X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
זעקתו של הרב יצחק יוסף נגד ריבוי הנכרים מחבר העמים והיותם אנטי דתיים עד לכדי אנטישמית היא אומנם צודקת, אבל אשמתה של "הרבנות הראשית לישראל" ושל לא מעט חוגים חרדיים בקטסטרופה האנטי דתית הזו איננה נעדרת נהוג שלפני שמטיחים אשמה בגורמי חוץ יש לערוך בדק בית יסודי
▪  ▪  ▪
גיור מהיר [צילום: פלאש 90]

הסערה החדשה שקמה,- על דבריו של הרב יצחק יוסף, ה"רב הראשי לישראל", יכולה אולי להשתלב יפה בקרבות הפוליטיים טרום הבחירות, המתקיימות כיום, אבל לבירור הבעיה שהרב יוסף העלה צריך זיכרון לא כל כך רחוק וידע עובדתי ממש, שלא תמיד כפוף לעניין ה"אידיאולוגיה" שבמלחמת החרדים נגד החילוניים הקיצונים. ראשית, יש לציין שדבריו של הרב יוסף גלשו לעניין צאצאי ומהגרי חבר העמים מתוך הנושא האמיתי והמרכזי שעלה בכנס בו הוא נאם: הדרכת רבנים מישראל לקראת משימתם כרבני קהילות בחו"ל.
הרב יצחק יוסף עמד על עניין חיזוק היהדות והתורה בקהילות חו"ל על חשבון האובססיה שם ל"גיור", שמטרתו הכנת "יהודים חדשים" לקראת הגירתם לישראל. זהו בעצם הויכוח בין הרב יוסף וגורמים דתיים וחרדים רבים לבין הסוכנות היהודית ואף לגו'ינט. בשני העשורים האחרונים דאגו הגו'ינט והסוכנות לא רק לנצל את "חוק השבות" עד תום אלא לעקוף אותו בעזרת "גיורים" פיקטיביים. מדינות שכול יהודיהן עלו בשנות התשעים המוקדמות של המאה העשרים לישראל פתאום הפכו שוב למדינות בעלות אוכלוסייה של אלפי יהודים כמו אלבניה ובוסניה - הרצוגבינה.
התמותה הטבעית והעלייה לארץ של יהודי רומניה, פולין, צ'כיה, סלובקיה ומדינות יוגוסלביה לשעבר לא המעיטה ב-15 שנה האחרונות את מספר היהודים שם אלא הגדילה אותו! במדינות חבר העמים לשעבר לא הפסיקו לעלות במספר היהודים למרות ההגירה הגדולה משם לישראל, לכול רחבי אירופה ואף לארה"ב. אבל גם במערב אירופה גדל מספר של יהודים לא מעטים, ובמיוחד בארצות שהיו כמעוט נטולות יהודים כמו ספרד, פורטוגל, גרמניה, איטליה ומדינות סקנדינבייה. וגם בדרום אמריקה - עד למדינות שהיו נידחות מיהודים כמו קולומביה, בוליביה, פרגואווי ואקוודור, החלו מספרי היהודים לעלות ותמיד נמצאו משם מהגרים שסומנו כ"עולים". כל זאת בימים שישראל סירבה לעלות את ה"פלשמורה" מאתיופיה.
ברחבי אירופה ואמריקה שימשו "רבני הקהילות", שחלק גדול מהם הגיעו לשם מישראל, כחומר ביד היוצר של הסוכנות היהודית והגו'ינט כדי ל"גייר" עוד ועוד נוכרים לבנים ואפילו אינדיאנים. בקהילות רבות בחו"ל הציבו בשני העשורים האחרונים, תנאי בל יעבור לרב החדש מישראל: מכסה עולה ועולה של "גיורים". גם אם מטרת קהילות רבות היו לצורך המשך קיומן בתוספת ה"יהודים החדשים" הרי שהסוכנות היהודית קפצה על המציאה מתוך הימור שמה"יהודים החדשים" הם יצליחו להעלות לישראל כמה שיותר מן ה"מגוירים החדשים".
לפני מספר שנים קיבלתי אימייל מישראלי דתי כי בקהילות טריאסטה (עיר נידחת בצפון מזרח איטליה, על-יד הגבול הסלובני) ששם התנו עם הרב המקומי שהמשך חוזהו יוארך אם יענה מיידית כי יום אח"כ "יגייר" כמה עשרות גויים. ואמנם יום אח"כ "גוירו 23 גויים! לפני מספר שנים נפתח בבוקרשט שברומניה בית כנסת שנסגר לפני למעלה מחמש עשרה שנה. מסתבר שהפתיחה הייתה למען אלה מבין הגויים שאח"כ עברו "תהליך גיור", ולימים חלקם המשיכו לישראל, כמובן כלא שומרי תורה ומצוות.
