X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הסיכוי שניתן יהיה לטפל בגירעון של השנה לא גבוה, ורק ב-2021 הממשלה תוכל לתת פתרונות תשתיתיים לבעיות
▪  ▪  ▪
גרעונות [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

עמרי מילמן, "גירעון של 4% אופייני רק לתקופת משבר ולא הייתה כזאת", באתר כלכליסט, 12 לינואר 2019.
"תקציב שנת 2020 צפוי לכלול חריגה של 17 מיליארד שקל מיעד הגירעון אבל היעדר ממשלה קבועה לא מותיר הרבה מרחב פעולה; תקציב 2021 כבר מייצר בור של 30 מיליארד שקל, מגיע ל-4% מהתוצר ומשקף מצב משברי למרות שהמשק בצמיחה והאבטלה בשפל; פרופ' מומי דהן: "האוצר התבסס על מקורות חד-פעמיים והבורות העתידיים גדלו"; פרופ' עומר מואב: "הציון של ממשלת ישראל על ניהול התקציב הוא נכשל".
תחזית האוצר שתוצג מתייחסת להוצאות הממשלה ולהכנסות המדינה ממסים לשלוש השנים העוקבות - 2021 עד 2023. זאת בהנחה שתקציב 2020 יאושר רק לקראת סוף השנה, אם בכלל תקום ממשלה אחרי הבחירות הבאות. לכן, הסיכוי שניתן יהיה לטפל בגירעון של השנה לא גבוה, ורק ב-2021 הממשלה תוכל לתת פתרונות תשתיתיים לבעיות. הפער שתידרש הממשלה הבאה לסגור בתקציב 2021 עומד כבר על כ-30 מיליארד שקל".
עמרי מילמן, כלכליסט, מראיין כמה כלכלנים על הגרעון. אין יותר מידי הפתעות: את הדברים שלי אתם כבר מכירים, פרופסור מומי דהן אומר דברים דומים מאוד (למרות שאני "קפיטליסט" והוא "חברתי"), ופרופסור יוסי זעירא, כהרגלו, עוסק בסוגיה אחת: גובה ההוצאה הציבורית והפערים. בכתבה הוא מציג משוואה שגויה, על פיה החלופה של העלאת מיסים זה רע לעשירים וטוב לחלשים, וקיצוץ הוצאות, כאלטרנטיבה להעלאת מיסים בהתמודדות עם הגרעון, פוגעת בחלשים וטובה לעשירים:
"בעיניו של פרופ' יוסי זעירא מהאוניברסיטה העברית בירושלים ונשיא האגודה הישראלית בכלכלה, הבעיה הרבה יותר פשוטה. "פער גם בהוצאות וגם בהכנסות אפשר לסגור בהכנסות. השאלה אם רוצים לצמצם שירותים לציבור או להעלות מיסים. אם מעלים מיסים פוגעים יותר בעשירים, אם מקצצים בהוצאות פוגעים בעניים. זו החלטה חברתית-פוליטית. נציגי הציבור צריכים להחליט מה אכפת להם יותר - העשירים או העניים".
זעירא משאיר את הבחירה בין שתי החלופות לנציגי הציבור, אבל אופן הצגת החלופות לא משאיר ספק לאן הוא מכוון: המסקנה שלו שתוספת מיסוי טובה לחלשים היא אידאולוגית ומתעלמת מהמציאות. הוצאות רבות של הממשלה, שהובילו לגרעון המבני, שרתו את בעלי ההכנסה הבינונית והגבוהה (מחיר למשתכן, העלאת הפנסיה של השוטרים, העלאות שכר במגזר הציבורי, הגדלת תקציב צהל, תוספת נקודות זיכוי מס לאימהות, ועוד). והעלאת מיסים לא תהיה רק על "העשירים" (שוב הצגה מעוותת של המציאות - משקי בית בחמישון העליון אינם "עשירים" ברובם המכריע). ממשלה שתרצה לשמור על תוואי ההוצאה המנופח שיצרה כאן ממשלת נתניהו, תאלץ להעלות גם מיסים עקיפים שיפגעו במיוחד בחלשים.
[פורסם בבלוג האישי של עומר מואב]

תאריך:  13/01/2020   |   עודכן:  13/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
הצילו את שמו של גוש הימין; את תורתם של זאב ז'בוטינסקי ואת מוסרי הנביאים אשר נשכח מלומדי הישיבות הדתיות-לאומיות
יצחק אביבי
כשאני עומד ורואה איך בזה אחר זה יוצאים מטבחים מושלמים בצורתם ובעיצובם ונשלחים ללקוחות, אני מתמלא גאווה
תרצה הכטר
שנות ה-60 אימתו את המשפט המפורסם שטבע מקלוהן: "המדיום הוא המסר"    נורמות מילוי שעות הפנאי של מתבגרים ומבוגרים צעירים השתנו מקצה אל קצה
ד"ר רון בריימן
המסר היחיד של מחנה השמאל/תקשורת הוא מסר של שנאה: רק לא נתניהו! שני מרכיבי המחנה, השמאל והתקשורת, לוקים בצביעות רבה בפרשנות הפוליטית שלהם לגבי חיבורים אפשריים במפלגות הלווין של שני הגושים, ובעיקר לגבי שתי תמונות הראי, עוצמה יהודית ומרצ
דן מרגלית
כך מדבר מנהיג עם חוש אחריות ציבורי וכבוד בפני המשפט והצדק, שלעולם לא היה מבקש להיחבא מאחרי חוק החסינות    זה לא לליגת ההתנהגות של ביבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il