X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הימין שזקוק לכל קול כדי לגרד את אחוז החסימה, חייב לייצג גם קהלים מתונים ולא לתת לרבים את התחושה שמשתלטים עליהם ועל חינוך ילדיהם שר החינוך חייב להיות דמות כובשת ואהודה שאינה חייבת להיחשב כאישיות פוליטית דווקא שר החינוך צריך לתת הרגשה נוחה להורים בבני ברק, בדימונה, בישובי המיעוטים וגם ברמת אביב
▪  ▪  ▪
פרץ. לא דוגמא ראויה [צילום: פלאש 90]

משרד החינוך אחראי לכל תלמידיו. גם לילדי הלהט"בים וגם ללהט"בים עצמם. שר חינוך אינו יכול לומר או לרמוז לילדים ולנערים הלומדים תחת אחריותו שהם או הוריהם אינם נורמאלים ואינם בריאים בנפשם.
ילדים ונערים אלו חוטפים בלי סוף מחבריהם ללימודים ומהאנשים הרעים ברחוב והדבר האחרון שהם צריכים זה לקבל חותמת סופית לאי שפיותם או לאי שפיות הוריהם ממחנך העל האחראי על המורים כולם. גם "חבריהם" הרעים הנוהגים להשפילם ולבזותם, אינם צריכים לקבל "חותמת כשרות" להצדקת מעשיהם בבחינת... הנה, אפילו השר אמר.
מעט אור דוחה הרבה מן החושך
בעידן של הסתה נגד ערכי היהדות כשזועקים ל"הדתה" בגלל הזכרת ערכי יסוד כמו "תפילין" או "קריאת שמע" ההופכת לרעש תקשורתי המוביל להורים חרדתיים, הגיע הזמן למנות שר חינוך אהוד ואוהב אדם המקובל על הבריות כולם. תחתיו יוכלו ללמד ערכי יסוד יהודיים בסיסיים מבלי שהשטח יבער ומבלי שמישהו מההורים יחוש מאוים. אילו הרב לאו (האב, לא הבן) היה צעיר יותר בגילו, הייתי ממליץ עליו לתפקיד זה. אך שר החינוך לא חייב להיות דתי או חרדי.
עניינים רוחניים על-פי תורתנו הקדושה יקרים גם עבורי אך אין מקומו של משרד החינוך להחליף את השקפת עולמם של ההורים. עקרונות בסיסיים ביהדות צריכים ללמד כי הם חלק מההיסטוריה שלנו וחלק מהתרבות העכשווית של רבים מאיתנו, אך רק שר המקובל על הבריות יאפשר זאת ללא התנגדויות והוא לא חייב להיות שר דתי או חרדי.
הבעל שם טוב אמר: "מעט אור דוחה הרבה מן החושך", אם רוצים להשפיע על האחרים ולגרום להם להקשיב לנו מיוזמתם ומרצונם ולא תחת כפייה, נתמקד בטוב המצוי בהם ולא נחפש להם פגמים. לא שזה יעזור לנו להגיע אל כולם אך כן נגיע בצורה זו לאנשים הנכונים, בזמנים הנכונים ובמקומות הנכונים.
שיקול ערכי אך גם אלקטוראלי
הימין שזקוק לכל קול כדי לגרד את אחוז החסימה, חייב לייצג גם קהלים מתונים ולא לתת לרבים את התחושה שמשתלטים עליהם ועל חינוך ילדיהם (גם אם לעיקר התחושה הזו אחראית התקשורת ולא שר כזה או אחר). הימין חייב לדאוג שבראש משרד החינוך תעמוד דמות נוחה שאינה מאיימת על-אף אחד (למרות שאינני חושב שהרב פרץ התכוון לאיים על מישהו, הוא פשוט לא הבין את מעמדו החדש שאינו מאפשר לו להתבטא חופשי בכל עניין ועניין). הרב פרץ שהוכיח גם ביחסו לבן גביר שהוא אינו מהווה דוגמה חינוכית ראויה, יכול להתנחם באחד ממשרדי הממשלה האחרים שבהם יוכל הציבור הכללי לעכל את כהונתו ולא לראות בה דבר מאיים.
שר החינוך חייב לבוא מהליכוד ויש למנותו כבר עכשיו. מינוי מחוץ לליכוד יבוא בחשבון רק אם מדובר באישיות כובשת ואהודה שאינה חייבת להיחשב כאישיות פוליטית דווקא והיא צריכה לתת הרגשה נוחה להורים בבני ברק, בדימונה, בישובי המיעוטים וברמת אביב.
שינוי יסודי בגישה החינוכית
שר החינוך חייב להיות מוכר כאחד המחובר לכולם ולא רק למצטיינים ולהייטקיסטים ולהוביל למדיניות של "חנוך לנער על-פי דרכו" שתוציא את הצד המבריק שיש בכולם ושתיתן בית לא רק ללהט"ב ולילדי הלהט"ב אלא גם לתלמידים שפחות בנויים למערכת החינוך הנוכחית שיכולים לפרוח יותר בשיעורים חווייתיים ובהתנסות מעשית וקצת פחות מול הרצאות ארוכות, לוח, מחברות וספרים.
שר החינוך צריך לתת דגש על חינוך לאהבה, לאחריות הדדית ולאזרחות טובה באמצעות פעילויות מעשיות המשאירות רושם על הנשמה ולא בהטפה של הרצאה משעממת וארוכה. בכל זאת מדובר במשרד החינוך ולא במשרד ההצטיינות, אך אם בכל זאת רוצים לסייע לילד להצטיין, עזרו לו ללמוד איך ללמוד, התמקדו בתחומים שיסייעו לו בחיים באמת ולו בשינון חומר שהוא ישכח מייד לאחר המבחן.
גלו את הטוב הטמון בו כדי שהוא לא ייצא מבית הספר בתחושה שאינו שווה כלום והחליפו את הגישות הישנות והלא מועילות, כי החיים כבר הוכיחו שלא כל המצטיינים בבית הספר מצטיינים בחיים האמתיים ושרבים מהתלמידים הגרועים פרחו בחייהם הבוגרים במסגרות המתאימות להם באמת ללא האווירה החונקת שהרסה את ילדותם.