בגרמניה "גוירו" מדי שנה - בעשורים האחרונים, עשרות עד מאות גויים, כולם כמובן אינם שומרי תורה ומצוות. רוב רובם היו ממהגרי חבר העמים שהגיעו לגרמניה. "רבני הקהילות" היו השחקנים המרכזיים ב"פורים שפיל" הזה. דבריו של הרב יוסף נאמרו על-רקע הדברים הללו, כניסיון לבקש מהרבנים החדשים לעצור את הטרוף הזה - של הפיכת ה"גיורים הממלכתיים" בחו"ל לבני תחרות ב"גיורים" הרפורמים והקונסרבטיביים. טענותיו של הרב יוסף נגד המהגרים הנוכרים מחבר העמים היו רק כדוגמה לאנדרלמוסיה ולחוסר היהדות שיכול להתפתח עתידית מ"גיורים" כאלה.
אבל כמובן שליברמן והאנטי דתיים רקדו על דבריו של הרב יוסף, כמוצאי שלל רב לגרוף עוד ועוד מצביעים צמאי שנאה ליהדות מכול שכבות החברה הישראלית. לא רק ליברמן היה שם אלא גם ניצן הורביץ ממרצ - שהציב את תמונתו של הרב שלמה משה עמר במקומה של תמונת הרב יוצחק יוסף, בתמונת ההסתה נגד הרבנים והדת. גם בני גנץ קפץ על רכבת ההסתה, לפני שהיא תיסע מהתחנה, וכמובן שלפיד, יועז הנדל ושאר אנשי "כחול - לבן" היו גם הם על קרון ההסתה.
הבעיה איננה רק "חוק השבות"
בבחינת דבריו של הרב יוסף מסתבר שהרב לא טעה בעובדות. כל ילד הבין שהרב לא יצא נגד עולי חבר העמים אלא נגד הנוכרים שבהם, וזו יציאה לגיטימית של רב בישראל כאשר עיניו בראשו והוא רואה עד כמה מנוצל "חוק השבות" בציוניות כדי להביא יותר ויותר נכרים, שרבים מהם כבר נתפסו לא רק על אנטישמיות אלא על ניאו נאציזם קיצוני, בצבא הישראלי עצמו! וכשרואים את המצב הזה בוודאי שרבנים עם מעט יראת שמים ועם האחריות הכי קטנה ליהדות, הרי שיזהירו את הרבנים החדשים מחזרה על המשך הטעויות הללו, שתכנסנה בעתיד, חס ושלום, עוד גורמים אנטישמים וניאו-נאצים לחברתנו בישראל.
אבל מי שמאמין כי רק פרצות "חוק השבות" הביאו למצב הזה, שבין הירדן לים התיכון, העם היהודי הוא מיעוט, הרי שמסתבר שהדברים הם חמורים מכך. מתוך קרוב למיליון מהגרים לא יהודים, על-פי ההלכה, הרי שאלפים ואולי עשרות אלפים הגיעו לכאן עם מסמכים מזויפים והתחזו ליהודים. כמי שמצוי בנבכי העניינים ושלא פעם נדרש לחקור ערב חתונות של צאצאי האנשים הללו, מיהו יהודי, הרי שבעיות הנישואים אינן בדרך כלל עם העולים היהודיים ממדינות חבר העמים וממזרח אירופה (שהרי לא שמענו על היותן כאלה עד ראשית שנות התשעים של המאה העשרים משום שעולי בריה"מ לשעבר היו בין שנות ה-70 ל-90 יהודים ברוב רובם של המקרים), וגם אינן הבעיות של אלה שחלק מהמשפחה היא יהודית, אלא הבעיות הן עם צאצאי אלה שעלו ברמאות ובזיוף מסמכים ולאחר שנים הצאצאים שלהם שילמו את מחיר ההונאה על-ידי בדיקה חוזרת.
