ברובו די סוציאל-פופוליסטי, אבל השמאל הישראלי, לפחות על-פי מצעי המפלגות והצהרות הפוליטיקאים, ממליץ על מדיניות כלכלית מזיקה במיוחד, שאינה בת קיימא. סוג של ניאו-סוציליזם: כל אחד מקבל לפי צרכיו אבל לא חייב לתת על-פי היכולת.
התמונה הכלכלית הרחבה כמובן מורכבת יותר: לימין הישראלי, לצד גישה כלכלית עדיפה (פחות מזיקה למען הדיוק) על זו של השמאל/מרכז, יש גם נטייה להתחבר למפלגות החרדיות, חיבור מזיק כלכלית, שפוגע בבעלי ההכנסה הנמוכה שאינם חרדים (ואולי אפילו בחרדים עצמם). סיפוח שטחים ביו"ש על בני האדם שחיים בהם, בלי להכנס לדיון על היתרונות או החסרונות מבחינות שונות, אינו תורם לכלכלה. הרחבת ההוצאה הממשלתית על קצבאות ביטוח לאומי לפלשתינים, הרחבה אדירה של ההוצאה על חינוך, בריאות, ותשתיות בשטחי יו"ש, בוודאי שלא יועילו לבעלי ההכנסה הנמוכה.
לסיכום: הטענה שבעלי הכנסה נמוכה צריכים להעדיף למען מצבם הכלכלי האישי את הגישה הכלכלית של השמאל אינה מובנת מאליה כפי שרומזים לנו בתקשורת.
[פורסם בבלוג האישי של עומר מואב]

תאריך:  06/01/2020   |   עודכן:  06/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עומר מואב / Omer Moav
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למה המזרחים והרוסים מצביעים לימין
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כלכלת הימין יצרה מעמד ביניים
טירה  |  6/01/20 14:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
מירב ארד
הנשיא התייחס לשאלה האם יטיל את הרכבת הממשלה על מועמד שכנגדו הוגש כתב אישום: "לא אקבל החלטה בגלל אישיות כזאת או אחרת. אתייעץ עם היועצים ואענה בזמן ובמקום הנכונים"    הוסיף: הייתי בטוח שנתניהו יתנגד למתווה אך הוא קיבל אותו"
מירב ארד
לאחר שלא התקבלה דרישתו למינוי ח"כ מקלב אמר: "לאיזה צורך היה צריך לעשות את זה - כדי להרגיז אותנו בדגל התורה?"    על החסינות לרה"מ: "זה מהלך פוליטי לגמרי"
עו"ד אברהם פכטר
בקשת החסינות בדקה ה-90 לא הייתה מפתיעה, למרות הזעזוע המזויף שהשמיעו כמה מבקרים וכמה פוליטיקאים מובילים מאוכזבים ומתוסכלים    הבקשה לחסינות, שעדיין רחוקה מלהתבצע, נותנת לנתניהו מרווח נשימה מספיק כדי לנסות ולחזק את מעמדו בציבור שלו ובאלה שנמצאים על הגדר או לא החליטו, אם לחזור לשורות או להשאר תקועים בכחול לבן ואפילו ליברמן    והיה ויקבל נתניהו חסינות - הדרך פתוחה לקדנציה נוספת ואפילו עם יתרון
עידן יוסף
על-פי ההסכם שנרקם, הבית היהודי תשמור על הנהגת המפלגה ובאיחוד הלאומי בחרו את מנכ"ל המפלגה המאוחדת, וייקבע לוח זמנים לבחירות לראשות המפלגה - לאחר הבחירות לכנסת    חברי המרכז המאוחד יצביעו על כל המתווה בכינוס המרכז שנקבע ליום לפני הגשת הרשימות
איציק וולף
ראש הממשלה מינה את ח"כ דוד ביטן, הצפוי להתמודד עם כתב אישום, לשר החקלאות    ח"כ ציפי חוטובלי מונתה לשרת התפוצות    ח"כ יצחק כהן מש"ס מונה לשר הבינוי והשיכון    השרה שאשא ביטון מונתה לשרת הרווחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il