תאריך:  20/01/2020   |   עודכן:  20/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ישראל מאיר לאו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפטר את שר החינוך במהרה!
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
" דוגמא חינוכית" בנוסח שנער
שלמה המגיב  |  20/01/20 16:11
2
תודה לשלמה המגיב
עמוס שנער  |  20/01/20 18:10
 
- לשנער, אני בדרך כלל מתנגד
ירוחם וסרפוגל  |  22/01/20 08:33
3
אפשר לחשוב
ארי כספי  |  21/01/20 10:49
 
- אינני חולק עליך. תתפלא
עמוס שנער  |  21/01/20 13:39
4
מיהו "שר חינוך" מתאים שנער?
בן נאמן  |  22/01/20 02:05
 
- אנחנו בגלות מר נאמן
עמוס שנער  |  22/01/20 06:36
5
עמלק?שנער מזנב נחשלים=לא ירא ה
ע_הראל  |  22/01/20 15:50
 
- אני עמלק? אתה לא ראוי לתגובה.
עמוס שנער  |  22/01/20 16:21
 
- התנהגותך מתקרבת להתנהגות עמלק!
ע_הראל  |  22/01/20 20:15
6
מרזלים משתוללים》העם[נגעל]מגביר
ע_הראל  |  22/01/20 20:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
התכנסות בינלאומית בסדר גודל שכזה מעולם לא הייתה בישראל, אלא סביב הלוויות של נשיאים וראשי ממשלות    השבוע לא יהיו בין הבאים מנהיגים ממדינות ערביות, שאצלם גילויי האנטישמיות, הכחשת השואה ושנאת ישראל - שכיחים במיוחד
יוני בן-מנחם
חיסולו של קאסם סולימאני הוא מכה קשה למשטר האירני וליוקרתו אך אין בו כדי להביא להפלתו. משטר ההיאתולות עבר טלטלה קשה גם בעקבות הפלת המטוס האוקראיני אך הוא צפוי להתאושש, מדובר במשטר דיקקטורי ואכזר שמדכא ביד ברזל כל גילוי מחאה
אלי אלון
בימים אלה מלאו 72 שנים ל"מבצע נזלת" במלחמת העצמאות - מבצע שלא רבים שמעו או יודעים עליו
יובל כהן
אם אתם מובטלים או מועסקים בצורה פוגענית, חשוב שתכניסו לעצמכם טוב-טוב לראש: זו איננה אשמתכם    אתם בסדר גמור    שוק העבודה הישראלי הוא זה שהפך בשנים האחרונות לג'ונגל אכזרי, נצלני ורווי סכנות
עמוס שנער
אסור לעצמה יהודית לוותר על המרוץ הקרוב כי אם החרמתה תשתלם למפלגות הימין האחרות, אז הן תמשכנה להחרים אותה גם במערכות הבחירות הבאות    חבל שעצמה יהודית תקבור את עצמה לעד בהחלטה שגויה והתאבדותית אחת שלא תועיל לימין בכלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il