נכון אומנם שזה באמת לא נעים ושזה כואב למנוע נישואים ממי שגדל בישראל כישראלי וכיהודי ולא רק סיים צבא אלא גם סיים תארים אקדמאיים עד להגעה לעמדת הוראה ו/או השפעה, ולפתע הוא מגלה שכלל איננו שייך לכאן, אבל את הבעיה הזו יצרה רמאות הוריו. אני מכיר עשרות מקרים כאלה. אולי באמת היה צריך לחשוף את הדברים קודם, ובכלל לבצע גירוש לכול הרמאים הללו. בסוגיה זו אני אוחז שרמאי חבר העמים ומזרח אירופה כמוהם כגורל המסתננים האריתראים והסודנים: גרוש לארצות מוצאם.
השבוע כתב יצחק נחשוני - עיתונאי חרדי ותיק, על פגישתו לפני מספר שנים עם יהודייה בת למעלה מתשעים שנה בעיירה אוקראינית, שם שאל אותה מדוע לא עלתה לארץ והיא השיחה לפי תומה כי לפני עשרים שנה חשבה לעשות זאת בגלל הגויים האנטישמים שחיו בשכנותה אבל לימים האנטישמים הללו עלו לארץ והיא נשמה לרווחה... עבורי זהו איננו "גילוי אליהו" משום שבראשית שנות התשעים של המאה העשרים נתקלתי בבעיה הזו בימי מגורי בשכונת פסגת זאב הירושלמית. זה היה בשבת קודש, כאשר אני ואשתי טיילנו בשכונה. לפתע ניגשה אלינו יהודייה מחבל בוקובינה שבאוקראינה ובתמימות כואבת שאלה אותי באידיש מדוע עלייה לסבול את האנטישמים הנוצרים שהציקו לה באוקראינה ולימים הם הפכו, לשכניה בפסגת זאב הירושלמית ?...
בין צבא ומדינה להפרדת הדת מהמדינה
סיפור הגיוס לצבא, המביא את המהגר להיות יהודי כביכול, הינו כזב. מדינה אזרחית וצבא לחוד ודת לחוד. גם הדרוזים, הצ'רקסים וחלק מהבדווים משרתים בצבא ובמשטרה - ולא פעם בנסירות גדולה הרבה יותר ממהגרי חבר העמים הלא יהודיים, ומעולם איש לא חשב להופכם ליהודים בשל כך או לקוברם בבית עלמין יהודי. ליברמן - מסית תורן ותואם לרפאל איתן הנכרי בעבר, בנושא ההסתה נגד היהדות, תובע לבחור "רב ראשי" מתוך הציונות הדתית ולא מתוך החרדים.
לאיש הזה ישנה חוצפה עילאית ואין לו בושה לחשוף את פרצופו המכוער. ראשית דבר, הבחירות ל"רבנות הראשית" הן ממלכתיות ודמוקרטיות ומסתמא שבבחירות הללו כל מועמד שעומד בקריטריונים יכול להגיש את מועמדותו באופן חופשי והבוחרים יקבעו את הבחירה לפי השקפתם. מישהו צריך להזכיר לליברמן שהבחירות ל"רבנות הראשית" ולרבניה אינן הבחירות לראשות "ישראל בתינו" ולרשימתה לפרלמנט, למוסדותיה ולרשויות המקומיות. ליברמן רק לא מכבר הסית גם נגד הציונות הדתית אבל כדי לערוך הפרד ומשול וכדי להנציח את דיקטטורת מפלגתו הוא פתאום חוזר ללטף את נפגעיו מאתמול, את הציונות הדתית. או שאולי גם בתוך הציונות הדתית קיימים, אליבא דליברמן, גורמים שלא יוכלו להיבחר, על-פי המודל הקומוניסטי-סובייטי, שאותו הוא הפנים מבריה"מ לשעבר, ממנה עלה עוד בהיותה מאוחדת וקומוניסטית.
עד כאן ההבנה היהודית-דתית שלי לזעקתו של הרב יצחק יוסף אבל פטור ללא כלום מזמן כבר לא קיים אצלי. היה כדאי לרב יוסף גם להביט לצדדיו ובקרב עמיתיו ורק לאחר שיסנוט בהם יוכל להיישיר מבט של תוכחה כנגד הסוכנות והגו'ינט ושאר הגורמים החילוניים והאנטי דתיים שממשיכים בבניית ה"עם החדש" והלא יהודי בתוך העם היהודי.
מעללי ה"רבנות" והחרדים במפעל האנטי דתי
לא מכבר אישר בית המשפט את זכותו של בית דין "חרדי" ו"מהודר" מבני ברק לעסוק ב"גיורים" באותה מידה חוקית כמו ה"רבנות הראשית לישראל". ההחלטה הזו באה בעקבות עתירה של אותו בית דין נגד "מנהל הגיור הממלכתי" ונגד ה"רבנות הראשית לישראל", שהצרו ופסלו את "גיורי" בית הדין הזה, שלפי החוק לא היה מורשה לערוך גיורים, אלא שעל-פי החוק רק ה"רבנות הראשית" רשאית לעשות זאת. לא במקרה הסכים בית המשפט ה"ליבראלי" הישראלי לתמוך בבקשת "גיורים" של בית דין חרדי כנגד החוק עד אז וכנגד ה"רבנות הראשית" הפחות חרדית.
בבית הדין הזה התבצעו מדי שנה בשנה מאות "גיורים", כפול ומשולש מימי השנה עצמה, כולל זו המעוברת. כל אלה שנדחו על-ידי כל בתי הדין בעולם ומכול ה"רבנויות" הגיעו לבית הדין הזה, ש"גייר" את כולם ושרובם נותרו בלתי שומרי תורה ומצוות. לדעת בית המשפט הישראלי בית הדין הזה היה כמובן יותר "ליבראלי" מה"רבנות הראשית לישראל". בין שאר ה"גיורים" נמנו שם הרי שהיו אמורות "להתגייר" שם גם פרוצות אוקראיניות אלא שהרב שלמה עמר עלה על העניין ובשיחה עם אב"ד בית הדין הזה בוטלו ה"גיורים".
עוד בימים שבית הדין הזה לא אושר כבית דין לגיורים הרי שראשיו קיימו קורסי לימוד לגויות והבטיחו גם "ל"גיירן" וגם להשיאן לישראלים יהודים ולהכיר כיהודים בצאצאים שלהם, שמלפני ה"גיור". לאחר קרוב לשנתיים של לימוד הן כביכול "גוירו" לאחר ששילמו חודשית לקורסים הללו כמיטב כספן וגם "נישאו" לחבריהם הישראלים אבל כשהגיעו לניפוק התעודות ולהכרת הצאצאים הרי שאז נזכרו ראשי בית הדין לספר ל"מתגיירות" כי "הכול היה לשם שמים" אבל מאחר שבית הדין שלהם אינו מוכר הרי שעליהן לעבור שוב את אותו תהליך ב"רבנות" ולהינשא מחדש. תהליך אותו היו יכולות לעבור קודם לכן ב"רבנויות" וללא צורך בתשלומי העתק ששילמו.
שותפותה של ה"רבנות הראשית לישראל" במעללי ה"גיורים"
הרב יצחק יוסף יודע היטב כי ה"רבנות הראשית" עצמה הייתה שותפה בעשרים השנה האחרונות לכול מעללי הסוכנות והגו'ינט, תוך כדי חדירתה לאירופה ודחיקת ההנהגה הרבנית האירופית לצד, כדי שה"גרויות" המפוקפקות של מזרח אירופה, של חבר העמים ושל מדינות בעייתיות מבחינת יהדות כגרמניה, איטליה, ספרד ופורטוגל יצאו לפועל. אחד מהרבנים הראשיים בעשור הקודם ערך "גיורים " מסיביים בגרמניה - שם אין כלל תנאי גיור, יש שם מחסור במקוואות ואי קיומן של חנויות כשרות.
מדובר באלפי "גיורים" כאלה, שכמובן איש מהם לא שמר אח"כ תורה ומצוות. חלק מ"רבני" אירופה אינם אלא "גרים" מפוקפקים שלא תמיד שומרים תרי"ג ומצוות. ה"רבנות הראשית" מכירה גם ב"רבנים הללו" וגם ב"גיורים" הללו. במדינות נידחות מיהדות, כמדינות יוגוסלביה לשעבר, רומניה, פולין ואלבניה הנידחת הרי שמעורבת שם ה"רבנות הראשית לישראל", ובכול ה"גיורים" הפיקטיביים שם. אבל אחריותה השלילית של ה"רבנות הראשית" על "גיורי" סרק איננה משה גם מאדמת ארץ הקודש שלנו.
דיינים כלוקחי שוחד "גיורים"
לא מעט מ"דייני" ה"רבנות הראשית לישראל" הם בעצם מתווכי "גיור" ומעורבים ב"גיורי" הסרק. אחד מהם הוא דיין בכיר במרכז הארץ ובנו של אחד מה"רבנים הראשיים" לשעבר, שלפני מספר שנים עלה בידי, בעזרת ה', לעלות על מעלליו, לאחר שהפנה נוכריה ממזרח אירופה לחבריו והללו קיבלו ממנה אלפי שקלים לכול אחד מהם, ולמעשה נפגשו עימה כ"דייט" בבתי קפה וחיזרו אחריה. הסכום הכללי שסוכם עם חברה היהודי של האישה היה 40 אלף שקל.
לאחר שהדבר הובא לידיעתי הרי שתבעתי מבכיר ב"מנהל הגיור" להפסיק עם הסחיטות הללו אחרת אפנה למשטרה בעזרת ח"כ. המסר הובן והכול חזר למישרין. את הכסף הדיין וחבריו לא החזירו. כל זאת התרחש לאחר שחברה של האישה ביקש קודם לכן עזרה ב"גיור" מראש עיר בצפון הארץ (שאח"כ גם הואשם בפלילים והודח...) והלה הפנה אותו לבנו של ה"רב הראשי לישראל" לשעבר.
פרשת הענקת "תארי רב" לאנשי הביטחון
ואקנח בסיפורו של הרב בקשי דורון, ה"רב הראשי לישראל" לשעבר, שנידון והואשם בקיומם של קורסי "רבנות" לאנשי צבא ומשטרה, כדי שתהיה להם תוספת שכר. הרב בקשי הורשע ונמצא גם משקר בדיוק כמו "רב ראשי לישראל" אחר, יונה מצגר, שישב בכלא על שוחד וגזל. יש לציין שהרב בקשי דורון לא היה היחיד שערך את הקורסים הפיקטיביים הללו אלא גם הרבנים שמואל אליהו, דוד יוסף ויהודה דרעי אך איכשהו הללו הצליחו להתחמק מהמשפט, וקצרה היריעה להסביר לקוראים כיצד אירע הדבר.
מחייב בדיקה עצמית לפני זעקת ה"גיוועלד"
אז כבוד הרב יצחק יוסף שליט"א (שהוא בכול זאת לעניות דעתי ה"רב הראשי לישראל" היחיד - מבין ששת האחרונים, לאחר ימי הגרי"מ אליהו והרב שפירא, שאני יכול לקרוא לו לא רק "חרדי" אלא בכלל שומר תורה ומצוות...), בבקשה להסיר קורה מבין עינייך וקיסם מבין שיניך ולצאת בכול הכוח והאמת גם על הריקבון האנטי תורתי והאנטי דתי של ה"רבנות הראשית" שלך, וכן כנגד לא מעט גורמים "חרדים" שאשמים בהטמעת נוכרים בישראל, כולל שליחים ורבנים לא מעטים מחב"ד, שהם כל כך נערצים ופטורים מצבא בזכות מעלליהם ב"גיורים" הללו, וגם אנשי שמאל אנטי דתיים מרימים אותם אל על כגב' ציפי לבני ואלעזר שטרן.

תאריך:  09/01/2020   |   עודכן:  09/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקורה והקיסם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
את מי זה מפתיע
חילוני  |  9/01/20 16:24
2
אותה הגברת ואותה האדרת
יאיר4  |  11/01/20 09:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל כהן
יש לי חדשות בשבילכם - הרב הראשי אינו הראשון שטען כי במסגרת גלי העלייה מרוסיה הגיעו לישראל עולים רבים שאינם יהודים, ואף כאלו שבקרבם, מה לעשות, רוחש סנטימנט אנטי-יהודי
איתן קלינסקי
שורות אלו נכתבות בין כתלי בית החולים וולפסון. המחלקה, שמעניקה לי וליתר השוהים שרות אדיב ומקצועי, מורכבת ממספר גדול של רופאים, שאתה כבוד הרב קורא להם רוסים, ואני קורא להם ישראלים
עמוס גלבוע
אנחנו לוקים בהבנת ה"שחקנים"; החיסול השפיל קשות את אירן והמחיש לכל העולם כי היא מתעסקת עם אריה; יש לטראמפ אסטרטגיה לאזור שלנו; החיסול דווקא יפחית סיכוני הסלמה ומלחמה
בעז שפירא
אלא שרוב מכריע של העם בישראל הוא מסורתי וחלק נכבד ממנו הוא ירא שמים    עמך בית ישראל רואה בארץ הקודש מכורה, מורשת ונחלת אבות שעליה יש לשמור מכל משמר עבור נצח ישראל תוך עשייה והתקדמות לקבלת פני הגאולה השלימה
ד"ר שלמה צדוק
רעיון הקמת הנבחרת עלה על שולחנם של החברים אורי יוגב ויאיר לפיד כסוג של תשובה, לטעמם, לשחיתות, כביכול, של מינוי דירקטורים בעלי זיקה פוליטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il